Recenze Volvo XC70 D5 AWD
“Vyborne auto mimo mesta, bezpecne, silne, pohodlne s vysokym standardom pokial sa vyuziva na ucel a sposobom, na ktory bolo urcene.”

Autor recenze: Martin (30 let),
Bratislavský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:päťvalec Stav km při koupi:130 000 km Stav km nyní:155 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 20. 2. 2015

Hodnocení inzerátu: 62 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

pohodlie
motor
smerova stabilita auta
schopnosti v lahkom terene
jazda na snehu, blate, atd...
vyuzitelnost kufra
bezpecnost

Slabé stránky

rajd
posilovač riadenia
odkladacie priestory

Závady a opravy na autě

Zaneseny laser na RTI, výmena pravého zadného ramena geometrie (moja chyba)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Hodnotenie by som rozdelil na viac casti.
Najprv preco Volvo XC70? Lebo manzelka, mala dcera, dva psy, chalupa na Kysuciach a celkovo casta celorocna jazda do hor a malo jazdy v meste.
Z toho mi vysiel ako vysledok silny diesel, robustne kombi (SUV) so zvysenym podvozkom a pohonom vsetkych kolies. Na vyber boli rozne SUV, Legacy Outback a A6 allroad. Az pri tomto vyberani som zistil aka neprakticka a zbytocna je uplna vacsina SUV (kombinacia ich schopnosti, vlastnosti a sposob ich vyuzivania - vela z nich je vhodnych na nic. Najma 2WD verzie s nizkym podvozkom). Preto som zameral na allroady a viac-menej som uz prichadzal k XC70, lebo A6 allroad som poznal z firemneho vozenia (mal som z neho pocit, ze je akysi nedokonceny) a Legacy Outback je menej pohodlne a vnutornym priestorom mensie auto. No a samozrejme moja naklonnost k znacke Volvo, lebo ked uz ako maly chlapec nakreslite auto, tak vacsinou ma tvar krabice Volvo 740 :-)

Motor - motor je 2,4 litrovy 5-valec s jednym turbom, 136 kw, 400 Nm. S tymito parametrami rozhybe plne nalozene, teda viac ako 2 tony vaziace auto bez najmensich problemov a taha az do velmi vysokych rychlosti. Napriek svojej vyssej svetlej vyske a vahe nie je rozdiel oproti rovnakej V70 az taky velky ako som si povodne myslel. Na dialnici ma perfektny tah, stabilita v priamom smere je vynikajuca. Ked sa uz raz rozbehne, tak proste ide a aj spotreba nie je na plne nalozene auto vobec zla. Nie je to prave auto na preteky do vrchu a rychle prejazdy zakrut, ale na to su hot-hatche. BTW - trosku som sklamany z rozhodnutia Volva robit s kazdou novou generaciou uz len preturbovane 4-valce, lebo 5 a 6 valce su podla mna lepsie ako dvojturbove 4-valce, osobna skusenost s firemnym vozenim (Passat 6 a 7 generacie, Superb).

Pohon - pohon je pripajatelny vsetkych kolies, Haldex 3 generacia. Osobne s nim mozem vyjadrit len a len spokojnost. Na snehu, na blate, po strmej horskej ceste, pri vrazeni do snehoveho zaveja, dokonca visiac na ramene geometrie(to je ta jedina oprava, ked som si pod kopou sena nevsimol ze je tam dost hlboky jarok), vsade elegantne prechadza az byvam casto prekvapeny. Len pre priklad - marcovy vyjazd na hotel Kralova studna v Malej Fatre (ti co to poznate, viete o com hovorim). Aj v beznych situaciach ako je husty dazd ho je citit a dava istotu. Treba si trosku zvyknut na specifikum AWD v zrychlovani v zakrutach na zlom podklade, kedy moze zadok pretlacit predok a auto sa moze zdat nedotacave, ale trojka Haldex to uz riesi velmi rychlo a elegantne (pocul som ze druha generacia bola na tom horsie). A tiez nezabudajte - sedite v skoro 5 metrov dlhom a tuhom kombiku, toto nie je Golf GTI. Tiez nezabudajte ze to nie je terenne auto, ziadna Niva, ziadny Defender, Pajero, atd... Drevorubacov na nom do prace v horach nevyveziete.

