Rok výroby:1998Typ motoru:2.5 dieselStav km při koupi:202 000 kmStav km nyní:263 400 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:24. 1. 2009
Značka jako BMW je už samo o sobě dost sympatické a člověk leccos odpustí. Poruchy mého auta, které jsem s brekem zaplatil, prasklé těsnění motoru na pěti místech, startér, ložiska na předních kolech, těsnění ventilů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Své auto miluju, doveze mě všude, kde chci (služební cesty po ČR) a člověk, když není nějaký agresor, tak s ním dojede kamkoliv jako v bavlnce. Spolucestující ani nepoznají jestli jedu 80 nebo 150. Jedu si svých 120,130 za 7litru na sto po okreskách a pluji mezi auty plynulým tahem, bez otřesů, náhlého brždění a zrychlování. Když vyjedu na dálnici, zrychlím na 170 a udržuju tempo a zase za 7litrů na sto. Jizdní vlastnosti jsou super, auto je široké a drží perfektní stopu. Řeknu Vám že i u tak starého auta jde vidět respekt od okolí, jak ve městě tak i mimo něj. Řidiči mi dávají přednost a uhýbají ke kraji cesty. Vzadu se lidem sedí jako na gauči u televize, přijedou do cíle odpočatí. Vzhledem k tomu, že auto je technicky dost na úrovni, člověk do něho stejně vrazí podstatně více než do běžně jiného vozu, ale za to všechno to stojí. BMW musí řidič znát a dodržovat určité zásady, které by měli být u každého auta ( pravidelná kontrola, výměny tekutin, kvalitní obutí, nehonit vůz hned po nastartování, nechávat schladnout aspoň minutu po dojetí atd.). Jinak je schopen zničit ho do roku. Měl jsem japonce a ten mi vydržel přes půl milionu kilometrů a do dneška s ním máti jezdí, jenže takový pocit z jízdy jako v BMW, prostě nádhera a už bych nevolil jinak.( teda pokud by se nenašla luxusní nabídka Audi, Mercedes, Maserati Quatropporte:O))
Tak ohledně toho huntování motoru s tím zahříváním a jemném ježdění. Nic z toho není pravda. Tenhle motor je neuvěřitelně náchylný na chlazení motoru. S přibývajícím věkem může reznout chladič nebo třebas i zanesení termostatu, nebo protéct skrz hadičku trochu kapaliny a je zaděláno na problém. S tímto autem jak je sebemenší vada s chlazením, tak se motor okamžitě načne, jelikož je v oběhu chlazení cca 10litrů, tedy spousty hadiček, kde může zůstat vzduchová bublina, tak než si toho dotyčný všimne, že ubývá voda v nádržce, tak už je motor v háji těsnění to je spíš tak z 20% a z 80% je to hlava. Takže tohle auto jakmile není garážované kvůli těm gumovým hadičkám nevydrží takový náběh. První chlazení motoru, a to nemluvím o vstřikovacím čerpadle, prostě je to neuvěřitelně přecitlivělý motor, který se hodí tak akurát do muzea a né na provozování. V konkurenci mezi ojetými diesly je to nejporuchovější a nejnákladnější motor a řadil bych ho kvalitou mezi korejce a za cenu oprav asi jako na jaguára.
Mam takisto e39 tds a má najazdené cez 1milion km.Auto mám 4roky.Ide o to ako sa človek správa k auto a ako si ho váži.Čo sa týka motoru, ide o vzduchom chladenú predkomorku,velmi jednoduchá konštrukcia.Rozhodoval som sa či mám ist do 530d ale poviem ti,mám to chipnute a ide to ako 530d v základe.Na bavorák nedám dopustit a planujem si ho nechať dalsich 10-15rokov.
