Rok výroby:2006Typ motoru:1.9 JTD 16VStav km při koupi:12 000 kmStav km nyní:35 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?11 měsícůPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:19. 12. 2007
Vážení přátelé, milovníci italského espritu zhmotnělého v alfách, po svezení se v alfě 159 pochopíte co znamená úsloví " DOLCE VITA ". Ani po čtyřletém užívání alfy 156 s nájezdem 120 000 km s pravidelným značkovým servisem,jsem nezjistil, že jsou alfy poruchové. Zjistil jsem, že jsou krásné,rychlé a mají " DUCHA " , což v záplavě konfekčních aut je nezanedbatelná výhoda.
Generační obměna vyústila v jasnou volbu - AR 159! Po porovnání úrovně výbavy a cen vozidel prodávaných v ČR jsem se rozhodl pro nákup předváděcího vozu s plnou zárukou a servisem v Německu. Alfa v kůži, s navi,hendy, atd . vyšla za třetinu ceny v ČR !!!
Podvozek , dobře vyladěný i na horší silnice, na zimních ALPIN A3 od nafukovacího panáčka sedí jako na kolejích i na mokru a sněhu. Hodně pomáhá ASR,ABS a ostatní. Motor táhne přiměřeně od spodu,velkým plusem pro způsob jízdy je tlakoměr turba. Lahůdkou je jízda s tempomatem,když máte prostor, jedete jako s automatem. K vnitřnímu vybavení,vyhřívaným koženým sedadlům,výkoné klimatizaci není třeba komentáře, je to prostě obývák se super Hi-Fi.
O jedovatosti brzd jsem se několikrát přesvědčil osobně prudkou úklonou k čelnímu sklu,nebýt připoután asi ho políbím. Spotřebu jsem nikdy neřešil,počítač ukazuje dlouhodobě 7,2 l /100 Km při 30% dálka 70 %město.
Rychlost 200, muzika 100%, červená barva - SUPER. Je to prostě auto pro lidi, kteří si chtějí jízdu užívat !
Tohle jsou takové nicneříkající plácání fanoušků jednotlivých aut. A to píšu jako majitel Alfy. Alfy vypadají dobře, mají svižné motory, dobré podvozky, málo reznou a člověku dokáží vyčarovat úsměv na rtech. Ale téměř všechna ta německá auta mají interiér z kvalitnějších materiálů. Interiér je prostě praktičtější a mimo jiné se i lépe uklízí. I v hloupé fabii je například převodovka přesnější než u většiny Alf a oproti jiným výrobcům mají o 1 - 2 litry větší spotřebu. 159 je třeba docela dost těžká. Prostě jako každé auto má pro i proti a můžeme děkovat, že si můžeme vybrat podle toho, co kdo preferuje.
Nějak tak. Italská auta obecně jsou tužší, mají tvrdší uložení náprav a agregátů (protože jsou stavěny na silniční síť rozvinuté země pro rozvojové země s rozbitou či nezpevněnou silniční sítí mají jiné modely) a drobnosti v nelícováí interiérových plastů Italové neřeší, neboť auta nekupují kvůli plastům, ale kvůli ježdění (na rozdíl od jiných). Na druhou stranu mají nejlepší motory, jaké lze za ty peníze koupit, výborné jízdní vlastnosti, většina silnějších modelů i neobvykle dobré brzdy a jsou poměrně spolehlivá. Tvrdé uložení náprav a odpružení má tu nevýhodu, že při sebemenší vůli podvozek vydává odporné pazvuky, které se pak tužší karoserií bez zatlumení šíří. U německých a zejména francouzských aut se přitom i dvojnásobná vůle neprojeví zvukem, ale je zjistitelná až prohlídnou, což je dáno velkými měkkými silentbloky (díky kterým ale kola ztrácejí kontakt s vozovokou a mění rozchod a rozvor, tedy mají zhoršené jízdní vlastnosti). Každé auto je kompromis, nejlepší jízda je ve WRC, ale novinářské hodnocení by bylo naprosto nevyhovující (vrže, klepe, píská a interiérové plasty jsou co nejmizernější mohou být). Alfy jsou stavěny na řidiče a na jízdu a jízdní vlastnosti, nicméně u 159 je hodně kompromisů směrem k managerkchar a tak je to auto takový kočkopes. Je na kždém, co je pro něho přijatelnější a jak má nastevený žebříček hodnot. Souhasím s tím, že úplně nejlepší je skutečnost, že si můžeme vybrat.
