Rok výroby:1988Typ motoru:1570cm 1.6TD 59kWStav km při koupi:98 400 kmStav km nyní:99 200 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:12. 9. 2006
Při dovozu z Německa zjištěna prasklá prachovka na kulovém čepu, lehce promáčklá hrana zadního blatníku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Podařilo se mi koupit vůz po jednom majiteli, a vzhledem ke stáří - 18 let - ve zcela perfektním stavu. Kombinovaná spotřeba zatím vychází asi na 6,5 litru nafty. Motor je ve výborném stavu, se záznamy v servisní knížce. Na to, že je "osmdesátka" poměrně velký vůz, ovšem zase tolik neváží.
Absence elektroniky a komfortu jako jsou elektrické stahování oken a podobné doplňky nějaké to kilo ušetřily. Proto poměrně malý výkon (59kW) překvapivě na běžné ježdění v pohodě stačí. Mám možná výhradu ke příliš "krátké" jedničce - pokud ji nevytočíte dostatečně, dvojka má po ní v nižších otáčkách docela problém, především do kopce. Další stupně už mají větší rozsah a na pětku auto jede ve středních otáčkách kolem 130km/h.
Maximálka v TP 174 km/h, v praxi jede 190. Je to velice pohodlný vůz bez jakékoli známky koroze, a to byl prohlédnutý opravdu velice podrobně jak na TK, tak mechanikem.
Jízdní vlastnosti teprve zkouším, a jsem zvědav na zimu...
Takže jsem po dlouhé době nakoukl a doplním svoji recenzi... Spotřeba toho auta je fantastická - hlídám-li si lehkou nohu, na dálku v létě je to 4,9litru nafty, kombinovaná kolem 6ti. Zimní spotřeba 7-8 litrů v závislosti na tom, jezdí-li se krátké úseky se studeným motorem, jakmile se motor ohřeje, spotřeba rapidně klesá. Musím říct, že nízký výkon 1.6TDčka mi nijak nevadí - žádné divočárny neprovozuju :-) . Za tři a půl roku žádná závada ohrožující provozuschopnost - jen mi teče za deště někde kolem sloupku spolujezdce a za boha nemůžu přijít na to, kudy. No a před půl rokem mi přes dvě plné čáry bratr Slovák zrušil celý bok, pojistka to naštěstí pokryla a ještě zbylo - bohužel nelze sehnat plastové lišty dveří, nevyrábí se a z vraku demontovat nejdou... Každý rok měním filtry, olej, svíčky půjdou poprvé až tento rok. S tou maximálkou - tachometr proměřuje směrem dolů, takže souhlas s kolegou výše - bylo to kolem 178km/h. Vadí mi jen trošku tvrdší podvozek, letní gumy používám Pirelli P7 195/65 R, čímž se auto stává ještě tvrdší, ovšem drží výborně. Jinak mi vysadilo osvětlení poloviny palubky, ale z lenosti to zatím nechávám být. Také se přelomil drát osvětlení couvačky v pohyblivém přívodu víka kufru, jednoduchá oprava. Začíná se ozývat pravý zadní brzdič - letos se budou dělat brzdy. Ještě k brzdám - přední drží a jsem zvědav, kolik procent ještě mají destičky - kotouče vypadají na pohled dobře (brzdy ještě dělané nebyly). Takže shrnuto - jezdím a provádím běžnou údržbu, auto je spolehlivé a dělá mi radost :-)))))).
Tak další dodatek, letos budu mít "babičku" už 6 let (v létě), závady, které se mezitím projevily: minimální... upadlý kontakt čidla na čerpadélku, které dochlazuje turbo, či co to bylo :-) , letos v zimě mi zamrzla nafta, protože se já vůl spolehl na to, že naši výrobci jí míchají do mrazu tak, jak mají, a vloni mi najednou praskly obě žárovky ve světlech - potkávačky - po výměně vše ok, kdoví, čím to bylo... Takže resumé - už skoro 6 let jezdí auto jen se základní údržbou bez fatálních závad, cca 11tis. ročně, což sice není moc, ale i tak dávám dieslu to, co má dostat, každý rok nový olej, filtry atd. Jen svíčky jsou tam už skoro 6 let stejné, aniž by to mělo vliv na spotřebu nebo starty. Takže - bomba auto, jemuž je letos 24 let.