No jelikož je to TDSko auto, které mě docela vyškolilo, vždycky si ho rád prohlídnu. Né že by to bylo nejhezčí motor, ale člověka chytí. :) Jo a chip nechip, potřebuješ mít auto v super stavu on ten základ 100kw s tím autem hodně zahýbe a jelikož je to zadohrab, tak dokáže 100kw výkon hrabat klidně i na pětku. :) Jo a jelikož je to předkomůrkáč, tak TDSko běží zvukově jako benzín, fakt, je tichunký. To je první známka ojetýho motoru, ano 2minutý cvaká, ale pak neslyšíš nic,vůbec nic. Je to vlastně etalon, první diesel s pořádným výkonem, který je tichunký a nejde ho slyšet, co na motoru nejvíc slyšíš je ventilátor. Předtím to uměl Mercedes. U francouzů jsem diesel ve skvělém stavu neslyšel, proto nemůžu soudit. Jeden motor jsem měl hlasitý(nezkušenost), druhý motor ševelil klasikou a ten rozdíl ve výkonu byl neskutečný ten první jezdil skoro jak 1.3benzín. U vytočení nad 3tisíce slyšíš jen jakoby hlasité fučení ventilátoru no prostě skoro jak benzínový šestivál BMW no jak to postavíš vedle sebe, tak od těch 4tisících už by neměl být rozdíl,řve to skoro stejně jak ty E39 M52 motory.
To milancok : v automatu není problém, jen je zapotřebí pravidelně měnit náplně v ní, včetně filtru, který tam je. PAk problém není, nastane pokud se tak nečiní. Mám automat i namuál, jsem spokojený s oběma, je pravdou, že na dálku je automat absolutně nejpohodlnější, kdo jezdí občas cestama po šumavě, manuál mu přijde více vhod. Ale je to jen otázkou toho, co člověk hledá. Svezení co se týče pohodlí je stejné, jen musíš u manuálu počítat občas s tím, že je potřeba sundat ruce z loketní opěrky a přeřadit. :D ;-)
Zdravím, věřím, že svezení v tomto kočáru je neskutečně pohodlné, jsem majitelem dvou e34 525TDS touring, jedné e36 318i v sedanu. Se spotřebou se u nafty vejdu bez jakýchkoliv problémů do 6-8 l, podle stylu jízdy a také kam se jede, je to v automatu. A u e36 jsem na 6-7 litrech v průměru také.
Pro mnohé z Vás : kdo nevěří, že tyhle bezmála dvoutunové lásky mají takovou spotřebu, je to jen Vaše věc. Je to vždy o stylu ježdění, je zapotřebí to v klidu rozjet, ono si to pak jede svou . okolo 100-110km/h je spotřeba nejideálnější. Když však musíte mermomocí tam mít hned kilo, protože je to BMW a to musí hrabat, jak si někteří naivně myslí, nedivte se, že jste na 10-12ti litrech.
Dalším aspektem je nechvalné praskání hlavy. Ano praskají, ale je to jen o tom, že motor se nenechá dostatečně zahřát a hned se tomu dupe na plyn. To samé při dojetí, nechat v klidu motor minutku klapat, než se uklidní a vychladí. Příčinou jsou předkomůrky , které praskají vlivem toho, že to hned každej zdechne při dojezdu. Třeba oktávek to odnáší turbo. Znám člověka, kterej je v balíku, koupil novou oktávu, za 14dní turbo v háji, výměna a za další měsíc opět. A důvod? Za studena tomu šlape hned co to dá.
Kdo se bojí cen náhradních dílů, jsou srovnatelné s konkurencí. Na franzouze jsou díly o dost dražší. Chce to také se podívat po cenách na netu a nikoliv zaběhnout do nejbližší prodejny ND. Tlumiče od SACHSu, Bilchteinu stojí stejně jako na jiné vozy. Příkladem na e36 mne zadní vyšli od Bilchteinu na 1800,- / ks, je to drahé? Osobně si nemyslím. Kdo chce levnější, může si vybrat jakékoliv od jiného výrobce. Je ot jen věcí , jak hluboko má člověk do kapsy.
