Rok výroby:2000Typ motoru:Stav km při koupi:232 000 kmStav km nyní:255 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:27. 4. 2013
Když jsem si ji kupoval od známého (je automechanik) auto se zdálo být ve skvělém stavu. Jel si pro něj do Německa a měl ho 6 let. Já ho mám už 2 roky a za tu dobu se nic vážnýho nestalo. Akorát mě odešla jednotka centrálu (v krabičce se z ničeho nic něco rozbilo) která mě stála z vrakoviště 1500kč. 3 měsíce po té se mi rozbilo stahování okna u řidiče, zapadlo v půlce takže sem musel rozdělat dveře, podepřít dřívkem, a jet na vrakoviště pro celý rám dveří (1000kč). Auto má už 250tkm a jediný co se na tom opravovalo, byly za mě ramena na přední nápravě,a za známého turbo. Jinak je vše původní.Dále mě bliká kontrolka žhavení, na diagnostice mi řekli že je to něco se stavem paliva. Takže musim tankovat vždy do plna, jinak mě někde chcípne auto (už se mi to stalo) a musí se rodělat palivový filtr a nalít tam cca 1L nafty než auto chytne. Docela prekérka :)
Hodnocení a zkušenosti s autem
Dost často slýchávám, že volba 2.5 TDI 110kw je sebevražda. Kamarád měl taky tenhle motor a po roce auto prodal protože do toho jen cpal prachy - a není se čemu divit, vytáčet motor za studena, měnit olej po 30tkm... Starý V6 jako je tento je náchylný na kvalitu oleje. Měním olej vždy po 12tkm (Castrol Magnatec 5w/40 + všechny filtry) a auto šlape jakpo hodinky. Tento model má však jeden velký neduh - olejová vana. Všichni, kteří mají stejný auto mají i ten samý problém. Zespodu se hodně rosí a čas od času i ukápne ta kapka. I u vstřiků se to rosí, ale tam stačí vyměnit sadu těsnících kroužků (do 1000kč se vejdete a pak je zase klid). Jelikož je to 6-ti stupňový manuál, stačí se rozjet, dát tam 6 a může se jet vkuse. Točí to nějakých 1100 otáček v 50 km/h a na dálnici ve 130 km/h 2500 otáček. A spotřeba?? Jelikož nemám palubní počítač, nemůžu to říct na 100% přesně. Mimo město je to kolem 6 litrů, ve městě 8 - 8,5L, kombinovaně jezdím za 7,5L. Záleží, jak se jezdí. Když jsem do toho sedl poprvé, zaskočilo mě, jak je 1. a 2. stupeň krátký. 300 NM je znát už od 1500 otáček, ale to nejlepší je, když se překoná hranice 1800 otáček a sepíná turbo. To opravdu hlasitě hvízdá a jelikož je to V6 tak má moc pěkný zvuk. Na 2. a 3.stupeň je turbo efekt opravdu úžasný - od 2200 otáček jede na plný pecky a auto vás pěkně zatlačí do sedaček. Dost často jezdím do Příbrami (z domu a zpátky je to 440km) tak mi to sebere při klidné jízdě 25L což odpovídá spotřebě 5,6 L. Posledně jsem jel 160 km/h a dost jsem na to šlapal a výsledek?? 7,5 L což vůbec není špatný. Co se pohodlí týče, ve předu paráda, ovšem vzadu sedící dospělí už to mají horší. Taky dost často slýchám že je to hodně nízký a že se do toho špatně leze. Já jsem mladej a nestěžuju si :) Obecně je to spolehlivé auto, určitě bych do této značky šel znovu. I do 2.5 TDI ale už s vyšším výkonem, kdy je spotřeba stejná.
jj Audiny po roce 1997 už opravdu nejsou vůbec to co bejvali dřív.Sám sem měl Audi 80 1.9tdi rok 1994 a uplná pohoda:D Běžná udržba stačila a auto sloužio na 100%.Tohle se ale o novějších Audinách říct nedá ani hloupou náhodou.Po 80 sem si pořídil A4 2.5tdi rok 1998 a to už byla bída.Hlavně nesplnila to co sem od ní čekal.Kazilo se tam dost věcí i když spotřebních.Nacpal sem do ní za opravy 35000 během 2let a najetých 40000km za tu dobu.Moje zkušenost je taková,že Audi po roku 1997 nejsou doboru volbou.
