Rok výroby:1989Typ motoru:1.3 4dobýStav km při koupi:90 000 kmStav km nyní:99 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:10. 7. 2007
Poruchy v elektroinstalaci dané stářím a běžným opotřebením (u 18let starého auta nic překvapivého)
- porucha ventilátoru topení,přepálená kabeláž - vyskočení táhla řazení z uložení (volné pryžové pouzdro) - hlučnější převodovka (kvůli převratu v r.1989 nedokončen vývoj 5stupňové,4stupňová narychlo navržená)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupě v HK za 11.000,- první cesta domů 500km bez poruchy.Spotřeba při klidné jízdě 100-110 km/h se 4stupňovou převodovkou na hranici 6,3 litrů. Za zhruba měsíc najeto 9.000 km bez vážnějších závad. Auto jsem kupoval s vidinou kompletní renovace a použitím nových ND + výměnou stávájící 4stupňové převodovky (nejslabší článek) za 5stupňovou Škoda Favorit prvních ročníků,nutnost použití příruby a setrvačníku Felicia 1.6
Zvolil jsem 4dobý motor (licence VW) 1.3 43kW jen kvůli spotřebě a absenci míchání oleje do benzínu. Hlavním důvodem byla prostornost,podvozkový rám a obrovský zavazadlový prostor. Kdo někdy používal např. Š Octavia jako služební,či rodinné auto mi potvrdí,že pro 2 lidi (180cm a výš) solidní pohodlí,pro 5 lidí (nad 180) utrpení,zavazadlový prostor srovnatelný,pouze horší přístup daný koncepcí sedanu.
Zkušenosti?Příjemné...jen drobné poruchy,ale ty člověka nerozhodí,zvláště u letitého auta.Nejlepší zážitky?Když vezete "hrdého" majitele Fabie ročník 2000 který se strašně diví,kolik je tam místa,že to v pěti lidech uhání s krátkou převodovkou po dálnici 150,že je to docela tiché a nikde nic nedrnčí,ten samý člověk bohužel dřívkem od nanuku podkládá přístrojovou desku své 7leté vytoužené Fabie,kterou ještě splácí.
Další zkušenosti už jen dobré,probíhající renovace,výběr laku a sháňka originálních litých kol firmy Irmscher. Když sečtu náklady 11.000,- pořizovací cena 30 - 35.000,- renovace s použitím nových ND + alu kola zhruba 8.000,- celkem 49-54.000,- Stav nového auta,proč bych běhal po bazarech a za tuto sumu sháněl ojeté,orezlé Felicie?? nebo další výkřiky zběsilého dovozu havarovaných ojetin :o)
kdo prodá?pídím se po něm....stačí email na tomulka84@seznam.cz
25.02.2013 | 22:35:22 | thomas
| 188.75.129.*Reagovat
nový W 1.3
před půl rokem jsem si koupil též wartburga 1.3 a slova chváli mě nestačí, a srovnávání s felicií?? blbost, s tímto autem jsem si jist že vždy dojedu, jaké koliv menší drnčení poznám a vím co to je a po deseti minutách ho dokáži odstranit s minimálními náklady a s těmi emisemi, to nevím kde berete tvrzení i škodlivosti, můj warťas má menší emise nežli fabie 1,2 htp a to je prokázané měřením a na dálnici patří tak jako ostatní auta, rychlost kolem 160 km/h na 4. rychlostní stupeň je docela maličkost a když vidím ty vyhnilé felicie, tak si myslím, že wartburg se svým rámem má nad nimi o dost navrh
E34,konkrétně 524TD není žádný mladík,ani sprinter.Možná máš štěstí na dobrý kus,ale kolega se 524ky honem rychle zbavil a na "lítačku" má Peugeot 306 1,4 55kW sedan a jen jezdí a dolívá náplně. Můj Wartburg 1.3 5kvalt už je hotový,ale je to na další recenzi,protože prošel změnou kabátu,vyměnil jsem sedan za prostorné kombi.Veškeré podvozkové části jsou nové,ošetřený rám,akorát budka čeká na kompletní omlazení,ale jelikož budka není nosnou částí,povrchová koroze nevadí.K jízdě po dálnici: jezdím denně po R7 do Prahy a na dálniční provoz plně postačuje.Nové tlumiče,ložiska,veškeré čepy + kotouče,destičky,pakny a prasátka jsou nové.Jelikož má kombík tužší pružiny,tolik neplave jako sedan,ale je citlivější na boční vítr.Dálniční 130ku dodržuje,jen kopečky mírně zpomalí,ale to je daň za těžší setrvačník (Felicia je oproti Wartburgovi asi o 3,5 kg těžší).Rychlost v závislosti na povětrnostních podmínkách (aerodynamika ledničky) se pohybuje od 150 do 170 km/h a to má pouze 43kW / 58koní.Čepy řízení jsou nové a 4pístkové brzdy společné se škodou 130 se zakusují do kotoučů slušně i bez posilovače,který ani není potřeba,pedál jde sešlápnout lehce.Sečteno a podtrženo,je to pracant ke kterému mám velice osobní vztah,a navíc v úpravě jakou mám já je v čr asi jediný :o)
Asi to musí být taková ta "srdcovka", aby si člověk tohle auto dával dohromady a navíc takhle pochvaloval (ta rychlost na dálnici musí být skutečný adrenalin). Za 55 000 jsem si koupil E34 524TD v plné výbavě, se kterou jsem najel nějakých 40 000 km a měnil v podstatě jen spotřební záležitosti... docela se mi po ní stýská
Wartburga 353 mám letos desátý rok a když si vzpomenu co jsem s ním odvozil v porovnání s minimálními investicemi - nedám na něj dopustit. Před časem jsem využil nabídky ke koupi W 1,3 lim.který byl jako nový. Tento kousek si hýčkám, na posolené silnice během zimy s ním nejezdím. Pohodlí, užitná hodnota a jednoduchost konstrukce jsou bezkonkurenční a nemá smysl tady o tom psát. Jediný nedostatek spatřuji, že v době výroby nebyla sériově montovaná pětistupňová převodovka. V loňském roce jsem absolvoval několikadenní cestu po republice s tímto posledním výkřikem automobilismu NDR, za kterým jsem měl připojen caravan QIK. Ten za warťasem nebyl takřka znát a nejvíce mě překvapila spotřeba. Přestože jsem nejel eko-rallye, naměřená hodnota se pohybovala na vzdálenost několika set km v průměru kolem 5,5 l/100km N95 a to byl kufr plný různé bagáže a proviantu. Takže paráda. Ještě mám v garáži karosářsky zdařilejší kousek W 312, který je sice již odhlášený, ale po menší renovaci ho postavím na veteránská čísla. Je potěšitelné, že vůz který byl v provozu přes čtyřicet let, není zkorodovaný a nic neztratil ze své originality. Je až neuvěřitelné kolik karosářských variant ve své době a v daných podmínkách dokázali v Eisenachu zkonstruovat a úspěšně prodávat.
