Rok výroby:1995Typ motoru:M43B18Stav km při koupi:221 000 kmStav km nyní:247 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:15. 8. 2016
Poměr výkon/spotřeba Snadno dostupné díly za hubičku Spolehlivost Design Ovladatelnost Pořizovací cena
Slabé stránky
Koroze Prostor v interieru pro vyšší/větší osoby
Závady a opravy na autě
- jedno ložisko na přední nápravě - cca 1200,-
- jeden zadní tlumič + silentblock - cca 600,-
- nová přední světla (stará byla dost vypálená) - cca 2000,-
- koroze zadních lemů a prahů (nekitováno, vařeny nové plechy) - 15,000,- včetně nástřiku protikorozní ochrany a stříbrné metalízy
- odešla mechanika střešního okna, zatím jsem neřešil
- běžná údržba
Hodnocení a zkušenosti s autem
Už od raného dětství jsem byl vášnivým milovníkem aut, a od nějakých dvanácti let nebyl den, kdy bych nepřemýšlel nad tím jaké bude asi moje první auto. Projížděl jsem recenze, pravidelně kontroloval nabídky autobazarů, očumoval auta na ulici. Šlo to od Toyoty Corolly přes Alfu Romeo 166 či třeba Nissana Primeru až po Mitsubishi Eclipse a Citroën Xantia. Žádné však nezůstalo mým favoritem déle než půl roku, ale věděl jsem jediné - nechci BMW. V tom totiž "jezdí namachrovaný blbečci, žere to a je to strašně drahý jak na pořízení tak na údržbu". Padla osmnáctka, přišel řidičák, a vzhledem k tomu, že jsem neměl žádný příjem, auto se zatím nekonalo.
O rok později ke mě přijel můj dlouholetý kamarád, a to v BMW 318i (E36). Lámal jsem si hlavu nad tím jak si to může dovolit. "Co když se ti něco pokazí? To musí být strašně drahý! A je to spolehlivý? Nebojíš se, že tě to někde nechá?". Nechal mě v tom projet a zjistil jsem, že se mi to auto řídí nad míru dobře. Začal jsem si pomalu projíždět recenze na tento model, posléze ceny náhradních dílů, nakonec autobazary. Přišly prázdniny, stálý příjem, a ještě to léto jsem si jel do Humpolce pro svoji vlastní E36. Slušná pořizovací cena, lehká koroze, pár drobných závad.
Kromě výše napsaných oprav/závad je auto v pořádku. Nikdy mě nikde nenechalo a věřím že 400,000 km zvládne bez většího problému. Ceny případných oprav jsou přijatelné.
Spotřeba je lidská. S Naturalem 95 a prorezlou dírou ve výfuku se mi povedla dálka s průměrem kolem 5,5L/100 km.
S jízdními vlastnostmi jsem spokojený. Ani při rychlejším průjezdu zatáčky se mi nikdy nestalo, že by zahvízdaly gumy, či snad došlo ke ztrátě adheze. Řízení je lehké a přesné.
Lidé mají strach z kombinace zadohrabu a sněhu. Není totiž takový problém dostat se do přetáčivého smyku. Mám na sněhu zkušenosti jak s předokolkou tak zadokolkou a mám-li být upřímný, nedotáčivý smyk mně osobně přijde jako větší zlo. V mém případě holt platí rčení "Přetáčivý smyk děsí pasažery, nedotáčivý řidiče."
Zavazadlový prostor je podle mě dostačující v případě, že nechcete tahat kočárek, psí boudu apod. Několik velkých kufrů se tam bez problému vejde.
S tímto vozem jsem nikdy neměl větší problém, a pokud držíte ještě vlhký řidičák a potřebujete se na něčem vyjezdit, 318i je podle mě ideální volba.
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 318