Prevodovka - 6-stupnovy automat Geartronic. Pocul som vela nazorov ze ad1) zbytocne vytaca motor do otacok a ad2)ma pomaslie reakcie - pri oboch mozem zodpovedne povedat ze je to urcite zlym sposobm jazdy a prace s plynom. Motor vytaca jedine pri preradovani z 3 na 4 stupen, ked je velmi studeny (moja skusenost a skusenost kamarata s V70, ten ma btw na nej nabehanych 400 tis. km a auto ide ako hodinky). Jednoduche riesenie - jednoducho prepnem do manualneho modu a cca o dve minutky uz je dostatocne zahriaty. Co sa tyka jeho rychlosti, ked potrebujem naozaj silny kick-down opat prehodim do manualu. Inak je to len praca s plynom. Motor je dost silny na to aby nebol zavisly na turbe. Po par tisic kilometroch, ak si vodic vsima auto, pracuje s plynom tak, ze problem 1) a 2) v 99% pripadoch odstrani. Kazde auto je specificke a napriklad 6-stupnovy DSG v Passate 6 bol podla mna horsi.Vyborna vec je tiez Winter mode, ktory udrziavanim vyssieho prevodoveho stupna ubera zo sily, aby neopatrne zvysenie vykonu zbytocne nepretacalo kolesa.

Riadenie - tu vidim trosku slabinu, spatna vazba od kolies a rajd patria medzi tie slabsie. Posilovac riadenia tu robi trosku nadpracu a kvoli ulozeniu motora je rajd fakt zaujimavy, clovek sa aspon nauci lepsie manevrovat a pri presadnuti do ineho auta to je pre neho malina :-) Zase ide o zvyk a po par tisic kilometroch ste uz s autom zzity. Zase sa budem opakovat - nie je to hot-hatch.

Jazdenie/spotreba - podvozok je na vysokej urovni, obzvlast v lahkom terene mate pocit velmi hladkej jazdy. Spotrebu delim na letnu a zimnu. Letne pneu obuvam 205/55 R16, co vlastne najmensi rozmer a vtedy sa spotreba pohybuje okolo 7,2-7,5 litra, co je POD!!! tabulkovymi hodnotami. Zimne pneu davam 215/65 R16 s miernym terennym dezenom, vtedy stupne cca o litern na 8,2 - 8,5 litra (toto su tabulkove hodnoty). Zlozeneie ciest je hlavne dialnica, potom okresky a najmenej je jazdy v meste a v terene. Na caste jazdenie do mesta je toto auto nevhodne, zabija sa jeho potencial, trapi motor a aj spotreba stupa nad 10 l.

Vybava - auto je vo vybave Summum a chyba mu vlastne len nezavisle kurenie, inak v tom case asi vsetko co sa tam dalo dat. Interier ma na prvy pohlad vela tlacitiek, ale vsetky su velmi prehladne, dobre umiestnene, intuitivne a s orientaciou na vodica (co mi napr. chyba v niektorych VW group modeloch). Informacie na displejoch na palubnej doske su velmi dobre citatelne, budiky nie su zbytocne pochromovane a divne pootacane. Nie je to vykrik poslednej mody, v kazdom pripade citatelnost a ucelnost tu boli na prvom mieste.

Pohodlie - tu musim obzvlast vyzdvihnut jednu vec - sedenie na prednych sedadlach je extra trieda. Neviem ako to Volvo robi, su tym povestne hadam vsetky modely, ale pohodlnejsie sedenie nepoznam. Porovnavat mozem dlhsie jazdy s A6, Passatom a Superbom a Volvo je urcite najpohodlnejsie. Akurat s miestom na zadnych sedadlach su vsetci spomenuti konkruenti lepsi. Ak vsak v aute pravidelne necestuju 4 dospele osoby 180 cm+, na viac hodinove cesty, tak si to opat ani nevsimnete. Stale je ho tam dost, ide len o porovnanie.

