Rok výroby:2010Typ motoru:2.0 JTDStav km při koupi:0 kmStav km nyní:103 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:12. 9. 2013
Předchozí auto:Toyota Carina 2.0Renault Laguna 1.8Ford Mondeo 2.0
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Silné stránky
Vzhled a design auta Tichý podvozek, jízdní vlastnosti Přední sedadla Design palubovky
Slabé stránky
Vysoká spotřeba Špatný výhled z auta Nutný častý servis a údržba Kvalita palubovky - vrzání Málo místa vzadu a v kufru Ztuhlý chod pedálu spojky
Závady a opravy na autě
Výměna autobaterie (záruka) Výměna EGR ventilu (záruka) 2x výměna plastu v palubovce (záruka) - vrzání se vždy objevilo znovu Výměna předních tlumičů pérování 1x ročně nutná geometrie - jinak se nerovnoměrně sjíždí pneu Nutná výměna rezavých brzd. kotoučů a obložení
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vzhled Alfy 159 se mi pořád líbí a ani časem není tohle auto okoukané. Předek je ale hodně nízko nad silnicí, takže se hodně špiní. Paraboly světel jsou docela malé, takže s halogeny je to v noci tak tak, v dešti když se světla stále špiní skoro naslepo. Xenony jsou jedinou možností. Stejně hezké jako z venku je to v interiéru, stříbrný panel palubovky s chromováním kolem kruhových ukazatelů a mřížek s červeným podsvícením vypadá skvěle. Prostor kolem řidiče je ale stísněný. Ten pocit umocňuje i špatný rozhled na všechny strany, který mají z Alfy 159 všichni pasažéři. Parkovací senzory jsou nutné. Žádné patvary jako v korejských autech se v interiéru nekonají. Tomu ale musela ustoupit praktičnost, takže ovládání ppc a klimatizace je trochu nelogické a nelogicky jsou umístěny i některé jiné tlačítka. Tvar volantu a řadící páky nepadne hned do ruky, ale dá se na to zvyknout. Sedadla jsou velmi pohodlná, mají dobrou boční oporu. Dá se u nich nastavit i záklon, což se moc nevidí. Možná by jen mohly být vyšší opěradla. Místa vepředu je tak akorát, ale vzadu už je to na auto střední třídy horší. Když vepředu sedí dlouhán jako já a posune si sedadlo víc dozadu, prostor tam prostě chybí. Zadní dveře by se taky mohly otvírat ve větším úhlu - špatně se nastupuje. U dveří do zavazadlového prostoru je to stejné, ale na tom je bídně většina sedanů. Velikost zavazadlového prostoru také neoslní.
Startuje se zasunutím klíčku do otvoru v palubovce a stiskem tlačítka Start/Stop. Silnější verze motoru 2.0 JTD je při studeném startu poměrně dost slyšet venku i vevnitř. Jsem zvyklý na benzínové motory, takže mi neuniknou i nějaké ty vibrace. Po rozjezdu a zahřátí je to lepší, ale i tak jen průměr. Při pokusu zařadit nepříjemně překvapí odpor pedálu spojky a ztuhlá řadící páka. Ženy s tím budou mít velký problém, při delším popojíždění v městských kolonách to je unavné i pro muže. Motor táhne už od 1.800 otáček a končí u 4.000. Na 100km/h se dostane cca za 10 vteřin, dosáhnul jsem max. 210 km/h. Bohužel poslední dobou pozoruju, že je JTD motor citlivý na kvalitu nafty. Už se musel měnit EGR ventil. Pod 6l se mi podaří zajet málokdy, při dálničních 130km/h se pohybuje těsně kolem 8l/100km. Takže žádná sláva, se stejnými parametry fungují i benzínové 1.6 ve srovnatelně velkých autech. Podvozek je odhlučněn mnohem lépe než motor, když ale máte širší 17" pneu tak o nich víte. Je lepší vybrat nějaké užší a tišší zimní pneu. Podvozek je nadprůměrný, ani na 17" kolech není cestování po českém tankodromu nesnesitelné. Občas se objeví nějaké drnčení a vrzání v interiéru. I když to po garančce vyřešili, tak se objevilo za čas zase. Bohužel i když o tom posádka moc neví, tak přední tlumiče trpí, letos byla nutná výměna. Geometrie je nutná každý rok, jinak se nerovnoměrně sjíždí pneu. Je znát že Alfa 159 je určena pro kvalitnější silnice. Brzdy jsou výborné, nezradí ani po několika prudkých zpomaleních z vysoké rychlosti. Při intenzivním brždění se ale dost ponořuje předek auta. Na druhou stranu, pokud předimenzované brzdy často nevyužijete, (např. pokud přes zimu popojíždíte jen po městě) počítejte jako já s vyrezlými kotouči zralými na výměnu.
