Rok výroby:2007Typ motoru:1.0 benzínStav km při koupi:68 kmStav km nyní:35 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5,6 l/100 kmVloženo:23. 10. 2008
Dosud jsem neměnil vůbec nic - jen olej na dvou garančkách.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Před rokem u mě nastala finanční konstelace příznivá k nákupu nového auta v hotovosti a po zkušenostech s ojetinami (Fiat 126p - maluch, Fiat Panda, Citroen Saxo a Fiat Cinquecento LPG) jsem chtěl auto nový. Limit byl 220 000 Kč. Favoritem byl už léta Fiat Panda, ale s příchodem "kolíňat" jsem se zařekl, že pokud bude polovina slibovaných vlastností motoru "trojčat" pravdivá, stane se favoritem právě C1 i přes ten obrovský handicap, že je jen čtyřmístná a ne pětimístná jako Panda.
V té době jsem plánoval odchod z Třebíče za prací do Prahy, a tak jsem potřeboval malé a obratné auto do centra měst jako je Praha, Brno, Vídeň, ale třeba i Split, dostatečně rychlé a výkonné na dálnici, přitom ale úsporné a prostorné. C1 plně vyhovovala. Nepotřebuju navíc kdovíjaký zavazadelník, abych v něm převážel stovky metrů krychlových vzduchu. Motor Toyota téměř zaručuje spolehlivost, k tomu francouzsky hravý design a díky výrobě v Česku mě nikdo nemůže nařknout z nedostatečného patriotismu :-)
Po roce, co mám C1 zasvítila na tachometru hodnota 35 000 najetých kilometrů. Dosud však, jak se na nový auto patří - bez závady, ještě jsem nevyměnil ani žárovku.
Motor: Na obsah 1.0 je 50 kW opravdu krásný a velkorysý výkon, točivý moment je téměř plochý a s 93 Nm plně dostačující i pro dlouhé převody, které výrobce zvolil. Po městě je motor tak živý, že při rozjezdech je problém udržet krok i pro dvou či třílitrové benzínové limuzíny. A spotřeba se přitom po Praze drží v rozmezí 5,2 - 5,5 l/100 km, v době dovolených, kdy opadne provoz dokonce klesá hluboko pod 5 litrů (minimum 4,6). Mimo město při rychlostech cca 90 - 110 km/h (cca 2500 - 3100 ot./min) si motor vezme cca 4,3 - 4,6 l/100km, výrobcem uváděná spotřeba 4,1 by mohla být reálná snad pro "strejc" styl jízdy, já se na ni však ještě nedostal už i proto, že se na "okresky" dostanu jen minimálně. Třeba i po kopcovité Bosně s plně naloženým autem jsem jezdil za 4,3l/100 km. Při této rychlosti lze i v kopcích a to i při plném zatížení udržet stálou rychlost i na 5. stupeň, pro zrychlení je ale nutné podřadit na 4ku, lépe však rovnou na 3ku. Motor je schopen na 1ku dosáhnout 50 km/h, na 2ku 100 a na 3ku 150 km/h a není tedy nic drastického, dám - li v 90 km/h před předjetím rovnou 3ku.
Dálnice není díky dlouhým převodům vůbec žádný problém, pro dynamiku je však paradoxně výhodnější rychlost 150 km/h, než povolená 130 km/h. Důvodem je, že točivý moment je prakticky pořád stejný a s rostoucími otáčkami rostě strmě výkon. Ve 130 motor točí cca 3600 ot.(což je hodnota maxima točivého momentu), ve 150 cca 4100 ot. a ve 160 báječných 4600 ot. Maximální výkon je však až v 6000 ot. S vozem je možné uhánět i po rovině a s plným zatížením bezproblému i mimo stupnici tachometru - tj. cca 180 km/h, víc ale nejede za žádných okolností ani z kopce. Možná je odpor vzduchu vyšší, než výkon motoru, možná je tam omezovač na rychlost, nevím. Spotřeba se při rychlostech 130 - 150 drží v rozmezí 5,2 - 5,7 litru přičemž nezáleží ani tolik na zatížení, jako spíš na protivětru. Pak umí spotřeba vystoupit i o litr. Pokud jedu ale nejmíň 150 - 170, pod 6,5 litru se nemám šanci dostat a i 7 litrů při protivětru nepřekvapí. I tak je to ale krása. Málo kterej nafťák jezdí za míň.