Batozina/odkladacie priestory - odkladacimi priestormi vo Volve setrili, chyba mi viac pre vodica a aj schranky vo dverach su velmi uzke. Ine je to s kufrom, ktory ma vdaka useknutej zadnej casti skvely tvar a tromfne spominanych konkurentov. Je sice nizsi, ale dostatocne siroky a vyuzit viete vsetok priestor, nielen po plato.


Doplnění recenze ze dne 06.05.2016

Stav km nyní: 180 000 km

Tak som sa rozhodol po roku a 25 000 km urobit update recenzie. Aj preto, ze som mal kvoli kompletnej vymene vozoveho parku vo firme moznost za posledny rok najazdit vela kilometrov s roznymi autami (roky vyroby 2009 - 2013). Najprv to bola mala sialena Astra - benzinak, manual so 132 kw motorom, mala raketa, ale dlho si nepamatam podobne nepohodlne auto. Potom uplna klasika VW Passat B6 103kw, diesel automat, full vybava (toto auto asi netreba nijako specialne predstavovat). Neskor Peugeot 407 103 kw, diesel, manual, tiez fulka, ale francuz - nieco fakt potesi a za ine by ste konstrukerov poslali na galeje. Potom Octavia Greenline, 77 kw diesel, manual - k tomuto autu len to, ze v zivote som nemal tolko plyn na podlahe a konecne realne chapem vyraz "vykonova rezerva". No a nakoniec Superb, 125 kw diesel, automat, full vybava (ale preco tie 19-ky disky???!!!). No a dovod preco ich tu vsetky menujem? Mam za relativne kratky cas moznost porovnania a vyzdvihnutia silnych stranok a pomenovania slabsich stranok mojho auta. Strukturu dodrzim rovnaku, takze 1. Motor - tu mozem len potvrdit legendarnost tejto motorizacie D5, v novsich modeloch oznacovanej aj inak podla typu auta. 5-valec, diesel, podla statistik najspolahlivejsi motor na svete s najvacsim priemernym najazdom kilometrov zo vsetkych motorov. K tomu len tolko, ze dufam, ze aj moj vydrzi tych 600 000 km, kolko sa v priemere doziva. Tah, stabilita, vykonova rezerva, zvuk,... a na co som minule zabudol - za 2,5 km plne zahriaty na beznu prevadzkovu teplotu (napr. v Octavii mi to trvalo 11-12 km). Mal jednu malu opravu - vymena silikonoveho tesnenia v turbe za 6,22 €. Zo vsetkych porovnavanych sa mu blizi akurat ta sialena Astra a o 7 rokov mladsi Superb. Pre niekoho je na volnobehu mozno hlucnejsi, urcite vsak tichsi ako rovnako stare a aj novsie VW a Mercedes diesle. 2. Nahon - fascinuje ma cim dalej tym viac, Haldex 3 bol asi najvacsi medzigeneracni pokrok tohto typu nahonu. Zimny vyjazd na chatu Kminek (kto pozna, oceni), rozbahnene kopce na Kysuciach, zimne vyjazdy na ladovych zasnezenych cestach, vytahovanie V70 z jamy, atd... Realne obmedzenia su dve - svetla vyska, ktora je aj tak nadstandard (21cm) napr. oproti terenne sa tvariacim SUV a dlhe previsy. Ale opakujem - toto nie je auto typu off-road, je to all-road. Akurat Superb mi prisiel na suchej dialnici vo vysokych rychlostiach pocitovo stabilnejsi kvoli nizsej svetlej vyske a sirokym nizkym pneumatikam. 