Design původního Fiatu Croma byl navržený Giorgettem Giugiarem. Auto bylo postavené na platformě, kterou používaly i modely Saab 9000, Lancia Thema a Alfa Romeo 164.
Fiat Croma nahradil v segmentu rodinných automobilů Fiat Argenta a byl také prvním velkým vozem automobilky vyráběný s pohonem předních kol a příčně montovaným motorem. Kromě toho byl také prvním osobním vozem na světě, který měl dieselový motor s přímým vstřikováním (Turbo D i.d.).
Fiat Croma první generace byl během historie své výroby nabízen s těmito motory:
- 1600 I4 SOHC 8V, 1585 ccm o výkonu 83 PS (61 kW; 82 hp)
- 2000 CHT I4 DOHC 8V, 1995 ccm o výkonu 90 PS (66 kW; 89 hp)
- 2000 CHT I4 DOHC 8V, 1995 ccm o výkonu 101 PS (74 kW; 100 hp)
- 2000 i.e. I4 DOHC 8V, 1995 ccm o výkonu 113 PS (83 kW; 111 hp)
- 2000 i.e. I4 DOHC 8V, 1995 ccm o výkonu 116 PS (85 kW; 114 hp)
- 2000 i.e. I4 DOHC 8V, 1995 ccm o výkonu 120 PS (88 kW; 120 hp)
- 2000 i.e. 16V I4 DOHC 16V, 1995 ccm o výkonu 137 PS (101 kW; 135 hp)
- 2000 i.e. Turbo I4 DOHC 8V, 1995 ccm o výkonu 150 PS (110 kW; 150 hp)
- 2500 V6 DOHC 12V, 2492 ccm o výkonu 160 PS (120 kW; 160 hp)
dieselové motory:
- 2000 Turbo D i.d. I4 SOHC 8V, 1929 ccm o výkonu 94 PS (69 kW; 93 hp)
- 2500 D I4 SOHC 8V, 2499 ccm o výkonu 75 PS (55 kW; 74 hp)
- 2500 TD I4 SOHC 8V, 2499 ccm o výkonu 101 PS (74 kW; 100 hp)
- 2500 TD I4 SOHC 8V, 2499 ccm o výkonu 116 PS (85 kW; 114 hp)
- 2500 TDE I4 SOHC 8V, 2499 ccm o výkonu 105 PS (77 kW; 104 hp)
V roce 1987 získal Fiat Croma ocenění Auto Roku v Irsku.
Fiat Croma byl v roce 1991 faceliftován a auto tak získalo nové světlomety, upravenou kapotu a nárazníky.