Podvozek: Skvěle drží stopu, příkladné jízdní vlastnosti - fantazie. Daní je omezený komfort (v porovnání s Pandou) a také odhlučnění je mizerné. Ani na dálnici není motor téměř slyšet (určitě míň jak při volnoběhu), ale zato slyšíte na silnici kdejaký kamínek :-(
Karosérie: Rozměry jsou prakticky totožné, jako u Renaultu Twingo první generace (1993 - 2007). Ač je C1 příkladně prostorná na předních i zadních sedadlech (na úkor zavazadelníku), na Twingo bohužel nemá ve vnitřním prostoru ani náhodou. K tomu, ale až později. Až zde - u karosérie - zjišťuji nedostatky. Jde sice o nedomyšlené drobnosti, ale o to víc zamrzí, protože jsou zde naprosto zbytečně.
Mám verzi SX a tudíž i elektrické stahování oken. V C1 je však jeho nejjednodušší verze, takže chci - li stáhnout okno spolujezdce, musím se naklonit až ke spolujezdcovým dveřím. Navíc na možnost otevření okna jedním dotekem můžete rovnou zapomenout. Dokud tisknu spínač, okno je v pohybu, jinak ne. Funkce, kdy se po uzamčení auta samy zatáhnou pootevřená okna zde taky neexistuje. V předchozích autech jsem měl vždy klasická švihadla a musím říci, že proti té "elektrice" v C1 to bylo fantastický.
Další slabinou je absence stropních madel. Hlavně spolujezdec na předním sedadle se tak nemá kde chytnout. I Trabant měl alespoň madlo na přístrojovce. Madlo na předních dveřích je pro tento účel také téměř nepoužitelné. Škoda že není o 5 - 10 cm posunuté dopředu.
Tentýž problém s madly je i v zadu u zadních dveří :-( V porovnání se stejně velkým 15ti letým Twingem má taky C1 bohužel zbytečné rezervy. S faktem, že nemá C1 posuvné zadní sedadlo jsem se díky upřednostnění zadních cestujících před zavazadly docela rychle smířil, ale dosud nemůžu překousnout systém sklápění zadního sedadla - respektive opěradla. A přitom by stařila možnost sklopit opěradlo (v mém případě naštěstí dělené) a sním poté sklopit i sedák svisle k předním sedadlům (i stařičké a superlevné Cinquecento to tak mělo). V zavazadelníku je bohužel nedořešeno hlavně zadní plato, které je zbytečně a nesmyslně nízko a navíc jeho okraj zespodu téměř znemožňuje naložení jakékoli cestovní tašky. Proto jej už raději v autě ani nevozím. Často kritizovaný holý plech v interiéru je pro mě výhoda. Trochu to ve mě evokuje pocit jednoduchosti a lehkosti bytí :-) , tak jako kdysi Citroen 2CV, Fiat 500, Panda... Krásný nádech nostalgie
Na závěr zmíním sedadla. Boční vedení zde příliš není, ale myslím, že na časté nastupování a vystupování ve městě je to možná lepší. Jinak jsem s C1 jel na jedinej zátah z Brna do Mostaru a bez jakékoli úhony, nebo větší únavy. Snad ještě ke kvalitě materiálů. Vzhled plastů v interiéru je sice zdařilý, nicméně stačí škaredý pohled a škrábanec je na světě. Trochu sice přeháním, ale i nehtem zde jde udělat velice ošklivý šrám. Koupíte - li C1 novou, okamžitě investujte do potahů. Já měl sedačky po 25 000 kilometrech v horším stavu, než naše služební Fábie po 100 000 km (a to jsem štíhlej a lehkej :-) )
Včera jsme jeli s manželkou naší C1 po dálnici. Nechal jsem ji řídit (manželku), protože jsem měl v těle už okolo 300 km a chtěl jsem na chvíli relaxovat. Po dálnici si svištíme, motor bručí, já koukám občas na tachometr. Po rovince drží 160, občas je na 170ti, říkám si dobrý, je rozjetá, nebudu do toho kecat. Pak přišlo mě známé stoupání, kde mám občas plyn na podlaze, abych udržel 150. Ona to vylítla téměř nesníženou rychlostí a ještě občas ubírala plyn za autem, které jelo před ní. No prostě parádní lehká rychlá jízda, říkám si, ještě se máš od ní co učit... Až na konci dálnice jsem si všiml, že jela celou dobu na čtyřku :-)) Ale jak je vidět,. nikdo z nás to nepoznal - motor jen bručel, žádné vysoké otáčky, nebo týrání. Pětka je tam opravdu jen pro nižší spotřebu, jako u jiných aut šestka. A jak vidno, maximálku dosáhne C1 s přehledem na čtyřku a ještě jede víc.