24.02.2012 | 23:38:47 | Homer
| 89.176.126.*Reagovat
urcite pojede
myslim ze tech 190 km/h urcite pojede...lidi pisou kolikrat tuhle rychlost i u slabsich aut.....kamarad ma mazdu 323f 94kw.....z kopce 230km/h..a to je obsah 1.8 benzin...
také mám 1,6 TD,a můžu potvrdit jak spotřebu,tak i maximálku.Po dálnici v Německu 190km/hsamozřejmě na tacho,dle švagra,který jel za mnou a má nové BMW,tak to bylo 180.I tak je to super na tak starý vůz.Navíc mohu potvrdit,že jde o vůz velmi spolehlivý.
S tím to vozem jsem velice spokojen je lepší jak VW Golg II spolehlivost a vysoká kvalita mám najeto 236.000 km na auto nedám dopustit. Auto není z pozinku ale je bez koroze co jsem ho přivezl z Rakouska jsem udělal podnozek a dutiny.Mimochodej ho má jako mladšího veterána rv 85.
Musel bys auto vidět, bylo prohlédnuté ze všech stran, rozebrané podběhy (dělal jsem dutiny), dveře (dodělávaný centrál), vršek motoru (výměna rozvodů, kladek - rovnou jsem dal i nové hydroštely). Vše potvrzuje najeté km - opotřebení čalounění, koberců, tapece, měřena komprese - naprosto super. Upozorňuji, že nikde nebyla nalezena ani jedna rezavá skvrna. A logicky - proč by fric stáčel tacho u auta s cenou na Německém trhu 500 - 1000 Euro? U téměř 20ti letého auta se nikdo počtem km neřídí, rozhoduje stav, a právě proto není důvod nevěřit těm 100tis. Znovu opakuji, musel bys to auto prolézt jako já, mluvil bys jinak...
Audi 80 (konkrétně benzín 1.9 E, r.v. 1987) jsem měl 8 let, loni jsem jí prodal a vzpomínám na to auto jen v dobrém. Audinu jsem měl také z Německa a byla ve vynikajícím stavu (šetrný důchodce). Při prodeji měla najeto cca 230 000 km, z toho 100 000 km jsem s ní najel já, takže nějaké zkušenosti s tímto vozem mám. Jízdní vlastnosti v zimě jsou v pohodě, pouze to chce bezpodmínečně zimní pneu (na letních 195 to byly špatně ovladatelné sáňky). Nějaké menší závady jsem samozřejmě měl, ale nic extra drahého a vždy jsem s autem dojel domů či do servisu. Namátkou - alternátor 3x (diody, ložisko, studený spoj), přidřená napínací kladka rozvodového řemene, zatuhlý levý zadní brzdič kotoučové brzdy, lambda sonda, benzínová pumpa. Při opravách doporučuji používat značkové náhradní díly. Je to sice dražší, ale pokud auto nechcete za rok či dva prodat, tak se to vyplatí. Něco se dá sehnat i na vrakovišti - viz. zadní brzdič. Prasklou prachovku jsem měl také - doporučuji ihned vyměnit, později už by to mohlo být hodně drahé. Nezdá se mi, že 1.6 TD s 59 kW jede v praxi 190 km/h (byť má oproti dnešním vozům menší hmotnost). To by moje stávající auto s motorem 1.9 TDI 96 kW muselo jet alespoň 220 km/h a to bohužel nejede. Jinak přeji s Audinou mnoho šťastných kilometrů a co nejméně závad.
Jen mě překvapuje počet najetých km. Na němce by mi to bylo hodně podezřelé, oni jezdí velmi mnoho. Na záznamy v servisní knížce bych vůbec nebral ohled. Na RTL ukazovali jak to šidí a stáčejí tachometr.
Zdravím, mám týden koupenou audinu od souseda, 80 b2 td 1,6 rv.84 220tis km, a nějak semi ji nedaří rozjet, byla cca 3 roky garážovaná a zdá semi jako kdyby bylo palivové čerpadlo se vstřikovacím nějak hodně zavzdušněné páč při protáčení motoru s nabíječkou ne a ne ani naznak zážehu, pouze protáčení bez efektu, přitom je vidět jak nafta de hadičkou do čerpadla.Potřeboval bych něfaké forum nebo návod jak toto vozidlo zrpovoznit, předem dík.