Alfu Romeo bych příště už nekoupil. Hned na začátku mě zradila autobaterie, potom EGR ventil, měnily se přední tlumiče, každý rok geometrie, na podvozku a výfuku je rez, budu muset vyměnit všechny brzdové kotouče a obložení, skončila mi záruka a když naberu špatnou naftu, motor je hlučný a má horší výkon. Na 3 roky staré auto se 100.000 km docela pecka. Alfu 159 ale můžou podle znalců potkat i mnohem horší věci. Daň za design a styl je opravdu vysoká.
Doplnění recenze ze dne 18.11.2013
Stav km nyní: 109 000 km
Jak přišlo chladnější počasí, tak mám poslední dobou pořád problémy se zamlžováním oken zevnitř. Když vlezu do auta nastartuju a klimatizace/topení začne foukat, po chvíli se tak zamlží okna, že musím zastavit a použít utěrku abych něco viděl nebo aspoň 5 minut počkat až se skla odmlží. Dělá to vždycky večer když se ochladí. Když jedou v autě 2 osoby a víc, tak to dělá třeba i přes den a při delší jízdě. Byl jsem už ve dvou servisech, kontrolovali a čistili klimatizaci, měnili pylový filtr, těsnost vedení vzduchu, objem chladiva - prostě všechno a pořád nic. Zajímavé, že předtím mi to nikdy nedělalo, až letos.
Psal jsem tu recenzi kdysi recenzi na AR 1.9 GT JTDm. Chodila v prumeru 6.6 l/100. Nepamatuji, ze by sla pres 7 l/100. A jezdil jsem ne brzda-plyn, ale opravdu dost rychle. Je fakt, ze aerodynamikou a vahou je nekde jinde, ale 8. litrum se mi nechce verit. Otcova 156 2.4 JTD brala 7-7.5 l/100. Ovsem muze byt rozdil, clovek bydli - mesto,/rovina/, nebo horska oblast, kratsi trasy... S tou geometrii souhlasim,taky mi to trochu pilo krev. Vnitrky pneumatik. Nechci nikoho urazit, chlapi to znaji - dost lidi jezdi v zime s textilnima kobereckama misto gumovych a auto je uvnitr jak ledove kralovstvi, ten problem s vlhkosti mozna opravdu souvisi s poruchou klapky uzavreni vzduchu.
... při dálničních 130km/h se pohybuje těsně kolem 8l/100km ... - nezlobte se, ale pokud pri predpisovych cca 130ti jezdite s timto JTDckem kolem osmi litru, tak absolutne neumite pouzivat auto. I prumerne (ne)schopny ridic pri techto rychlostech zvladne dalnice kolem 5.5 - 6.0 l na sto, schopnejsi i znatelne mene (ja kolem 5.1-5.2, realne zmereno podle tankovani). Bohuzel dusledek teto Vasi informace pro pripadne zajemce je znacne zavadejici - vyplyva z ni vysoka spotreba teto motorizace, coz neni pravda.
