Rok výroby:2003Typ motoru:2521Stav km při koupi:235 000 kmStav km nyní:238 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:8. 12. 2011
Silný motor Bezpečnost !!! Bezpečnost Pocit festovní ho vozu :) Vcelku dobrá spotřeba (mimo město) Ticho Skvělé standardní ozvučení, hledal jsem woofer... Pohodlí Věřte nebo ne, dobré ceny ND Přehledný kokpit, logické uspořádání
Slabé stránky
Vyšší pojistka (2.521 ccm) Děšťový senzor brání ve výhledu na semafor, musím se trochu vyklonit do prava, když stojím na čáře Vyšší spotřeba (město) Tempmat se musí po kadém startu zapnout na volantu Kufr veliký ale s malou výškou podlaha-roleta -AWD Výko kufru by mohlo být elektrické
Závady a opravy na autě
Po koupi kompletní prohhlídka a výměna všech spotřebních věcí vč. oleje v haldexu, rozvodu atd. Nefungovalo sklápění pravého špíglu, zadrhávalo se. Byl tam ulomený bezvýznamný kousíček plastu a ten se tam šprajcoval.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz mám chvíli, takže nyní bez spolehlivosti.
Vůz jsem zakoupil jenom proto, že bydlím nyní na místě, kde se bez "všehrabu" nedostanu na sněhu z baráku. Měl jsem velké dilema při koupi mezi Subaru Outback a Volvem. Na japoncích jezdím už pěknou řádku let a vím jak moc jsou to spolehlivá auta. A hlavně ten božský Symetrical Drive" , Jenže Volvo je jedna ze značek, kterou jsem chtěl vyzkoušet a zvítězil interiérem a výbavou na plné čáře. tak doufám, že jsem nešlápl do h.... Podotýkám že nemám XC70 ale klasickou V70 AWD. Je to typické auto které v dnešní době nikdo moc nechce. Ale jelikož naběhám cca 10-15 tis. km/rok tak je to auto přesně pro mne. Obsah 2.521 (spadá ručením do 3.0L ps. pojistil jsem ho za 4.200,-/rok). Za směšných 120000,- je po prvním majiteli, firmě, český návod, serviska, nikde ani škrábanec. Kompletní výbava vč. paměťové sedačky... Jaké bylo pro mne příjemné překvapení, když jsem obdržel fakturu od původní firmy i s DPH. Jsem plátce, takže pořizovačka za 100.000,- Kč.
Jízdní vlastnosti
Motokára Subaru to samozřejmě není. Je to pohodlná plavná jízda, ovšem bez náklonů. Je to první auto v mém životě, které mě nenutí mu šlapat za krk. Dát na tempomat 120 km/h a jen se kochat, naprosté ticho. Ticho i při 200. Prostě takovej aristokrat. Překvapilo mě, jak je Volvo nízké. Fabia, Yaris, a spoustu jiných má hranu oken na křižovatce výš než já.
Motor/převodovka
Benzín 2.521, 209 koní turbo, 5-válec. Díky turbu vůz táhne od volnoběhu. Převodovka je 5 st. automatická, nemá však možnost řazení +/-, to mi nevadí. Při dálniční jízdě 130 km/h motor točí nějakých 2500-2600 otáček. Jízda na velké vzdálenosti a rychlé přesuny je asi to co tomuto autu nejvíc sluší, to i spotřeba padá rapidně dolů.
Spotřeba
9-10 venku, 11-12 kombi, 13-14 extrém po městě teď za mrazů, 3 km do školky, 2 km do práce, kolony. Vzhledem ke km které za rok na jedu mě ta vyšší spotřeba nevadí. A vzhledem ke směšné pořizovací ceně (za to nemám ani zánovní Fábii - o výbavě nemluvě) se mě i rentuje, to mám spočítaný. To samé Volvo v naftě bylo min. o 45.000,- Kč dražší, a na chrochtáky stejně nejsem.
AWD
Haldex II. generace, zatím funguje dobře. Je samozřejmě znát malinké zpoždění než se sepne. Snad se to nepokazí (jeden z důvodů proč jsem chtěl Subaru).
Komfort
Z toho jsem opravdu nadšen. Sedačky volvo byly vždy A1. Můj kamarád měl tu hranatou V70 a už v ní jsem pochopil jak má být tvarovaná sedačka. Nikdy jsem nechápal proč se u vozů SAAB a Volvo chválí hlavové opěrky, teď už to chápu.....těžko popsat. Ovšem z čeho mám největší radost je pocit bezpečnosti v tomhle Volvu. Ta vyšší spotřeba za to fakt stojí. Cca před 15 roky jsem byl svědkem čelní srážky Volva (tuším 940 kombi) a Formana. Ve škodovce 4 mrtví na místě, řidič Volva si dal jen hlavou o čelní sklo, volant nevím (asi nebyl tehdá airbag).