Komentáře uživatelů k recenzi Audi 80
Po 3,5 letech...
Takže jsem po dlouhé době nakoukl a doplním svoji recenzi...
Spotřeba toho auta je fantastická - hlídám-li si lehkou nohu, na dálku v létě je to 4,9litru nafty, kombinovaná kolem 6ti. Zimní spotřeba 7-8 litrů v závislosti na tom, jezdí-li se krátké úseky se studeným motorem, jakmile se motor ohřeje, spotřeba rapidně klesá. Musím říct, že nízký výkon 1.6TDčka mi nijak nevadí - žádné divočárny neprovozuju :-) . Za tři a půl roku žádná závada ohrožující provozuschopnost - jen mi teče za deště někde kolem sloupku spolujezdce a za boha nemůžu přijít na to, kudy. No a před půl rokem mi přes dvě plné čáry bratr Slovák zrušil celý bok, pojistka to naštěstí pokryla a ještě zbylo - bohužel nelze sehnat plastové lišty dveří, nevyrábí se a z vraku demontovat nejdou... Každý rok měním filtry, olej, svíčky půjdou poprvé až tento rok. S tou maximálkou - tachometr proměřuje směrem dolů, takže souhlas s kolegou výše - bylo to kolem 178km/h. Vadí mi jen trošku tvrdší podvozek, letní gumy používám Pirelli P7 195/65 R, čímž se auto stává ještě tvrdší, ovšem drží výborně. Jinak mi vysadilo osvětlení poloviny palubky, ale z lenosti to zatím nechávám být. Také se přelomil drát osvětlení couvačky v pohyblivém přívodu víka kufru, jednoduchá oprava. Začíná se ozývat pravý zadní brzdič - letos se budou dělat brzdy. Ještě k brzdám - přední drží a jsem zvědav, kolik procent ještě mají destičky - kotouče vypadají na pohled dobře (brzdy ještě dělané nebyly). Takže shrnuto - jezdím a provádím běžnou údržbu, auto je spolehlivé a dělá mi radost :-)))))).
03.01.2010 | 01:46:32 | Homer Reagovat
RE: Po 3,5 letech...
Tak další dodatek, letos budu mít "babičku" už 6 let (v létě), závady, které se mezitím projevily: minimální... upadlý kontakt čidla na čerpadélku, které dochlazuje turbo, či co to bylo :-) , letos v zimě mi zamrzla nafta, protože se já vůl spolehl na to, že naši výrobci jí míchají do mrazu tak, jak mají, a vloni mi najednou praskly obě žárovky ve světlech - potkávačky - po výměně vše ok, kdoví, čím to bylo... Takže resumé - už skoro 6 let jezdí auto jen se základní údržbou bez fatálních závad, cca 11tis. ročně, což sice není moc, ale i tak dávám dieslu to, co má dostat, každý rok nový olej, filtry atd. Jen svíčky jsou tam už skoro 6 let stejné, aniž by to mělo vliv na spotřebu nebo starty. Takže - bomba auto, jemuž je letos 24 let.
24.02.2012 | 23:38:47 | Homer | 89.176.126.* Reagovat
urcite pojede
myslim ze tech 190 km/h urcite pojede...lidi pisou kolikrat tuhle rychlost i u slabsich aut.....kamarad ma mazdu 323f 94kw.....z kopce 230km/h..a to je obsah 1.8 benzin...
22.04.2009 | 21:33:08 | jindra Reagovat
stejná zkušenost
také mám 1,6 TD,a můžu potvrdit jak spotřebu,tak i maximálku.Po dálnici v Německu 190km/hsamozřejmě na tacho,dle švagra,který jel za mnou a má nové BMW,tak to bylo 180.I tak je to super na tak starý vůz.Navíc mohu potvrdit,že jde o vůz velmi spolehlivý.
22.04.2009 | 19:49:46 | krisom Reagovat
80 jsou dobré
Mám 80 2.8 a je to na svou dobu dobrá kárka. Jestli má takhle málo najeto, přežije většinu oktávek a možná i áčtyřek...
28.04.2008 | 13:56:59 | Policeman Reagovat
Fakt jede
Já z ní jednou vymáčkl 200 km/h. Utavil jsem tak ale žhavící svíčku...