Nazdar přátelé, k níže uvedeným komentářům jen tolik: Warana haní a pomlouvá jen ten kdo ho nezná. Já je sbírám, bylo to moje druhý auto po Š 105 Mka. Fakt je, že ta bouda z estetickýho hlediska prostě krabka na boty, ale do kufru se ti vejde i pračka a ještě zavřeš víko. Já jezdil v lecčems, ve volvu, oplu, škodě, atd. dokonce i ve vopancéřovanym mercedesu, ale Waran to je srdeční záležitost. on taky málo kdo vůbec čuje, že soudruzi z NDR vyráběli i pick-up, coupé, i sportovní dvou sic. ale to bylo ještě u typu 311/312 mám dvě kupátka v garáži v renovaci. Na 1.3 nedám dopustit to je prostě pan automobil. mám 4 včetně kombíka a to je vagon non plus ultra, kam se hrabe forman nebo fábka kombi.Takže Wartíkům zdar a ty co neví voco goo tak ať raději drží hubu. :-) Marek
Tak mám na Trabošovi Firestone Winterhawk..cena solidní a vlastnosti,musím počkat až si trochu sednou,přece jen nové pneu..ale ve sněhu zabírají krásně...popřemýšlím co na Burga..ale pokud budu s Firestone spokojenej obuju je i na Burga..Goodyear 5x mě vyjde skoro na 10tis. uvidím :o)
jj 175 by tam sedly...ale v TP mám 165 SR 13 jelikož je to přestavba (legální) auto projde evidenčkou normálně,je přepsanej typ motoru atd. z doby kdy to ještě šlo..pro mě to má výhodu,že kombinovaná spotřeba je 9,825 z toho si počítám cestovní náhrady :o) Až na malý zádrhel pokračuje renovace..místo příruby Felda 1.6 jsem měl 1.9 (pasuje i na 1.8) ale sehnal jsem správnou..hliníky jsou na dílně a jak bude převodovka napasovaná už to bude rychlý
Příště se laskavě podepiš.. nikdy jsi tohle auto neměl..natož v tom jel...Je to plně srovnatelný s tehdejší produkcí....daleko před Favoritem....motor je tišší a pružnější než škodovácká 1.3 Má podvozkovej rám,který zvyšuje tuhost a při nárazu Ti zachrání život...klidně Ti sem můžu dát několik odkazů na fotky čelního nárazu Warta..klidně by se dal testovat i metodikou NCAP protože ty nárazy byly kolem 70km/h Zadní ramena Wartburg s menšími úpravami použil Mercedes W123 Jako alternativa proti Favoritu/Felicii je ideální.
Alu kola Irmscher už jsou v dílně...na původní plecháče obuju nový zimáky... PS: má někdo zkušenosti s Barum polaris 2 ?? Nechci naslepo kupovat gumy...maximum 1800 za jednu..dlouhá životnost a dobrá ovladatelnost rozměr 165/65 (teď si nejsem úplně jistej) R13
Do Warta 2T bych nešel...2T mám Tráboše..když bych si měl vybrat při stejným roku výroby...tak z aut z roku 1990 jsou dneska skoro všechny ohnilý plečky...nejhorší je,že jsou korozí napadnutý nosný části...takže auto má katastrofální oevnost při nárazu...Waran má rám naprosto v pořádku + je vyměněná komplet celá plechařina... á propos...Allianz dělala crashtesty ojetin byla tam Vectra A ..Escort,Cinquecento apod. v rych 52,8 byl nejpevnější Tráboš ..ostatním stačila koroze nosných částí a dopadli nejhůř... Až bude renovace hotová..dám odkaz na foto
No koneckoncú je to samozřejmě tvoje věc.Můj otec má žlutáka taky jako druhý auto koupil na něj dokonce garáž prý čeká až z něj bude perspektivní veterán ale protože tátovi je 58 a auto z roku 1980 tak nevím zda se dočká.Na normální ježdění má Hondu Jazz a s varanem jezdí tak jednou měsíčně okolo bydliště aby nezatuh.Ale pravda možná ho jednou zdědím prodám a budu za vodou.
Lojzo - mám pro tyhle auta slabost...chtěl jsem něco většího na každodenní ježdění i na srazy...tak jsem si pořídil Warana...neberu auto jako spotřební zboží..i když ho denně huntuju provozem....mám k oběma autům citovej vztah..a to k nějaký volítaný plechovce mít prostě nebudu.Zatím mi tyhle 2 auta stačí..i když mě už delší dobu hlodá myšlenka...dát dohromady Kaipana...ale 3 auta to už by bylo asi moc. PS:Když jsem Warta bral..tak jsem se rozhodoval vzít třeba za 50 Feldu..kvůli dílům,nebo 306 Peugeota,406 nebo Vectru B 1.6 16V ale stejně bych do toho auta vrážel peníze a neměl bych z toho dobrej pocit...takhle nacpu peníze do auta který mám rád a udělám si vlastně Warta r.v. 2007 Když jsem se rozhodoval pro tu feldu..tak jasný plus pro Warta byl rám...kdyby jsi měl Warta někdy na zvedáku tak aspoň víš jak masivní ten rám je....pokud ti foto nestačí jako důkaz tak už nevím...opravdu mě přesvědčil...slaboučkej plech Feldy moc nemusím.
