Rok výroby:1979Typ motoru:Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:77 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?34 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:15. 9. 2013
hluk sposobeny karoseriou spotreba nebezpecny v zakrutach
Závady a opravy na autě
zavadam sa predchadzalo pravidelnou a doslednou udrzbou mojho otca ale aj tak sa nejake obvaili necakane.vyskoceny cap predneho ramena a asi 4 regulatory napatia.inak auto nemalo nikdy nejaky zavazny problem
Hodnocení a zkušenosti s autem
auto kupili moji rodicia nove v roku 79.od vtedy sluzilo nepretzito 25 tokov v dennej premavke a uz 8 rok je odstavene.auto uz ma vzhladom na vek hlavne problem s koroziou ale ostatne veci su doteraz bezproblemove.asi 2-3 krat do roka ho chodim prestartovat a previezt po dvore ide aboslutne bez problemov.v rokoch kedy sa toto auto vyrabalo bola to vyborna volba vzhladom na pocetnost rodiny.chodili sme na nom na vylety dovolenky proste vsade a nikdy ani jediny krat nas nikde nenehal.wartas ostal v nas ako pekna spomienka na detstvo a vsetko okolo toho.od svojich asi 15 rokov som ho opravoval uz iba ja auto dokonale poznam preto dufam ze raz si ho zrenovujem a znova s nim pojdem niekde na vylet alebo zraz podobnych aut.malo samozrejme aj svoje muchy ktore v tych rokoch boli uplne bezne.vtedy sa neriesila spotreba ale napr.aky ma kufor ako kuri a pod.a kufor ma teda obrovsky.skoro zrovnatelny s octaviou.jazdne vlastnosti su vdaka pozdovku na rame tiez dobre hlavne v tuhosti a priechodnosti terenom.problem nastal pri rychlom prejazde zakrut kedy sa dost naklanal ale dalo sa na to zvyknut.motor bol dost zivy volonobezka vyborna vec na radenie pod volantom sa dalo rychlo zvyknut len ta spotreba.ale to sa riesi az v poslednych rokoch proste zivit by som ho dnes na moje jazdenie nechcel.dal sa zajazdit na 8 litrov pokojnou a setrnou jazodu mojho otca pod mojou nohou nemal problem spotrebovat aj 13.dvojtakt vezme kolko mu das takze s nim treba opartne.zimne starty absolutne bezproblemove co mohli majitelia skodoviek len slepo zavidiet.samozrejme auto nebudem porovnavat s dnesmymi autami to sa uz neda.mal vela chyba (od vyrobcu) ale to patri k nemu a mozno aj preto ho mam rad :)pre tych ktory potrebuju tieto auta urazat a ohovarat len tolko ze kazdy mame rad nieco ine...a vzhlad wartasa?nestarnuci hranaty bol a hranaty aj bude :) ale nezbavim sa ho to urcite nie.raz mu dam druhy dych a potom dopisem tuto recenziu ak bude tento server este v prevadzke :) pekny vecer
Zřejmě němci po roce 1971 zlepšili kvalitu wartburgů, protože my jsme takové problémy neměli. Možná, že v té době prodělaly wartburgy nějaká technická vylepšení, to opravdu už nevím. Ale: Měli jsme ho od roku 1971 do roku 1993. Za tu dobu měl najeto tuším "jenom" 130 000 km. Ale jediné závady, za celé ty roky, která se vyskytly, byly: Výměna gumové membrány benzínové pumpy (ztvrdla a zpuchřela), jedno ložisko v kole (otec vyměníl obě) a v záruce seřízení řazení - ty táhla. Jinak opravdu nic, žádné generálky motorů, převodovky, ani brzd. Jedenkrát se měnilo obložení brzd a jednou se stočily házející bubny. Ale zato karoserie více rezavěla, než píše autor recenze, Opravovalo a natíralo se kde - co. Blatníky zevnitř, maska, podběhy... Jinak ale to bylo auto v té době prvotřídní, pohodlné, prostorné, žádný tunel na podlaze, a nadčasový design, který předběhl svou dobu. Také jsem se na něm naučil jezdit. A dodnes vzpomínám.
