Recenze Audi A8 2.5 TDI
“Koráb s mouchama.”

Autor recenze: Jan Chmelík ,
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:2.5 TDI Stav km při koupi:178 564 km Stav km nyní:195 486 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 11 l/100 km Vloženo: 4. 12. 2009

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Citoen C5

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Ne.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Měl jsem tento vůz v takové prokleté motorizaci, každý vám řekne, že tento motor byl krok vedle. Já osobn mohu říct, že s tím nesouhlasím, motor byl sice trochu slabší, ale na normální provoz pro člověka, který není blázen s cílem zabít se, stačí.
Neskutečný komfort při jízdě. Podvozek perfektní ikdyž je pravda, že na těch originálech 18 palcových přední ramena v Praze dlouho nevydržela, ale to je běžné opotřebení. Měl jsem to auto fakt rád, mělo respekt na silnici, byl to takový uchrochtaný traktor, což se mi líbí. Škoda jen, že ten design už není nic moc, předek OK, ale ty zadní lampy už se mi moc nelíbily. Ale jinak krásný široký auto. Vnitřek jsem měl v modrošedý kůži a musím říct, že ta je velmi kvalitní stejně jako u Mb, v BMW vypadá mnohdy za dva roky jak na 15 let starým autě. Celkově kvalita zpracování interiéru je pěkná, dřevěné obložení a všechny ty serepetičky jsou fajn. Jediná věc u který jsem se navztekal byla výměna penu, protože když si rozhodíte kotouče, dost blbě se hledají ty díry. Někdo říká Audi je Audi, já jsem ale přešel k MB, protože audi už mi přijdou všechny moc stejné a jezdí v nich každej kolotočář z Holešovic. Jinak zapomeňte na úspornou diesel jízdu, já se s automatem nedostal pod 11!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Audi A8

Vložit komentář

Tak V5 existuje ,ale tak často k vidění.

11.04.2011 | 23:48:33 | luke20 Reagovat

TDi

První přímovstřik přišel od fiatu. Croma to měla jako první. Fiat - 1,9 TDiD - byl na světě už v té době, co ještě audi montoval slavné 1,6TD nebo 2,4D pětiválec. Já sám jel s cromou z roku 1989 TDi.d.

11.04.2011 | 23:38:44 |  Reagovat

vr5 je

takže hoši přinesu vám em trochu pravdy 90% z vás tady ví kulový o motorech a jen se hádá takže motor VR5 existuje a to dokonce ve dvou verzích 10V (dvouventil a výkon 150 koní) a 20V (čtyřventil a výkon 170 koní) a jak už samo označení napovídá nejedná se o klasický vydlicový motor ale o dvouřadý kde jsou dva válce vzadu a tři vepředu pod úhlem pouhých 15 stupňů což umožňuje použít jednu hlavu pro obě řady válců a vyvážený chod bez použítí vyvažovácí hřídele!! no a teď k motorům 2.5 TDi pětiválec je geniální vynález funguje perektně a pouřívalo ho i Volvo což tady jeden kolega už zmínil tohoto motoru bylo několik verzí první verze naftového pětiválce pochází z roku 1980 a montoval se do audi 4000 pro usa o objemu 1.9bez turba do evropskejch verzí pak s turbem a výkonu okolo 80 koní a objemu 2.0 litru např.. první audiny stovky tyhle motory ještě neměly přímý vstřikování takže výkon nebyl nic moc.. ale pak přišla revoluce roku1989(prototyp) a motor dostal přímý vstřikování větší turbo a objem byl zvětšen na 2.5 litru a máme na světě motor 2.5 TDi první generace který šel na trh roku 1990 a s výkonem 96 kw šel do světa a do mnoha modelů koncernu volkswagen pak přišel rok 1994 a turbo s proměnnou geometrii lopatek a výkon stoupl na 103 kw a motor táhnul díky proměnným lopatkám prakticky od volnoběhu (turbo s variabilními lopatkami se do 1.9 tdi dostal až v roce 1996) no a pak přišel rok 2000 a s ním další revoluce v podobě motoru se vstřikovacím systémem čerpadlo tryska motor začína na výkonu 96kw a končí až na výkonu 122kw!! tenhle motor se vyráběl do konce roku 2009!! kdy jej nahradil motor se vstřikováním common raill který se vyrábí spolu s ustupujícím PD do teď takže toliko o pětiválci TDi...

11.04.2011 | 23:06:24 | míra Reagovat

RE:vr5 je

2.5 TDI R5 nikdy nemel variabilni lopatky na turbu. Zvyseni vykonu z 85kW na 103 kW bylo dosazenou pouze jinymi tryskami a softem. Turbo, cerpadlo a zbytek motoru je stejny.

