Saab 900

>> zpět na Saab
Saab

Auta značky Saab:

  • 9-4
  • 9-6
  • 9-7
  • 90
  • 9000
  • 99

Saab 900 - historie značky auta

Saab 900 logo značky Saab 900 je luxusní kompaktní manažerský automobil, který byl ve dvou generacích vyráběn švédskou společností Saab Automobile od roku 1978 do roku 1998. První generace modelu Saab 900, která se vyráběla mezi lety 1978-1993, je označovaná jako "Classic". Druhá generace vozu (1994-1998) se pak označuje jako "NG" (New Generation).
Předchůdcem tohot modelu byl vůz Saab 99. Po ukončení výroby vozu Saab 900 jej nahradil model Saab 9-3. Ze začátku byla většina vozů vyráběna v Trollhättanu ve Švédsku. Později toto auto sjíždělo také z montážních linek ve Finsku.
Auto bylo během své historie vyráběno v několika verzích karoserie. Nejprve jako 2 a 4-dveřový sedan či 3 nebo 5-ti dveřový hatchback. V roce 1986 přišla automobilka Saab také s verzí kabriolet.
Saab 900 první generace byl kompaktní vůz s motorem vpředu, pohonem předních kol, 4-válcovým motorem, dvojitým lichoběžníkovým zavěšením přední nápravy a paprskovým zavěšením zadních kol. Auto bylo představeno v květnu 1978 pro modelový rok 1979. Stejně jako jeho předchůdce auto obsahovalo řadu neobvyklých konstrukčních prvků, které jej odlišují od většiny ostatních konkurenčních aut. Například motor byl instalován "opačně", a převodovka byla přišroubována přímo na spodní část motoru.
Rozměry modelu Saab 900 1. generace (Classic):

  • Rozvor: 2517 mm
  • Délka: 4685 mm / 4680 mm
  • Šířka: 1690 mm / 1695 mm
  • Výška: 1425 mm / 1400 mm / 1405 mm


Dvojité lichoběžníkové zavěšení auta poskytuje jeho vynikající ovladatelnost. Proto neměly počáteční modely Saabu 900 stabilizátory. Ty se začaly objevovat až u některých modelů po roce 1985. Stabilizátory snížily naklánění karoserie, ale na úkor některých jízdních vlastností, jako například zvýšením vnitřního prokluzování. Auto využívá hluboce zakřivené čelní sklo, které poskytuje lepší viditelnost z vozu. Vývojáři Saabu umístili všechny ovládací prvky v palubní desce podle jejich četnosti používání a nebo významu, takže řidič nemusí odvracet zrak od silnice na příliš dlouhou dobu.
Auto se dodávalo s následující motorizací:

  • 2.0 L I4 B
  • 2.0 L B201 I4
  • 2.0 L B202 I4
  • 2.1 L B212 I4
  • Převodovka: 4-stupňová manuální, 5-stupňová manuální, 3-stupňová Borg-Warner T-37 automatická


Automobil prošel drobnými kosmetickými změnami v roce 1987, jako například upravenými nárazníky, avšak z ekonomických důvodů Saab udržoval podvozek tohoto modelu víceméně beze změny po celou dobu jeho výroby. Saab 900 byl k dispozici v několika dalších volbách - Aero či SPG (sportovní balíček). »  Saab 900 - historie značky auta (dokončení článku)  »

Saab 900 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Saab 900 Cabrio 2.0 Saab 900 Cabrio 2.0

Střecha shrnovací

299 000,- Kč

Saab 900 2.0 i Serv.kniha Saab 900 2.0 i Serv.kniha

ABS, AirBag 4x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Ostřikovač světel, Převodovka manuální, Rádio přijímač, Sedad

325 000,- Kč

Autosalony a autobazary Saab:

Saab 900 - historie značky auta (dokončení článku)

Během své historie byl Saab 900 dostupný ve třech verzích - GL (s 99 hp/73.5 kW motorem), GLS (106 hp/79.5 kW) a EMS či GLE (116 hp/87 kW nebo Turbo 143 kW hp/107). Původně dostupná karoserie byla 3 nebo 5-dveřový hatchback. Saab 900 ve variantě sedan byl představen v Ženevě až roku 1980.
Velkou změnou si model Saab 900 prošel v roce 1982, kdy bylo auto vybaveno systémem automatické kontroly výkonu (APC), který umožňuje motoru používat různé druhy benzínu bez poškození motoru. Další novinkou tohoto roku bylo zavedení centrálního zamykání dveří (u modelů GLE a Turbo). Bezazbestové brzdy byly představeny v roce 1983, jako vůbec první vůz na trhu.
V letech 1987-1993 byla prodávaná faceliftovaná verze auta se zapuštěnými světlomety a integrovanými nárazníky. ABS brzdy byly představeny v roce 1990, a spolu s airbagem na straně řidiče byly standardizovány pro všechna auta na severoamerickém trhu. V roce 1991 byl představen 2.1 L motor.
Druhá neboli "NG" nová generace auta Saab 900 byla postavena na platformě Opel Vectra GM jako náhrada za "klasickou" první generaci Saab 900. Tento zcela nový model 900 byl švédskou automobilkou vyráběn v modelových letech 1994 až 1998.
Rozměry modelu Saab 900 2. generace (Next Generation):

  • Rozvor: 2601 mm
  • Délka: 4638 mm
  • Šířka: 1712 mm
  • Výška: 1435 mm
  • Hatchback 1997 - 1998: 1.438 mm


Jednalo se opět o luxusní kompaktní automobil (manažerský vůz). Saab 900 druhé generace se vyráběl jako 3-dveřový nebo 5-dveřový hatchback a také jako 2-dveřový kabriolet.
2.generace se dodávala s následující motorizací:

  • 2,0 L B204I atmosférický 16-ventil čtyřválec (96 kW, 128 koní)
  • 2,0 L B206I atmosférický 16-ventil čtyřválec bez vyvážení hřídele (98 kW, 131 koní)
  • 2,0 L B204L 16-ventil turbo s mezichladičem (136 kW, 182 koní)
  • 2,3 L B234I atmosférický 16-ventil čtyřválec (110 kW, 148 koní)
  • 2,5 L B258I 24-ventil 54 o V6 (125 kW, 168 koní)


Tyto motory doplňovaly 5-stupňová manuální, 5-stupňová "Sensonic" manuální, nebo 4-stupňová automatická převodovka.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 2 inzerátů vozidel značky Saab 900.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Saab 900 v naší databázi je vozidlo Saab 900 2.0 i Serv.kniha, r.v. 1995. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 325 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Saab 900 z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Saab 900 Cabrio 2.0, r.v. 1991. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Saab 900, tak toto auto může být vaše za 299 000,- Kč.