3. Prevodovka - je to v prvom rade pohodove vozenie, kde sa pracou s plynom da velmi pekne ovladat vykon, kedze samotny motor je dost silny aj bez turba. Lepsia ako DSG v Passate B6, na druhej strane nema efektne (a musim uznaj aj efektivne) packy pod volantom, co som napriklad mal v Superbe a na horskych priechodoch je to podla mna dobry pomocnik. 4. Riadenie - priecne polozeny motor sposobuje slaby rajd a paradoxne mi sposobuje problem ked presadnem do ineho auta, lebo potom robim z pohladu nezainteresovaneho divne najazdy do parkovacich miest a uzkych priestorov :-). Tiez je riadenie preposilovane, odozva by mohla byt lepsia, vzhladom na charakteristiku auta vsak rozumiem tomuto nastavenie (nie je to hot-hatch). 5. Jazdenie/spotreba/pohodlie - jednoznacne najpohodlnejsie zo vsetkych aut a na predne sedadla Volva sa chytaju len Mercedes a BMW 5 a vyssie. Urcite aj ine znacky, ale neviem osobne posudit. Kupil som aj nove zimne pneu a sadu diskov, zimna spotreba sa ustalila okolo 8,2 litra, letna stale 7-7,5 podla typu. Je to realna spotreba od nadrzi k nadrzi, nie podla palubneho systemu, ten ukazuje o cca 0,5 l menej. Osobne epoznam ine auto, ktore berie menej, ako je uvadzane vyrobcom. Inak co si spominam zo vsetkych aut mi presne ukazovalo spotrebu a tym padom aj dojazd len v Octavii. Co sa tyka sposobu jazdy, chodim na hranici rychlostnych limitov, podla mna je ta spotreba prave v praci s prevodovkou. 6. Vybava - stale som neidentifikoval co by mi realne chybalo na denne pouzivanie - mozno tak tie packy riadenia pod volantom, sledovanie mrtveho uhla a zo zaciatku aj predny parkovaci senzor, ale teraz mam uz auto v oku, inak nic... 7. Batozina a odkladacie priestory - tu konecne narazime na slabinu tohto auta = odkladacie priestory vpredu (a vlastne asi aj vzadu, tam sa vsak nevozim) su zufale a najhorsie zo vsetkych uvedenych aut. Jeden poharik na drobne + jeden stojan na 0,5 l PET, to je vsetko. Do dveri nedam dokonca ani tu flasu, iba reflexnu vestu. Ten kto vymyslel plato v kufri by si mal kupit najlacnejsiu skodovku, aby videl ako sa to robi (zhruba po dvoch som ho uplne vybral a odlozil do pivnice). Na druhej strane pristup do kufra, jeho sirka, tvar a vdaka deliacej mrezi kompletna vyuzitelnost priestoru dava s prehladom na frak aj "litrovemu rekorderovi" zo Superbu. Superb ma vsak viac miesta na zadnych sedadlach, tam je o triedu vyssie oproti hadam hocikomu vo svojej triede. Po sklopeni zadnych sedadiel do roviny vznikne kompletne napr. kompletne dvojlozko, alebo maly stahovak. Suma sumarum auto rozhodne odporucam a dufam, ze mi bude este dlho a dobre sluzit! Este info k servisu - s bliziacimi sa 180 000 km som vymenil komplet brzdy, rozvody, chladic (nieco mi ho prerazilo) a ako som spominal vyssie, silikonove tesnenie turba. Dnes som si bol aj po nalepky STK a EK :-)