Pro Anonyma...převodovka je Favorit s přírubou a setrvákem Felicia 1.6...posilovač brzd jde použít ze Š 1203
nemam nič proti vartasovi,na tu dobu fakt skvele auto,pred 10 rokmi ho mal kamoš,ja mal ladu 2105,isli sme do chorvatska a super mu to šlapalo,ma povozil,pohodle,tiche,motor mal výkon,kludne mi hocikedy ušiel,ale radsej som išiel pred nim,lebo olejom nesetril.Ale s tou prevodovkou s 1203 jky to bude asi na nervy,mali sme v praci asi 15 ks nove s 5 Q a boli strašne nespolahlive,pomali na každej odišla,oni aj 4 Q neboli nejak spolahlive,ale 5 ki sa doslova sypali,brali sme dokonca nove auta priamo s Trnavy,a hned sme 2 vratili este v Trnave kvoli prevodovke a jedo auto potom domov dotiahli na lane.Dakde daleko od domu s tym nechod,ked tak este jednu do kufra nahradnu....
Seš prostě masér a my majitelé normálnich aut ti múžem jenom závidět.Třeba ty super čtyřpístkové brzdy a nárazy do stromu bez zranění jo jo holt se máš
Naštěstí mám připravenou převodovku 5rychlostní a posilovač brzd taky jde...měli to v rámci RVHP vymyšleno 4Q bez posilovače a později 5Q s posilovačem ze Š 1203..je tam v motorové stěně na něj volné místo..ale i tak brzdí ostře..jsou tam 4pístky jako měl Rapid
Ano..najde se tady hrstka "netových chytráků"...tenhle Wart je 4takt s motorem 1.3 VW na 900kg 43kW. Mám pro tyto auta slabost...někdo kouří,chlastá...já si kupuju auta z NDR..zatím mám 2 Warta 4T a Trabant 601.Tak nevím,proč bych si měl za 50 kupovat nějakou vyběhanou herku z bazaru,která šla 3x přes boudu v Německu a budu do ní každej měsíc vrážet hromadu peněz za ND.. PS: když koupím něco kolem 50..okamžitě mě čeká investice - výfukové potrubí,svody,elektroinstalace..náplně,rozvody,tlumiče,čepy..a jsem rázem někde na 80 za auto a opravy. Auto je teď asi v půlce renovace...veškeré karosářské díly se mění za nové + celková repase a nový lak...to auto do konce léta vyjede z garáže ve stavu nového auta.
Pro ty,kteří si myslí,že 9000 km je překlep...pracuji po celém Ústeckém,Karlovarském a Středočeském kraji..téměř denně jsem na silnici...s Trabantem takto najezdím kolem 50tis ročně podle pracovního vytížení... Ano uznám,že dědové v Trabantech jsou pomalí a mají kouřící auto.Já mažu vysoce kvalitním olejem Mogul TSF pro vysokootáčkové dvoutakty,mám upravené výfukové potrubí..rozhodně nejsem brzda provozu...kolikrát se divím,že na R7ce předjíždím :o) A narozdíl od zoufalců..kteří do aute jen vráží peníze..mě auto vydělává...kdo je trochu znalý..zaměstnavatel mi vyplácí cestovní náhrady na soukromé auto...tj. 3,80,- na kilometr..čistého pro mě..Můj Trabant se asi 10x zaplatil + díky němu můžu financovat 2 auta,2 pojistky,2 dálniční známky a kompletní renovaci nejdříve Wartburga a potom i Trabanta. Pro rejpaly..Warta jsem si vybral hlavně kvůli rámu..kdybych chtěl podobné auto,koupím Felicii 1.6,protože ta má blok úplně stejný jako Wartburg,šedá litina rozdíl mezi 1,1 1,3 a 1,6 je jen v délce ojnic. Jenže Felicie je tak měkká,proto musí u motoru 1.6 mít rozpěrnou tyč už ve standartu..to Wart nemusí,protože je motor usazen na rámu. Zde je několik autonehod Wartburgů...vše kolem 70km/h do stromu či sloupu http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47458/w13.jpg http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47446/pc166951.jpg http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47447/pc166950.jpg http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47448/pc166952.jpg
a tady oficiální crashtest http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47438/wart-crash.jpg
Felicie je trochu bezpečná až v posledním modelu ještě se 4 airbagy Safe Line
Ty jo někdo tu píše o srážce se stromem pár minut předemnou. Právě že ten warťa je vůči stromum odolnej, ten rám co je pod autem ti nepustí strom do kabiny. Vim o čem mluvim byla to sice strašná šlupka, dveře se ulně zplacateli, střecha se ohnula ale strom se zarazil o rám takže mě nevlez do kabiny, auto se neohnulo jen odrazilo a já zustal o desat metrů dal v poli. vyskočil kvalt a motor bežel na volnobeh. zadní kolo se utrhlo i s tlumičem a prorazilo nadrž. Povedlo se mi nornálně vystoupit, nejhorší byly střepy zabodané v obličeji...
sanbay- jen musim reagovat, měl jsem Wartburga combi s řazenim pod volantem a dvoutaktem, je to opravdu super kára, to co tu píší že je prostorný, dost tichý, a hlavně to může jezdit kilo po polních cestách a autu to neva. Absolutne bezůdržbové. Co je ale hlavní, zachránilo mi život. Jeden kluk s čerstvejma papírama mě v 70km vystrčil za silnice a já to trefil svejma dveřma do stromu. Když jsem to popisoval záchranářum a nic mě nebilo, povídali že kdybych jel ve felicii nebo něčem takovim určitě by to bylo něco víc než naražená ruka. Ten rám co je pod autem mi zachránil život nebo alespoň zdraví, mít jako většina kluků 120, skončil bych jak sardinka. Takže jestli se ptáš kde je celková bezpečnost, rád ti odpovím, je pod podlahou vozu. Základní předpoklad pro bezpečné auto je pevnost. Ta Wartburgu neschází a o dvacet let mladší favorit by se vedle něj mohl stydět! Uznávam, že se Warták už nenosí a lidi se mu často smějou, jenže nevědí... Pak jsem si koupil formana a teď mam peugeot 406, ale na Wartburg se prostě nezapomíná.
