Recenze Citroën C1 1.0
“Když víte do čeho jdete, tak vás nezklame.”

Autor recenze: Roman Petrášek (25 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru: Stav km při koupi:121 000 km Stav km nyní:127 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 16. 5. 2018

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Silné stránky

Dobrý motor
Malá spotřeba

Slabé stránky

Hodně slabé repro
Odcházejí drobnosti

Závady a opravy na autě

Prasklá závěsná guma výfuku.
Nefunkční zámek pátých dvěří.
Prasklé rameno zadního stěrače.
Promačkané tlačítko klíčů - otevírání vozu.
Zámek nádrže rozbitý - může otevřít každý.
Vypadlý kontakt baterie.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Toto auto jsem koupil před 2 měsíci přítelkyni ve světle žluté barvě s černými skly. Má to hezké poklice a i přesto, že je to celkem malé auto, vypadá o moc líp než můj Focus. Koupil jsem ho, protože Focus mi přítelkyně nebo někdo jiný (na parkovišti) několikrát naboural. Chtěl jsem zkrátka, aby měla svoje auto.

Spotřeba je opravdu malá (5 litrů), i přesto, že s tím přítelkyně jezdí po dálnici 130 - 150.

Kvalita zpracování je nevalná, zklame především rádio a repro, které je fakt tragické oproti Focusu.

K závadám:

- po koupi odešel zámek zadních dvěří - nevycvakává se plastový čudlík, centrál ale cvakne, takže je chyba v zámku (zde nevím cenu, ale počítám i se servisem kolem 2000 Kč)

- praskla závěsná guma výfuku (klepal o nápravu) (49 Kč)

- promačklo se tlačítko otevírání dveří na klíčích - je potřeba nové pouzdro (100-200 Kč)

- prasklá přední žárovka (50 Kč)

- zámek nádrže je rozbitý, toho jsem si při koupi nevšiml - nebudu opravovat, natankovat lze

- jednou auto přítelkyni nechalo ve městě, protože vypadl kontakt baterie - koupil jsem v OBI měděný šroubek příslušné velikosti a kladívkem utěsnil, aby se neuvolňoval (30 Kč)

- při stírání drobné vrstvy sněhu prasklo rameno zadního stěrače (500 Kč i s výměnou)

Je to plno drobností, které se mi u Focuse nestávaly, to je oproti tomuhle autu naprosto nezničitelné torpédo.

Překvapila mě hbitost auta.

Z 0 - 50 je rychlé jako 80% aut v provozu. Ale ani dále nijak výrazně neztrácí dech, akorát to chce trochu točit.

V zatáčkách bych řekl, že celkem sedí (srovnávám s vynikajícím Focusem).

Až na ty drobné závady, které jsou obtěžující je to spolehlivé, praktické a rychlé auto.



Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1

Vložit komentář

157000

Auto mě a přítelkyni za těch pár tisíc km už tolikrát zklamalo, že nemá slov. Před půl rokem ji nechalo uprostřed silnice - spadlý výfuk. Prostě odpadl. Musel se dát nový, jenže v servisu ho posunuli o 10 cm níž než by měl být, toho jsem si nevšiml, až když jsme začli škrtat.

Občas blbne tachometr - prostě přestane fungovat komplet budík, pak se zase vrátí do normálu, asi špatný kontakt.

Auto navíc při otáčení volantu podivně vrže.

Včera to byl však gol, v 10 vecer mi volala přítelkyně, že ji auto nechalo na ulici, nejde nastartovat a smrdí benzínem. Když jsem přišel, motor byl kompletně OK, tak jsem nastartoval, vše v pohodě, a najednou když jsem začal couvat, tak auto ztratilo absolutně výkon, takže jsem to típnul a odtlačil zpět na parkovací místo. Na zemi z auta chcalo asi 3 litry benzínu, když jsem odklopil zadní sedačky, tak benzín při nastartování stříkal vesele po celým kufru. Prasklá hadice -> odtah -> ted čekáme co dál. Samozřejmě závadu nechám opravit, ale nevím, jestli chci, aby v tom autě jezdila i nadále. Když automobilka dopustí, aby benzín stříkal uvnitř auta, tak k ní moc velkou důvěru nemám - Toyota, Citroen, Peugeot ať se jdou vycpat... Přemejšlím o prodeji, popř. o kompletní revizi auta. Podle financí se rozhodnu.

Zlatý moje Mondeo...