Vlastním AR 159 s motorizací 2.0jtd 170k a musím se ztotožnit se spotřebou spíše k 8l / 100km.Při jízdě po dálnici mezi 130-150km/h se spotřeba pohybuje někde kolem 6,8-7,3l/100km.Motor mám v kondici a filtr pevných částic podle měření z emisí rovněž.Jelikož je to moje již třetí alfa tak spotřebě kolem 5l moc neveřím.Dříve jsem měl motory 2,4jtd.Tam se spotřeba pohybovala kolem 7,5-9l podle stylu jizdy. U modelu 156 se dala spotřeba udržet níže kvůli nižší hmotnosti auta proti modelu 159 a také kvůli absenci DPF.
23.10.2018 | 23:06:08 | Martin
| 77.242.90.*Reagovat
Jtd
Som majiteľ alfy 156. Čo sa motora týka tak ten ešte stále ide na výbornú. Má 17 rokov a 510000 km. Myslím si, že prepracovaný 2.0 jtd najazdí aj viac :D
Ahoj. Mal som. Mala najazdenych 120000 a keby som nemal nehodu tak ju prec nedam. Mala neake charakterove chyby. Ale nesklapajuce zadne sedacky a aj nemoznost vytiahnut vsetky okna klucom som proste ozelel. Ponukala ine vyhody :) Spotreba pri 130 sa pohybovala okolo 6.3. Raz som to dal aj 6.1 a ked som siel v priemere okol 180 v nemecku tak to bolo neakych 7 nieco. Tomu najazdu by som neveril a spravil servis. Uprimne rozvody filtre a olej mi vymenili za neakych 300 eur v servise. Ale za tu cenu som si uz nie isty no ak aj by bola vyssia tak nei o vela. Len neake drobne :) AK sa ti paci tak je proste lepsie ju mat a popalit sa ako na nu stale pozerat azavidiet ludom, ktory ju skusili. Zial je to tak. A jazda v nej bola stale skvela. Mne to auto vazne chyba. :)
Ta spotřeba je nějaká divná. Buď ti špatně ukazuje palubák, nebo máš nějaký problém. V ustálených 130 to musí žrát kolem 6 l. Možná vzduchový filtr, možná nějaké čidlo, váha vzduchu. Naftové motory jsou hlučné. Tak to prostě je. Ale JTD motory jsou z těch naftových hlučné opravdu málo. Brzdové kotouče jsou spotřebák. Je v podstatě jedno na jakém autě jsou. Pokud budeš mít kotouče od jedné firmy na Alfě, škodovce, nebo BMW, tak budou reznout stejně. Kup příště jinou značku kotoučů. Zamlžování je nějakým bincem.
Alfu 159 jsem měl takže souhlasím s tím co píšeš. Je to krásné auto, parádně jezdí ale technika nic moc. Motory opravdu trpí na kvalitu nafty, odchází vstřikovače a EGR už jsi koukám měnil. Ještě se mi zadřely vzduchové klapky-nešlo nijak rozhýbat, muselo se měnit a to se musí s rozvody a vstřikovacím čerpadlem, takže pakárna. Ale mohlo to dopadnout hůř-motor je může nasát. Nenechávej často běžet na volnoběh-trpí setrvačník. S tou častou geometrií taky souhlasím u tohodle auta nutnost kvůli jeho váze. Tlumiče už jsi taky měnil ještě dávej pozor na ložiska a vůli v čepech-musí se měnit celé rameno. Připrav se taky na zatékání do auta-až stářím ztvrdne těsnění dveří. Po 5 letech stáří nebo 200000 km už z toho je spíš kasička na peníze.