Mne auto nikde nenechalo, občas nějaká prkotina, ale to je na všech autech. A vlivem případného stáří se s tím musí počítat. Samosebou málo kdo má na nový vůz. Když cena kolikráte překračuje cenu rodinného domu , že :D
Ahooj, manuál no je to přece jenom větší zábava (pokud se nebavíme o nových autech) a samozřejmě je to na každém jak chce. Ale kámoš měl 530d Touring v M-packetu a automat bez problémů. Byl to rok, sakrble teď si nevzpomenu 99 nebo 00. A najetých kolem 240 tis. Myslím, že 530d nebo 523i jsou nejlepší volby motoru. 525Tds nejhorší:O)) Díky a tobě tak spousty pohodových km..
Vzhledem k tomu, že jsem nějaký ten pátek jezdil s 530d, tak těch 7L je, při dané rychlosti, opravdu blbost. Za 6L jsem jel, jako posranej do 100km/h na dálnici, plynule v sobotu ráno. Za 110.000km jsem měl průměr 7.5L, protože jsem jezdil na pohodu. Když jsem spěchal, tudíž těch 160 - 200km/h na dálnici, bez podřazování při zpomalení, tak spotřeba atakovala 10L.
Ahoooj, tak Vám musím poděkovat. Konečně jsem si ujasnil že tahle internetová stránka, ačkoliv mě to mrzí, je uplně bezpředmětná, když tu komentáře pišou lidi kteří vůbec neví a jen závidí. Mám pocit jako bych tady musel něco dokazovat( asi začnu posílat fotky techničáku, řidičák, faktury za práci kterou jsem dělal po celé ČR,za opravy, za naftu a já nevím co ještě) přitom jde jen o zkušenost z kterou jsem se chtěl podělit, ach jooo..všem lidem a každému autu zdar:O)
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 525
TDSko
Tak ohledně toho huntování motoru s tím zahříváním a jemném ježdění. Nic z toho není pravda. Tenhle motor je neuvěřitelně náchylný na chlazení motoru. S přibývajícím věkem může reznout chladič nebo třebas i zanesení termostatu, nebo protéct skrz hadičku trochu kapaliny a je zaděláno na problém. S tímto autem jak je sebemenší vada s chlazením, tak se motor okamžitě načne, jelikož je v oběhu chlazení cca 10litrů, tedy spousty hadiček, kde může zůstat vzduchová bublina, tak než si toho dotyčný všimne, že ubývá voda v nádržce, tak už je motor v háji těsnění to je spíš tak z 20% a z 80% je to hlava. Takže tohle auto jakmile není garážované kvůli těm gumovým hadičkám nevydrží takový náběh. První chlazení motoru, a to nemluvím o vstřikovacím čerpadle, prostě je to neuvěřitelně přecitlivělý motor, který se hodí tak akurát do muzea a né na provozování. V konkurenci mezi ojetými diesly je to nejporuchovější a nejnákladnější motor a řadil bych ho kvalitou mezi korejce a za cenu oprav asi jako na jaguára.
21.03.2011 | 12:49:30 | Reagovat
RE: TDSko
Mam takisto e39 tds a má najazdené cez 1milion km.Auto mám 4roky.Ide o to ako sa človek správa k auto a ako si ho váži.Čo sa týka motoru, ide o vzduchom chladenú predkomorku,velmi jednoduchá konštrukcia.Rozhodoval som sa či mám ist do 530d ale poviem ti,mám to chipnute a ide to ako 530d v základe.Na bavorák nedám dopustit a planujem si ho nechať dalsich 10-15rokov.
