Rok výroby:1998Typ motoru:2,5 TDIStav km při koupi:220 000 kmStav km nyní:230 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:5. 3. 2011
-vůle v nápravách předních kol - nefunkční turbodmychadlo - opotřebované vačkové hřídele v motoru
Hodnocení a zkušenosti s autem
Při koupi Audi jsem byl nadšený vzhledem a komfortním interiérem vozu. Dá se říct, že nadšený jsem pořád, ale celkový dojem vozu mi kazí celkové náklady na údržbu. Již několik lidí mne upozorňovalo předem, že tento typ vozidla může vyžadovat velké finanční náklady na údržbu - nemyslím tím běžné provozní náklady jako rozvody atd. Opravdu jsem měl tu smůlu, že můj "vybraný kus" musel být servisován pro zničení vačkových hřídelí - nová sada 18tis. Kč. Údajně se tato závada stává běžně po ujetých cca 180 tis. km. Během používání auta na našich "skvělých" silnicích jsem musel vyměnit sadu ramen předních kol - cca 14 tis Kč. Seženete i levnější variantu ramen, ale vydrží podstatně méně. Měl jsem i tu smůlu, že mi přestalo fungovat turbo. Naštěsí ho stačilo vyčistit. Při koupi měl vůz najeto 220 tis., bylo třeba vyměnit všechny ložiska, navíc se mi přetrhlo lanko pro stahování okna u řidiče - 4 tis. Kč. Pokud bych měl své zkušenosti shrnout, tak je vůz velmi pohodlný, prostorný, rychlý, bezpečný. Ovšem po použití cca 200 tis km počítejte s možností nadstandartních investic.
Musím připojit kladný komentář a ohodnocení tohoto auta. Dostalo se ke mě náhodně, původně jsem o něm neuvažoval a navíc po přečtení informací na internetu jsem jej ani nechtěl. Nemůžu posoudit jeho dlouhodobou spolehlivost nebo poruchovost, ale celkový dojem z jízdy a auta samotného mě nadchnul více než jsem čekal před pořízením a to má zrovna ten njhorší motor AFB. Oproti předchozímu vozu není Audi zdleka tak obratná na rozjezdy a jízdu v zatáčkách, to se nedá srovnat. Je ale velmi pohodlná, tichá a nejdou téměř pocítit nerovnosti. Motor nemá podle mých měřítek žádný nepříjemný turboefekt ani prodlevu! Jede výborně už od 1500 otáček, na dvojku a trojku zrychlí i z nižších a táhne do 4000. Má to krásný stará škola V6 zvuk a turbo pěkně syčí prostě paráda. Za studena v nízkých otáčkách je sice ten zvuk chrchlák poněkud kanálový, ale nemlátí a po zahřátí je to jiná. Zcela jistě je potřeba mu věnovat potřebnou péči, podle toho co jsem se dočetl. Rozhodně neplatí tvrzení, že je to nejhorší TDI, které bylo vyrobeno. Nepatří do rukou někomu, kdo proklíná auta za to, že neustojí dlouhodobé týrání a zanedbanou údržbu. Všem příznivcům starých Audin, necht´ vás provází krouťák.
23.11.2023 | 09:31:29 | Roman
| 82.208.37.*Reagovat
avnt
jaky olej do motoru a6 poradte
03.01.2018 | 17:06:21 | avant
| 88.146.98.*Reagovat
audi
do kazdeho auta treba vrazat peniaze,ked zarabam malo tak si nekupim audi v nafte ale nejaku octavku v nafte.a ked zarabam totalne malo tak kupim lacne benzinove auto,felicia,cordoba a pod.ludia si kupia stare luxuxne auto za par penazi a potom nemaju na opravy a len sa ztazuju.