20.11.2013 | 13:30:36 | Michal
| 89.102.177.*Reagovat
RE: Alfa 159
To jsou tedy pěkné ptákoviny. Na mizernou kvalitu nafty trpí každý motor včetně vstřikovačů, nicméně zrovna vstřiky nejsou u 159 žádný problém. EGR odchází kvůli zašpinění vinou filtru pevných částic, což je opět problém napříč všemi naftovými auty E4. Klapky se zadírají rádi, to je pravda, nicméně jejich aretace je primitivně jednoduchá a jejich konstrukce standardně nedovoluje nasátí do motoru, jako například u BMW 2.0 a 3.0D. Ramena a tlumiče taktéž nevybočují z normálu.
Kdysi se mi zamlžovalo auto bylo to Volvo a bylo ulomené táhlo na klapce vnitřního okruhu ventilace vzduchu, tak jsem to tam přišrouboval natvrdo, aby šel vzduch pouze z venku a po bylo po problému.
Mám 1,9 16v r.v. 2006, najazdených 235 000 km. Po prečítaní tohto článku som prekvapený z popisu závad. Hrdzavé kotúče sú na autách ktoré urobia ročne 2 000km a nie 30 000. Geometriu robím len po výmene ramien . . cca každých 100 000 km u mňa je to po 2,5 až 3 rokoch. Hlučný motor ? Nemám síce 2,0, ale je tichší ako moja 1,9. V porovnaní so susedovou 2,0 TDi O2 je alfa tichšia. S tým miestom na sedenie je to pravda. Nie je to auto pre človeka nad 180 cm. Kufor ma malý otvor, ale vojde sa tam toho dosť. Mne zatiaľ v interiéri nič nevŕzga.
Mám 159 2.4JTDz r2006,ujeto 140 t km.Tolik závad nemám.Spojka jde bezvadně,řadící páka rovněž,spotřeba 7,2,na rozdíl od Octávky nic nevrže a nic netlačí do kolena,0-100cca za 8 sec.kotouče nerezaví a motor jde absolutně potichu.tak nevím co jte to asi koupil.
Alfa 159 je nádherná ze všech stran, ale lásku k autu můžou pokazit vysoké provozní náklady, bohužel. Majitelé 156-ky o tom můžou psát romány. To mlžení může způsobovat zanesený pylový filtr někde zvaný kabinový.
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 159
No nevím
Psal jsem tu recenzi kdysi recenzi na AR 1.9 GT JTDm. Chodila v prumeru 6.6 l/100. Nepamatuji, ze by sla pres 7 l/100. A jezdil jsem ne brzda-plyn, ale opravdu dost rychle. Je fakt, ze aerodynamikou a vahou je nekde jinde, ale 8.
litrum se mi nechce verit. Otcova 156 2.4 JTD brala 7-7.5 l/100. Ovsem muze byt rozdil, clovek bydli - mesto,/rovina/, nebo horska oblast, kratsi trasy... S tou geometrii souhlasim,taky mi to trochu pilo krev. Vnitrky pneumatik. Nechci nikoho urazit, chlapi to znaji - dost lidi jezdi v zime s textilnima kobereckama misto gumovych a auto je uvnitr jak ledove kralovstvi, ten problem s vlhkosti mozna opravdu souvisi s poruchou klapky uzavreni vzduchu.
29.09.2022 | 22:50:53 | pitrs53 | 185.250.15.* Reagovat
8 l na dalnici?
... při dálničních 130km/h se pohybuje těsně kolem 8l/100km ... - nezlobte se, ale pokud pri predpisovych cca 130ti jezdite s timto JTDckem kolem osmi litru, tak absolutne neumite pouzivat auto. I prumerne (ne)schopny ridic pri techto rychlostech zvladne dalnice kolem 5.5 - 6.0 l na sto, schopnejsi i znatelne mene (ja kolem 5.1-5.2, realne zmereno podle tankovani).
Bohuzel dusledek teto Vasi informace pro pripadne zajemce je znacne zavadejici - vyplyva z ni vysoka spotreba teto motorizace, coz neni pravda.
30.09.2018 | 13:54:09 | JARV | 89.235.49.* Reagovat
RE: 8 l na dalnici?