Jak píši já ho měl přesně jednatrojku jen šedivou,tohle auto,prostě super kup, a to že někdo říká že to smrdí,hele když tankuješ natural95,tak ať ho pálí ta fábie nebo octavie plus mínus něco málo to bude stejné,spíš jde o to kolik ho je na jízdu potřeba.Já jsem s autem byl spokojený,najel jsem bez problémů asi 50tis.Jasně má to své mouchy,Chybí pětka,servo což je dnes běžné,posilovač brzd,ale já byl spokojený,když prostě málo stojí a je starší ročníkTak to má své mouchy,ale až bude tolik co Waranovi třeba Octávce... pochybuju že to ještě bude takovej hit...A to že v tom autě němáš šanci při bouračce,nejlepší bude jezdit v tanku,sice žere ale něco snese.Zajímalo by mě kolik airbagů ti pomůže třeba při boční strážce do stromu...To jde spíš o náhodu že to vyjde, a mimo to auto se kupuje na ježdění a né na bourání.Když k tomu dojde jsou to jen plechy ať Waran nebo Porche....Nenech se odradit.
takze te vysel wartburg na 54 tisic? A co vic, tobe to prijde jako dobra investice? No jet s timhle 150 to chce odvahu, opravdu. Urcite jsi tuhle recenzi nemyslel spatne, ale uvazim-li k tomu, vsemu, ze tve predchozi auto byl trabant, zacinam ti stelovat budik, aby ses uz probral. Jakej komfort 10/10? kde? Radeji uz do toho nic nevrazej a kup si normalni auto. treba i za tech 54 tisic. A svete div se , nemusi to byt skodovka.... a vedle toho to bude pila a budes si chrochtat. Enjoy
no,wart s motorem od vw je dobrej.prostoru tam je dostatek a je to i relativně pohodlný. na opravy je to strašně jednoduchý,radši jsem se hrabal ve warťáku než v š120.
když jsem sháněl levné auto,tak tento typ warťáku měl u mě šanci,měli ho za 11000kč po dědovy co s ním jezdil na dušičky a do tesca na nákup,ale jsem trošku zhýčkán vymoženostmi jako je servo,el.okna atd.takže z toho sešlo...
mimochodem když to někam narveš ve 100km/h,tak je fuk zda máš bavora či warťáka stejně z toho zdavej nevylezeš a mýmu strejcovy ten rám co má warťák zachránil při bouračce nohy...
a postřeh:viděl jsem bořku,trabant vs.felicia...trabant byl trošku pokroucen,ale dědouš s ním odjel a týpci ve felině čekali na odtah,byla to totálka...byl to čelní náraz v 45-50km/h... howgh
několik věcí bych chtěl vysvětlit - pořizovací cena 11 000 nebo 35 000 kč?a za první měsíc najeto 9000,to je překlep nebo to je vážně?jestli je to pravda,tak to je fakt drsný.Wartase sem měl před 20 lety pár měsíců,stodváci to spraskalo bez problémů,ale srovnávat to s oktavií nebo fabií,to je trochu pýcha.Na ježdění do vinohradu nebo postavení baráku klidně,ale na dálnici?Doba se trochu změnila,vidím bouračky denně,a někdy je to zázrak ,když vidíš stát majitele vedle s telefonem v ruce a auto na padrť,někdy tě nepomůže ani sto airbagů,ale už pro tu naději,že mám alespon šanci,si já osobně připlatím.Ale to je každýho problém,tak ať máš kliku
Takže píšeš, že jsi ve varťáku najem 9000km za měsíc??? To tě teda lituji. Když přede mnou jede varťas nebo tráboš ala Š. 120 zapínám vnitřní okruh, abych se neudusil. Osobně bych tyto šroty zakázal! Jsou nebezpečné sobě i ostatním. Jednou jsem viděl srážku Trabanta s Octávkou a lidé v Trabantu byli bez humoru na kaši. Nechci se tě dotknout, ale nechápu jak může někdo v takové smradlavé rakvi jezdit.
ty jsi asi nepochopil že to tady neni srovnávácí magazín a radši v roce 2007 budu jezdit felicijí než varťasem nemám nic pro ti němu měl jsem ho na postavení baráku ale nedovolil bych si ho srovnávat s fabijí to je trochu velká blbost varťas se vyrábí od roku 70 tak kde je asi celková bezpečnost
Jestli sis všiml tak autor recenze ho nemá jako pracanta ale jako auto na běžný ježděni a to snad nemůžes srovnávat s Accentikem.Jinak jako pracanta ho uznávám v Kombi odvezeš všechno ale to auto je už dneska mimo.Nechtěl bych vidět havárii.
Wartburg (aspoň teda 2-takt) byl obrovskej pracant, takže nějaký srovnání s Accentem od je trochu mimo. Otec měl 353W ještě s řazenim pod volantem a to auto vydrželo snad jakýkoliv zacházení. Díky rámový konstrukci má warťas velkou světlou výšku, takže se s nim dalo klidně jezdit i po polních cestách a autu to nijak neuškodilo.
Ale často tady čtu v recenzích, jak je warťas prostornej. Ve warťasu toho místa zase tolik neni. Kufr má sice objem přes 500 litrů, ale prostor v kabině neni zrovna nejlepší. Vzadu se dá přežít jedině tak jízda na krátký vzdálenosti a jestli autor jezdí ve warťasu v 5-ti lidech, tak vozí buď masochisty nebo Vietnamce...
Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg
koupim wartburg 1.3
kdo prodá?pídím se po něm....stačí email na tomulka84@seznam.cz
25.02.2013 | 22:35:22 | thomas | 188.75.129.* Reagovat
nový W 1.3
před půl rokem jsem si koupil též wartburga 1.3 a slova chváli mě nestačí, a srovnávání s felicií?? blbost, s tímto autem jsem si jist že vždy dojedu, jaké koliv menší drnčení poznám a vím co to je a po deseti minutách ho dokáži odstranit s minimálními náklady a s těmi emisemi, to nevím kde berete tvrzení i škodlivosti, můj warťas má menší emise nežli fabie 1,2 htp a to je prokázané měřením a na dálnici patří tak jako ostatní auta, rychlost kolem 160 km/h na 4. rychlostní stupeň je docela maličkost a když vidím ty vyhnilé felicie, tak si myslím, že wartburg se svým rámem má nad nimi o dost navrh
03.09.2010 | 17:38:03 | Reagovat
RE: nový W 1.3
presne tak mas uplnou pravdu feldy akorat hnijou.. zato wartas je masina ktera drziii
01.01.2013 | 21:19:11 | dejv | 81.90.161.* Reagovat
Wartburg Tourist 353
Nechcete někdo Wartburg Tourist 353 ve žluté barvě? Prodám za simbolickou cenu nebo spíše daruji jako veterána, protože nemá technickou kontrolu.