05.09.2019 | 11:24:46 | Roman  | 84.42.168.* Reagovat

UPDATE 132000 km

Tak po tom, co jsme vychytali drobnosti už se zdá být vše OK.
Tlačítko zadního kufru mi opravil švagr během 2 minut.
Teď jsem měnil svíčky a zapalovací cívku, olej a filtry.
Zdálo se mi, že auto na volnoběh v pravidelných intervalech trochu zavibruje, ale dočetl jsem se, že je to celkem normální, nevím jestli je i normální, že při vyšších rychlostech (nad 120 pod plným plynem) také trochu vibruje, ale asi jo, moc s ním nejezdím to spíš přítelkyně a když jsem si do něj sedl já tak mě to trochu překvapilo.
Autem jezdíme pořád (i na delší cesty) a je to držák. Samozřejmě na nějaké 2000 km cesty to moc není, ale už jsme s tím jeli i 500 km za den a dalo se to v pohodě, vepředu je opravdu hodně hodně místa, když si odsunu sedačku :)

19.07.2018 | 15:00:22 | Roman Petrášek  | 185.178.174.* Reagovat

Zadnímu zámku není nic jiného, než že se povolila zajištovací matka takovýho čudlíku, kterým hýbe centrál, a ten čudlík se pootočil a chodí mimo svou dráhu. Oprava trvá dvě minuty, a nepotřebuješ k ní nic jen jeden klíč a vědět kam šáhnout. U našich kolíňat se to stalo jednou. Máme celkem čtyři (3x C1 a 1x Aygo) a najeto máme celkem 350 000 km na všech dohromady) a tato závada se objevila jen jednou, u jednoho z nich. Asi špatný kus mechanika u výrobního pásu. Jinak to ostatní nejsou závady vozidla, ale následky hrubostí, kdy někdo před vámi se choval jako prase. Víčko nádrže strhnul (víte, jak se zamyká?), promáčknout knoflík DO, to jsem fakt nedokázal doteď ani po 12 letech co vlastníme tato auta) stěrač pouštěný přimrzlý... ten utržený výfuk taky není samosebou. Kdyby se uitrhl kovový držák z důvodu koroze, chápu. Ale guma - opět násilí - třeba narážení spodkem o zem. Tato auta jsou extrémě nízká, často škrtáme podlahou na nezpevněných cestách. Ob rok nechávám opravovat nátěr spodku. Kontakt baterie taky nevypadne sám. Zásah neumětela stylem všechno si udělám sám, dyť to umím...Věřte, že až vychytáte co někdo před váma posral, budete spokojený. Tyhle auta na závady opravdu netrpí. Ve dveřích mám pořádný repráky, rádio samo o sobě výkon má, ale ty originál repro před čelním sklem jsou tragédie. Taky tvrdý uskákaný podvozek a malé odhlučnění podvozku. Ve vyšší rychlosti nedělá kravál motor, ale valení kol po silnici, to je fakt hrůza.

16.05.2018 | 15:18:48 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Jé děkuji mockrát za info, to mě potěšilo.
Taky věřím, že teď už to bude lepší. Právě v tuto chvíli je auto v servisu na výměně oleje a filtrů a oprav některých z těchto drobností. Bohužel i ty drobnosti nechci řešit já, nejsem na to šikovnej, jsem holt programátor, kterej by na tom udělal víc škody :). Někdo umí to a někdo to. Když to není vyloženě nutné (tak jako kontakt baterie, kdy přítelkyně stála na silnici), tak do toho nechci zasahovat, i když se to pro někoho může zdát banální. Zde i moje první výměna přední žárovky na C1 byla opravdu výzva. Oproti Focusu špatný přístup, málo místa a ještě ten vyckavávací mechanismus, no šílenost. Ale auto má něco do sebe :)

18.05.2018 | 10:09:25 | Roman  | 80.188.251.* Reagovat

Jak řešit zimu

Ahoj, chtěl jsem Tě zeptat, jak řešíte jízdu na sněhu. Dost majitelů si stěžuje na fórech, že auto doslova lítá, pokud je na cestě sníh. Pomůže větší rozměr, zátěž apod. ?

10.07.2018 | 11:02:12 | BobanHTP  | 131.207.242.* Reagovat

RE: Jak řešit zimu

Jízdu na sněhu řešíme už 12 let přizpůsobením se jízdním vlastnostem a povaze vozovky. :-) Ale vážně: Na sněhu ti širší kola jistě nepomohou, protože už tak lehké auto má malou adhezi. Širší kola ji ještě víc sníží - váha vozidla se rozloží na větší plochu a bude to klouzat jako na lyžích. Důležité jsou kvalitní zimní gumy s pořádným vzorkem, a jízda s vědomím, že auto je lehké. Dá se na to zvyknout, my s tím problém nemáme. Do kopce a při rozjezdech to hrábne víc, než těžší auto, ale zase třeba přetáčivý smyk se snadno srovná, protože lehká prdel nemá velkou setrvačnost a poslouchá pohyby volantu. Upřímně, není to auto do hor, to je každému jasné. Změna kol to nezachrání, a ještě je to o průser, když se něco stane.

11.07.2018 | 19:34:50 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Jak řešit zimu

Ahoj a díky za odpověď! Napadlo mě jedině v zimě dát pytle s pískem pod přední sedadla(nejlépe i něco do motorové části). Pamatuji si jak zátěž vpředu pomohla vyjet s Tavrií(měl jsem tuhle hrůzu kdysi) docela dost :-)

13.07.2018 | 10:24:41 | BobanHTP  | 131.207.242.* Reagovat