Rok výroby:1998Typ motoru:800Stav km při koupi:29 600 kmStav km nyní:38 520 kmZpůsob řazení:manuálStatus motocyklu při koupi:ojetýJak dlouho motorku používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:16. 12. 2008
Závady jsem za 3 roky a cca 9 000 km neměl žádné. Jen drobnost… uvolňovaly se zrcátka. Drobná úprava šroubů a občasné dotahování to vyřešily.
Takže z tohoto pohledu velmi spolehlivá motorka, bez nutnosti častého seřizování.
Startování bylo vždy bez problémů i po delší zimní přestávce.
Hodnocení a zkušenosti s motorkou
Motorka byla nástupce Suzuki GSX750F Katana. Vyloženě jsem hledal něco sportovně-cestovního. Rozhodoval jsem se mezi Hondou CBR600F, Kawasaki ZZR600 a právě VFR800Fi. Obešel jsem docela dost motorek, ale toto byla láska na první pohled.
Po těžkopádné a podle mého názoru docela špatně ovladatelné GSX750F z roku 1989 mi VFR připadala jako by mi od prvního kilometru padla do ruky.
Jízdní vlastnosti jsou při jízdě asi od 80-ti km/h výborné, ovladatelnost je na velmi slušné úrovni, k brzdám jsem neměl větší výhrady a výkon hodnotím hodně kladně. Horší už to bylo při nízkých rychlostech do 50-ti km/h a ještě horší pocit jsem měl na nerovných vedlejších nezpevněných cestách. Je to přece jen sportovní motorka, i když s docela vzpřímeným posedem. Na můj vkus má docela tvrdé sedlo a na delších cestách mě vždycky rozbolely zadní partie. Je to takový kompromis mezi supersportem a cestovní motorkou. Dá se na ní jezdit jak na dlouhé výpravy do zahraničí, tak i docela slušně klopit jednu zatáčku za druhou. Díky duálním brzdám si s tímto strojem nezagumujete a taky jízda po zadním bude docela problém (což osobně beru spíše jako plus), teda pokud nejste stríťák s letitými zkušenostmi.
Co se týká motoru, tak pod 3000 otáček dávala jasně najevo svůj nesouhlas. Ideál bylo držet ji na 5000. Při vytočení nad 10000 se probudila divoká šelma, která mě vždycky trochu vystrašila a proto jsem ji moc často nedráždil. Při svižnější jízdě do 200 km/h se chovala naprosto perfektně, měla klidné vedení bez žádných vibrací. Kolem 230 km/h už byly cítit rychlostní hranice této motorky. Pokud se rádi lišíte od ostatních, tak za zvuk se vůbec nebudete stydět. Typický “vefroidní“ zvuk motoru do V mi imponoval a vaši známí si vás určitě nikdy nespletou :).
Moje pocity z motorky byly takové, že jí vyhovují spíše dobře upravené vozovky, jak už rychlé rovné úseky, libovala si taky v sérii zatáček. Horší pocit jsem měl při průjezdech našich měst, kde byly patrné nerovnosti. Zdála se mi na to dost tvrdá a uskákaná. Při jízdě ve dvou nepoznáte nějaký výkonnostní útlum. Jen brzdy při plném zatížení o poznání později a hůře reagovaly.
Celkový dojem…
Podle mého názoru ideální motorka pro kratší jednodenní vyjížďky převážně po kvalitních cestách, tak i s malým obětováním hravě zvládá i delší dovolené. Spíše ukazovala sportovní ambice, než ty cestovatelské. Vyvážený podvozek a rám bez žádného vlnění, výborné brzdy a dostačující výkon udělá z každé jízdy skvělý zážitek. Málokdy dotáhnete plyn na doraz a určitě vás nikdy nečekaně nepotrestá při nějaké té jezdecké chybičce. V mnoha ohledech je to výjimečná motorka, kterou doporučím všem se sportovnějšími ambicemi.
Komentáře uživatelů k recenzi Honda