26.09.2008 | 11:17:50 | Stepka Reagovat
Pro Janyse
E34,konkrétně 524TD není žádný mladík,ani sprinter.Možná máš štěstí na dobrý kus,ale kolega se 524ky honem rychle zbavil a na "lítačku" má Peugeot 306 1,4 55kW sedan a jen jezdí a dolívá náplně.
Můj Wartburg 1.3 5kvalt už je hotový,ale je to na další recenzi,protože prošel změnou kabátu,vyměnil jsem sedan za prostorné kombi.Veškeré podvozkové části jsou nové,ošetřený rám,akorát budka čeká na kompletní omlazení,ale jelikož budka není nosnou částí,povrchová koroze nevadí.K jízdě po dálnici: jezdím denně po R7 do Prahy a na dálniční provoz plně postačuje.Nové tlumiče,ložiska,veškeré čepy + kotouče,destičky,pakny a prasátka jsou nové.Jelikož má kombík tužší pružiny,tolik neplave jako sedan,ale je citlivější na boční vítr.Dálniční 130ku dodržuje,jen kopečky mírně zpomalí,ale to je daň za těžší setrvačník (Felicia je oproti Wartburgovi asi o 3,5 kg těžší).Rychlost v závislosti na povětrnostních podmínkách (aerodynamika ledničky) se pohybuje od 150 do 170 km/h a to má pouze 43kW / 58koní.Čepy řízení jsou nové a 4pístkové brzdy společné se škodou 130 se zakusují do kotoučů slušně i bez posilovače,který ani není potřeba,pedál jde sešlápnout lehce.Sečteno a podtrženo,je to pracant ke kterému mám velice osobní vztah,a navíc v úpravě jakou mám já je v čr asi jediný :o)
24.08.2008 | 18:09:16 | KubikCv Reagovat
Asi srdcovka
Asi to musí být taková ta "srdcovka", aby si člověk tohle auto dával dohromady a navíc takhle pochvaloval (ta rychlost na dálnici musí být skutečný adrenalin). Za 55 000 jsem si koupil E34 524TD v plné výbavě, se kterou jsem najel nějakých 40 000 km a měnil v podstatě jen spotřební záležitosti... docela se mi po ní stýská
10.08.2008 | 10:46:15 | janys Reagovat
Je to DDR Mercedes
Wartburga 353 mám letos desátý rok a když si vzpomenu co jsem s ním odvozil v porovnání s minimálními investicemi - nedám na něj dopustit. Před časem jsem využil nabídky ke koupi W 1,3 lim.který byl jako nový. Tento kousek si hýčkám, na posolené silnice během zimy s ním nejezdím. Pohodlí, užitná hodnota a jednoduchost konstrukce jsou bezkonkurenční a nemá smysl tady o tom psát. Jediný nedostatek spatřuji, že v době výroby nebyla sériově montovaná pětistupňová převodovka. V loňském roce jsem absolvoval několikadenní cestu po republice s tímto posledním výkřikem automobilismu NDR, za kterým jsem měl připojen caravan QIK. Ten za warťasem nebyl takřka znát a nejvíce mě překvapila spotřeba. Přestože jsem nejel eko-rallye, naměřená hodnota se pohybovala na vzdálenost několika set km v průměru kolem 5,5 l/100km N95
a to byl kufr plný různé bagáže a proviantu. Takže paráda.
Ještě mám v garáži karosářsky zdařilejší kousek W 312, který je sice již odhlášený, ale po menší renovaci ho postavím na veteránská čísla. Je potěšitelné, že vůz který byl v provozu přes čtyřicet let, není zkorodovaný a nic neztratil ze své originality. Je až neuvěřitelné kolik karosářských variant ve své době a v daných podmínkách dokázali v Eisenachu zkonstruovat a úspěšně prodávat.
10.03.2008 | 11:26:37 | Pája Reagovat
WARAN
Nazdar přátelé, k níže uvedeným komentářům jen tolik: Warana haní a pomlouvá jen ten kdo ho nezná. Já je sbírám, bylo to moje druhý auto po Š 105 Mka. Fakt je, že ta bouda z estetickýho hlediska prostě krabka na boty, ale do kufru se ti vejde i pračka a ještě zavřeš víko. Já jezdil v lecčems, ve volvu, oplu, škodě, atd. dokonce i ve vopancéřovanym mercedesu, ale Waran to je srdeční záležitost. on taky málo kdo vůbec čuje, že soudruzi z NDR vyráběli i pick-up, coupé, i sportovní dvou sic. ale to bylo ještě u typu 311/312 mám dvě kupátka v garáži v renovaci. Na 1.3 nedám dopustit to je prostě pan automobil. mám 4 včetně kombíka a to je vagon non plus ultra, kam se hrabe forman nebo fábka kombi.Takže Wartíkům zdar a ty co neví voco goo tak ať raději drží hubu. :-) Marek
05.01.2008 | 14:37:08 | Marek Reagovat
Radku
Tak mám na Trabošovi Firestone Winterhawk..cena solidní a vlastnosti,musím počkat až si trochu sednou,přece jen nové pneu..ale ve sněhu zabírají krásně...popřemýšlím co na Burga..ale pokud budu s Firestone spokojenej obuju je i na Burga..Goodyear 5x mě vyjde skoro na 10tis. uvidím :o)
13.11.2007 | 12:34:32 | KubikCv Reagovat
Pneu
jj 175 by tam sedly...ale v TP mám 165 SR 13 jelikož je to přestavba (legální) auto projde evidenčkou normálně,je přepsanej typ motoru atd. z doby kdy to ještě šlo..pro mě to má výhodu,že kombinovaná spotřeba je 9,825 z toho si počítám cestovní náhrady :o)
Až na malý zádrhel pokračuje renovace..místo příruby Felda 1.6 jsem měl 1.9 (pasuje i na 1.8) ale sehnal jsem správnou..hliníky jsou na dílně a jak bude převodovka napasovaná už to bude rychlý
06.11.2007 | 18:56:50 | KubikCv Reagovat
Jelikož máš 1.3 tak to obuj na175-65-13
ja měl na svojem dokonce 185-50-13 a dobře se to chovalo.
