Rok výroby:1985Typ motoru:Stav km při koupi:184 000 kmStav km nyní:286 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:4. 11. 2012
Ekonomický a spolehlivý motor 1.9 D Při kvalitní údržbě neuvěřitelně pohodlný
Slabé stránky
Hydraulický systém je specifický Z dnešního pohledu malé nároky na bezpečnost
Závady a opravy na autě
Motor: "Odpálení" těsnění pod hlavou a její zkroucení, při této opravě kompletní výměna rozvodů včetně vodní pumpy ve fiktivních 215 000 km. Výměna alternátoru Výměna teplotního čidla v chladiči Výměna žhavicích svíček
Podvozek: Výměna zadních ramen (kola mají při opotřebení klasický tvar písmene A ) Přední klouby řízení 2 x) Čepy řízení (2x)
Hydraulika: prorezavělé "válce" vedoucí hydrauliku k brzdám (nevím jak se jmenují), prasklé přepadové hadičky hydrauliky, propouštějící hlavní brzdový válec (syčení brzdového pedálu), různé nespecifické úniky LHM, které si jen dokážete představit. Dofuky koulí (pouze 1x, nebyli jsme svědomití)
Nečistoty v nádrži, zanesení měrky paliva, voda v nádrži způsobující každoroční zamrznutí palivového filtru (nutnost výměny před zimou-klasika), prasklá hadice vedoucí od nádrže.
Otáčkoměr nám nikdy nešel, tachometr při teplotách kolem nuly začal protivně bzučet a chrčet, přestal při zahřátí interiéru vozu :-)
Ventilátor při teplotách kolem nuly začal vydávat protivné pištění, přestal na jaře :-)
Přední náprava začala v zimě povrzávat, přestala při teplotách nad 10 °C :-)
Hodnocení a zkušenosti s autem
V úvodu nutno říct, že jsme s tímto "veteránem" najezdili heroické množství km, BX bylo v provozu denně a recenzi zasloužilého majitele si zaslouží :-) Vzhled vozu je.... dejme tomu zastaralý, vycházející z ostřejších hran 80 let, původ vozu naznačují schovaná zadní kola do blatníků. Z pohledu trendů současných vozů je hranaté, subtilní, archaické a vůz, který se po nastartování začne zvedat vypadá exoticky. Nutno tedy začít specialitou vozu: hydraulickým podvozkem, který je povětšinou v recenzích nejkontroverzněji hodnocen. Auto je veeelmi pohodlné - menší výmoly překonává jaksi plavně - podmínkou je pravidelná údržba celého systému a dofuk hydraulických koulí. Při stáří vozu byla údržba zanedbána a celý systém byl "plátován" jak to jen šlo a dokud to jelo, přičemž bez generální opravy jsou úniky LHM neustálé a problémy se opakují, hromadí a jízdní komfort se snižuje až je jízda "tvrdá" (auto bez doplněných koulí dusíkem nemá na čem tlumit)a stává se nebezpečnou. Jízdní vlastnosti jsou s hydraulickým podvozkem poněkud zvláštní, musíte si chvilku zvykat. Máte subjektivně horší kontakt se silnicí, než s klasickými tlumiči (koneckonců - tlumí dusík). Ponejvíce trpělo naše BX špatným servisem. V autodílnách si nevěděli rady se specifikou tohoto systému. Ponejprv jsme se ptali, zda-li vůbec mají s hydraulikou zkušenosti-laici v servidu nám třeba měnili zpuchřelé hydraulické hadice za obyčejné palivové, které agresivní LHM leptala. Při té příležitosti nám zavzdušnili hydraulický systém a při dlouhé cestě mi průběžně vypínalo servořízení -) O hydraulice na BX jsem si raději mnohé nastudoval na internetových fórech BX clubu, odborníkům tímto děkuji - podobné menší závady jsem si poté snadno opravil sám a kvalitněji. Poslední skomírající kusy BX na českých silnicích jsou podobnou neznalostí mechaniků jistě taktéž zjizveni - to nevrhá dobrou pověst na spolehlivost hydraulických podvozků - zbytečně. Antikorozní ochrana vozu je špičková - karoserie po 28 letech nejeví známky reznutí. Vnitřek vozu je poměrně útulný, sedačky jsou neuvěřitelně pohodlné a nejeví výraznější známky opotřebení. Tvrdé plasty 80 let nemohu označit za kvalitní - nejsou vzhledné, jsou špatně slícované a na horších cestách rachotí. Volant je příjemně silnější, menších rozměrů, než bylo v této době zvykem. Pětistupňová převodovka má dlouhé dráhy - po letech je dost vyběhaná a řazení není vůbec přesné. Hatchback je výborný - po sklopení sedaček máte praktické auto, do kterého se vejdou i rozměrnější předměty - dvakrát nás přestěhovalo :-) Motor 1.9 D se 47kw je na toto lehké auto kupodivu dostačující a při plném obsazení. Má dobrý zátah již od spodních otáček, je ovšem letargický - spotřeba je při ekonomické jízdě kolem 5 litrů. Je také dost hlučný a spolu s opotřebovanými tlumícími manžetami kolem dveří je v kabině opravdu o kvalitní randál postaráno. Díly z druhovýroby jsou cenově shodné s Felicií.
Ak máte niekto problém s hydraulikou , vo volnom case sa zaoberám autami ako GS,BX,CX,XM,Xantia a C5. Mám dielničku vybavenú diagnostikou a pár hrstí skúseností s opravami (mal som 8x BX a ostatné po pár kusoch)
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën BX
Servis SK
Ak máte niekto problém s hydraulikou , vo volnom case sa zaoberám autami ako GS,BX,CX,XM,Xantia a C5. Mám dielničku vybavenú diagnostikou a pár hrstí skúseností s opravami (mal som 8x BX a ostatné po pár kusoch)
Stačí sa ozvať na tycoonx@gmail.com alebo BXclub
25.10.2014 | 13:39:08 | TycoonX | 85.5.127.* Reagovat