Recenze Wartburg 1.3 Tourist/Kombi
“Pracant, který má duši.”

Autor recenze: KubikCv (25 let),
Ústecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1990 Typ motoru:1272 / 4dobý zážehový Stav km při koupi:80 000 km Stav km nyní:91 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 24. 8. 2008

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.0

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi 100 5E Renault R19 Trabant

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Po kompletaci budky, rámu,zavěšení a čepů díky špatnému postupu montáže vyskočily oba spodní kulové čepy z uložení v rameni.Díky špatnému ukostření poruchy osvětlení.Ulomené táhlo spojky v nekvalitním sváru.Porucha startéru Favorit.Vyteklý tlumič.Prasknutá podtlaková hadička regulace předstihu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Původně jsem zakoupil Wartburg 1.3 sedan,na který zde mám recenzi,jenže v průběhu renovace se naskytla možnost koupit Wartburg 1.3 tourist/kombi za příznivou cenu.Neváhal jsem a vyměnil sedan,za kombi.Díky tomu,se bohužel dostalo "pouze" na renovaci důležitých částí vozidla.Auto má nyní ošetřený rám,vyměněná ložiska na všech kolech,nové horní i spodní svislé čepy,nové čepy řízení,nové tlumiče,brzdové kotouče,destičky,pakny a prasátka zadních kol.Dále byla provedena veškerá výměna náplní,filtrů a svíček.Vyměněn porouchaný startér Škoda Favorit za rychloběžný startér Felicia.

A to už se dostávám k výhodám výměny sériové 4stupňové převodovky za 5stupňovou Škoda Favorit.Původní převodovka nesnesla větší zatížení (v tahu,nebo brždění motorem) a byla náchylná na "vypadávání" rychlostí.Každý majitel Wartburgu 1.3 má náhradní převodovku jako rodinné stříbro.Výhoda převodovky Favorit byla v její "lepší" konstrukci,díky pátému stupni příznivější spotřebě a v neposlední řadě ceně startéru,jelikož startér pro Wartburg stojí podle ceníku fy.Elit téměř 8 tisíc Kč !!! Startér Felicia s reduktorem,druhovýroba 1500 Kč.

Motor se díky pátému rych.stupni na dálnici příliš nevytáčí,ale pětka u motoru se 43kW/58 k je vyloženě na spotřebu,zrychluje pozvolna.Je to dáno i těžším setrvačníkem,který kvůli převodovce Škoda a bloku VW byl použit z Felicie 1.6 (je cca o 3,5 kg těžší než původní Wartburg) V plánu po přetěsnění motoru je i odlehčení setrvačníku.

Maximální rychlost je omezena povětrnostními podmínkami (aerodynamika ledničky) a pohybuje se od cca 150 km/h do 170 km/h s větrem v zádech.
Stabilita na silnici není nejhorší,díky použití nových dílů,zejména tlumičů a čepů a také díky 14palcovým kolům z lehké slitiny.Auto drží stopu lépe než sedan,jen je náchylnější na boční vítr.Brzdy jsou kotoučové 4pístkové shodné se Škodou 130 a plně postačují i při naloženém autě.I bez posilovače brzd je chod pedálu lehký.

Další "extras" jsou pouze anatomické sedačky (originální doplněk NDR) , tónovaná okna s atestem a již zmíněná 14palcová kola Irmscher zapsaná v TP.
Jsem fanda "oldschool" aut a aut z NDR proto jsem se rozhodl místo koupě osmileté ojetiny zrenovovat Mercedes východu.Troufám si říct,že auto v této "úpravě" a technickém stavu je jediný v ČR.Na STK zapsali do závad pouze korozi budky (teprve čeká na renovaci + nový lak) a netěsnost ( nutné přetěsnění motoru,gufera pod setrvačníkem) jelikož v době renovace auto stálo a po zprovoznění se netěsnosti agregátu objevily.

Wartburg a Trabant jsou jediná auta do kterých investuji s "láskou" k moderním "plechovkám" tenhle vztah nikdy mít nebudu

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg

Vložit komentář

Díky

Díky a omlovám se ..v jiné diskuzi jsem útočil na Tvoje slovenské bratry..ale jinak to nešlo.
Chtěl jsem prostě mít "nové" staré auto a to se mi téměř povedlo.Veškeré důležité díly jsou nové.Navíc při mém ročním nájezdu km ( 60.000 ) bych při koupi nového auta měl stejně téměř po roce a půl po záruce a před splacením 5letého leasingu auto na odpis (240.000km) Zatím jsem během pár měsíců najel 12tisíc okresky/dálnice a myslím,že je to ideální...není to louda,dálničnímu tempu stačí a je prostorný a pohodlný o nic víc mi nejde

26.08.2008 | 10:34:51 | KubikCv Reagovat

Nadšenec

Ahoj, si fakt nadšenec, držím ti palce pri ďalších prácach o udržanie auta pri živote. Osobne som ešte za socíku vlastnil dva Wartburgy. Jeden pojazdný a ten druhý na náhradné diely. Motory boli klasika-dvojtakt. Výhodou vozidla bola jednoduchá údržba. Nevýhodou, že vždy niečo postupne odchádzalo. Urobil som si plán údržby. Keď som ho dodržiaval, tak auto bolo spoľahlivé. Prajem ti veľa spokojných km.

26.08.2008 | 07:17:22 | 07 Reagovat

Kombík

Na svoji dobu to byla přímá konkurence Favoritu,proto si v Boleslavi dupli a Wartburg se oficiálně nedovážel.4Takt má maximálně jednoduše sklopné zadní sedačky a vzniklá ložná plocha je absolutně rovná,záda sedaček mají plechový kryt,takže se člověk nemusí bát,že si při nakládání roztrhne sedačky,další drobná výhoda,při otevřených 5.dveřích je dole pod nakládací hranou odrazka,blinkr a obrysovka,takže např. oproti Formanovi není omezena maximální šířka vstupního otvoru.Na sraze v Německu jsme se takhle pohodlně v kufru vyspali dva 186cm vysocí lidé :o) Takže i délka ložné plochy je slušná.

25.08.2008 | 23:11:48 | KubikCv Reagovat

Přeji dobré svezení. Na Wartburgy nemohu zapomenout. Byla to výborná vozidla. Ještě mám nové díly, kulové klouby, ložiska aj. Na voze jsem oceňoval rám a jeho bytelnost a neuvěřitelnou skladnost. 3x jsem se stěhoval za použití W353 Tourist s přívěsem a nepotřeboval jsem nákladní vůz.
Moderní plechovky, např. velké SUV jsou také bytelné a bezpečné. Jen spotřeba je o něco větší.

25.08.2008 | 17:12:53 | Letitý fanda aut Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Wartburg