Doplnění recenze ze dne 30.03.2017

Stav km nyní: 205 000 km

Povodne som nemyslel, ze budem recenziu este niekedy doplnat, ale po jednom nedavnom zazitku som sa rozhodol predsa este na jeden update.
Totiz bol som s autom v centre bezpecnej jazdy na Slovakia ringu a az teraz si mozem povedat, ze to auto poznam a zvladam. Urcite s kazdym novym autom tam zavitam a vyskusam jeho schopnosti a o tri triedy sa s nim lepsie zzijem. Dostat auto na hranu, zistit jeho limity a ako sa v nich sprava (ja tiez) v bezpeci polygonu je super vec. Sa mi zda, ze dokonca Fini to maju ako podmienku pre ziskanie VP, asi nie je nahoda ze taky maly narod ma 4 majstrov sveta F1.
Najprv vseobecne. Udrzba – urobil som servisku = vsetky kvapaliny a filtre, zhavice, dokonca olej v prevodovke, co je v pripade tohto automatu dost diskutovana vec a tiez nove letne pneu (rovnake Pirelliy P7 ako predtym). Tiez po detailnom prehliadnuti auta budem este pred letom menit lozisko poloosi, bufik, oblozenie rucnej brzdy. Vsetko funguje, ale blizia sa tie veci ku svojej zivotnosti, tak radsej.
No a teraz k testu auta. Prebiehali 4 aktivity – Nedotacavy smyk, Pretacavy smyk, Nudzove brzdenie + losi test a Nudzove vyhybanie prekazke. Kedze nas bolo 8 v skupine, mozem porovnat aj s inymi (novsimi) autami.
1. Nedotacavy smyk – co uz limituje auto starsia podvozkova platforma, to vynahradza elektronika (hlavne DSTC + AWD). Dokonca aj s takto tazkym autom som smyk bez vaznych problemov ukociroval a v nizsej rychlosti sa to dalo aj ubrzdit. Elektroniku doslova cititite a pocujete ako sa snazi o udrzanie auta v stope. Prekvapenim bol Lancer, ktory lietal kade-tade a aj podla instrukora bol hlavny dovod zjazdene pneu na zadnej naprave. Nepochopim borcov, co si davaju dozadu zjazdene pneu...
2. Pretacavy smyk – to bola velka sranda. Prvy a druhy stupen bez problemov, treti stupen na druhy krat a stvrty stupen znamenal 3x po sebe hodiny a koniec na opacnej strane vozovky (ako hovoril instruktor – v kamione...). Tu sa prejavila slabina auta a to preposilovane riadenie, zly rajd a tiez uz starsia konstrukcia podvozku. Nech sa snazite o akukolvek rychlu a plnu kontru, konstrukcia to jednoducho nedovoli. Tu mi neda nespomenut nove podvozkove platformy MQB od VW, co som mohol vidiet, to je parada. Bola tam nova Octavia VRS a ta zvladala aj treti stupen bez vaznejsich korekcii. Dobre isli aj Yeti a tiez nove Hyundai-e. Lancer si opat zalietal.
3. Nudzove brzdenie – asi najvacsie prekvapenie. Zo vsetkych aut som bol suverene najtazsi a pritom som mal najlepsie brzdne drahy. Naopak velke prekvapenie spominana VRS-ka, ta okrem 15-rocneho Scenicu koncila na chvoste. Rozdiel velmi velky – 10-20% brzdnej drahy. Dokonca o tretinu lahsie Hyundaie (o 600kg!!!) mali dlhsie brzdne drahy ako ja. Losi test – ten ma pozitivne prekvapil, ale mali sme dost nizke najazdove rychlosti, predpokladam ze vo vyssich by to nebolo take „easy“, predsa len auto je dlhe a tuhe so slabym rajdom.
4. Nudzove vyhybanie prekazke – kedze ide defacto o kombinaciu Nudzoveho brzdenia a Nedotacaveho smyku, v ktorych oboch bolo Volvo vyborne, tak som si to uzil a hlavne som uz vedel co robit.
Co som si odtial odniesol – dokaz ze dobre pneu a brzdy su zaklad. Uz predtym ma islo porazit, ked ludia vyjazdovali znicene zimne pneumatiky cele leto, teraz mam na to este ovela sofistikovanejsi pohlad. Okrem toho napr. zistite, ze zle sedite za volantom, co ja som bol roky presvedceny, ze mam ukazkovu polohou a aj kamarati na mna pozerali ako na suchara. Ked teraz vidim v akych polohach soferuju, tak viem ze to je masaker a vela nehodam sa da predist spravnym sedenim. Uchytavanie veci v kabine auta a tak dalej, a tak dalej,... Mozem odporucit kazdemu, nech ma na aute najazdene uz aj 100 tis. km, zisti o nom a o sebe ako soferovi vela novych veci. Inak vseobecne ma fasicnuje posun v autach. Mal som moznost tyzden jazdit v novom Renault Clio a Opel Corsa (v oboch zhruba 1000 km, kombinacia dialnica, horske cesty a velke mesto) a cim dalej tym viac ma bavia male hatchbacky. Posun v pohodli, bezpecnosti, vybave, proste parada. Dokonca ani nie tak davno, mozno pred 5 rokmi by to ani zdaleka nedosahovali.


