Recenze BMW 525 tds touring
“Výborné auto - kdyby mělo jiný motor.”

Autor recenze: (31 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:2498/M51 Stav km při koupi:225 000 km Stav km nyní:260 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 13. 2. 2006

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Chrysler180 BMW 520 i 525iE28 3 x BMW535i

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Měl jsem "štěstí" na kus, na kterém se již někdo hodně podepsal, i když to tak na první pohled nevypadalo. Už jsem za rok a půl provedl tyto opravy:

-výměna zkroucené hlavy válců (plus drobnosti jako žhavící svíčky, těsnění, atd.), celkem za 30 tis. (tlakovalo do vody, zpočátku neznatelně, pak už stále víc, zřejmě po původním majiteli, za studena to nehoním - to se prostě u tds nedělá!)

-repase turbodmychadla za 18 tis. (ještě možná nebyla nutná, ale zdálo se mně, že to pořád nějak nejede)

-překroužkování pístů - olej se tlačil ven z motoru všemi možnými i nemožnými otvory a těsněním

-přední brzdové kotouče, desky a různé jiné drobnosti


Hodnocení a zkušenosti s autem

Je to můj první turbodiesel, zklamáním je velké množství poruch - hlavně na motoru. To jsem u předchozích BMW nezažil. Je to nápor na peněženku. Jinak má motor super zvuk, po těch všech opravách jsem ještě nechal změnit program - asi na 130kW, je to obrovský rozdíl. Teď už to dokonce jede i pod 2000 ot./min. a u semaforu to nemusím málem roztlačovat. Škodovkáři s TDi na dálnici nemají šanci. Jinak je vše tak, jak se na BMW sluší a patří - skvělý podvozek a brzdy, nic nerezaví. Karoserie kombi je k nezaplacení. Ale po těchto zkušenostech - již nikdy tds!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi BMW 525

Vložit komentář

159

..musim pouze konstatovat, ze ani nize zminovana 159 bohuzel navybocila ze standardu AR... K dobru AR hovori ale fakt, ze po vyjeti prvnich serii byla prerusena vyroba prave v dusledku nespolehlivosti a nedostatky se snad podarilo vyresit, ale to ukaze pozuze cas... Sam doufam, ze prijde doba, kdy kladem italskych aut nebude jenom krasny a neotrely design....

04.09.2008 | 12:49:54 | El Negro Tulisan Reagovat

bmw


mam dojem že tve bmw ma bejt ve šrotu,jen pako da za opravy 2* víc než je cena auta.a jezdi kanálama a neobtežuj na dalnici

19.04.2007 | 17:32:47 | kačer Reagovat

Italská auta???

Pánové ,nevím jaké máte zkušenosti s "Itali" ale já mám A.R.166 2,4 JTD 103 kw,r.2001,213000km,auto má původní uložení náprav!!!-pravda chystám se na částečnou repasi zadní ( cca 8000,-Kč za vyměnitelné silentbloky ramen-žádný komplet výměny jako passat,audi za nesmysl ceny..) ale přední je OK,původní výfuk,původní spojka,nové př. kotouče,zadní původní,motor super,spotřeba oleje 15.000km cca 0,7l,spotřeba nafty s lehkou nohou 5,2l/100km,s chrochtacím TDI neporovnatelně tižšší chod.Já si nemohu pomoct,ale asi se o svý auta špatně staráte a pak je jednoduché napsat,že to či ono je na h.....Ruku na srdce,kdo z Vás řeší servisní kontroly pravidelně a mění díly tak jak předepisuje výrobce ??

23.03.2007 | 08:16:35 | Jarin Reagovat

Asi takhle. Ja v tyhle diskuzi zastupuju lidi co nejezdi denne. A tak se na spolehlivost divam trochu jinak. Zkratka me zase tolik nezajima.
Ale pozor! Chapu, ze kdyz nekdo pouziva auto denne a to se porad se.. tak nekdy musi prijit okamzik, kdy rekne A DOST. Ze sve zkusenosti musim rict, ze kazdy problem je neprijemny, ale zcela ZASADNI je, jak clovek k autu PRISTUPUJE.
Pro nekoho je auto spotrebni zbozi a pro nekoho zkratka postizeni na cely zivot

22.03.2007 | 14:54:49 | reihensechszylinder Reagovat

Abych taky přispěl svou troškou do mlýna....