Číst, jak lítá C1 170 a ještě na.čtyřku?.Proč.to píšete? Já věřím, že.jde.o velmi vyspělý.motor, ale.z malých objemů mě vyléčilo Polo 1,O.. Z mnoha mých aut to určitě bylo fajn autíčko, ale.motůrek bez výkonové rezervy, nad 90 hlučný a spotřeba nic moc. Na trase šlo jít k 5,5 ale jakmile.se jezdilo po městě klidně 7...To si brala i Felicie 1,6 - ovšem výkon jinde. Objem ničím nenahradíš! Když čtu, že po městě se s tím jezdí na dvojku, joj, děkuju, nechte si ty.vysavače! Ná s Polem 1,0 předjel spousty aut i po dálnici. Ridič silného vozu nemusí chtít jet rychle, směšné!!!
Vaší reakci se vpodstatě moc nedivím, vyplývá z toho, že toto auto málokdo skutečně zná a tudíž o něm moc neví. Nezatracujte ale příspěvky k němu, protože to, čemu se divíte, je prostě pravda. A promiňte, ale srovnávat C1 s polem 1.0 je asi totéž, jako srovnávat spartaka s fabií. není to jen o objemu. A motor 1.0 od Toyoty rozhodně není upocený vysavač, to jsou jen vaše zkušenosti s dřívějšími maloobjemy. C1 už je úplně jinde, a jak vidno, je to správná cesta, protože se po ní vydaly i jiné automobilky (bohužel ne vždy se stejným úspěchem).
Stando pozdravuj manželku,jet na čtyřku 170 a ještě to nepoznat ty ani ona to musíte bejt hodně automobilově vzdělaná rodinka.Příště zkuste radši 190 na dvojku nebo radši tu o Smolíčkovi.
No vidím, že se zde vůbec nic nezměnilo. Dokud tady budete neustále reagovat na věci o kterých nevíte zhola nic, a které vpodstatě nejsou pro vás, je to tady o ničem. A věř mi, že ani ty, vzdělanec přes auta bys nepoznal, jestli tam máš čtyřku nebo pětku - u C1. O tom to totiž je. Nepoznal bys ani, jestli tam máš dvojku nebo trojku, trojku nebo čtyřku. Ale to je pro tebe španělská vesnice - to auto totiž neznáš a neumíš si to představit ani ve své fantazii. Tolik se liší od ostatních. O to raděj jsem, že ho mám.
HM, nebude to tým, že v NORMALNOM aute je otáčkomer? Alebo ste s pani manželkou nahluchlí..., ale inak súhlas, nie je problém nevšimnúť si, že nie je zaradená "päťka".
Problém je skôr v tom, ako si to C1 švihá kopec-nekopec, na to potrebuješ minimálne 150-180 koníkov, aby si mohol vybehnúť diaľničné stúpania NEZMENENOU rýchlosťou, či bez podraďovania.
Nie len Ty jazdíš po diaľnici..., mimochodom, nectí Ta, že v stúpaní tlačíš na plyn v 150-tke, aj keď už motor nevládze..., na to, že si jazdil na Tatre 815...ej, neviem, neviem...
