Lancia Delta

>> zpět na Lancia
Lancia

Auta značky Lancia:

  • Evalia
  • Flaminia
  • Flavia
  • Gamma
  • MUSA
  • Prisma
  • Stratos
  • Thema
  • Thesis
  • Voyager
  • Zeta

Lancia Delta - historie značky auta

Lancia Delta logo značky Lancia Delta je kompaktní luxusní auto vyrábéné italskou automobilkou Lancia. První generace auta byla vyráběna v letech 1979-1994, druhá pak mezi 1993-1999, a třetí generace je ve výrobě od roku 2008. Auto bylo poprvé uvedeno na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1979, a zapsalo se do historie zejména díky své úspěšné kariéře na World Rally Championship na přelomu osmdesátých a devadesátých let.
Delta první generace (typ 831) byl pětidveřový hatchback s 5-stupňovou převodovkou, založený na voze Fiat Ritmo. Několik let po svém uvedení na trh se auto stalo jedním z nejmoderněji vybavených vozů své třídy v Evropě, a bylo zvoleno evropským autem roku 1980. Vůz zůstal prakticky beze změny až do roku 1986, kdy byly provedeny drobné úpravy tvaru těla auta, aktualizace motorů a představení modelu s pohonem všech čtyř kol.
Zatímco většina modelů tohoto auta byly obyčejné malé rodinné vozy, nejznámější byl model Delta HF Integrale s pohonem všech kol a výkonným přeplňovaným benzínovým motorem.
Změna v tehdejších pravidlech Rallye způsobila, že většina výrobců závodních aut zůstala bez vhodného modelu, s vyjímkou společnosti Lancia. Delta HF 4WD s dvoulitrovým přeplňovaným motorem a pohonem všech kol, byla jednoznačně vhodnější auto než jeho soupeři, Mazda 323, Ford Sierra XR4x4 či BMW M3, anebo auta s předním pohonem Opel Kadett GSi a Renault 11 Turbo. Nicméně, ani Delta nebyla bez chyb. Kola, a tím pádem i brzdy byly příliš malé, a odpružení omezené.
V roce 1987 Delta zvítězila v Rallye Monte Carlo pod vedením Massima Biasiona. Delta 4WD dále vyhrála první dvě události v sezóně 1988 - Bruno Saby zvítězil v Monte Carlu a Markku Alén ve Švédsku. Nová a silnější šestistupňová převodovka je tou dobou již ve fázi vývoje, aby byla představena na další akci. Lancia pak ovládla zbytek sezony, a vyhrála deset z jedenácti kol.
Model 16v Integrale debutoval v roce 1989 na Rallye Sanremo, a Lancia jej nasadila na průběh celé sezóny 1990. V sezóně 1991 došlo k velmi těsné bitvě mezi společnostmi Toyota a Lancia. Oproti vozům Toyoty má Delta špatné rozložení hmotnosti, nicméně v rukou Juha Kankkunena získalo auto vítězství v Keni, Argentině, Finsku a Austrálii. »  Lancia Delta - historie značky auta (dokončení článku)  »

Lancia Delta - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Lancia Delta 1,6 JTD Klima,Tempomat Lancia Delta 1,6 JTD Klima,Tempomat

ABS, AirBag 10x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Klimatizovaná přihrádka, Palubní počítač, Protis

99 000,- Kč

Autosalony a autobazary Lancia:

AF Centrum s.r.o.

Autorizovaný prodejce a servis vozů Ssangyong a Nissan. Autorizovaný servis vozů Alfa Romeo, Abarth, Fiat. Lakovaní vozidel, prodej náhradních dílů, m

www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119

Lancia Delta - historie značky auta (dokončení článku)

V druhé polovině sezóny Lancia vyvinula Evoluzione verzi Delta, někdy přezdívanou jako "Deltona" nebo "Super Delta". Auto debutovalo v roce 1992 na Monte Carlo s tvrdším tělem, širšími podběhy kol, většími koly a brzdami, lepším odpružením a aerodynamikou a silnějším motorem. Model byl ve většině případů o 5-6 % rychlejší než 16v Integrale.
V roce 1993 nastal pro Lancii otřes ve formě odchodu závodníků Auriola a Kankkunena ke konkurenčnímu týmu Toyota, navíc bylo ukončeno sponzorství od Martini. Nicméně až do dnešního dne jsou Delty občas viděny na amatérských akcích.
Druhá generace auta, "Nuova Delta" (typ 836) na platformě Fiat Tipo, byla představena v roce 1993. Nuova Delta se zaměřuje na zákazníky, kteří se zajímají více o pohodlí než o celkový výkon a sílu. Auto bylo nabídnuto s verzí motoru až 193 PS (142 kW, 190 koní), ale bez pohonu všech čtyř kol. Roku 1995 byla k pětidveřové karoserii nabídnuta i třídveřová varianta pod názvem HPE. V roce 1996 byly zavedeny dva motory 1,8 l, a 2.0 byl přerušen.
Nová Lancia Delta ve své třetí generaci (typ 844) byla představena v roce 2008 na autosalonu v Ženevě. Auto prošlo bezpečnostními testy Euro NCAP s následujícím hodnocením: Dospělý cestující 5/5 hvězdiček, dětský cestující 3/5 hvězdiček, chodec 2/4 hvězdiček.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 5 inzerátů vozidel značky Lancia Delta.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Lancia Delta v naší databázi je vozidlo Lancia Delta 1,6 JTD Klima,Tempomat, r.v. 2010. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 99 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Lancia Delta z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Lancia Delta 1.6JTD 88KW – 11x SRS, r.v. 2010. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Lancia Delta, tak toto auto může být vaše za 89 990,- Kč.