Honda
>> zpět na značkyAuta značky Honda:
- Accord
- CBR
- CR-V
- CRX
- Civic
- HR-V
- Jazz
- Prelude
- 599
- 919
- ANF Innova
- Aerodeck
- Ape
- Benly
- Big Red
- CB
- CBF
- CR-Z
- CRB
- CRF
- City
- Concerto
- Deauville
- Dio Cesta
- Dominator
- Dream
- Dylan
- Element
- Elite
- FMX 650
- FR-V
- Fit
- Foresight
- Forza
- FourTrax
- Gold Wing
- Gorilla
- Gyro Canopy
- Helix
- Hornet
- Insight
- Integra
- Lead
- Legend
- Logo
- Metropolitan
- Monkey
- NSR
- NSX
- NX
- Odyssey
- PS
- Pan European
- Pantheon
- Pilot
- Rebel
- Reflex
- Ridgeline
- Ruckus
- S 2000
- SH
- SLR 650
- SP
- Shadow
- Shuttle
- Silver Wing
- Sky
- Smart Dio
- Steed
- Stream
- Super Cub
- TRX
- Today
- Transalp Travel
- V65 Magna
- VFR
- VLX
- VT
- VTR
- VTX
- Valkyrie
- Varadero
- Vigor
- XL
- Zoomer
Honda - historie značky auta
Počátky historie společnosti Honda sahají zhruba do 30. let 20. století, kdy její pozdější zakladatel Soichiro Honda (1906 – 1991) přestal být
spokojen se svou prosperující autoopravnou a založil firmu Art Shokai Piston Ring Research Laboratory, která vyráběla pístní kroužky. Jejich
kvalita ale nebyla dobrá, proto Soichiro Honda začal navštěvovat vysokou technickou školu. Během prvního roku studia se mu podařilo vyvinout
a vyrobit pístní kroužky odpovídající kvality. Poté školu opustil.
V roce 1939 Honda svou firmu transformoval a přejmenoval na Tokai Seiki Heavy Industries Co., Ltd.. Její hlavní náplní byla výroba pístních
kroužků pro Toyotu. Během války získal mnoho patentů především v oblasti vývoje pístních kroužků a automatizace výroby. Před koncem války
prodal svůj podnik firmě Toyoda Jido Shokki.
Po válce, v roce 1946, Honda založil společnost Honda Technical Research Institute. Firma nakoupila z armádních zásob malé spalovací motory,
které byly původně určené do generátorů vyrábějících proud pro radiostanice. Motory se následně využily pro výrobu motorových jízdních kol,
čímž vznikl první výrobek značky Honda - motokolo typ A. O rok později představil spalovací motor vlastní konstrukce o objemu 50 ccm.
» Honda - historie značky auta (dokončení článku) »
Honda - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Honda CR-V 2.2i-DTEC 4X4 1.MAJITEL ČR
ABS, AirBag 8x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Klimatizace dig. dvouokruhová, Nav
129 999,- KčHonda Civic 1.4 i-VTEC, Automatická klima
ABS, AirBag 1x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon přední, Protisk
180 000,- KčHonda CR-V 2.2 i CTDi, ČR
ABS, AirBag 2x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Servo, Vola
99 000,- KčHonda Accord 2.0 i-VTEC
280 000,- KčHonda CR-V 2.0 i-VTEC, Lifestyle, 4X4
ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon 4x4, Protiskluz
520 000,- KčHonda Jazz 1,4 i 73kW Comfort
ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Imobilizér, Klimatizace digitální, Opěrky hlav výsuvné, Pa
109 999,- KčAutosalony a autobazary Honda:
Acura s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, výkup za hotové,
www.acura.cz | Chomutov 1, Vinohradská 5647FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.
Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př
www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449Honda - historie značky auta (dokončení článku)
V září 1948 byla založena společnost Honda Motor Co., Ltd., a do firmy nastoupil T. Fujisawa, který vybudoval firemní obchodní síť a Hondu doplnil
v těch oblastech, které mu nebyly blízké. Výrobní náplní společnosti byla motokola typu A, B, a C a poté i první motocykl Dream o objemu 145 ccm.