Luboši, jestli ono to nebude tím, že mezi pětkou a čtyřkou je rozdíl jen 500 otáček, a při zvuku tříválce, který je "od přírody" hrubší a hlubší, to skutečně nepozná ani Bedřich Smetana, natož ty, který to nemáš v ruce, ani já, který to v ruce má už nějaký pátek. Prostě se stane, když na to nemyslíš a věnuješ se něčemu jinýmu. A těch 150 koní potřebuješ, protože "normálne" auto je těžké (min. 2x tolik), klade vělký odpor vzduchu pro svou čelní plochu. A protože nemá tak dobrý motor, který dokáže při polovičním objemu totéž :-)))
pro zajímavost, design vozů C1 a P 107 vytvořil osobně šéfdesigner Ferari Donato Coco. Tak to jsem fakt netušil. Aygo šlo cestou motorového člunu. Tak jestli se někomu zdála cena kolíňat vysoká, pak vězte, že Citroen musel zaplatit (a asi dobře) tomuto designérskému "mágovi" :-) Je fakt. že karoserie má hlavně při pohledu zboku šmrnc, oproti konkurentům ve své minitřídě. Na rok 2005 dost dobrý.
Na vlastní kůži jsem se přesvědčil, že slogan výrobce " zadní a čelní část vozu je konstruována tak, že odolává nárazům v městském provozu bez poškození" je pravdivá. Dostal jsem ránu zezadu na semaforech, kdy do mě vlítla slečna s Oplem Vectrou a zastavila se o mě. Byla to docela rána, až mi křuplo v kříži ( a dosavadní bolest zad ustoupila - díky slečně za tuto terapii). Vylezl jsem z kolíněte se strachem, že mám nabořený zadek. K mému údivu na autě nebylo vůbec, ale vůbec nic. Po bližším prozkoumání podlahy kufru zevnitř, i zespodu, musím konstatovat, že tento náraz byl opravdu pohlcen bez následků. Klobouk dolů.
Podle rezavění opravených míst to vypadá, že ti blbečci odbrousili pozink a tím nadělali víc škody než užitku. Trvej na dodatečném zapsání všech oprav do servisky, musejí na to přece mít nějaký doklad. Nebo to udělali na své náklady, aby tě potom mohli očůrat? A reklamovat znovu.
Já žasnu! Co to proboha je za pitomce?! Já mám tyto zkušenosti: Po dobu záruky na prorezivění karoserie (12 let) se v každém termínu (poprvé za 4 roky, poté po dvou letech - jako na emise) dostavím na kontrolu laku a podvozku. Bude mi vše opraveno za použití jejich schválené technologie. Samozřejmě to zaplatím (stejně jako pravidelnou údržbu). Dutiny si můžu ošetřit, nemá to žádný vliv na záruku. Rovněž tak fólie. Nesmím na podvozek nanést např. Plastizol, abych neznemožnil kontrolu stavu podvozku. Jediný způsob jak o záruku přijít, je nedostavit se na tyto pravidelné kontroly laku. Jinak taky mám lehké stopy od kamínků na kapotě, ale nerezaví to. Nemělo by, je to pozink. Pokud máš takové "štěstí" na pitomce v servisu, doporučoval bych kvalitního autolakýrníka, a celou kapotu nechat přelakovat a vypálit znovu, od základu. Ti blbečci ani nepoznají, že je přelakovaná. Jinak je moné, že bude reznout dál - rez je jako rakovina. Dělá metastáze (má tzv. kořeny).