vidis, ja zarabam celkom v pohode a nechcem ziadnu naftu ani drahe auto. Raz mi jeden ponukal za daco 16tisicove auto a ja mu na to, a naco by mi bolo? Ja si kupim lacnejsie :-))
Serus.obraciam sa na profokov s radou,mam problem s motorovym olejom na 1000km mi zozerie asi cca 2litre.vymenil som rozvody plus turbo po repase a furt to iste.problem je v tom ze motor mi nedymi ked mu pridam a nic nemam mokre tak ak mal niekto taky problem dajte vediet.dik
05.02.2017 | 18:49:50 | Pista he
| 89.204.139.*Reagovat
A6 2,5TDi 110KW, RV1999
Tuhle audinku již nějakou dobu vlastním... Spotřeba je max do 8l, ale při mých dlouhých cestách je někde kolem 6,4l. Je to ale manuál 6kvalt. S opravama to není nijak horké, měl jsem strach, po různých "odborných" názorech, ale doposud naprosto bez problémů. Kupoval jsem ji s najetými cca 250tis a nyní mám najeto 320tis a jediné náklady byly při koupi rozvody, výměna brzdových destiček, no a olej po každých 10tis (u mě spíš 12-15 tis). Motor je pro normální lidi (ne závodníky).Je sice pravda, že než zabere turbo je to docela lenoch, ale nejsem žádný závodník a nemám s tím nejmenší problém. Jo ale jednu závadu jsem měl, odešel mě řídící vstřik, za nový chtěli 10tis. Sehnal jsem za 500 starší, vyměnil špičku za 1500 (tedy ne já, ale v servisu, kde ho i změřili) a celkem i s prací mě to vyšlo na 3tis, takže žádný problém, beru to jako běžnou údržbu. Za mě si nemohu stěžovat. Pokud se k autu chováte slušně, není s ním žádný problém. Pokud chcete závodit, určitě si A6 2,5TDi 110KW nekupujte. Ono každé auto má své "mouchy" a vždy se najde dost lidí, kteří mají problémy se svým autem. V recenzích a na různých fórech se většinou řeší jen problémy, ale nikdo nepíše "mám super auto...". Každý se chce podělit o své negativní zkušenosti a přesvědčit se, že není sám. Nejlepší jsou "odborníci" z řad "autoservisů", kteří píši: tohle auto si nekupujte, jsou s ním samé problémy. Ono je to asi tím, že k nim každý přijede s nějakým problémem a ne se pochlubit, že má vše OK. Kdyby si spočítali, kolik opravovali např. Škodovek a kolik Audi, asi by došli k závěru, že jsou Škodovky na tom o hodně hůř.... A kde by všichni ti "odborní servisáci" byli, kdyby jsme si nekupovali podle nich vraky a auta, co mají jen poruchy, to by si asi nevydělali... Ona přední náprava na A6 je stejná jako na Superbu a nikdo se nad tím nepozastavuje, motory jsou si také dost podobné, neli úplně shodné, jde jen o to jak se o auto pečovalo.. Problémy může mít každý, pokud zanedbává údržbu, auto "honí" jako kdyby to byla F1....
No právě řeším dilema...mám možnost tuhle A6 se 110kw koupit (quattro, manual), má najeto 300 tis, většinu dálnice, má nové čerpadlo, turbo, žhavičky, rozvody, baterku, oleje, vačky jsou prý ok....vše se servisní knížkou, auto vypadá opticky na 100 tis.km...chci ho jako druhé domu, kvůli kufru a 4x4, ročně tak 10-15 tis km...je to nesmysl ?
ked je to všetko naozaj tak, ako hovoríš, bola by to hlúposť nebrať. aj ked sa ešte niečo vyskytne, ani tým km neverím... ale tých 100.000 km dalších bez väčších výdajov dá v pohode.
