Rok výroby:1995Typ motoru:M43Stav km při koupi:216 000 kmStav km nyní:268 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:24. 1. 2014
Kvalitní zpravocání Pohodlí Prostor Spotřeba Za ty peníze slušná výbava Zadní náhon
Slabé stránky
Příště volím silnější motorizaci Slabé brzdy
Závady a opravy na autě
Závady: Upadl mi startér. Někdo předemnou ho měnil a neutáhl šrouby. Nějaké prase zapojovalo LPG a kabel který vede k nádrži se propálil o výfuk. Hořela pojistka na LPG. Oprava 500 Kč. Nefunkční 2 poloha ventilátoru, oprava 200 Kč. Byl odpálený odpor. Ulomená anténa od vandalů.
Vyměněno: Napínací kladka drážkového řemene 350 Kč. Olej + filtr je samozřejmost. Při koupi nové brzdy. Vzduch. a kabin. filtr. Baterie.
Když to shrnu, tak jsem měnil jen to co je spotřební, nebo se opravovalo to co předtím někdy odflákl. Takže žádné závady.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je celkem pohodlné a prostorné, velikou výhodou jsou variabilní a vyhřívané přední sedačky. K pohodlí při cestování přispívá i tempomat. Auto je ideální jak do města, kde se díky velkému rejdu otočím a zaparkuji všude, ale je to i auto vhodné na dálnice. Někdo by mohl říct, že motor 1,8 je na dálnice slabý, ale při rychlostech 100 km/h a více je velmi pružný a má dobré zrychlení. Kde si dát na chování auta pozor je mokrá a kluzká zatáčka. I při malých rychlostech se auto začne přetáčet. Pro běžného řidiče je zde zadní náhon spíše nevýhodou, ale Já osobně si naopak mokrou a kluzkou zatáčku vychutnám. Interiér auta mám v provedení kůže. I po 19ti letech používání interiér nejeví známky opotřebení. Zpracování je také na vysoké úrovní, žádné vrzání, klepání ani rezonance. Dílenské zpracování mohu hodnotit také kladně. Veškeré opravy si dělám sám a auto je domyšlené. Veškerá důležitá elektrika je za kastlíkem, kde je hodně místa. Filtry i příslušenství motoru jsou přístupné. K hodnocení kufru musím také přistupovat kladně. Mám verzi se sklopnýma zadníma sedačkama a vyndavacím sedákem. Na autě mi vadí jen to, že jsou vcelku méně účinné brzdy, než jsem byl zvyklý. Každý mě odrazoval, že na BMW jsou drahé náhradní díly. Opak je pravdou. Série E36 je velmi dobře zastoupena na inzertních serverech v podání typu prodám na náhradní díly. Také je hodně vrakovišť. Nové díly se také nakupují snadno, na tohle auto existuje tisíce dílu od desíteck výrobců z druhovýroby. Ve výbavě auta mě potěšila sice manuální, ale dvouzónová klimatizace. Vyhřívání sedaček, tempomat, vypnutí stěračů při zastavení vozidla, vyhřívaná zrcátka a celkem kvalitní originál hudba.
Asi každého bude zajímat spotřeba. Při slušné jízdě, což je pro mě vesnice 50 km/h, okolí cca 100 km/h a dálnice 120 km/h je spotřeba 9,2 l/100 km. Při velmi ostré jízdě jsem se dostal na 12,1 l/100 km. Vše měřím od plné nádrže do plné a tankuji LPG pořád u jedné čerpací stanice. Tankuji cca ob 1 den a měřím spotřebu při každém tankování. V zimě, kdy je obrácený poměr propanu a butanu, nevím v jakém poměru je spotřeba nižší. Při ostré jízdě mám spotřebu 10,3 l/100 km a když jezdím slušně, tak naměřím i hodnotu 7,7 l/100 km. Když to shrnu je dlouhodobá spotřeba na hodnotě 9 l/100 km. Při ceně LPG 17 Kč je to 1,53 Kč na 1 km. Nádrž na LPG mám toroidní místo rezervy a její kapacita je 33 l LPG. Dojezd se pohybuje okolo 360 km. Benzín tankuji cca jednou za měsíc za 300 Kč kvůli studeným startům.
Sečteno podtrženo. Auto za 30 tis, které je spolehlivé, úsporné a díly na každém rohu za pár korun. Doporučuji
Za částku, která se pohybuje okolo 35000 lze snadněji koupit pěkné BMW než Oktávku.
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 318