28.04.2008 | 13:32:37 | Alex Reagovat
Audi 80 b2 1.6 td 51 kw
S tím to vozem jsem velice spokojen je lepší jak VW Golg II
spolehlivost a vysoká kvalita mám najeto 236.000 km na auto nedám dopustit. Auto není z pozinku ale je bez koroze co jsem ho přivezl z Rakouska jsem udělal podnozek a dutiny.Mimochodej ho má jako mladšího veterána rv 85.
26.03.2008 | 19:47:49 | Milan Reagovat
Musel bys auto vidět, bylo prohlédnuté ze všech stran, rozebrané podběhy (dělal jsem dutiny), dveře (dodělávaný centrál), vršek motoru (výměna rozvodů, kladek - rovnou jsem dal i nové hydroštely). Vše potvrzuje najeté km - opotřebení čalounění, koberců, tapece, měřena komprese - naprosto super. Upozorňuji, že nikde nebyla nalezena ani jedna rezavá skvrna. A logicky - proč by fric stáčel tacho u auta s cenou na Německém trhu 500 - 1000 Euro? U téměř 20ti letého auta se nikdo počtem km neřídí, rozhoduje stav, a právě proto není důvod nevěřit těm 100tis. Znovu opakuji, musel bys to auto prolézt jako já, mluvil bys jinak...
27.12.2006 | 13:20:46 | Reagovat
Příspěvek
Audi 80 (konkrétně benzín 1.9 E, r.v. 1987) jsem měl 8 let, loni jsem jí prodal a vzpomínám na to auto jen v dobrém. Audinu jsem měl také z Německa a byla ve vynikajícím stavu (šetrný důchodce). Při prodeji měla najeto cca 230 000 km, z toho 100 000 km jsem s ní najel já, takže nějaké zkušenosti s tímto vozem mám. Jízdní vlastnosti v zimě jsou v pohodě, pouze to chce bezpodmínečně zimní pneu (na letních 195 to byly špatně ovladatelné sáňky). Nějaké menší závady jsem samozřejmě měl, ale nic extra drahého a vždy jsem s autem dojel domů či do servisu. Namátkou - alternátor 3x (diody, ložisko, studený spoj), přidřená napínací kladka rozvodového řemene, zatuhlý levý zadní brzdič kotoučové brzdy, lambda sonda, benzínová pumpa. Při opravách doporučuji používat značkové náhradní díly. Je to sice dražší, ale pokud auto nechcete za rok či dva prodat, tak se to vyplatí. Něco se dá sehnat i na vrakovišti - viz. zadní brzdič. Prasklou prachovku jsem měl také - doporučuji ihned vyměnit, později už by to mohlo být hodně drahé. Nezdá se mi, že 1.6 TD s 59 kW jede v praxi 190 km/h (byť má oproti dnešním vozům menší hmotnost). To by moje stávající auto s motorem 1.9 TDI 96 kW muselo jet alespoň 220 km/h a to bohužel nejede. Jinak přeji s Audinou mnoho šťastných kilometrů a co nejméně závad.
24.09.2006 | 22:07:45 | M Reagovat
Km
Jen mě překvapuje počet najetých km. Na němce by mi to bylo hodně podezřelé, oni jezdí velmi mnoho. Na záznamy v servisní knížce bych vůbec nebral ohled. Na RTL ukazovali jak to šidí a stáčejí tachometr.
14.09.2006 | 09:15:54 | John Reagovat
Potřebuji radu
Zdravím, mám týden koupenou audinu od souseda, 80 b2 td 1,6 rv.84 220tis km, a nějak semi ji nedaří rozjet, byla cca 3 roky garážovaná a zdá semi jako kdyby bylo palivové čerpadlo se vstřikovacím nějak hodně zavzdušněné páč při protáčení motoru s nabíječkou ne a ne ani naznak zážehu, pouze protáčení bez efektu, přitom je vidět jak nafta de hadičkou do čerpadla.Potřeboval bych něfaké forum nebo návod jak toto vozidlo zrpovoznit, předem dík.
27.10.2011 | 12:44:57 | | 90.179.184.* Reagovat
RE: Potřebuji radu
vyřešeno
05.03.2012 | 18:55:32 | | 90.179.184.* Reagovat