Záleží také na ceně .... Pokud není motor nějak hlučný, neklepe a nekouří, asi bych osobně do toho šel... Měnit olej po 10tis a opravdu min 100 tis s tím najedeš bez problémů. Pokud je dobrá cena, moc bych se nerozmýšlel. Pokud si chceš nechat před koupí prohlédnout, obětuj cca 1500 Kč a zajeď si do servisu Audi, kde ti je proklepnou. Určitě bych nejezdil k nějakému "Frantovi z Horní Dolní", který tvrdí že je odborník.
to je dost málo takhle jednostrané komentáře , tak přidám svůj . Díly jsou levné , jen vědět kde kupovat . Komplet výměna brzd - podotýkám originál ne keli 5,000,- i s prací tj kotouče , destičky + práce . Spotřeba 11 nesmysl . Když tahám plato s autama tak do 10l/100km ( tam jedu prázdnej ), jinak do 8 , tedy bych řekl že 6,5-12 l/100 km a to je to automat. Zatím jsem měl max spotřebu 9,6 a to jsem na celou nádrž tahal auta. Je pravda že jsem zatím najel jen 6000 km , ale zatím spokojenost maximální
je to auto dobry i to starši a souhlasim pokud je čas na výměnu toho co je nemocne je třeba to udělat nečekat až se to posere uplně neni to 105 ka je to auto
auto dobrý,ale motor jeden z nejhorších co znám...jak píše recenzent vačky a hydroštely nevydrží zpravidla ani 200tiskm i při pravidelné výměně oleje,to je pro mě u auta za mega a víš ostuda,navíc neustálí koloběh oprav typu turbo,čerpadlo,vstřiky,složitá př.náprava,hlavy,vačky,při rozvodech odstrojit komplet předek-chladiče,nárazník,světla atd... to jsou vše opravy kde na 10tis pouze začínáte spíš 15-20tis a když máš všechno v kupě potká tě automat.U mě je to auto jen pro fandy ingolštatu kterým nevadí pustit do auta sem tam dvacku.Starej dobrej pětiválec 2.5tdi!!!novější 6V bych nechtěl ani zadarmo.
28.12.2014 | 10:25:15 | pavel e36
| 37.48.33.*Reagovat
RE: 2.5tdi 110kw
a nejsi náhodou "profi servisák"? Že máš takové zkušenosti....Nebo, kde jsi k tomu názoru došel? Buď jsi servisák a měsíčně opravuješ dva, až tři motory 2,5 TDI 110kw od Audi, pak ti dám za pravdu a budu muset asi uvěřit, že má A6 je asi nějaká vyjímka, nebo jsi si to přečetl na různých fórech a pak nevíš o čem píšeš....
Jen jsem napsal na co auta s tímhle motorem nejvíc trpí a na co se při případné koupi obzvlášť zaměřit toť vše.Vím že jsou kusy který mají nalítáno přes 500000km ale samozřejmě vyžaduje servis který není levný.Stejně jako mercedes a bmw .
12.04.2015 | 23:51:48 | pavel e36
| 37.48.44.*Reagovat
RE: 2.5tdi 110kw
Mas absolutnu pravdu neviem o com píše já som v Německu 7r.kupil som tiez tento typ aj motor je pravda že prvý motor Buchal bol v háji ale to len preto lebo majitel len jazdil já som motor kupil druhy vyměnil váčky rozvody atd cca 2400e.s tohoto a mám pokoj ročně najazdim asi 60tisic km a ziadne problém najdv.při těchto motorů je výměna oleje podotýkám nie nějaký s tou jsou vyskonzitou 505 00 pretoze toto je největší problém prostě kvalitní olej a ako sa budeš dodávat ty tak sa bude spavat ona a tie hlouposti co tu vítám o audi a6 to je síla nechapem preco ty ludia nedostali při škodě 120 ked sa stahují jednoducho ked na to nemáš nekupuji si to alebo nevies na to naučit to je vsetko apropo ked su také zlé preco tu n Německu jazdi takmer 36%audi a6 s motorem 110kw zamyslíme sa kde je problém ale určitě nie v motore
Komentáře uživatelů k recenzi Audi A6
Dobrá kára!