Jinák jak to budeš mít hotové dej fotky auta na net.
06.11.2007 | 12:25:16 | byvalý WartburgMan Reagovat
Díky
Zaujala mě cena GoodYear ultragrip a Michelin alpin...šéf měl na Octávě GoodYeary a byl maximálně spokojenej a že v zimě najezdil hodně...
02.10.2007 | 20:50:46 | KubikCv Reagovat
www.pneu-servis.cz to je nejlevnější e-shop. Taky tam nakupuji. Neznám rozměr na Warťase, čili si tam ho najdi.:-)
02.10.2007 | 09:49:53 | Radek Reagovat
Pro Radka
Kolik koštujou?? víc než 10 za 5 pneu se mi nechce dávat :o) A jelikož jezdím denně chtěl jsem něco odolnějšího
02.10.2007 | 09:42:12 | KubikCv Reagovat
Anonyme
Příště se laskavě podepiš.. nikdy jsi tohle auto neměl..natož v tom jel...Je to plně srovnatelný s tehdejší produkcí....daleko před Favoritem....motor je tišší a pružnější než škodovácká 1.3
Má podvozkovej rám,který zvyšuje tuhost a při nárazu Ti zachrání život...klidně Ti sem můžu dát několik odkazů na fotky čelního nárazu Warta..klidně by se dal testovat i metodikou NCAP protože ty nárazy byly kolem 70km/h Zadní ramena Wartburg s menšími úpravami použil Mercedes W123
Jako alternativa proti Favoritu/Felicii je ideální.
02.10.2007 | 09:38:10 | KubikCv Reagovat
Polaris2 je aušus. Doporučuji Firestone Winterhawk (v dané cenové kategorii)
02.10.2007 | 09:12:09 | Radek Reagovat
Ty seš taky trošku ichtyl,vždyť to jsou šroty na silnicích pro ostudu,kdybych byl v EU tak bych tyhle šroty z NDR nechal všechny sešrotovat.
02.10.2007 | 00:08:47 | Reagovat
Alu
Alu kola Irmscher už jsou v dílně...na původní plecháče obuju nový zimáky... PS: má někdo zkušenosti s Barum polaris 2 ?? Nechci naslepo kupovat gumy...maximum 1800 za jednu..dlouhá životnost a dobrá ovladatelnost rozměr 165/65 (teď si nejsem úplně jistej) R13
01.10.2007 | 23:39:57 | KubikCv Reagovat
Do Warta 2T bych nešel...2T mám Tráboše..když bych si měl vybrat při stejným roku výroby...tak z aut z roku 1990 jsou dneska skoro všechny ohnilý plečky...nejhorší je,že jsou korozí napadnutý nosný části...takže auto má katastrofální oevnost při nárazu...Waran má rám naprosto v pořádku + je vyměněná komplet celá plechařina...
á propos...Allianz dělala crashtesty ojetin byla tam Vectra A ..Escort,Cinquecento apod. v rych 52,8 byl nejpevnější Tráboš ..ostatním stačila koroze nosných částí a dopadli nejhůř...
Až bude renovace hotová..dám odkaz na foto
15.07.2007 | 23:43:41 | KubikCv Reagovat
No koneckoncú je to samozřejmě tvoje věc.Můj otec má žlutáka taky jako druhý auto koupil na něj dokonce garáž prý čeká až z něj bude perspektivní veterán ale protože tátovi je 58 a auto z roku 1980 tak nevím zda se dočká.Na normální ježdění má Hondu Jazz a s varanem jezdí tak jednou měsíčně okolo bydliště aby nezatuh.Ale pravda možná ho jednou zdědím prodám a budu za vodou.
15.07.2007 | 23:06:14 | Lojza Reagovat
Lojzo - mám pro tyhle auta slabost...chtěl jsem něco většího na každodenní ježdění i na srazy...tak jsem si pořídil Warana...neberu auto jako spotřební zboží..i když ho denně huntuju provozem....mám k oběma autům citovej vztah..a to k nějaký volítaný plechovce mít prostě nebudu.Zatím mi tyhle 2 auta stačí..i když mě už delší dobu hlodá myšlenka...dát dohromady Kaipana...ale 3 auta to už by bylo asi moc.
PS:Když jsem Warta bral..tak jsem se rozhodoval vzít třeba za 50 Feldu..kvůli dílům,nebo 306 Peugeota,406 nebo Vectru B 1.6 16V ale stejně bych do toho auta vrážel peníze a neměl bych z toho dobrej pocit...takhle nacpu peníze do auta který mám rád a udělám si vlastně Warta r.v. 2007
Když jsem se rozhodoval pro tu feldu..tak jasný plus pro Warta byl rám...kdyby jsi měl Warta někdy na zvedáku tak aspoň víš jak masivní ten rám je....pokud ti foto nestačí jako důkaz tak už nevím...opravdu mě přesvědčil...slaboučkej plech Feldy moc nemusím.
Pro Anonyma...převodovka je Favorit s přírubou a setrvákem Felicia 1.6...posilovač brzd jde použít ze Š 1203
14.07.2007 | 22:20:42 | KubikCv Reagovat
len nie s 1203jky
nemam nič proti vartasovi,na tu dobu fakt skvele auto,pred 10 rokmi ho mal kamoš,ja mal ladu 2105,isli sme do chorvatska a super mu to šlapalo,ma povozil,pohodle,tiche,motor mal výkon,kludne mi hocikedy ušiel,ale radsej som išiel pred nim,lebo olejom nesetril.Ale s tou prevodovkou s 1203 jky to bude asi na nervy,mali sme v praci asi 15 ks nove s 5 Q a boli strašne nespolahlive,pomali na každej odišla,oni aj 4 Q neboli nejak spolahlive,ale 5 ki sa doslova sypali,brali sme dokonca nove auta priamo s Trnavy,a hned sme 2 vratili este v Trnave kvoli prevodovke a jedo auto potom domov dotiahli na lane.Dakde daleko od domu s tym nechod,ked tak este jednu do kufra nahradnu....
