Rok výroby:1990Typ motoru:1272 / 4dobý zážehovýStav km při koupi:80 000 kmStav km nyní:91 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6,2 l/100 kmVloženo:24. 8. 2008
Po kompletaci budky, rámu,zavěšení a čepů díky špatnému postupu montáže vyskočily oba spodní kulové čepy z uložení v rameni.Díky špatnému ukostření poruchy osvětlení.Ulomené táhlo spojky v nekvalitním sváru.Porucha startéru Favorit.Vyteklý tlumič.Prasknutá podtlaková hadička regulace předstihu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Původně jsem zakoupil Wartburg 1.3 sedan,na který zde mám recenzi,jenže v průběhu renovace se naskytla možnost koupit Wartburg 1.3 tourist/kombi za příznivou cenu.Neváhal jsem a vyměnil sedan,za kombi.Díky tomu,se bohužel dostalo "pouze" na renovaci důležitých částí vozidla.Auto má nyní ošetřený rám,vyměněná ložiska na všech kolech,nové horní i spodní svislé čepy,nové čepy řízení,nové tlumiče,brzdové kotouče,destičky,pakny a prasátka zadních kol.Dále byla provedena veškerá výměna náplní,filtrů a svíček.Vyměněn porouchaný startér Škoda Favorit za rychloběžný startér Felicia.
A to už se dostávám k výhodám výměny sériové 4stupňové převodovky za 5stupňovou Škoda Favorit.Původní převodovka nesnesla větší zatížení (v tahu,nebo brždění motorem) a byla náchylná na "vypadávání" rychlostí.Každý majitel Wartburgu 1.3 má náhradní převodovku jako rodinné stříbro.Výhoda převodovky Favorit byla v její "lepší" konstrukci,díky pátému stupni příznivější spotřebě a v neposlední řadě ceně startéru,jelikož startér pro Wartburg stojí podle ceníku fy.Elit téměř 8 tisíc Kč !!! Startér Felicia s reduktorem,druhovýroba 1500 Kč.
Motor se díky pátému rych.stupni na dálnici příliš nevytáčí,ale pětka u motoru se 43kW/58 k je vyloženě na spotřebu,zrychluje pozvolna.Je to dáno i těžším setrvačníkem,který kvůli převodovce Škoda a bloku VW byl použit z Felicie 1.6 (je cca o 3,5 kg těžší než původní Wartburg) V plánu po přetěsnění motoru je i odlehčení setrvačníku.
Maximální rychlost je omezena povětrnostními podmínkami (aerodynamika ledničky) a pohybuje se od cca 150 km/h do 170 km/h s větrem v zádech. Stabilita na silnici není nejhorší,díky použití nových dílů,zejména tlumičů a čepů a také díky 14palcovým kolům z lehké slitiny.Auto drží stopu lépe než sedan,jen je náchylnější na boční vítr.Brzdy jsou kotoučové 4pístkové shodné se Škodou 130 a plně postačují i při naloženém autě.I bez posilovače brzd je chod pedálu lehký.
Další "extras" jsou pouze anatomické sedačky (originální doplněk NDR) , tónovaná okna s atestem a již zmíněná 14palcová kola Irmscher zapsaná v TP. Jsem fanda "oldschool" aut a aut z NDR proto jsem se rozhodl místo koupě osmileté ojetiny zrenovovat Mercedes východu.Troufám si říct,že auto v této "úpravě" a technickém stavu je jediný v ČR.Na STK zapsali do závad pouze korozi budky (teprve čeká na renovaci + nový lak) a netěsnost ( nutné přetěsnění motoru,gufera pod setrvačníkem) jelikož v době renovace auto stálo a po zprovoznění se netěsnosti agregátu objevily.
Wartburg a Trabant jsou jediná auta do kterých investuji s "láskou" k moderním "plechovkám" tenhle vztah nikdy mít nebudu
Díky a omlovám se ..v jiné diskuzi jsem útočil na Tvoje slovenské bratry..ale jinak to nešlo. Chtěl jsem prostě mít "nové" staré auto a to se mi téměř povedlo.Veškeré důležité díly jsou nové.Navíc při mém ročním nájezdu km ( 60.000 ) bych při koupi nového auta měl stejně téměř po roce a půl po záruce a před splacením 5letého leasingu auto na odpis (240.000km) Zatím jsem během pár měsíců najel 12tisíc okresky/dálnice a myslím,že je to ideální...není to louda,dálničnímu tempu stačí a je prostorný a pohodlný o nic víc mi nejde
Ahoj, si fakt nadšenec, držím ti palce pri ďalších prácach o udržanie auta pri živote. Osobne som ešte za socíku vlastnil dva Wartburgy. Jeden pojazdný a ten druhý na náhradné diely. Motory boli klasika-dvojtakt. Výhodou vozidla bola jednoduchá údržba. Nevýhodou, že vždy niečo postupne odchádzalo. Urobil som si plán údržby. Keď som ho dodržiaval, tak auto bolo spoľahlivé. Prajem ti veľa spokojných km.