29.09.2011 | 23:04:45 | Vlasta  | 178.209.139.* Reagovat

RE: vr5 je

No sice pozde,ale pro nekoho kdo to třebajednou bude cist..Pan Mira je asi příznivcem Audi,ale pouze ctenarsky..A6 C4 2.5TDI pětiválec nemá zadne VGT.Nevim kdo to porad zverejnuje,nic o aute nevi,nikdy se v tom nehrabal a pise pi*oviny.Tak samo na klice není zadny tlakovy spoj a uz vůbec se to nelepi modrou sra*kou proti povoleni.Ti co to pisou si chteji hrat na odborniky stahujou si clanky a nikdo v zivote ty motory nevidel..A Wikipedia???Staci mi popisky quattro,maji v tom takovy hokej a vi o tom takove ho*no jako pisatele Mira a mu podobní...

03.02.2015 | 22:27:53 | quattro  | 91.103.166.* Reagovat

V5

hmm ty sa vyznas...jasne ze existuje patvalec...ako aj 2,3 ako tu niekto pisal tak aj diesel 5-valec 2.5, ktory sa montoval do VW Transporter a aj do Volva, Volvo ho prevzalo od VW a montovalo do V70 a S80 myslim ze do r. 2002 od 2002 montovali vlastne patvalce D5. Volvo pouzivalo koncernovy motor od VW!!! Z toho vyplyva ze vsetky Volva su nevyvazene a maju zlu geometriu :D :D :D

09.05.2010 | 00:15:39 | Luke Reagovat

Anonym

Že jsi o něm neslyšel neznamená, že není. Viz definice V5 od VW:
Vidlicový pětiválec s rozvodem DOHC, objem 2324 cmł, vrtání 81 mm a zdvih 90,2 mm, komprese 10,1, výkon 110 kW (150 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 205 Nm při 3200 ot/min.

18.12.2009 | 17:55:02 | Radek Reagovat

Pro Anonymka : Pětiválcový 2.5 D až po TDi je ve většině starších koncernových aut (zejména dodávky) a tyto motory jsou povedenější, než modernější šestiválce... A když už to takhle píšeš, tak V5 je opravdu blbost, správně to bude R5. Jestě mi to vysvětli s tou geometrií, to mě zajímá...

18.12.2009 | 17:48:42 | Tibi Reagovat

Radek

Také něco jestvuje ? To slyším po prvé.

18.12.2009 | 17:21:32 |  Reagovat

Anonym

VR5 2.3 koncernu VW má konstrukci jakou?:-)

18.12.2009 | 17:09:39 | Radek Reagovat

Matúš

Tak to se mýlíš. Pětiválec 2.5 TDI, o tom jsem neslyšel.V6 ano, ale V5 je blbost.Dyť to se nedá ani skonstruovat, jelikož by auto mělo poté špatnou geometrii.Ale to bys o tom musel něco vědět.

18.12.2009 | 17:00:54 |  Reagovat

RE: Matúš

počuvaj ma matuš ty sa vyznaš asi tak do traktorov a v3s a čo mal asi stary tranporter,audi 100,audi a6 C4 ? jedine 5valec ? sam som mal 100vku 2,5 tdi 5valec ty si asi videl za každym valec naviše.

20.03.2012 | 21:19:57 | teo  | 85.135.172.* Reagovat

RE: Matúš

VR5 existuje,VR6 existuje.Genialni motory,ale jako nove..Nevydrzely kilometrove probehy.Kdyby je udelali tak jak radove litinove petivalce,to by byla jizda...

03.02.2015 | 22:36:36 | quattro  | 91.103.166.* Reagovat

for Zigi

Prečo by mal písať blbiny ? Motor 2.5 TDI z VW LT je tuším ešte starý päťvalec od Audi (inak veľmi podarený motor) a tento je už novší V6 od koncernu, ktorý až tak podarený nieje.Čiže sú to motory rozdielne.Inak stará A8 (interný názov tuším D2) je podľa mňa veeeľmi pekné auto.Ten design je fakt nádhera.

17.12.2009 | 14:32:48 | Matúš Reagovat

Průměrnou spotřebu 11l mám u firemní 2.5 80kw volkswagen LT. Tak to asi někde bude chyba nebo tady píšeš blbiny.

16.12.2009 | 10:17:29 | zigi Reagovat

RE:

lenze lt malo 5valec ktory bol použivatelovi nadovsetko vdačny

20.03.2012 | 21:15:21 | cccc  | 85.135.172.* Reagovat

RE:

No ja sa tu na niektorých fakt smejem. Čo sa zverstvá (VR5)...bože zas smiech....ako to niekto môže vobec vypustit z huby :D ...ako môj kamarát mal tiež v baworáku radový vidlicový šesťválec...ale nechajme tak. Pravda je, že koncernový 2.5tdi r5 bol jeden z najpovedenejších motorov vrátane MB piano, aké doteraz boli vyrobené. Variabilné naklápanie lopatiek mali aj 5hrnce, ale novšie CR (touareg, transporter t5...)Mimochodom mám a6 c5 2.5tdi AEL 103kw :) Stačí aby to človeka bavilo a skladačka sa môže začať.

20.03.2013 | 22:56:35 | Peter  | 31.130.167.* Reagovat