14.07.2007 | 08:43:43 | Reagovat
Seš prostě masér a my majitelé normálnich aut ti múžem jenom závidět.Třeba ty super čtyřpístkové brzdy a nárazy do stromu bez zranění jo jo holt se máš
14.07.2007 | 00:46:57 | Lojza Reagovat
Pro PetrGM
Naštěstí mám připravenou převodovku 5rychlostní a posilovač brzd taky jde...měli to v rámci RVHP vymyšleno 4Q bez posilovače a později 5Q s posilovačem ze Š 1203..je tam v motorové stěně na něj volné místo..ale i tak brzdí ostře..jsou tam 4pístky jako měl Rapid
13.07.2007 | 22:54:58 | KubikCv Reagovat
Pro ty co neumí číst
Ano..najde se tady hrstka "netových chytráků"...tenhle Wart je 4takt s motorem 1.3 VW na 900kg 43kW.
Mám pro tyto auta slabost...někdo kouří,chlastá...já si kupuju auta z NDR..zatím mám 2 Warta 4T a Trabant 601.Tak nevím,proč bych si měl za 50 kupovat nějakou vyběhanou herku z bazaru,která šla 3x přes boudu v Německu a budu do ní každej měsíc vrážet hromadu peněz za ND..
PS: když koupím něco kolem 50..okamžitě mě čeká investice - výfukové potrubí,svody,elektroinstalace..náplně,rozvody,tlumiče,čepy..a jsem rázem někde na 80 za auto a opravy.
Auto je teď asi v půlce renovace...veškeré karosářské díly se mění za nové + celková repase a nový lak...to auto do konce léta vyjede z garáže ve stavu nového auta.
Pro ty,kteří si myslí,že 9000 km je překlep...pracuji po celém Ústeckém,Karlovarském a Středočeském kraji..téměř denně jsem na silnici...s Trabantem takto najezdím kolem 50tis ročně podle pracovního vytížení...
Ano uznám,že dědové v Trabantech jsou pomalí a mají kouřící auto.Já mažu vysoce kvalitním olejem Mogul TSF pro vysokootáčkové dvoutakty,mám upravené výfukové potrubí..rozhodně nejsem brzda provozu...kolikrát se divím,že na R7ce předjíždím :o)
A narozdíl od zoufalců..kteří do aute jen vráží peníze..mě auto vydělává...kdo je trochu znalý..zaměstnavatel mi vyplácí cestovní náhrady na soukromé auto...tj. 3,80,- na kilometr..čistého pro mě..Můj Trabant se asi 10x zaplatil + díky němu můžu financovat 2 auta,2 pojistky,2 dálniční známky a kompletní renovaci nejdříve Wartburga a potom i Trabanta.
Pro rejpaly..Warta jsem si vybral hlavně kvůli rámu..kdybych chtěl podobné auto,koupím Felicii 1.6,protože ta má blok úplně stejný jako Wartburg,šedá litina rozdíl mezi 1,1 1,3 a 1,6 je jen v délce ojnic. Jenže Felicie je tak měkká,proto musí u motoru 1.6 mít rozpěrnou tyč už ve standartu..to Wart nemusí,protože je motor usazen na rámu.
Zde je několik autonehod Wartburgů...vše kolem 70km/h do stromu či sloupu
http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47458/w13.jpg
http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47446/pc166951.jpg
http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47447/pc166950.jpg
http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47448/pc166952.jpg
a tady oficiální crashtest
http://www.trabime.cz/upload/df/tid_2054/pid_47438/wart-crash.jpg
Felicie je trochu bezpečná až v posledním modelu ještě se 4 airbagy Safe Line
13.07.2007 | 22:29:52 | KubikCv Reagovat
Ty jo někdo tu píše o srážce se stromem pár minut předemnou. Právě že ten warťa je vůči stromum odolnej, ten rám co je pod autem ti nepustí strom do kabiny. Vim o čem mluvim byla to sice strašná šlupka, dveře se ulně zplacateli, střecha se ohnula ale strom se zarazil o rám takže mě nevlez do kabiny, auto se neohnulo jen odrazilo a já zustal o desat metrů dal v poli. vyskočil kvalt a motor bežel na volnobeh. zadní kolo se utrhlo i s tlumičem a prorazilo nadrž. Povedlo se mi nornálně vystoupit, nejhorší byly střepy zabodané v obličeji...
12.07.2007 | 23:30:36 | Reagovat
sanbay- jen musim reagovat, měl jsem Wartburga combi s řazenim pod volantem a dvoutaktem, je to opravdu super kára, to co tu píší že je prostorný, dost tichý, a hlavně to může jezdit kilo po polních cestách a autu to neva. Absolutne bezůdržbové. Co je ale hlavní, zachránilo mi život. Jeden kluk s čerstvejma papírama mě v 70km vystrčil za silnice a já to trefil svejma dveřma do stromu. Když jsem to popisoval záchranářum a nic mě nebilo, povídali že kdybych jel ve felicii nebo něčem takovim určitě by to bylo něco víc než naražená ruka. Ten rám co je pod autem mi zachránil život nebo alespoň zdraví, mít jako většina kluků 120, skončil bych jak sardinka. Takže jestli se ptáš kde je celková bezpečnost, rád ti odpovím, je pod podlahou vozu. Základní předpoklad pro bezpečné auto je pevnost. Ta Wartburgu neschází a o dvacet let mladší favorit by se vedle něj mohl stydět! Uznávam, že se Warták už nenosí a lidi se mu často smějou, jenže nevědí... Pak jsem si koupil formana a teď mam peugeot 406, ale na Wartburg se prostě nezapomíná.
12.07.2007 | 23:15:17 | Reagovat
Já ho měl
Jak píši já ho měl přesně jednatrojku jen šedivou,tohle auto,prostě super kup, a to že někdo říká že to smrdí,hele když tankuješ natural95,tak ať ho pálí ta fábie nebo octavie plus mínus něco málo to bude stejné,spíš jde o to kolik ho je na jízdu potřeba.Já jsem s autem byl spokojený,najel jsem bez problémů asi 50tis.Jasně má to své mouchy,Chybí pětka,servo což je dnes běžné,posilovač brzd,ale já byl spokojený,když prostě málo stojí a je starší ročníkTak to má své mouchy,ale až bude tolik co Waranovi třeba Octávce... pochybuju že to ještě bude takovej hit...A to že v tom autě němáš šanci při bouračce,nejlepší bude jezdit v tanku,sice žere ale něco snese.Zajímalo by mě kolik airbagů ti pomůže třeba při boční strážce do stromu...To jde spíš o náhodu že to vyjde, a mimo to auto se kupuje na ježdění a né na bourání.Když k tomu dojde jsou to jen plechy ať Waran nebo Porche....Nenech se odradit.