21.06.2014 | 11:18:56 | combo2 | 46.29.1.* Reagovat
RE: naozaj máš vodičák? :))
....to máš Tatru 613, alebo 815 ?
a hlášku, že si ho necháš 10-15 rokov.., ach jááj...:)
21.06.2014 | 15:38:28 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: TDSko
Velký plány....:)
21.06.2014 | 17:49:57 | | 62.245.124.* Reagovat
RE: TDSko
No jelikož je to TDSko auto, které mě docela vyškolilo, vždycky si ho rád prohlídnu. Né že by to bylo nejhezčí motor, ale člověka chytí. :)
Jo a chip nechip, potřebuješ mít auto v super stavu on ten základ 100kw s tím autem hodně zahýbe a jelikož je to zadohrab, tak dokáže 100kw výkon hrabat klidně i na pětku. :)
Jo a jelikož je to předkomůrkáč, tak TDSko běží zvukově jako benzín, fakt, je tichunký. To je první známka ojetýho motoru, ano 2minutý cvaká, ale pak neslyšíš nic,vůbec nic. Je to vlastně etalon, první diesel s pořádným výkonem, který je tichunký a nejde ho slyšet, co na motoru nejvíc slyšíš je ventilátor. Předtím to uměl Mercedes. U francouzů jsem diesel ve skvělém stavu neslyšel, proto nemůžu soudit. Jeden motor jsem měl hlasitý(nezkušenost), druhý motor ševelil klasikou a ten rozdíl ve výkonu byl neskutečný ten první jezdil skoro jak 1.3benzín. U vytočení nad 3tisíce slyšíš jen jakoby hlasité fučení ventilátoru no prostě skoro jak benzínový šestivál BMW no jak to postavíš vedle sebe, tak od těch 4tisících už by neměl být rozdíl,řve to skoro stejně jak ty E39 M52 motory.
21.06.2014 | 19:08:33 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
automat
To milancok : v automatu není problém, jen je zapotřebí pravidelně měnit náplně v ní, včetně filtru, který tam je. PAk problém není, nastane pokud se tak nečiní. Mám automat i namuál, jsem spokojený s oběma, je pravdou, že na dálku je automat absolutně nejpohodlnější, kdo jezdí občas cestama po šumavě, manuál mu přijde více vhod. Ale je to jen otázkou toho, co člověk hledá. Svezení co se týče pohodlí je stejné, jen musíš u manuálu počítat občas s tím, že je potřeba sundat ruce z loketní opěrky a přeřadit. :D ;-)
11.07.2010 | 15:08:38 | chucky Reagovat
525TDS
Zdravím, věřím, že svezení v tomto kočáru je neskutečně pohodlné, jsem majitelem dvou e34 525TDS touring, jedné e36 318i v sedanu. Se spotřebou se u nafty vejdu bez jakýchkoliv problémů do 6-8 l, podle stylu jízdy a také kam se jede, je to v automatu. A u e36 jsem na 6-7 litrech v průměru také.
Pro mnohé z Vás : kdo nevěří, že tyhle bezmála dvoutunové lásky mají takovou spotřebu, je to jen Vaše věc. Je to vždy o stylu ježdění, je zapotřebí to v klidu rozjet, ono si to pak jede svou . okolo 100-110km/h je spotřeba nejideálnější. Když však musíte mermomocí tam mít hned kilo, protože je to BMW a to musí hrabat, jak si někteří naivně myslí, nedivte se, že jste na 10-12ti litrech.
Dalším aspektem je nechvalné praskání hlavy. Ano praskají, ale je to jen o tom, že motor se nenechá dostatečně zahřát a hned se tomu dupe na plyn. To samé při dojetí, nechat v klidu motor minutku klapat, než se uklidní a vychladí. Příčinou jsou předkomůrky , které praskají vlivem toho, že to hned každej zdechne při dojezdu. Třeba oktávek to odnáší turbo. Znám člověka, kterej je v balíku, koupil novou oktávu, za 14dní turbo v háji, výměna a za další měsíc opět. A důvod? Za studena tomu šlape hned co to dá.