Vkládám poznatky po cca 10 tis. S vozem jsem velmi spokojen, zatím se nepolámalo nic. Stále mi bylo divné, že výfuk je jak z fabriky, prej je z nerezu. Všechno ve voze je bytelné, odolné, velmi kvalitní materiály. Tak jak jsem psal, je to ideální vůz na dlouhé vzdáolenosti, to je i spotřeba na úrovní felície (není problém 7.5 L/100). Při 130 motor točí přesně 2400 ot. Po městě je to se spotřebou horší, můžete mít lehkou nohu jak chete,ale těch 13-14 tam je. V zimě jsem měl možnost vyzkoušet systém DSTC, je to paráda, dokáže zabrat i jedno kolo, smyk ani nedostanete, vrátí vám to zadek zpátky. Ale není to spasitelné...na rozbahněným poli, nebo jinde kdy je auto extrémně zabořené, jsem to musel vypnout, protože se auto nechtělo ani rozjet. velikou výhodou spojení systému DSTC a váhy vozu 1.9 tuny je zimní provoz. Vyjeté koleje, led, sníh...nic nevyvede auto ze zvolené stopy. Zkoušel jsem i pravá kola na ledu, levá nasuchu...plný plyn.....nic, jen plynulý rozjezd bez hrabání a uhýbání, to samé při brždění. DSTC se fakt volvu povedlo. Všechny chyby řeší za vás.
17.06.2012 | 22:08:52 | Majitel vozu
| 109.80.139.*Reagovat
Jelikož jsem ho už neužil a žena chtěla něco malýho tak jsem ho prodal. Nicméně, na Volvo vzpomínám jenom v dobrém. V pohodlnějším autě jsem nejel, bytelné festovní zpracování čehokoliv. Promyšlené auto v detailech. Jízdní vlastnosti jsou takové, řekněmě trošku odtažité, né přeháním. Ale mě vyhovovali, auto se přehnaně nenaklání. Pointa je v tom, že volvo vybízí ke klidu. Z žádným jiným vozem si neužiješ pomalejší uvolněnou jízdu tak jako ve Volvu. Ale když to osolíš, uhánět umí. K Volvu se určitě jednou vrátím, to vím určitě. Opravdový pocit bezpečí.
30.09.2013 | 21:24:00 | Pavel
| 88.100.157.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Volvo V70
Po cca 10 000km
Vkládám poznatky po cca 10 tis. S vozem jsem velmi spokojen, zatím se nepolámalo nic. Stále mi bylo divné, že výfuk je jak z fabriky, prej je z nerezu. Všechno ve voze je bytelné, odolné, velmi kvalitní materiály. Tak jak jsem psal, je to ideální vůz na dlouhé vzdáolenosti, to je i spotřeba na úrovní felície (není problém 7.5 L/100). Při 130 motor točí přesně 2400 ot. Po městě je to se spotřebou horší, můžete mít lehkou nohu jak chete,ale těch 13-14 tam je. V zimě jsem měl možnost vyzkoušet systém DSTC, je to paráda, dokáže zabrat i jedno kolo, smyk ani nedostanete, vrátí vám to zadek zpátky. Ale není to spasitelné...na rozbahněným poli, nebo jinde kdy je auto extrémně zabořené, jsem to musel vypnout, protože se auto nechtělo ani rozjet. velikou výhodou spojení systému DSTC a váhy vozu 1.9 tuny je zimní provoz. Vyjeté koleje, led, sníh...nic nevyvede auto ze zvolené stopy. Zkoušel jsem i pravá kola na ledu, levá nasuchu...plný plyn.....nic, jen plynulý rozjezd bez hrabání a uhýbání, to samé při brždění. DSTC se fakt volvu povedlo. Všechny chyby řeší za vás.
17.06.2012 | 22:08:52 | Majitel vozu | 109.80.139.* Reagovat
RE: Po cca 10 000km
Ahoj Pavle,
a jaké máš zkušenosti ted?
Díky
16.05.2013 | 14:50:13 | Doc_OTho | 147.231.29.* Reagovat
RE: Po cca 10 000km
Jelikož jsem ho už neužil a žena chtěla něco malýho tak jsem ho prodal. Nicméně, na Volvo vzpomínám jenom v dobrém. V pohodlnějším autě jsem nejel, bytelné festovní zpracování čehokoliv. Promyšlené auto v detailech. Jízdní vlastnosti jsou takové, řekněmě trošku odtažité, né přeháním. Ale mě vyhovovali, auto se přehnaně nenaklání. Pointa je v tom, že volvo vybízí ke klidu. Z žádným jiným vozem si neužiješ pomalejší uvolněnou jízdu tak jako ve Volvu. Ale když to osolíš, uhánět umí. K Volvu se určitě jednou vrátím, to vím určitě. Opravdový pocit bezpečí.
30.09.2013 | 21:24:00 | Pavel | 88.100.157.* Reagovat