Doplnění recenze ze dne 22.03.2018

Stav km nyní: 233 000 km

Kedze som pred casom urobil s autom gulatych 100.000 km, tak ma napadlo doplnit recenziu. Vlastne asi takmer nic noveho uz ku kvalite auta neviem dodat, hlavne ze auto ide dalej ako hodinky (3x klopem na drevo). Okrem pravidelnych servisov len vymena postupne unavenych dielov - konkretne tycky riadenia a jedno lozisko. Inak si postupne skracujem servisne intervaly, aby malo auto vzdy cerstve naplne a bolo pravidelnejsie kontrolovane. Keby bolo treba nieco vymenit, nech o tom viem vcas. Najblizsie ma cakaju asi silent bloky na zadnej naprave, uvidim pri serviske. Do auta som si doplnil bluetooth modul (miesto GSM), takze mam uz aj cool sparovany telefon a hlavne mozem cez audio system pocuvat hudbu z telefonu, resp. tabletu. Nad systemom HU-850, co bol najvyssi rad, som sa doteraz nejako extra nezamyslal, ale uz som zistil ze je fakt celkom kvalitny a lepsi ako nizsie rady. Nie je to Harman Kardon, ale da sa na nom dobre pocuvat :-) Inak tuto zimu som opat aktivne vyuzil vyhody AWD a musim uznat ze uz aj ta Haldex3 sa dokaze so snehom fakt velmi slusne vysporiadat. Na zaver si uz len zelam este vela stastnych kilometrov a cim dalej tym viac sa stavam typickym Volvo zakaznikom a teda ze narasta nechut vobec niekedy auto vymenit :-)

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 62


Komentáře uživatelů k recenzi Volvo XC70

Vložit komentář

Souhlas

Nezbývá mi, než souhlasit v výše napsanou recenzí.

Jsem majitelem stejného vozu, ve stejné motorizaci včetně automatické převodovky i výbavě s jediným rozdílem a to, že moje vozidlo je vybaveno nezávislým topením- je to parádní věc, v zimě mám po cca 2-2,5km teplý Motor na cca 70°c.
Dalším rozdílem je fakt, že momentálně na tachometru svítí údaj vyšší jak 435 000km, což na vozidle jak z exteriéru ani interiéru není nikterak znát.:-)

Motor táhne velmi pěkně i do červeného pole otáčkoměru, žádné cukání, žádný problém.

Převodovka řadí plynule, tak jak má, ncuká, neřadí zbrkle, nebo křečovitě... Opravdu je jen zapotřebí s naučit pracovat s plynem, to je jediný kámen úrazu. Chvíli mi to dalo, než jsem se to naučil.

Pohon AWD mě stále překvapuje s čím si dokáže poradit, ovšem offroad to opravdu není. Ale s průjezdností jsem nadmíru spokojen.

Spotřeba, no v létě, cesty převážně kratsího charakteru s podílem města stabilně kolem 60% a výsledek 7,8-8l/100km, zima je při zachování stejného způsobu jízdy i podílu města zhruba kolem 8,4-8,9l/100km dávám to za vinu nezávislému topení, kreré běží každý den co je vozidlo v provozu.Jinak je nastavené na vypnutí při dosažení teploty vody 50°C.
No a při dlouhých cestách s minimálním podílem něsta při víceméně předpisové rychlosti není zase tak složité dosáhnout spotřeby 6,6l/100km, což je z mého pohledu krásná spotřeba...
To je asi tak vše co jsem chěl ještě z mé zkušenosti s vozem upřesnit:-)

27.08.2015 | 11:45:22 | Jindra  |  Reagovat