Musím připojit kladný komentář a ohodnocení tohoto auta. Dostalo se ke mě náhodně, původně jsem o něm neuvažoval a navíc po přečtení informací na internetu jsem jej ani nechtěl. Nemůžu posoudit jeho dlouhodobou spolehlivost nebo poruchovost, ale celkový dojem z jízdy a auta samotného mě nadchnul více než jsem čekal před pořízením a to má zrovna ten njhorší motor AFB. Oproti předchozímu vozu není Audi zdleka tak obratná na rozjezdy a jízdu v zatáčkách, to se nedá srovnat. Je ale velmi pohodlná, tichá a nejdou téměř pocítit nerovnosti. Motor nemá podle mých měřítek žádný nepříjemný turboefekt ani prodlevu! Jede výborně už od 1500 otáček, na dvojku a trojku zrychlí i z nižších a táhne do 4000. Má to krásný stará škola V6 zvuk a turbo pěkně syčí prostě paráda. Za studena v nízkých otáčkách je sice ten zvuk chrchlák poněkud kanálový, ale nemlátí a po zahřátí je to jiná. Zcela jistě je potřeba mu věnovat potřebnou péči, podle toho co jsem se dočetl. Rozhodně neplatí tvrzení, že je to nejhorší TDI, které bylo vyrobeno. Nepatří do rukou někomu, kdo proklíná auta za to, že neustojí dlouhodobé týrání a zanedbanou údržbu. Všem příznivcům starých Audin, necht´ vás provází krouťák.
23.11.2023 | 09:31:29 | Roman | 82.208.37.* Reagovat
avnt
jaky olej do motoru a6 poradte
03.01.2018 | 17:06:21 | avant | 88.146.98.* Reagovat
audi
do kazdeho auta treba vrazat peniaze,ked zarabam malo tak si nekupim audi v nafte ale nejaku octavku v nafte.a ked zarabam totalne malo tak kupim lacne benzinove auto,felicia,cordoba a pod.ludia si kupia stare luxuxne auto za par penazi a potom nemaju na opravy a len sa ztazuju.
21.10.2017 | 14:28:31 | wiese | 77.242.65.* Reagovat
RE: audi
vidis, ja zarabam celkom v pohode a nechcem ziadnu naftu ani drahe auto. Raz mi jeden ponukal za daco 16tisicove auto a ja mu na to, a naco by mi bolo? Ja si kupim lacnejsie :-))
21.10.2017 | 15:52:02 | jan | 78.99.208.* Reagovat
Audi a6 je super auto.
Serus.obraciam sa na profokov s radou,mam problem s motorovym olejom na 1000km mi zozerie asi cca 2litre.vymenil som rozvody plus turbo po repase a furt to iste.problem je v tom ze motor mi nedymi ked mu pridam a nic nemam mokre tak ak mal niekto taky problem dajte vediet.dik
05.02.2017 | 18:49:50 | Pista he | 89.204.139.* Reagovat
A6 2,5TDi 110KW, RV1999
Tuhle audinku již nějakou dobu vlastním... Spotřeba je max do 8l, ale při mých dlouhých cestách je někde kolem 6,4l. Je to ale manuál 6kvalt.
S opravama to není nijak horké, měl jsem strach, po různých "odborných" názorech, ale doposud naprosto bez problémů. Kupoval jsem ji s najetými cca 250tis a nyní mám najeto 320tis a jediné náklady byly při koupi rozvody, výměna brzdových destiček, no a olej po každých 10tis (u mě spíš 12-15 tis).
Motor je pro normální lidi (ne závodníky).Je sice pravda, že než zabere turbo je to docela lenoch, ale nejsem žádný závodník a nemám s tím nejmenší problém. Jo ale jednu závadu jsem měl, odešel mě řídící vstřik, za nový chtěli 10tis. Sehnal jsem za 500 starší, vyměnil špičku za 1500 (tedy ne já, ale v servisu, kde ho i změřili) a celkem i s prací mě to vyšlo na 3tis, takže žádný problém, beru to jako běžnou údržbu.