Tu kapotu v Korytný jsem řešil na jaře 2008, ne 2007, jak píšu v předcházejícím příspěvku a stejně tak i současný problém s kapotou se děje teď na jaře 2009 a ne na jaře 2008. Bohužel tady nelze příspěvky, ani recenzi editovat :-(
Auto má najeto 50 000 km, krom garanček technicky jen toto: cca 45 000 km - výměna levé žárovky v osvětlení SPZ cca 48 000 km výměna levé přední halogenové žárovky A taky zbytečný problém s kapotou díky diletantismu autorizovaného servisu v Praze - Korytná ul.: Na jaře 2007 jsem našel na kapotě pod lakem prach. Toto bylo servisem Citroenu v Korytný uznáno a opraveno. Při přebírání jsem byl nadšen - kapota jako nová. Bohužel mi tuto opravu do garanční knížky nenapsali - myslel jsem, že je to výhoda. Velká chyba !!! Po 14 ti dnech se mě lak začal v místě oprav odlupovat, v Korytný mě poslali do prde.e, že je to od odlétávajících kamínků. Koupil jsem si tedy korekční fix a vady zaretušoval. Na jaře 2008 jsem objevil rezavé tečky na kapotě v místech minulé opravy (místa, která jsem opravoval korekčním fixem jsou v pořádku). Některé byly způsobeny odlétávajícími kamínky, některé však byly pod lakem. V Roztokách, kam jezdívám na garančky mě to neuznali, že je kapota náchylná k problémům a že je záruka na ní stejně problematická, tak mě vlastně poslali do prde.e taky. Protože jsem byl silně rozladěnej, zeptal jsem se, jak je to tedy s tou zárukou na podvozek a na prorezivění karosérie. Při koupi auta mě totiž prodejce v Příbrami doslova zakázal jakýkoliv antikorozní nástřik podvozku, nebo lepení průhledných fólií na kapotu, prahy, nebo zadní podběhy s tím, že bych ztratil záruku. Ale při uplatňování záruky pokud nechám auto, jak jsem koupil bych prý pak musel nějak prokázat, že se nejedná o vnější poškození a zrezlou část nechat na vlastní náklady opravit, aby záruka zůstala. Takže antikorozně ošetřit zavčas, záruka je k ničemu!!! Upozornění, chcete - li si kupovat nové auto ! ! ! ! ! ! ! Pokud Vám prodejce zakáže jakoukoli další ochranu auta pod pohrůžkou ztráty záruky (průhledné fólie na kapotu, prahy, nebo zadní podběhy; antikorozní ochranu podvozku; vystříkání dutin), většinou neposlouchat ! ! ! ! Mnohdy jsou to totálně vymaštěný paka. Uvedu dva příklady: Podzim 2007 - prodejce Peugeot v Třebíči - fa. ŠUDOMA s.r.o. Na můj dotaz, má-li P 107 rezervu umístěnou zevnitř vozu, nebo vně, jak bývalo u PSA zvykem a je-li rezerva plnohodnotná, nebo jen dojezdová (uvažoval jsem o přestavbě na LPG), mi prodávající slečna/paní sdělila, že ani neví jestli to vůbec nějakou rezervu má. Naštěstí jsem se mohl kouknout sám. Podzim 2007 - prodejce Citroen v Brně ul Hviezdoslavova - fa. CARLING spol. s.r.o. Prodávající chlapec mě po předváděcí jízdě s C1kou nadšeně vyprávěl, jak půl roku lezl na zadní sedadla pětidveřové C1 předními dveřmi, protože si nevšiml, že to má i dveře zadní. To už tuším nepotřebuje další komentář... Takoví lidé tedy ani netuší, co vlastně prodávají, takže samozřejmě řeči o zárukách a ujišťování, že auto je uděláno tak, aby bylo vše OK jsou k hov.u :-( Výsledkem je, že pokud bych se nezalekl těchto hloupých řečí, měl jsem tam už po novotě průhledné fólie na kapotě (nejhorší část mezi světly, nebo v zadních podbězích) a mohl jsem být v pohodě. Stejně tak nehodlám čekat, až mě za 8 let pošlou do prde.e s reznoucím podvozkem, protože je podvozek extrémě namáhán provozem a zrezl vinou mechanického poškození (solí, odlétávajícími kamínky...) a tak už zjišťuju, kolik stojí nástřik podvozku a dutin a určitě to nechám zavčas ošetřit.
To co teď popíšu není tvůj případ, vím že ty vrakem nejezdíš, ale obecně má Adrian pravdu: Jeden můj známý nedá dopustit na Mercedes. Jezdí s ním pravidelně na Slovensko a vždycky mi potom vypráví divoké příběhy z cesty. mercedes není samozřejmě nový, má už něco za sebou, ale vždycky se pobavím jeho historkami. Mimo jiné jak se mu hřál motor, ale protože je kvalitní, tak dojel i s vynechávajícím válcem. nebo jak mu po cestě upadl výfuk a táhl ho po zemi, jaká to byla sranda, když se všichni otáčeli... a jak a co opravoval, to bylo fakt úsměvné. Kluk své tři Mercedesy opravdu miluje, a asi ho to baví. já bych s tím však na dovolenou nejel. To jen pro příklad. Nadává na malá auta, v životě by si takové prý nekoupil (sám měří asi 163 cm). Další cvok v naší ulici: Neberu mu to, ať si každý koupí co chce, je to jeho věc. Ale rozum mi říká, že je to pitomost. Má Mitsubishi outlander, auto jako kráva. Ale rodinu v něm nikdy nikam nesvezl, seděj doma na prdeli, nejezdí ani na dovolenou, ani na víkendy. Auto mu stojí před panelákem, a jezdí s ním do práce a zpátky (10 km). Shodou okolností taky měří do 170ti. U srdce ho hřeje, jaký má fáro, ale že za ty prachy mohl mít auto odpovídající jeho potřebám a za zbytek vzít rodinu třeba na kanáry, to ho ani nenapadne. A to mi přijde jako zcestné.