Abych taky přispěl svou troškou do mlýna....
Myslím že kvalita a spolehlivost značek je dost relativní pojem. Odvíjí se nejen od její skutečné úrovně, ale i od složitosti konstrukce, způsobu zacházení, údržby, od povah lidí kteří kteří si kupují tu či onu značku. Jenom pro zajímavost se podívejte na http://katalog.mjauto.cz/ a projděte si jednotlivé komponenty podvozku, brzd, ložisek, výfuků, fitrů, atd - jedni a ti samí výrobci pro němce, italy francouze, španěly, japonce. Tak v čem je ku**a rozdíl? Myslíte že BMW, Ford, Peugeot či Fiat je sami vyrábějí? Jeden z těch dodavatelů, patrně ten nejdražší, dodává automobilce díly ne pod svým jménem, ale s logem výrobce. Kdo dělal někdy ve firmě, kde něco dodávají do automobilového průmyslu, ví že je to dneska úplně jedno. Ve firmičce uprostřed moravy vyjíždí věci s etiketami Peugeot, Citroen, BMW, Fiat. A nejen uprostřed moravy.
Rozdíly jsou v konstrukčním řešení a složitosti. Kdo kdy měnil nějaký díl podvozku na různých autech, ví že rozdíly jsou obrovské. Rozdíl nákladů na generálku podvozku třeba u Fiatu Uno – díky své ultrajednoduchosti (2x svislé čepy – zvlášť odšroubovatelné bez ramena, 2x čep řízení + silentbloky) vyšly na 1500,- u předku, v kontrastu se sice jízdními vlastnostmi dokonalou, ale složitou nápravou u AR156, kde díky počtu ramen, silentbloků a díky zalisováným čepům do ramen, které se musí měnit celé už to šplhá k 10 000,-.
Opravdovou lahůdkou jsou vyhlášené zadní nápravy Peugeot, Citroen, které svou natáčecí schopnost realizují pomocí zvláštního uložení do mnoha silentbloků a ramen, jejiž generálka přijde na 15 000 – 25 000,- podle toho kde co seženete. Na Fiat Tipo, Brava, AR 146 obyčejné zadní uložení ramen obojí do 3000,-. V jednoduchosti je nejen krása, ale i úspora.
Asi jste poznali, že jsem příznivcem italů, ale dospěl jsem k tomu po zkušenosti s provozem 20 aut italských, německých, francouzských i českých. Co můžu říct v neprospěch italů týkající se hlavně starších modelů – je horší dílenské zpracování. Opravdu, jak někdo řekl italové dělají přístrojové desky z materiálů, z kterých by němci nedělali ani popelnice (viz Fiat Tipo) a celkově působí levně a vržou. Mám dojem že od tohoto faktoru se odvíjí velké procento špatné pověsti těchto aut, neboť levně zpracované auto za levný peníz, (zvlášť ne nové) si koupí člověk, který chce ušetřit, nevěnuje mu servis, kupuje ty nejlevnější náhradní díly, oleje atd. než člověk mající dokonale zpracované BMW jež mu věnuje nejlepší péči. Ta rozhoduje.

22.12.2006 | 22:21:13 | okamzik Reagovat

Na TDS ešte dosť často odchádzajú naftové čerpadlá,je problém aj s nastavením čerpadla-napr. teplý motor strašne dlho točí,až potom chytí.

13.11.2006 | 21:50:36 |  Reagovat

holt smůla já koupil tdso také-před 2 ma roky a nemůžu si stěžovat.

23.05.2006 | 13:31:31 |  Reagovat

mmnt

Panove bavime se o bmw z roku 93? ja jen ze tady objevuji takove hlasky jako ze punto nuova vsem vytre zrak. ..jo to vytre moc pekne auto...ale to se neda srovnavat, to neni argument. co se tyce me,mych zkusenosti a zkusenosti z okoli tak skopcaci VW byli drzaci spis nez Fiat z tohodle roku. jestli fiat tak od brava nahoru,a to bych jeste zapremyslel. a k tomu bavoru- obdivuju te ze jsi to radsi nepustil z utesu po takovejch investicich, protoze ja bych takovou trpelivost asi nemel