Měli jsme doma Wartburga 353/45 ks z r. 1968 a provozovali jsme ho rovných 21 let. Všechno na něm, bylo původní. Najeli jsme nějakých čtvrt milionu kilometrů. Ovšem mělo to svoje "specifika". Každých 38 tis. km brzdy, každých cca 80 tis. km generálka motoru, po 125 tis. km generálka převodovky, každých asi 30 tis km nové vnitřnosti do AC pumpy, každých 60 tis. km nové homokinetické klouby, případně poloosy. Karoserie a lak byly k nezničení, na to jsme vůbec nešáhli a jediným projevem koroze bylo prorezavění přední kapoty nad akumulátorem. Ale až asi po 18 letech. Opravy byly levné a velmi cyklické, takže dopředu se dobře plánovaly, třeba generálka motoru vývrtem válců stála kolem 2,5 tis. Kč, generálka převodovky kolem 2 tis. Kč, nový motor stál nějakých 7,5 tis kč (ten jsme ale nekupovali). Pohodlné na jízdu, na svojí dobu obrovský kufr a hlavně to mělo volnoběžku. Kdo se jako já naučil jezdit na dvoutaktu a před tím s ničím jiným nejezdil, pak mu volnoběžka už jednou pro vždy chybí a tak mě dodnes nikdo neodnaučil dávat z kopce neutrál. Řazení bylo možné bez spojky za pomoci volnoběžky a tak jsem jako kluk (bylo to počátkem 70. let - tuším tak v r. 1973-4 fascinoval chodce kolem, když jsem řídil s levou nohou na palubní desce a přitom normálně řadil rychlosti. Díly za hubičku, třeba vnitřnosti do AC pumpy stály v NDR nějaké 2 DDR marky za 6 kč celkem. Materiálová kvalita dílů byla ale nižší, takový jako NDR ersatzmateriál a proto musel být díly měněny ve srovnání s dnešními auty při třetinovém nebo čtvrtinovém nájezdu. Měl jsem to auto rád a mrzí mě, že v r. 1989, kdy by jeho GO karoserie i s lakem stála nějakých 16 tis. Kč jsem se rozhodl pro prodej. Dnes bych v tom 45 let strarém Warťasu zářil.
27.09.2013 | 14:56:03 | Ing.Miroslav Had
| 194.50.2.*Reagovat
RE: Na Wartburgu jsem se vyučil jezdit
pekny komentar je vidiet ze to auto si mal rad skoda ze si ho predal.v tom obdobi rokoch 89 a po tomto roku sa kazdy zbavoval socialistyckych aut.a som rad ze moj otec tomu nepodlahol :) kilometrov si mal na nom najazdenych teda dost.na mojow wartase je ovela menej motor este povodny nikdy nebol opravovany akurat si spominam ze ac pumpa bola robenia niekolko krat.ale skor preventivne ako koli poruche.
Ta AC pumpa se projevovala vynecháváním některého válce, nedávala dost benzinu a proto motor běžel nepravidelně a případně chcípal. Prostě když se to stalo, zastavil jsem u krajnice, počkal, až motor zchladne, pumpu, co byla na boku motoru na 2 šroubech jsem oddělal, rozebral, vytřel hadrem, nasadil do korpusu nové vnitřnosti (2x jednocestný ventil, plus 2x těsnění) a znovu přidělal. Oprava na 15 minut, déle to chladlo než se to spravovalo.
14.10.2013 | 15:15:39 | Ing. Miroslav Had
| 194.50.2.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Wartburg 353
Kvalita
Zřejmě němci po roce 1971 zlepšili kvalitu wartburgů, protože my jsme takové problémy neměli. Možná, že v té době prodělaly wartburgy nějaká technická vylepšení, to opravdu už nevím. Ale: Měli jsme ho od roku 1971 do roku 1993. Za tu dobu měl najeto tuším "jenom" 130 000 km. Ale jediné závady, za celé ty roky, která se vyskytly, byly: Výměna gumové membrány benzínové pumpy (ztvrdla a zpuchřela), jedno ložisko v kole (otec vyměníl obě) a v záruce seřízení řazení - ty táhla. Jinak opravdu nic, žádné generálky motorů, převodovky, ani brzd. Jedenkrát se měnilo obložení brzd a jednou se stočily házející bubny. Ale zato karoserie více rezavěla, než píše autor recenze, Opravovalo a natíralo se kde - co. Blatníky zevnitř, maska, podběhy... Jinak ale to bylo auto v té době prvotřídní, pohodlné, prostorné, žádný tunel na podlaze, a nadčasový design, který předběhl svou dobu. Také jsem se na něm naučil jezdit. A dodnes vzpomínám.