Za mě si nemohu stěžovat. Pokud se k autu chováte slušně, není s ním žádný problém. Pokud chcete závodit, určitě si A6 2,5TDi 110KW nekupujte.
Ono každé auto má své "mouchy" a vždy se najde dost lidí, kteří mají problémy se svým autem.
V recenzích a na různých fórech se většinou řeší jen problémy, ale nikdo nepíše "mám super auto...". Každý se chce podělit o své negativní zkušenosti a přesvědčit se, že není sám.
Nejlepší jsou "odborníci" z řad "autoservisů", kteří píši: tohle auto si nekupujte, jsou s ním samé problémy. Ono je to asi tím, že k nim každý přijede s nějakým problémem a ne se pochlubit, že má vše OK.
Kdyby si spočítali, kolik opravovali např. Škodovek a kolik Audi, asi by došli k závěru, že jsou Škodovky na tom o hodně hůř....
A kde by všichni ti "odborní servisáci" byli, kdyby jsme si nekupovali podle nich vraky a auta, co mají jen poruchy, to by si asi nevydělali...
Ona přední náprava na A6 je stejná jako na Superbu a nikdo se nad tím nepozastavuje, motory jsou si také dost podobné, neli úplně shodné, jde jen o to jak se o auto pečovalo..
Problémy může mít každý, pokud zanedbává údržbu, auto "honí" jako kdyby to byla F1....
19.03.2015 | 10:21:42 | Ladis | 93.99.212.* Reagovat
RE: A6 2,5TDi 110KW, RV1999
No právě řeším dilema...mám možnost tuhle A6 se 110kw koupit (quattro, manual), má najeto 300 tis, většinu dálnice, má nové čerpadlo, turbo, žhavičky, rozvody, baterku, oleje, vačky jsou prý ok....vše se servisní knížkou, auto vypadá opticky na 100 tis.km...chci ho jako druhé domu, kvůli kufru a 4x4, ročně tak 10-15 tis km...je to nesmysl ?
05.04.2015 | 10:37:14 | Jenda | 92.240.166.* Reagovat
RE: A6 2,5TDi 110KW, RV1999
ked je to všetko naozaj tak, ako hovoríš, bola by to hlúposť nebrať.
aj ked sa ešte niečo vyskytne, ani tým km neverím... ale tých 100.000 km dalších bez väčších výdajov dá v pohode.
05.04.2015 | 14:40:51 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: A6 2,5TDi 110KW, RV1999
Záleží také na ceně .... Pokud není motor nějak hlučný, neklepe a nekouří, asi bych osobně do toho šel... Měnit olej po 10tis a opravdu min 100 tis s tím najedeš bez problémů. Pokud je dobrá cena, moc bych se nerozmýšlel.
Pokud si chceš nechat před koupí prohlédnout, obětuj cca 1500 Kč a zajeď si do servisu Audi, kde ti je proklepnou. Určitě bych nejezdil k nějakému "Frantovi z Horní Dolní", který tvrdí že je odborník.
12.04.2015 | 23:03:48 | Ladis | 93.99.212.* Reagovat
A6 - 2,5 tdi tiptronic combi
to je dost málo takhle jednostrané komentáře , tak přidám svůj .
Díly jsou levné , jen vědět kde kupovat . Komplet výměna brzd - podotýkám originál ne keli 5,000,- i s prací tj kotouče , destičky + práce . Spotřeba 11 nesmysl . Když tahám plato s autama tak do 10l/100km ( tam jedu prázdnej ), jinak do 8 , tedy bych řekl že 6,5-12 l/100 km a to je to automat. Zatím jsem měl max spotřebu 9,6 a to jsem na celou nádrž tahal auta. Je pravda že jsem zatím najel jen 6000 km , ale zatím spokojenost maximální
08.11.2011 | 21:41:36 | rupak | 94.113.129.* Reagovat
Koupit si staré luxusní auto je pěkná blbost.Bude ti to jenom žehlit kapsu ! Rychle se ho zbav.