17.11.2013 | 10:35:15 | Filip
| 88.100.57.*Reagovat
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Si myslím, že možná jo, ale pak ty km nerostly, kukni na fotky, zrezlé kotouče, takže roční nájezd tohoto auta od vývozu z německa asi tak max 10tkm po tom roce 2005. :D To auto si předávaj Ti, kteří nemaj na opravu a jezdí s tím tak akurát kolem baráku a shoping. Doporučuju aspoň vyměnit to čerpadlo v nádrži, ale raději za nové, protože je to spotřební věc asi stejná jako tlumiče a ty se použité taky nekupují... Vstřiky se daj repasovat kolem no nevím ale v tisících to bude, čerpadlo seřídit a repasovat na stolici jak v tom nebude elektronika tak do 7 tisíc pohoda. Bohužel ale asi ta kontrolka hlásí, že to elektronický problém JE, doufat, že to vyřeší pouze repase nebo lépe výměna řídícího vstřiku, ten se kupuje nový kvůli tomu, že potřebuje naprosto přesný tok informací a nový vstřik je holt nový vstřik. Toť k autu... Takže první podávací čerpadlo, pak řídící vstřik, to je 100% kantáre, vstřikovací čerpadlo asi pak ještě něco vydrží pár tisíc km, uvidí se...
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Tak se projdi po autobazarech, podle tebe by ty auta, co tam stojí měli úplně všechny zrezlé kotouče. Si myslíš, že ty auta prodají do 2 dnů? Já jen říkám, že těm kilometrům se dá věřit, nedával bych do toho ruku do ohně, ale tak z 90% jo. Jestli je to dovoz, tak v roce 2000 už fungoval něco jako operační leasing v Německu a tam ty auta maj tak 3 roky a pak se prodávaj dál i přes malé najetí, protože to tak maj dobře vypočítaný. To ale musí člověk koupit to německé auto staré maximálně 3-4roky aby měl poctivé kilometry. A v čechách už tolik najet nemusel. Nejsem si jist, ale automechanik využije takové auto tak leda do a z práce plus něco, ale to prostě vybočuje ze standartu, malé s velkým dieslem aby se používalo jako služební. Do a kolem roku 2000 uměli velké diesly jen Mercedesy, pak dál nevím, ale myslím, že umí stále mám na myslí 6V, či 6R, BMW je na tom s velkými diesly ještě mnohem hůř, než koncern VW, co se týká ceny údržby...
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Tak tobě reznou kotouče kotoučové brzdy? Tak mi vysvětli jak se při denní jízdě udrží rez na třecí ploše kotouče? (to je ta část, kde se destičky dotýkají kotouče při brzdění) Moc rád bych se přiučil... Pokud se podíváš na fotku, tak jiná část kotouče na fotkách vidět ani NEJDE, když je nasazené kolo!
Tak ta závada, kterou výše popisuješ stačí..., to auto můžeš hodit ze skály. Oprava cirka od 20 tisíc nahoru(a to myslím částku, jako by jsi vyhrál, neboť reálná částka se může vyšplhat něco přes 60tisíc i s prací). :D, Vstřikovací čerpadlo před smrtí, čerpadlo paliva v nádrži před smrtí a řídící vstřik, možná i ostatní, všechno brzo udělá pápá a vyjet s tím někde? Nooo to je fakt ekonomická sebevražda. :D Hlavně, že tam máš turbo, které bylo čerstvě měněné a odepsalo skoro celou palivovou soustavu. :D
Chachacha musím se stále smát nevšim jsem si téhle recenze, to je prostě boží. :))) Teď poznáváš hromadnou závadu dieslu. A divím se, že Ti to nikdo vlastně neřekl, šmarja, nebo ses ani neptal?
Závada číslo 1 - MUSÍŠ nabrat plnou nádrž, abys nastartoval rovná se SNÍŽENÝ TLAK V PODÁVACÍM ČERPADLE, čerpadlo neplní funkci je tedy odrovnané. Díky tomu, že jsi mamlas a nevyměnil jsi podávací čerpadlo ihned pokračuje jedna a ta samá závada na další součásti. Bavíme se tu o nízkém tlaku v palivové soustavě a hned na začátku, tedy v trubkách za nádrží.... VSTŘIKOVACÍ čerpadlo DOKÁŽE NATÁHNOUT naftu až z nádrže, když je v nádrži víc než polovina aniž by fungovalo podávací čerpadlo. JENŽE i když to zvládne, ono to dělat NEMÁ, tys ale raději nabral plnou a stále jezdil, takže hezký. Vstřikovací čerpadlo je od toho, aby tahal naftu do vstřiků. Tímto jsi na něj nechal OBROVSKOU ZÁTĚŽ a do palivové soustavy se mohl dostávat také vzduch, protože podávací čerpadlo hin a i když se nedostane u podávacího čerpadla, tlaky slábnou a padá nafta, už je to pak RÁZ NA RÁZ, kde se vzduch objeví. Závada číslo 2 startování - vstřikovací čerpadlo nedokáže natlačit už tolik kolik má a je odrovnané a teď chybí tlak i mezi čerpadlem a vstřikama, padá nafta dlouhé starty, žádný škrt na první otočení a při padající naftě je možné, že se dostává do palivového oběhu i vzduch... Závada čislo 3 blikající kontrolka rovná se závada na řídícím vstřiku. Třešnička na dortu v podobě odrovnaného řídícího vstřiku a možná i dalších, protože nízký tlak a existence vzduchu ve vstřiku zadře vstřiky jako by se nechumelilo a pak jsou vstřiky zralé na repas, tedy většina vstřiků včetně řídícího. Tohle se ale může stát každýmu dieselu, který má náchylné podávací čerpadlo, prostě jeden díl udělá paseku v CELÉ SOUSTAVĚ A OPRAVA STOJÍ BALÍK a přitom taková blbina.