Myslím, že větší tragéd je spíš ten kdo na dovolenou jede daleko větším, leč neskonale starším vrakem, trnouc, kdy a kde mu co odpadne, nebo přestane fungovat :-) Bez urážky :-)
Když jsem tak proběhl recenze C1, až mě zamrazilo, jak vám Standa posloužil jako hromosvod. Vždyť prakticky všichni pisatelé recenzí na tento vůz se shodli na stejné věci. Ale za hloupého je tu Standa. Ano, je fakt, že jeho recenze byla víc plná emocí a možná trochu nadnesl to, co jiní popsali jen jinými slovy. Ale že ho napadáte i na cizích recenzích, ne jen na té jeho, to mě udivuje. Asi vás musel pěkně tnout do vašeho ega? Nemůžete snést, že by malé autíčko mohlo v lecčems se vyrovnat většímu? Jestli mu vyhovuje, a nemá potřebu si vozit zadek ve velkém, je to jeho věc. A pokud má vůz takové jízdní vlastnosti jaké uvádí (a není sám) tak na tom něco asi bude. Není to důvod nazývat ho debilem.
Zase jedna věcná, že? Na vození slona C1 nepotřebuji. Ty doma nějakého máš? a jestli do něčeho kecám, tak jen tehdy, když s tím mám nějaké zkušenosti. A rozhodně nekecám do všech recenzí. Teď zas pro změnu kecáš ty.
No já to tvrdím od začátku: S C1 jezdím na dovolenou s rodinou a v pohodě. Jen se to naučit poskládat. Koho tohle video nepřesvědčí, s tím není už co řešit.
S tech tří miniaut,bych šel osobně radši do Toyoty,vim že je naprosto stejna,ale už jenom kvuli te značce na kapotě,francouze nemužu ani citit.A benzinova 1,0 je taky od Toyoty,proto tak funguje...
Jo, zvedlé plato ve výhledu vadí při couvání, pokud se necouvá jen podle zrcátek. Mám sice P107, ale to bude stejné. Zůstalo mi jednou zvedlé a couvat jsem nemohl, dokud jsem ho zas nesklopil. Facelift je opravdu hrozný, jsem rád, že mám původní verzi. Nevím, proč mění vozu "držku" a ještě takto blbě, kdyby radši změnili něco praktického v interiéru.
Nepřekáží, je malý a mám dojem, že ani nepřesahuje zadní opěrky, když jsou vysunuté pro jízdu. Plato vůbec nevnímám, vidím dozadu normálně vnitřním zrcátkem.
je opravdu na nic. Vyndal jsem ho, a na zadní straně jsem po celé šířce řezákem odřízl tu část zahnutou dolů, která překáží pokud desku zvednete nahoru. Potom jsem plato dal zpět. Už se dá zvednout kolmo nahoru, aniž by tam překážela. Později mi vadilo i to, že ji vůbec musím zvedat rukou (sama se zvedne jen do určitého úhlu, ale do kolma ji musím pomáhat rukou při vkládání velké cestovní tašky). Tak jsem k jedné nožce zadní opěrky přichytil (zaháknul) oboustranný háček, takové "S" dlouhé cca 8-10 cm, a desku mám trvale kolmo zvednutou a zaháknutou za její horní okraj. A je to - už nepřekáží. Pokud potřebuji kufr zakrýt, aby do něho nebylo vidět, jednoduše vyháknu háček a zavřu. Je to fakt to jediné, co mi na autě vadilo...
se dle mého názoru o tohoto malého auta nepovedla, přïpadá mi to jako nezdařená fotomontáž viz. http://www.novinky.cz/clanek/153413-citroen-c1-z-kolina-dostal-novou-predni-masku.html. Citroen by měl jít vlastní cestou a nekopírovat a ještě to zkazit.
