Wartburg
>> zpět na značkyAuta značky Wartburg:
- 311
- 353
Wartburg - historie značky auta
Wartburg je německá automobilka a je jednou z nejstarších automobilových značek. Své jméno dostala podle hradu tyčícího se nad městem. Dříve tato automobilka používala
zkratku AWE - Automobilwerke Eisenach. První vůz pod názvem Wartburg byl vyroben již v roce 1898. Ve třicátých letech 20. století byla tato značka využita pro označení
modelové řady luxusních sportovních vozů značky BMW, které se zde vyráběly.
Po druhé světové válce se město Eisenach, kde byla továrna, dostalo do zóny vlivu SSSR. Jako první vozy po válce byly vráběny modely BMW 340 a BMW 321, které využívaly
díly vyrobené během války. Netrvalo dlouho a automobilka se dostala do sporu o označení BMW, a tak své vozy přejmenovala na EMW a tradiční modrá ve znaku automobilky byla
nahrazena červenou, jako připomínka toho, že se automobilka nachází v sovětské okupační zóně.
» Wartburg - historie značky auta (dokončení článku) »
Wartburg - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Wartburg:
Wartburg - historie značky auta (dokončení článku)
Tyto modely byly vyráběny až do roku 1955. Poté do této továrny byla převedena výroba dvoutaktního automobilu DKW F9 (označovaného později také jako IFA F9). Tento model
se vyráběl po dobu jednoho roku. Během tohoto roku se tajně připravoval nový typ automobilu s původním názvem Eisenacher 311. V roce 1956 byl na veletrhu v Lipsku představen
nový model automobilky s označením Wartburg 311. Tento vůz měl dvoutaktní tříválcový motor o objemu 900 ccm a výkonu 27 kW. První varianta karoserie byl čtyřdveřový pětimístný
sedan. Dále následovala celá řada dalších variant. Mezi ně patřilo třídveřové kombi, dvoudveřový čtyřsedadlový kabriolet, dvoudveřové čtyřsedadlové coupé, luxusní čtyřdveřová
limuzína s možností dodání plátěné a později i kovové shrnovací střechy, dále také pětidveřové kombi s bohatě prosklenou zadní částí a označením Camping. Mezi další varianty
patřil model kabrioletu se čtyřmi dveřmi v plátěném provedení a s plátěnou skládací střechou určený pro potřeby armády a policie. Na vrcholu modelové řady byl dvoumístný
sportovní vůz Wartburg 313. Ten byl v roce 1957 na autosalonu v New Yorku oceněn čestnou cenou za eleganci.
V roce 1966 byl model 312 nahrazen modelem 353. Variant tohoto nového modelu nebylo oproti staršímu modelu mnoho. Na začátku se vyrábělo pouze čtyřdveřové provedení sedan
s modifikací výbavy "de Luxe" a provedení Tourist (kombi). Poté byl pro potřeby policie a armády do modelové řady přidán kabriolet s plátěnou shrnovací střechou. Model 353
byl včetně čtyřtaktní modifikace vyráběn celkem 25 let.
V roce 1988 se dočkal Wartburg výraznějšího obměny. Začal se do něj montovat čtyřtaktní motor Volkswagen o objemu 1.3 l. To se projevilo na úpravách motoru a karosérie.
Po pádu komunismu nebyl o tyto vozy zájem, a tak dne 10. dubna 1991 došlo k ukončení výroby.
Vozy Wartburg se prodávaly téměř výhradně ve východním bloku, kromě NDR hlavně v Polsku a Československu. Například model 353 byl v Československu velmi oblíbený díky
velkému zavazadlovému prostoru. Tovární haly v durynském Eisenachu už od roku 1990 opoutějí vozy se značkou Opel. Wartburg už je jenom součástí historie.
-
Uživatelské recenze a auto testy Wartburg
-
Wartburg 353 0.9 (r.v. 1979)
-
Wartburg Barkas (r.v. 1983)
-
Wartburg 353 353 W sedan (r.v. 1979)
-
Wartburg 353 limuzina (r.v. 1982)
-
Wartburg 1.3 Tourist/Kombi (r.v. 1990)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Wartburg.
Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů 311
a 353
.