Majitelé hlídejte si správný tlak v celé palivové soustavě. :)))
tieto auta sa mi vzdy pacili a aj pacia audi je najlepsie z tich nemeckych bmw a mercedes su na kokot su to slabe motor nevydrzi ja mam doma audi 100 z 1987 to auto je bombove len skoda ze je benzin a zere okolo 10 litrov ale inac super auto ja ho mam uz 2 roky a menil som na nom novu baterku sviecky olejovy filter a to je vsetko nedojebava sa to auto je super
Komentáře uživatelů k recenzi Audi A4
jj Audiny po roce 1997 už opravdu nejsou vůbec to co bejvali dřív.Sám sem měl Audi 80 1.9tdi rok 1994 a uplná pohoda:D Běžná udržba stačila a auto sloužio na 100%.Tohle se ale o novějších Audinách říct nedá ani hloupou náhodou.Po 80 sem si pořídil A4 2.5tdi rok 1998 a to už byla bída.Hlavně nesplnila to co sem od ní čekal.Kazilo se tam dost věcí i když spotřebních.Nacpal sem do ní za opravy 35000 během 2let a najetých 40000km za tu dobu.Moje zkušenost je taková,že Audi po roku 1997 nejsou doboru volbou.
17.11.2013 | 10:35:15 | Filip | 88.100.57.* Reagovat
250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Nech to ešte vydrží. pekné auto.
23.05.2013 | 12:46:26 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Si myslím, že možná jo, ale pak ty km nerostly, kukni na fotky, zrezlé kotouče, takže roční nájezd tohoto auta od vývozu z německa asi tak max 10tkm po tom roce 2005. :D
To auto si předávaj Ti, kteří nemaj na opravu a jezdí s tím tak akurát kolem baráku a shoping.
Doporučuju aspoň vyměnit to čerpadlo v nádrži, ale raději za nové, protože je to spotřební věc asi stejná jako tlumiče a ty se použité taky nekupují...
Vstřiky se daj repasovat kolem no nevím ale v tisících to bude, čerpadlo seřídit a repasovat na stolici jak v tom nebude elektronika tak do 7 tisíc pohoda. Bohužel ale asi ta kontrolka hlásí, že to elektronický problém JE, doufat, že to vyřeší pouze repase nebo lépe výměna řídícího vstřiku, ten se kupuje nový kvůli tomu, že potřebuje naprosto přesný tok informací a nový vstřik je holt nový vstřik. Toť k autu...
Takže první podávací čerpadlo, pak řídící vstřik, to je 100% kantáre, vstřikovací čerpadlo asi pak ještě něco vydrží pár tisíc km, uvidí se...
23.05.2013 | 13:08:14 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Kotúče začnú hrdzavieť po týždni státia vonku, po roku je stred úplne hrdzavý.
23.05.2013 | 19:21:02 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Tak se projdi po autobazarech, podle tebe by ty auta, co tam stojí měli úplně všechny zrezlé kotouče. Si myslíš, že ty auta prodají do 2 dnů?
Já jen říkám, že těm kilometrům se dá věřit, nedával bych do toho ruku do ohně, ale tak z 90% jo.
Jestli je to dovoz, tak v roce 2000 už fungoval něco jako operační leasing v Německu a tam ty auta maj tak 3 roky a pak se prodávaj dál i přes malé najetí, protože to tak maj dobře vypočítaný. To ale musí člověk koupit to německé auto staré maximálně 3-4roky aby měl poctivé kilometry. A v čechách už tolik najet nemusel. Nejsem si jist, ale automechanik využije takové auto tak leda do a z práce plus něco, ale to prostě vybočuje ze standartu, malé s velkým dieslem aby se používalo jako služební.
Do a kolem roku 2000 uměli velké diesly jen Mercedesy, pak dál nevím, ale myslím, že umí stále mám na myslí 6V, či 6R, BMW je na tom s velkými diesly ještě mnohem hůř, než koncern VW, co se týká ceny údržby...