12.07.2007 | 22:56:33 | PetrGm Reagovat
no potes..
takze te vysel wartburg na 54 tisic? A co vic, tobe to prijde jako dobra investice?
No jet s timhle 150 to chce odvahu, opravdu. Urcite jsi tuhle recenzi nemyslel spatne, ale uvazim-li k tomu, vsemu, ze tve predchozi auto byl trabant, zacinam ti stelovat budik, aby ses uz probral. Jakej komfort 10/10? kde? Radeji uz do toho nic nevrazej a kup si normalni auto. treba i za tech 54 tisic. A svete div se , nemusi to byt skodovka.... a vedle toho to bude pila a budes si chrochtat. Enjoy
12.07.2007 | 22:44:37 | diego Reagovat
no,wart s motorem od vw je dobrej.prostoru tam je dostatek a je to i relativně pohodlný.
na opravy je to strašně jednoduchý,radši jsem se hrabal ve warťáku než v š120.
když jsem sháněl levné auto,tak tento typ warťáku měl u mě šanci,měli ho za 11000kč po dědovy co s ním jezdil na dušičky a do tesca na nákup,ale jsem trošku zhýčkán vymoženostmi jako je servo,el.okna atd.takže z toho sešlo...
mimochodem když to někam narveš ve 100km/h,tak je fuk zda máš bavora či warťáka stejně z toho zdavej nevylezeš a mýmu strejcovy ten rám co má warťák zachránil při bouračce nohy...
a postřeh:viděl jsem bořku,trabant vs.felicia...trabant byl trošku pokroucen,ale dědouš s ním odjel a týpci ve felině čekali na odtah,byla to totálka...byl to čelní náraz v 45-50km/h...
howgh
12.07.2007 | 22:33:35 | Loser Reagovat
to Petr
Autor píše, že zvolil štvortakt, takže aspoň v jeho prípade to nebude s tým čmudením z výfuku také strašné.
12.07.2007 | 20:13:24 | Petrík Reagovat
několik věcí bych chtěl vysvětlit - pořizovací cena 11 000 nebo 35 000 kč?a za první měsíc najeto 9000,to je překlep nebo to je vážně?jestli je to pravda,tak to je fakt drsný.Wartase sem měl před 20 lety pár měsíců,stodváci to spraskalo bez problémů,ale srovnávat to s oktavií nebo fabií,to je trochu pýcha.Na ježdění do vinohradu nebo postavení baráku klidně,ale na dálnici?Doba se trochu změnila,vidím bouračky denně,a někdy je to zázrak ,když vidíš stát majitele vedle s telefonem v ruce a auto na padrť,někdy tě nepomůže ani sto airbagů,ale už pro tu naději,že mám alespon šanci,si já osobně připlatím.Ale to je každýho problém,tak ať máš kliku
12.07.2007 | 19:36:47 | mozilla Reagovat
To je síla
Takže píšeš, že jsi ve varťáku najem 9000km za měsíc??? To tě teda lituji. Když přede mnou jede varťas nebo tráboš ala Š. 120 zapínám vnitřní okruh, abych se neudusil. Osobně bych tyto šroty zakázal! Jsou nebezpečné sobě i ostatním. Jednou jsem viděl srážku Trabanta s Octávkou a lidé v Trabantu byli bez humoru na kaši. Nechci se tě dotknout, ale nechápu jak může někdo v takové smradlavé rakvi jezdit.
12.07.2007 | 19:34:17 | Petr Reagovat
Jasně kolega v práci měl také wartburga a vždy když hodně zapršelo měl koupání zadarmo.
12.07.2007 | 18:11:16 | Tom Reagovat
ty jsi asi nepochopil že to tady neni srovnávácí magazín a radši v roce 2007 budu jezdit felicijí než varťasem nemám nic pro ti němu měl jsem ho na postavení baráku ale nedovolil bych si ho srovnávat s fabijí to je trochu velká blbost varťas se vyrábí od roku 70 tak kde je asi celková bezpečnost
12.07.2007 | 18:01:45 | sanbay Reagovat
to anonym
Jestli sis všiml tak autor recenze ho nemá jako pracanta ale jako auto na běžný ježděni a to snad nemůžes srovnávat s Accentikem.Jinak jako pracanta ho uznávám v Kombi odvezeš všechno ale to auto je už dneska mimo.Nechtěl bych vidět havárii.
12.07.2007 | 11:38:34 | sparrow1 Reagovat
Wartburg (aspoň teda 2-takt) byl obrovskej pracant, takže nějaký srovnání s Accentem od je trochu mimo. Otec měl 353W ještě s řazenim pod volantem a to auto vydrželo snad jakýkoliv zacházení. Díky rámový konstrukci má warťas velkou světlou výšku, takže se s nim dalo klidně jezdit i po polních cestách a autu to nijak neuškodilo.
Ale často tady čtu v recenzích, jak je warťas prostornej. Ve warťasu toho místa zase tolik neni. Kufr má sice objem přes 500 litrů, ale prostor v kabině neni zrovna nejlepší. Vzadu se dá přežít jedině tak jízda na krátký vzdálenosti a jestli autor jezdí ve warťasu v 5-ti lidech, tak vozí buď masochisty nebo Vietnamce...
12.07.2007 | 11:32:34 | Reagovat
A co takhle za 50tis. Hyundai Accent 1,5 r.v 1998 v plný výbavě asi nic Wartburg je přece jenom zaručená kvalita
12.07.2007 | 00:40:44 | sparrow1 Reagovat
To jo za 50tis. tak super auto to se hned tak nekoupí.Prostor,pohodlí karoserie dílem všech múz nadhera fakt ti závidím.
12.07.2007 | 00:37:07 | sparrow1 Reagovat
Foto
Foto je pouze ilustrativní,ale vystihuje budoucí stav auta,včetně barvy a alu kol
12.07.2007 | 00:17:10 | KubikCv Reagovat