Kdo se bojí cen náhradních dílů, jsou srovnatelné s konkurencí. Na franzouze jsou díly o dost dražší. Chce to také se podívat po cenách na netu a nikoliv zaběhnout do nejbližší prodejny ND. Tlumiče od SACHSu, Bilchteinu stojí stejně jako na jiné vozy. Příkladem na e36 mne zadní vyšli od Bilchteinu na 1800,- / ks, je to drahé? Osobně si nemyslím. Kdo chce levnější, může si vybrat jakékoliv od jiného výrobce. Je ot jen věcí , jak hluboko má člověk do kapsy.
Mne auto nikde nenechalo, občas nějaká prkotina, ale to je na všech autech. A vlivem případného stáří se s tím musí počítat. Samosebou málo kdo má na nový vůz. Když cena kolikráte překračuje cenu rodinného domu , že :D
11.07.2010 | 15:04:36 | chucky Reagovat
to je Baworak
je to vyborny auto mam ho 5.let.spotreba 5.6 L-100KM DO 120KM RYCHLOSTI. MESTO7.6L.POHODA TREBA TO VEDIET.SPOKOJNOST.
06.05.2009 | 02:53:06 | Reagovat
Pro Milancok
Ahooj, manuál no je to přece jenom větší zábava (pokud se nebavíme o nových autech) a samozřejmě je to na každém jak chce. Ale kámoš měl 530d Touring v M-packetu a automat bez problémů. Byl to rok, sakrble teď si nevzpomenu 99 nebo 00. A najetých kolem 240 tis. Myslím, že 530d nebo 523i jsou nejlepší volby motoru. 525Tds nejhorší:O)) Díky a tobě tak spousty pohodových km..
28.01.2009 | 17:57:00 | Lumpik.. Reagovat
Vzhledem k tomu, že jsem nějaký ten pátek jezdil s 530d, tak těch 7L je, při dané rychlosti, opravdu blbost. Za 6L jsem jel, jako posranej do 100km/h na dálnici, plynule v sobotu ráno. Za 110.000km jsem měl průměr 7.5L, protože jsem jezdil na pohodu. Když jsem spěchal, tudíž těch 160 - 200km/h na dálnici, bez podřazování při zpomalení, tak spotřeba atakovala 10L.
28.01.2009 | 17:48:23 | Radek Reagovat
To jooo no
Kežby uhýbali všichni řidičí:O)))
28.01.2009 | 17:38:35 | Lumpik.. Reagovat
Poděkovaní
Ahoooj, tak Vám musím poděkovat. Konečně jsem si ujasnil že tahle internetová stránka, ačkoliv mě to mrzí, je uplně bezpředmětná, když tu komentáře pišou lidi kteří vůbec neví a jen závidí. Mám pocit jako bych tady musel něco dokazovat( asi začnu posílat fotky techničáku, řidičák, faktury za práci kterou jsem dělal po celé ČR,za opravy, za naftu a já nevím co ještě) přitom jde jen o zkušenost z kterou jsem se chtěl podělit, ach jooo..všem lidem a každému autu zdar:O)
28.01.2009 | 17:35:40 | Lumpik.. Reagovat
170km/h a 7L leda ve snu.
28.01.2009 | 11:30:43 | Radek Reagovat
???
Ty jezdíš se sanitkou že Ti všichni dávaj přednost a uhýbaj ke kraji ? :-))
28.01.2009 | 11:08:29 | Bobeš Reagovat
Místo vzadu
je v tomto autě hodně tragické, pokud vozíš ovšem liliputy, lze věřit tvrzení, že vylezou odpočatí...
26.01.2009 | 12:34:24 | Kvíčala Reagovat
Sorry
vsimol som si, ze manual. Ber moju otazku za bezpredmetnu:-). Vela stastnych Km.
26.01.2009 | 11:39:35 | milancok Reagovat
Automat???
Mas tam automat. prevodovku??? Ak ano, nieje s nou problem ani po tolkych KM???
26.01.2009 | 11:38:02 | milancok Reagovat