24.05.2013 | 05:03:02 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Já je měnil zhruba před 8-9 měsíci s tím že jezdím denně,a už je mám opět rezavé:)
25.05.2013 | 10:30:34 | | 94.112.66.* Reagovat
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Tak tobě reznou kotouče kotoučové brzdy?
Tak mi vysvětli jak se při denní jízdě udrží rez na třecí ploše kotouče? (to je ta část, kde se destičky dotýkají kotouče při brzdění) Moc rád bych se přiučil...
Pokud se podíváš na fotku, tak jiná část kotouče na fotkách vidět ani NEJDE, když je nasazené kolo!
25.05.2013 | 12:31:16 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: 250-000 km to malo tak v nejakom 2004-2005 roku.
Jako nemyslím samozřejmě brzdnou plochu!..:D ale zbytek kolem.
Myslím tohle taktoimg.motofotky.cz/upload/images/forum/2012/39/107193_P9250448.JPG
25.05.2013 | 13:22:23 | | 94.112.66.* Reagovat
Hezký
Tak ta závada, kterou výše popisuješ stačí..., to auto můžeš hodit ze skály. Oprava cirka od 20 tisíc nahoru(a to myslím částku, jako by jsi vyhrál, neboť reálná částka se může vyšplhat něco přes 60tisíc i s prací). :D, Vstřikovací čerpadlo před smrtí, čerpadlo paliva v nádrži před smrtí a řídící vstřik, možná i ostatní, všechno brzo udělá pápá a vyjet s tím někde? Nooo to je fakt ekonomická sebevražda. :D
Hlavně, že tam máš turbo, které bylo čerstvě měněné a odepsalo skoro celou palivovou soustavu. :D
23.05.2013 | 11:56:02 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Hezký
Chachacha musím se stále smát nevšim jsem si téhle recenze, to je prostě boží. :)))
Teď poznáváš hromadnou závadu dieslu.
A divím se, že Ti to nikdo vlastně neřekl, šmarja, nebo ses ani neptal?
Závada číslo 1 - MUSÍŠ nabrat plnou nádrž, abys nastartoval rovná se SNÍŽENÝ TLAK V PODÁVACÍM ČERPADLE, čerpadlo neplní funkci je tedy odrovnané. Díky tomu, že jsi mamlas a nevyměnil jsi podávací čerpadlo ihned pokračuje jedna a ta samá závada na další součásti.
Bavíme se tu o nízkém tlaku v palivové soustavě a hned na začátku, tedy v trubkách za nádrží....
VSTŘIKOVACÍ čerpadlo DOKÁŽE NATÁHNOUT naftu až z nádrže, když je v nádrži víc než polovina aniž by fungovalo podávací čerpadlo. JENŽE i když to zvládne, ono to dělat NEMÁ, tys ale raději nabral plnou a stále jezdil, takže hezký. Vstřikovací čerpadlo je od toho, aby tahal naftu do vstřiků. Tímto jsi na něj nechal OBROVSKOU ZÁTĚŽ a do palivové soustavy se mohl dostávat také vzduch, protože podávací čerpadlo hin a i když se nedostane u podávacího čerpadla, tlaky slábnou a padá nafta, už je to pak RÁZ NA RÁZ, kde se vzduch objeví.
Závada číslo 2 startování - vstřikovací čerpadlo nedokáže natlačit už tolik kolik má a je odrovnané a teď chybí tlak i mezi čerpadlem a vstřikama, padá nafta dlouhé starty, žádný škrt na první otočení a při padající naftě je možné, že se dostává do palivového oběhu i vzduch...
Závada čislo 3 blikající kontrolka rovná se závada na řídícím vstřiku. Třešnička na dortu v podobě odrovnaného řídícího vstřiku a možná i dalších, protože nízký tlak a existence vzduchu ve vstřiku zadře vstřiky jako by se nechumelilo a pak jsou vstřiky zralé na repas, tedy většina vstřiků včetně řídícího.
Tohle se ale může stát každýmu dieselu, který má náchylné podávací čerpadlo, prostě jeden díl udělá paseku v CELÉ SOUSTAVĚ A OPRAVA STOJÍ BALÍK a přitom taková blbina.
Majitelé hlídejte si správný tlak v celé palivové soustavě. :)))
23.05.2013 | 14:05:29 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
komment
tieto auta sa mi vzdy pacili a aj pacia audi je najlepsie z tich nemeckych bmw a mercedes su na kokot su to slabe motor nevydrzi ja mam doma audi 100 z 1987 to auto je bombove len skoda ze je benzin a zere okolo 10 litrov ale inac super auto ja ho mam uz 2 roky a menil som na nom novu baterku sviecky olejovy filter a to je vsetko nedojebava sa to auto je super
22.05.2013 | 15:04:14 | zdeno | 87.244.196.* Reagovat