17.03.2014 | 17:03:22 | | 89.102.165.* Reagovat
Na Wartburgu jsem se vyučil jezdit
Měli jsme doma Wartburga 353/45 ks z r. 1968 a provozovali jsme ho rovných 21 let. Všechno na něm, bylo původní. Najeli jsme nějakých čtvrt milionu kilometrů. Ovšem mělo to svoje "specifika". Každých 38 tis. km brzdy, každých cca 80 tis. km generálka motoru, po 125 tis. km generálka převodovky, každých asi 30 tis km nové vnitřnosti do AC pumpy, každých 60 tis. km nové homokinetické klouby, případně poloosy. Karoserie a lak byly k nezničení, na to jsme vůbec nešáhli a jediným projevem koroze bylo prorezavění přední kapoty nad akumulátorem. Ale až asi po 18 letech. Opravy byly levné a velmi cyklické, takže dopředu se dobře plánovaly, třeba generálka motoru vývrtem válců stála kolem 2,5 tis. Kč, generálka převodovky kolem 2 tis. Kč, nový motor stál nějakých 7,5 tis kč (ten jsme ale nekupovali). Pohodlné na jízdu, na svojí dobu obrovský kufr a hlavně to mělo volnoběžku. Kdo se jako já naučil jezdit na dvoutaktu a před tím s ničím jiným nejezdil, pak mu volnoběžka už jednou pro vždy chybí a tak mě dodnes nikdo neodnaučil dávat z kopce neutrál. Řazení bylo možné bez spojky za pomoci volnoběžky a tak jsem jako kluk (bylo to počátkem 70. let - tuším tak v r. 1973-4 fascinoval chodce kolem, když jsem řídil s levou nohou na palubní desce a přitom normálně řadil rychlosti. Díly za hubičku, třeba vnitřnosti do AC pumpy stály v NDR nějaké 2 DDR marky za 6 kč celkem. Materiálová kvalita dílů byla ale nižší, takový jako NDR ersatzmateriál a proto musel být díly měněny ve srovnání s dnešními auty při třetinovém nebo čtvrtinovém nájezdu. Měl jsem to auto rád a mrzí mě, že v r. 1989, kdy by jeho GO karoserie i s lakem stála nějakých 16 tis. Kč jsem se rozhodl pro prodej. Dnes bych v tom 45 let strarém Warťasu zářil.
27.09.2013 | 14:56:03 | Ing.Miroslav Had | 194.50.2.* Reagovat
RE: Na Wartburgu jsem se vyučil jezdit
pekny komentar je vidiet ze to auto si mal rad skoda ze si ho predal.v tom obdobi rokoch 89 a po tomto roku sa kazdy zbavoval socialistyckych aut.a som rad ze moj otec tomu nepodlahol :) kilometrov si mal na nom najazdenych teda dost.na mojow wartase je ovela menej motor este povodny nikdy nebol opravovany akurat si spominam ze ac pumpa bola robenia niekolko krat.ale skor preventivne ako koli poruche.
27.09.2013 | 22:29:51 | jozo | 91.148.8.* Reagovat
RE: Na Wartburgu jsem se vyučil jezdit
Ta AC pumpa se projevovala vynecháváním některého válce, nedávala dost benzinu a proto motor běžel nepravidelně a případně chcípal. Prostě když se to stalo, zastavil jsem u krajnice, počkal, až motor zchladne, pumpu, co byla na boku motoru na 2 šroubech jsem oddělal, rozebral, vytřel hadrem, nasadil do korpusu nové vnitřnosti (2x jednocestný ventil, plus 2x těsnění) a znovu přidělal. Oprava na 15 minut, déle to chladlo než se to spravovalo.
14.10.2013 | 15:15:39 | Ing. Miroslav Had | 194.50.2.* Reagovat