Zdravim, momentalne mam Alficku jiz 3 rokem s najezdem okolo 55tis. a rad bych se podelil o zkusenosti. Vsechny klady jiz byly napsany, tak bych se chtel podelit o par neprijemnych zkusenosti a zeptat se zda mate stejne potize. Prvni a nejvetsi problem byl s rizenim. Od 48000 km jsem poslouchal tupe rany v predni naprave po prujezdu i mensich nerovnosti- uvolnene rizeni a vymena osy rizeni (20 000 kc, v zaruce). V poradku to vydrzelo prvni 3000km a opet se chystam do servisu. Co se tyce spojky, tak nemam nejmensi problem s tuhosti, ale pri razeni z jednycky na dvojku a trojku je slysitelne praskani.....netusim co by to mohlo byt. Jinak uplna spokojenost :)
zdravim chtel bych se zeptat jak je to s radickou jak hodne casto pisou ze je opravdu moc blizko panelu klimatyzace?dale tuhost spojky??a co loketni operka je stavitelna??dekuji s pozdravem malina:)
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 159
Alfa
Na talianou neni a ani nebude nemecké autá sú chladné ako samotní nemci cest vinimkam alfa 159 nadčasové auto a mato aj čaro krása
18.02.2017 | 21:27:01 | Alfa | 77.119.128.* Reagovat
RE: Alfa
Tohle jsou takové nicneříkající plácání fanoušků jednotlivých aut. A to píšu jako majitel Alfy.
Alfy vypadají dobře, mají svižné motory, dobré podvozky, málo reznou a člověku dokáží vyčarovat úsměv na rtech. Ale téměř všechna ta německá auta mají interiér z kvalitnějších materiálů. Interiér je prostě praktičtější a mimo jiné se i lépe uklízí. I v hloupé fabii je například převodovka přesnější než u většiny Alf a oproti jiným výrobcům mají o 1 - 2 litry větší spotřebu. 159 je třeba docela dost těžká.
Prostě jako každé auto má pro i proti a můžeme děkovat, že si můžeme vybrat podle toho, co kdo preferuje.
20.02.2017 | 21:51:04 | Temp | 89.176.114.* Reagovat
RE: Alfa
Nějak tak. Italská auta obecně jsou tužší, mají tvrdší uložení náprav a agregátů (protože jsou stavěny na silniční síť rozvinuté země pro rozvojové země s rozbitou či nezpevněnou silniční sítí mají jiné modely) a drobnosti v nelícováí interiérových plastů Italové neřeší, neboť auta nekupují kvůli plastům, ale kvůli ježdění (na rozdíl od jiných). Na druhou stranu mají nejlepší motory, jaké lze za ty peníze koupit, výborné jízdní vlastnosti, většina silnějších modelů i neobvykle dobré brzdy a jsou poměrně spolehlivá. Tvrdé uložení náprav a odpružení má tu nevýhodu, že při sebemenší vůli podvozek vydává odporné pazvuky, které se pak tužší karoserií bez zatlumení šíří. U německých a zejména francouzských aut se přitom i dvojnásobná vůle neprojeví zvukem, ale je zjistitelná až prohlídnou, což je dáno velkými měkkými silentbloky (díky kterým ale kola ztrácejí kontakt s vozovokou a mění rozchod a rozvor, tedy mají zhoršené jízdní vlastnosti).
Každé auto je kompromis, nejlepší jízda je ve WRC, ale novinářské hodnocení by bylo naprosto nevyhovující (vrže, klepe, píská a interiérové plasty jsou co nejmizernější mohou být).
Alfy jsou stavěny na řidiče a na jízdu a jízdní vlastnosti, nicméně u 159 je hodně kompromisů směrem k managerkchar a tak je to auto takový kočkopes.
Je na kždém, co je pro něho přijatelnější a jak má nastevený žebříček hodnot. Souhasím s tím, že úplně nejlepší je skutečnost, že si můžeme vybrat.
07.03.2017 | 13:09:03 | Integrale | 212.67.80.* Reagovat
Alfa
Zdravim,
momentalne mam Alficku jiz 3 rokem s najezdem okolo 55tis. a rad bych se podelil o zkusenosti. Vsechny klady jiz byly napsany, tak bych se chtel podelit o par neprijemnych zkusenosti a zeptat se zda mate stejne potize.
Prvni a nejvetsi problem byl s rizenim. Od 48000 km jsem poslouchal tupe rany v predni naprave po prujezdu i mensich nerovnosti- uvolnene rizeni a vymena osy rizeni (20 000 kc, v zaruce). V poradku to vydrzelo prvni 3000km a opet se chystam do servisu. Co se tyce spojky, tak nemam nejmensi problem s tuhosti, ale pri razeni z jednycky na dvojku a trojku je slysitelne praskani.....netusim co by to mohlo byt.
Jinak uplna spokojenost :)
19.08.2009 | 17:08:10 | Fanda Reagovat
zdravim chtel bych se zeptat jak je to s radickou jak hodne casto pisou ze je opravdu moc blizko panelu klimatyzace?dale tuhost spojky??a co loketni operka je stavitelna??dekuji s pozdravem malina:)
08.08.2009 | 11:51:34 | malina Reagovat
cena?
na kolik Alfička vyšla?...taky o ní uvažuju...
24.12.2007 | 15:53:19 | fota Reagovat