15.02.2006 | 11:46:50 | roztig Reagovat

Itala jsem měl Fiat 128..skvělý auto a asi jedno z posledních dobrejch....lidi okolo mě na ně dost nadávaj.....Kamarád měl 33 1.7 16V sport....se serviskou z CH 75000 a byla fajn ,jela jako čert,ale ve 130 000 to byla už druhá váha vzduchu,nechtěla startovat-tlaky ve válcích,chroustala olej,
Jednou sem dělal Mareu WEEkend a ta měla 90 TKm a to bylo něco...Vytlučená přední náprava-total- fakt příjemě vrzal a skřípal interiér.Motor moc tichej nebyl a řazení no potěš koště....A k tomu BMW,tenhle motor je fajn když se šetří,nebo se k němu chová slušně by se dalo říci,ale ty praskající hlavy nejsou fakt nic divnýho..halt nehonit studený.Nemá to rád žádnej motor a tenhle kór...Zkušenosti z OPELů....Na Japonce,Korejce-ty novy- nic nemám a z němců Fajn jen ne Ford

14.02.2006 | 19:27:40 | MIGUEL Reagovat

hmm itálie, o italských autech tady kecá akorát spoustu teoretiků kteří je tak viděli v bazaru, já koupi italského auta AR 156 sportwagon považuju za jeden z nejblbějších nápadů jaký jsem kdy dostal-ano to auto krásně padalo do zatáček, bylo i slušně ovladatelné atd ale to bylo vše. Údržba a její ceny se mi ne že zdály, ale byly opravdovou nehorázností, poruchovost nehoráznost další a sportwagon? jaký sport a jaký wagon? jakmile s tím člověk chvíli jezdil sportovně auto odcházelo díl po dílu takovým tempem že to považuju za další nehoráznost, ono se toho sypalo už tak dost a když se přidá tohle je to na provaz.AR jsem koupil po 1.majiteli se serviskou a s najetými 52000km, tedy v dobrém stavu a relativně zánovní, proto za další nehoráznost považuji spotřebu oleje-asi 0,5-0,7l/1000km která se vyskytla asi od 80 000km....hergot když litr stojí 600,- tak to je nehorázné,Alfa prostě není auto aby se asi používalo....nebo nevím, prodal jsem a koupil A4 Avant a víte co?-----) mám klid-netrápí mě neustálé výměny kotoučů, čepů, opravy elektroinstalace(okna,centrál),netrápí mě spotřeba oleje,ani nesmyslně drahé svíčky....a co víc již nejsem sponzorem italských servisů,od této doby považuju alespon 156ku za střep a jiné italské vozy nebudou daleko...

14.02.2006 | 13:25:49 |  Reagovat

no vidíte a já s tdesem najel v e34 touringu víc než 200 000km a bez problémů-koupil jsem na 70 000km a prodlával asi na 290 000km,no holt stát se může všechno....motor to byl dobrý,spotřeba byla mezi 8-10 litry,210-220km/h to jelo a já byl spokojený

14.02.2006 | 13:14:58 | pepino Reagovat

ná například název magneti marelli nezapomenu....ty horké chvilky které me černé krabičky s tímto nápisem připravily nezapomenu taktéž....itáli na vidle nic jinýho, auto na 3 roky při dobré vůli a štěstí

14.02.2006 | 13:02:53 |  Reagovat

no me nezbyva nez souhlasit....tds znám a jezdil jsem s ním ve služební e39. motor netypický -hodně otáčkový,na svůj věk a objem jede velmi pěkně,ale problémy s hlavami byly a jsou,naproti tomu kdo zvolí 2,5d nebo 3,0d tak mu podobný problém asi nehrozí...
itálie?.....ne ne a ještě jednou ne, byl jsem fanda a italská auta se mi stále líbí ale do domu bych to už nechtěl ani náhodou,nemíním dělat sponzora...měl jsem nějaký čas 156ku 2,5V6,předtím cromu 2,0T, a dnes jsem neskutečně rád za 530d 2002... to jak se mi ta vynikající italská auta sypala jsem považoval přímo už za drzost, nezlobte se na mě řvěte si co chcete ale u němce tenhle problém neznám,občas vyměním nějaký čep,olej a leju naftu...a jezdím
159je krásné auto a asi už jiná alfa, snese srovnání s 3kou od bmw ale uvidíme co ukáže čas