Vlastním AR 159 s motorizací 2.0jtd 170k a musím se ztotožnit se spotřebou spíše k 8l / 100km.Při jízdě po dálnici mezi 130-150km/h se spotřeba pohybuje někde kolem 6,8-7,3l/100km.Motor mám v kondici a filtr pevných částic podle měření z emisí rovněž.Jelikož je to moje již třetí alfa tak spotřebě kolem 5l moc neveřím.Dříve jsem měl motory 2,4jtd.Tam se spotřeba pohybovala kolem 7,5-9l podle stylu jizdy.
U modelu 156 se dala spotřeba udržet níže kvůli nižší hmotnosti auta proti modelu 159 a také kvůli absenci DPF.
23.10.2018 | 23:06:08 | Martin | 77.242.90.* Reagovat
Jtd
Som majiteľ alfy 156. Čo sa motora týka tak ten ešte stále ide na výbornú. Má 17 rokov a 510000 km. Myslím si, že prepracovaný 2.0 jtd najazdí aj viac :D
19.11.2016 | 23:20:50 | Cerwik | 178.41.252.* Reagovat
kúpa Alfy
Ahoj chlapi poradte chcem kúpiť Alfu 159 2,0 JTDm 125 kW 2012 81000 km.
01.05.2016 | 17:49:55 | peugotik | 212.181.85.* Reagovat
Kúpa Alfy
Dobrý deň chlapi poradte mi mám vo výhlade Alfu 159 2,0 JTDm 125kW 2012 z 80000 km mám ju zobrať?veľmi sa mi páči....poradte...
01.05.2016 | 17:40:12 | peugotik | 212.181.85.* Reagovat
RE: Kúpa Alfy
Máš na prvotní servis cca 30 000 kč?
Jsi si vědom, že každý rok do údržby nasypeš +- 10 000?
Chceš opravdu Alfu a jiná auta tě až tak nezajímají?
Pokud jsi odpověděl 3x ano, tak ji kup. Pokud jednou NE, tak ruce pryč.
02.05.2016 | 17:55:59 | Temp | 89.102.31.* Reagovat
RE: Kúpa Alfy
Ahoj.
Mal som. Mala najazdenych 120000 a keby som nemal nehodu tak ju prec nedam. Mala neake charakterove chyby. Ale nesklapajuce zadne sedacky a aj nemoznost vytiahnut vsetky okna klucom som proste ozelel. Ponukala ine vyhody :) Spotreba pri 130 sa pohybovala okolo 6.3. Raz som to dal aj 6.1 a ked som siel v priemere okol 180 v nemecku tak to bolo neakych 7 nieco. Tomu najazdu by som neveril a spravil servis. Uprimne rozvody filtre a olej mi vymenili za neakych 300 eur v servise. Ale za tu cenu som si uz nie isty no ak aj by bola vyssia tak nei o vela. Len neake drobne :) AK sa ti paci tak je proste lepsie ju mat a popalit sa ako na nu stale pozerat azavidiet ludom, ktory ju skusili. Zial je to tak. A jazda v nej bola stale skvela. Mne to auto vazne chyba. :)
10.07.2016 | 00:24:01 | Stevo | 46.223.90.* Reagovat
Alfa 159
Ta spotřeba je nějaká divná. Buď ti špatně ukazuje palubák, nebo máš nějaký problém. V ustálených 130 to musí žrát kolem 6 l. Možná vzduchový filtr, možná nějaké čidlo, váha vzduchu.
Naftové motory jsou hlučné. Tak to prostě je. Ale JTD motory jsou z těch naftových hlučné opravdu málo.
Brzdové kotouče jsou spotřebák. Je v podstatě jedno na jakém autě jsou. Pokud budeš mít kotouče od jedné firmy na Alfě, škodovce, nebo BMW, tak budou reznout stejně. Kup příště jinou značku kotoučů.