11.03.2011 | 18:56:58 | Mahler Reagovat
RE: 2.5tdi 110kw
Mám už třetí auto s tímto motorem a není problém. Chce to jen lít olej co tam má být a kdy má být a je vše ok
28.04.2013 | 18:56:02 | Maverik | 82.100.63.* Reagovat
RE: 2.5tdi 110kw
je to auto dobry i to starši a souhlasim pokud je čas na výměnu toho co je nemocne je třeba to udělat nečekat až se to posere uplně neni to 105 ka je to auto
28.12.2014 | 09:13:09 | Vitek | 83.208.189.* Reagovat
RE: 2.5tdi 110kw
auto dobrý,ale motor jeden z nejhorších co znám...jak píše recenzent vačky a hydroštely nevydrží zpravidla ani 200tiskm i při pravidelné výměně oleje,to je pro mě u auta za mega a víš ostuda,navíc neustálí koloběh oprav typu turbo,čerpadlo,vstřiky,složitá př.náprava,hlavy,vačky,při rozvodech odstrojit komplet předek-chladiče,nárazník,světla atd... to jsou vše opravy kde na 10tis pouze začínáte spíš 15-20tis a když máš všechno v kupě potká tě automat.U mě je to auto jen pro fandy ingolštatu kterým nevadí pustit do auta sem tam dvacku.Starej dobrej pětiválec 2.5tdi!!!novější 6V bych nechtěl ani zadarmo.
28.12.2014 | 10:25:15 | pavel e36 | 37.48.33.* Reagovat
RE: 2.5tdi 110kw
a nejsi náhodou "profi servisák"? Že máš takové zkušenosti....Nebo, kde jsi k tomu názoru došel? Buď jsi servisák a měsíčně opravuješ dva, až tři motory 2,5 TDI 110kw od Audi, pak ti dám za pravdu a budu muset asi uvěřit, že má A6 je asi nějaká vyjímka, nebo jsi si to přečetl na různých fórech a pak nevíš o čem píšeš....
12.04.2015 | 23:10:57 | Ladis | 93.99.212.* Reagovat
RE: 2.5tdi 110kw
Jen jsem napsal na co auta s tímhle motorem nejvíc trpí a na co se při případné koupi obzvlášť zaměřit toť vše.Vím že jsou kusy který mají nalítáno přes 500000km ale samozřejmě vyžaduje servis který není levný.Stejně jako mercedes a bmw .
12.04.2015 | 23:51:48 | pavel e36 | 37.48.44.* Reagovat
RE: 2.5tdi 110kw
Mas absolutnu pravdu neviem o com píše já som v Německu 7r.kupil som tiez tento typ aj motor je pravda že prvý motor Buchal bol v háji ale to len preto lebo majitel len jazdil já som motor kupil druhy vyměnil váčky rozvody atd cca 2400e.s tohoto a mám pokoj ročně najazdim asi 60tisic km a ziadne problém najdv.při těchto motorů je výměna oleje podotýkám nie nějaký s tou jsou vyskonzitou 505 00 pretoze toto je největší problém prostě kvalitní olej a ako sa budeš dodávat ty tak sa bude spavat ona a tie hlouposti co tu vítám o audi a6 to je síla nechapem preco ty ludia nedostali při škodě 120 ked sa stahují jednoducho ked na to nemáš nekupuji si to alebo nevies na to naučit to je vsetko apropo ked su také zlé preco tu n Německu jazdi takmer 36%audi a6 s motorem 110kw zamyslíme sa kde je problém ale určitě nie v motore
14.05.2016 | 21:07:55 | Nano | 80.129.171.* Reagovat