14.02.2006 | 13:00:44 | gene Reagovat

no pokud vyjdu z osobní zkušenosti: najezdím 40 000km ročně, měl jsem cromu-na té odešla elektrika a rezavěla, dále brava-opět elektrika, podvozek nevydržel nic,motor bral olej po 90 000km, AR156 jtd-kapitola sama o sobě-neustálé problémy s mechanickými částmi,podvozek a brzdy byly snad z alobalu, motor mel problémy-repase turba a čerpadla po 90 000km,nespolehlivá elektroinstalace
ted mám vámi nenáviděný passat a kolega jezdí 320d a nevíme co jsou problémy....ano na passatu mi odešla váha vzduchu a měnil jsem 2 ramena se silentbloky to vše za 85000km, nemluvě o dílenském zpracování,jízdní vlastnosti jsou u passatu jakž takž ale je pohodlný, u kolegovy 320ky problém nebyl kromě nefunkční kontroly trakce-nájezd podobný,
ze zkušenosti musím prostě říci že italská auta jsou prostě vyrobena ve vetsine pripadu ledabylou rukou,jejich podvozky nemají dlouhého trvání,kastle většinou taktéž,motory nejsou špatné ale rozhodně nejsou nijak úžasně spolehlivé-zvlášt alfa je v tomto ohledu hrozná, já prostě potřebuji jezdit a jezdit,auto je mým služebníkem a nikoli já jeho proto italii už nikoliv,
známý má např AR 166 2,4jtd a je z toho auta neštastný-koroze,neustálé problémy s brzdami-zkroucené kotouče nebo okamžitě sjeté kotouče,s podvozkem-neustále vymletá ramena, elektroinstalace, po 90 000km repase čerpadla-prostě neustále stejná písnička, chápu že někdo italské vozy obdivuje, mají své ale já je obdivovat nemohu, fungují totiž dobře vždy jen chvíli a to si nemohu dovolit, nová 159 je pěkná a doufejme že bude výjimkou z pravidla ale fiaty a starší alfy? to už dnes považuji za hloupý vtip

14.02.2006 | 12:53:20 | venca Reagovat

To co byly italský auta před 10-20 rokama/úděsná koroze a nespolehlivost /už není dávno pravda,proberte se.První TDI na SVĚTĚ byla Croma a první common rail
brava,bravo,marea,takže zase FIAT,skopčáci konečně stáhli ocas mezi nohy a pokorně kupují licenci,stejně jak to udělali frantíci a Grande Punto brzo vytře všem zrak v prodejích, samozřejmě po schade auto,a jesti se něco v taliánskejch autech dneska sere masově,tak je to elektronika Bosh,takže zpátky k Magnetti Marelli.Kdo si dneska myslí, že VW,AUDI,MB,BMW,OPEL,jsou držáky,tak je blázen,žijou jenom díky bývalé pověsti,jsou to těžce předražený krámy,dyť si kupte na,co máte chuť.

14.02.2006 | 12:17:03 |  Reagovat

no já myslim že se tohle týká jak německejch tak italskejch aut...
ono to je jedno co je starsi to potrebuje udrzbu, ale italska auta rozhodne nejsou zadne drzaky, mel jsem bravu i 156ku a už nikdy nic podobneho nekoupim,

14.02.2006 | 09:35:35 |  Reagovat

Každý kdo má italské auto ví že to je šrot? Pán je vtipálek. Takhle dopadne většina majitelů postarších dieselů BMW a ještě je to bude stát ranec, protože jak se říká za "kvalitu" se platí.

14.02.2006 | 09:09:52 | Bubla Reagovat

no motor to nebyl co se týká životnosti idealni, ale co to je za nesmysl že dnes už jen itala nebo japonce?....to je ale kravina, hlavně že ti italové jsou tak spolehliví...to jsou právě ty šroty...a japonci? když jim začne blbnout elektronika je to pomsta za hirošimu....šmarjá ti italové mě dostali,kdo má italské auto ví že se sypou pod rukama a ty tady plácneš takovou blbost

14.02.2006 | 08:41:25 |  Reagovat

jj,ten motor není ideální.Dost lidí,co ho měly v Omeze,tak jim prasknula hlava a byly s ním problémy.
Prý je v pohodě,když má stálé cestování na dlouhé dálniční tratě neprasáckým způsobem.Krátké jízdy mu dost vadí.

14.02.2006 | 07:52:49 | LK Reagovat

To ses vyjádřil nepřesně,již nikdy BMW tds,o tomto autě je obecně známo,že se mu máš vyhnout obloukem,doba kdy se v dojčlandu dělali kvalitní auta je nenávratně pryč,dneska kupodivu jedině ital nebo japonec a hlavně němci prostě neumí elektriku a elektroniku, z bosche se stala mizerná značka

14.02.2006 | 07:32:28 |  Reagovat

hm tak to jsi mel smůlu, já tds měl v e34 a ted i v e39 a jsem spokojenej...platil si docela nehorázně -repas turba me stal 8000,- jinak je to skvelej tocivej diesel

14.02.2006 | 01:07:45 |  Reagovat