Zamlžování je nějakým bincem.
17.07.2014 | 22:43:38 | Temp | 94.113.27.* Reagovat
Alfa 159
Alfu 159 jsem měl takže souhlasím s tím co píšeš. Je to krásné auto, parádně jezdí ale technika nic moc. Motory opravdu trpí na kvalitu nafty, odchází vstřikovače a EGR už jsi koukám měnil. Ještě se mi zadřely vzduchové klapky-nešlo nijak rozhýbat, muselo se měnit a to se musí s rozvody a vstřikovacím čerpadlem, takže pakárna. Ale mohlo to dopadnout hůř-motor je může nasát. Nenechávej často běžet na volnoběh-trpí setrvačník. S tou častou geometrií taky souhlasím u tohodle auta nutnost kvůli jeho váze. Tlumiče už jsi taky měnil ještě dávej pozor na ložiska a vůli v čepech-musí se měnit celé rameno. Připrav se taky na zatékání do auta-až stářím ztvrdne těsnění dveří. Po 5 letech stáří nebo 200000 km už z toho je spíš kasička na peníze.
20.11.2013 | 13:30:36 | Michal | 89.102.177.* Reagovat
RE: Alfa 159
To jsou tedy pěkné ptákoviny.
Na mizernou kvalitu nafty trpí každý motor včetně vstřikovačů, nicméně zrovna vstřiky nejsou u 159 žádný problém. EGR odchází kvůli zašpinění vinou filtru pevných částic, což je opět problém napříč všemi naftovými auty E4. Klapky se zadírají rádi, to je pravda, nicméně jejich aretace je primitivně jednoduchá a jejich konstrukce standardně nedovoluje nasátí do motoru, jako například u BMW 2.0 a 3.0D.
Ramena a tlumiče taktéž nevybočují z normálu.
27.02.2016 | 10:43:14 | Nerez | 85.207.31.* Reagovat
Mlžení
Kdysi se mi zamlžovalo auto bylo to Volvo a bylo ulomené táhlo na klapce vnitřního okruhu ventilace vzduchu, tak jsem to tam přišrouboval natvrdo, aby šel vzduch pouze z venku a po bylo po problému.
19.11.2013 | 18:22:49 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
Prekvapenie
Mám 1,9 16v r.v. 2006, najazdených 235 000 km. Po prečítaní tohto článku som prekvapený z popisu závad. Hrdzavé kotúče sú na autách ktoré urobia ročne 2 000km a nie 30 000. Geometriu robím len po výmene ramien . . cca každých 100 000 km u mňa je to po 2,5 až 3 rokoch. Hlučný motor ? Nemám síce 2,0, ale je tichší ako moja 1,9. V porovnaní so susedovou 2,0 TDi O2 je alfa tichšia. S tým miestom na sedenie je to pravda. Nie je to auto pre človeka nad 180 cm. Kufor ma malý otvor, ale vojde sa tam toho dosť.
Mne zatiaľ v interiéri nič nevŕzga.
17.11.2013 | 18:53:07 | Majiteľ | 85.159.105.* Reagovat
divím se
Mám 159 2.4JTDz r2006,ujeto 140 t km.Tolik závad nemám.Spojka jde bezvadně,řadící páka rovněž,spotřeba 7,2,na rozdíl od Octávky nic nevrže a nic netlačí do kolena,0-100cca za 8 sec.kotouče nerezaví a motor jde absolutně potichu.tak nevím co jte to asi koupil.
12.09.2013 | 11:03:07 | bedrich | 217.197.155.* Reagovat
RE: divím se
Alfa 159 je nádherná ze všech stran, ale lásku k autu můžou pokazit vysoké provozní náklady, bohužel. Majitelé 156-ky o tom můžou psát romány. To mlžení může způsobovat zanesený pylový filtr někde zvaný kabinový.
01.06.2014 | 14:57:49 | Spyke | 46.33.112.* Reagovat