Fiat Seicento byl navržený jako nástupce modelu Fiat Cinquecento, od kterého se příliš nelišil a převzal od něj design, podvozek, motory a některé další komponenty. Nový Fiat ale povyrostl do délky a měřil tak 3 337 mm, rozvor činil 2 200 mm, šířka 1 508 mm, výška 1 420 mm a váha se pohybovala mezi 730–750 kg. Nezměnilo se ani výrobní místo a i Seicento se vyrábělo v polské Tychy.
Během historie prodeje Fiatu Seicento se vyrobilo celkem 1 100 000 kusů tohoto modelu.
Fiat Seicento se prodával jako třídveřový hatchback a tím se lišil od pětidveřových konkurenčních mini MPV jako Daewoo Matiz a Suzuki Wagon R.
Jméno Seicento je odvozené od italského výrazu pro číslo 600, a auto tak navazuje na dřívější model Fiat 600, podle kterého byl později přejmenován.
Fiat Seicento měl během historie svého prodeje v nabídce tyto motory:
- 0.9L OHV o výkonu 40 PS (29 kW; 39 hp)
- 1.1L Fire o výkonu 54 PS (40 kW; 53 hp)
Později se přidal také elektrický motor o výkonu 41 PS (30 kW; 40 hp), kterým byla vybavená verze Elettra.
Slabší stránkou Fiatu Seicento je jednoznačně jeho bezpečnost. Během EuroNCAP testů získal pouze 1,5 hvězdičky z pěti, čímž "překonal"
i model Rover 100/Rover 600 a původní Chrysler Voyager. Za to vděčí auto zejména komponentům ze svého zastaralého předchůdce a také velmi krátkou
přední částí vozu. V porovnání například Smart Fortwo (který má ještě kratší přední část), získal během testů tři hvězdičky.