Název motocyklu vznikl po jízdě jednoho ze zaměstnanců, který řekl "to není motorka, to je sen".
V poválečném Japonsku nebyla dobrá infrastruktura, navíc byl nedostatek benzínu, a tak byla velká poptávka po mopedech. Prodej motocyklů Honda
tak rychle rostl. Navíc se ukázal jako geniální tah oslovení všech japonských prodejců jízdních kol.
Během cesty po Evropě si Honda a Fujisawa uvědomili, že jejich motocykly zaostávají za evropskou konkurencí. Tato skutečnost se brzy projevila
na domácím trhu poklesem zájmu o motokola a nové, nepříliš zdařilé modely. Obrat a zisky firmy Honda klesly a situace se začala stávat kritickou.
Firmu zachránil vývoj a prodej výrazně modifikovaných motocyklů, především model Dream, typ E, který se stal prodejním bestselerem.
Korejská válka v padesátých letech 20. století uspíšila návrat Japonska do mezinárodního společenství a urychlila jeho obchodní úspěchy.
V roce 1953 přišel Honda se sportovním programem a osobně se zavázal, že udělá vše, aby Honda vyhrála slavný závod Isle of Man Tourist Trophy.
To se mu v roce 1961 podařilo. V té době Honda ovládla třídu 125 ccm a 250 ccm. Dalším sportovním mezníkem byl rok 1965, kdy Honda vyhrála
Velkou cenu Mexika v závodech Formule 1. Od té doby je Honda na špici motoristického sportu, což dokazuje nespočet vítězství v mnoha odvětvích
(např. 615 Velkých cen v Moto GP nebo 72 vítězství v závodech F1).
V roce 1958 Honda představila "motocykl pro každého" s názvem Super Cub, který měl čtyřdobý motorem OHV o objemu 50 ccm. Tento motocykl
je (s postupnými úpravami) nejprodávanějším motorovým vozidlem na světě. V roce 2006 v únoru bylo dosaženo 50 mil vyrobených motocyklů tohoto modelu.
V roce 1962 si Soichiro Honda splnil svůj sen výroby vlastních automobilů a uvedl na trh první automobily S360 a T360. Oba modely měly ještě
motocyklové motory, jejichž rysem byl velký výkon při vysokých otáčkách. Zásadním zlomem byla pak první generace modelu Honda Civic v roce 1972
s motory CVCC, které mimo velkého výkonu a dobré spotřeby plnily jako první na světě americké emisní limity.
Honda je dnes globální světovou firmou udávající trend v moderních technologiích zaměřených především na ekologii a bezpečnost. Jako první uvedla
na trh vozidlo s hybridním pohonem, je průkopníkem ve vývoji vozidel s vodíkovým palivovým článkem a nyní zahajuje prodej prvního motocyklu s airbagem.
Honda je největším výrobcem motocyklů na světě a je také největší světový výrobce motorů dle objemu produkce. Motory Honda jsou zabudovávány
do nejrůznějších produktů jako jsou motocykly, automobily, generátory, zahradní sekačky, zemědělské stroje a motorové čluny. V roce 2001 se společnost
Honda stala druhým největším japonským výrobcem automobilů, kdy předstihla v produkci firmu Nissan. V roce 2008 byla podle celkového objemu produkce
pátá největší automobilka na světě.
-
Uživatelské recenze a auto testy Honda
-
Honda CB 500F (r.v. 2023)
-
Honda Civic 1.4is (r.v. 1996)
-
Honda Jazz 1,2 (r.v. 2006)
-
Honda Civic 2.0 iVtec Si (r.v. 2007)
-
Honda Jazz Elegance (r.v. 2018)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 236
inzerátů vozidel značky Honda.
Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta CR-V
, Civic
, HR-V
, Accord
a Jazz
.
Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů CR-V
, Civic
, Jazz
, NSX
a City
.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Honda v naší databázi je vozidlo Honda CR-V 2,0 e:HEV Advance/FC PREMIUM
, r.v. 2024.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 951 818,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Honda z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Honda CR-V 2.2i-DTEC 4X4 1.MAJITEL ČR
,
r.v. 2008. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Honda, tak toto auto může být vaše za 129 999,- Kč.