Na svoji dobu to byla přímá konkurence Favoritu,proto si v Boleslavi dupli a Wartburg se oficiálně nedovážel.4Takt má maximálně jednoduše sklopné zadní sedačky a vzniklá ložná plocha je absolutně rovná,záda sedaček mají plechový kryt,takže se člověk nemusí bát,že si při nakládání roztrhne sedačky,další drobná výhoda,při otevřených 5.dveřích je dole pod nakládací hranou odrazka,blinkr a obrysovka,takže např. oproti Formanovi není omezena maximální šířka vstupního otvoru.Na sraze v Německu jsme se takhle pohodlně v kufru vyspali dva 186cm vysocí lidé :o) Takže i délka ložné plochy je slušná.
Přeji dobré svezení. Na Wartburgy nemohu zapomenout. Byla to výborná vozidla. Ještě mám nové díly, kulové klouby, ložiska aj. Na voze jsem oceňoval rám a jeho bytelnost a neuvěřitelnou skladnost. 3x jsem se stěhoval za použití W353 Tourist s přívěsem a nepotřeboval jsem nákladní vůz. Moderní plechovky, např. velké SUV jsou také bytelné a bezpečné. Jen spotřeba je o něco větší.
Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg
Díky
Díky a omlovám se ..v jiné diskuzi jsem útočil na Tvoje slovenské bratry..ale jinak to nešlo.
Chtěl jsem prostě mít "nové" staré auto a to se mi téměř povedlo.Veškeré důležité díly jsou nové.Navíc při mém ročním nájezdu km ( 60.000 ) bych při koupi nového auta měl stejně téměř po roce a půl po záruce a před splacením 5letého leasingu auto na odpis (240.000km) Zatím jsem během pár měsíců najel 12tisíc okresky/dálnice a myslím,že je to ideální...není to louda,dálničnímu tempu stačí a je prostorný a pohodlný o nic víc mi nejde
26.08.2008 | 10:34:51 | KubikCv Reagovat
Nadšenec
Ahoj, si fakt nadšenec, držím ti palce pri ďalších prácach o udržanie auta pri živote. Osobne som ešte za socíku vlastnil dva Wartburgy. Jeden pojazdný a ten druhý na náhradné diely. Motory boli klasika-dvojtakt. Výhodou vozidla bola jednoduchá údržba. Nevýhodou, že vždy niečo postupne odchádzalo. Urobil som si plán údržby. Keď som ho dodržiaval, tak auto bolo spoľahlivé. Prajem ti veľa spokojných km.
26.08.2008 | 07:17:22 | 07 Reagovat
Kombík
Na svoji dobu to byla přímá konkurence Favoritu,proto si v Boleslavi dupli a Wartburg se oficiálně nedovážel.4Takt má maximálně jednoduše sklopné zadní sedačky a vzniklá ložná plocha je absolutně rovná,záda sedaček mají plechový kryt,takže se člověk nemusí bát,že si při nakládání roztrhne sedačky,další drobná výhoda,při otevřených 5.dveřích je dole pod nakládací hranou odrazka,blinkr a obrysovka,takže např. oproti Formanovi není omezena maximální šířka vstupního otvoru.Na sraze v Německu jsme se takhle pohodlně v kufru vyspali dva 186cm vysocí lidé :o) Takže i délka ložné plochy je slušná.
25.08.2008 | 23:11:48 | KubikCv Reagovat
Přeji dobré svezení. Na Wartburgy nemohu zapomenout. Byla to výborná vozidla. Ještě mám nové díly, kulové klouby, ložiska aj. Na voze jsem oceňoval rám a jeho bytelnost a neuvěřitelnou skladnost. 3x jsem se stěhoval za použití W353 Tourist s přívěsem a nepotřeboval jsem nákladní vůz.
Moderní plechovky, např. velké SUV jsou také bytelné a bezpečné. Jen spotřeba je o něco větší.
25.08.2008 | 17:12:53 | Letitý fanda aut Reagovat