Osobní
Terénní
X
Fiat
Cinquecento
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Fiat Cinquecento - historie značky auta

Fiat Cinquecento (typ 170), jehož název v italštině znamená "pět set", je městský vůz navržený Giorgettem Giugiarem, zahájený automobilkou Fiat koncem roku 1991, s cílem nahradit auto Fiat 126. Byl to první model Fiat vyráběný výhradně v závodu FSM v Polsku, kde produkce polské varianty Fiat 126 stále běžela. Výroba auta Cinquecento skončila v roce 1998, kdy bylo nahrazeno vozem Seicento.
Cinquecento bylo k dispozici jako malý, hranatý 3-dveřový hatchback s příznivým koeficientem odporu vzduchu pouhých 0,33. Přestože posilovač řízení nebyl nikdy součástí výbavy, auto mohlo být objednáno s řadou bonusů včetně centrálního zamykání, elektrického ovládání oken, střešního okna či dokonce i klimatizace.
Na rozdíl od svého předchůdce s pohonem zadních kol a motorem vzadu, měl Cinquecento pohon kol předních a motor vepředu. Nejmenší motor určený jen pro prodej v Polsku, byl dvouválcový 704 ccm OHV s katalyzátorem, poskytující sílu 23 kW. Větší motor, čtyřválcový 903 ccm OHV 40 PS (29 kW, 39 koní), byla verze fungující v mnoha malých modelech Fiat, počínaje modelem Fiat 850. Historie tohoto motoru se datuje do původní 633 ccm jednotky představené v roce 1955 díky autu FIAT 600. Po roce 1993 došlo k mírnému snížení výkonu, a 899 ccm motor nyní produkuje 39 PS (29 kW, 38 koní).
V roce 1994 Fiat představil Cinquecento Sporting s 1108 ccm SOHC FIRE 54 PS (40 kW) motorem. Ostatní přírůstky zahrnovaly 13" kola z lehkých slitin či nárazníky a zrcátka v barvě karoserie. V interiéru byl přidán tachometr spolu se sportovními sedadly, červenými bezpečnostními pásy a kožený volant i hlavice řadící páky.
Fiat Cinquecento - historie značky auta (dokončení článku)  »