Taky jsem viděl fotky a jsem taky celkem zděšen. C1 ale dopladla ještě dobře. Jako jediná přišla jen o část své čelní ochranné a hlavně nelakované čelní lišty, P 107 ji nemá už žádnou a je to daleko horší, než předchůdce.Nové barvy jsem ještě neviděl ale ta prezentovaná vínově červená u P107 je nádherná. Tu ale C1 mít nebude :-(
Viděl jsem novou verzi C1 s faceliftem, popravdě je to hrůza. Maska není již orientována horizontálně, ale vertikálně, což vůz opticky zužuje, zmizel jeho hravý úsměv a tváří se jako Kia Picanto nejstarší generace. Ale nové odstíny barev jsou super. Zlatá moje "stará" C1.
Koukám, že v této recenzi jsou údaje o výkonu a rychlostech stejné jako v recenzi od Standy (do které se tolik omezenců obouvalo). Takže odvozuji, že to asi bude pravda. Pravda taky je, že kdo nezkusil, neuvěří. Na předváděcí jízdě jsem C1 vyzkoušel, a věřte-nevěřte, okamžitě po rozjetí jsem přestal mít dojem, že řídím malý vůz. Sytý zvuk motoru, ostré a hlavně dlouhotrvající "nekonečné" zrychlení mi dalo vyzkoušet pocity řidiče silného sporťáku. Po vystoupení jsem nemohl uvěřit, že jsem právě jel s tím roztomilým nevinným diblíkem, na kterého se dívám... Zrychlení je superdlouhé právě proto, že zátah je od spodu až do otáček stejně silný a na jeden rychlostní stupeň zrychlíte min. o padesát km/h za pár vteřin. Že by VVT ?
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1
Včera jsme jeli s manželkou naší C1 po dálnici. Nechal jsem ji řídit (manželku), protože jsem měl v těle už okolo 300 km a chtěl jsem na chvíli relaxovat. Po dálnici si svištíme, motor bručí, já koukám občas na tachometr. Po rovince drží 160, občas je na 170ti, říkám si dobrý, je rozjetá, nebudu do toho kecat. Pak přišlo mě známé stoupání, kde mám občas plyn na podlaze, abych udržel 150. Ona to vylítla téměř nesníženou rychlostí a ještě občas ubírala plyn za autem, které jelo před ní. No prostě parádní lehká rychlá jízda, říkám si, ještě se máš od ní co učit... Až na konci dálnice jsem si všiml, že jela celou dobu na čtyřku :-)) Ale jak je vidět,. nikdo z nás to nepoznal - motor jen bručel, žádné vysoké otáčky, nebo týrání. Pětka je tam opravdu jen pro nižší spotřebu, jako u jiných aut šestka. A jak vidno, maximálku dosáhne C1 s přehledem na čtyřku a ještě jede víc.
04.09.2011 | 17:39:18 | | 89.102.252.* Reagovat
Pěkně povídačky
Číst, jak lítá C1 170 a ještě na.čtyřku?.Proč.to píšete? Já věřím, že.jde.o velmi vyspělý.motor, ale.z malých objemů mě vyléčilo Polo 1,O.. Z mnoha mých aut to určitě bylo fajn autíčko, ale.motůrek bez výkonové rezervy, nad 90 hlučný a spotřeba nic moc. Na trase šlo jít k 5,5 ale jakmile.se jezdilo po městě klidně 7...To si brala i Felicie 1,6 - ovšem výkon jinde. Objem ničím nenahradíš! Když čtu, že po městě se s tím jezdí na dvojku, joj, děkuju, nechte si ty.vysavače! Ná s Polem 1,0 předjel spousty aut i po dálnici. Ridič silného vozu nemusí chtít jet rychle, směšné!!!
04.09.2011 | 22:58:01 | Jkrka | 85.161.10.* Reagovat
RE:Pěkně povídačky
Vaší reakci se vpodstatě moc nedivím, vyplývá z toho, že toto auto málokdo skutečně zná a tudíž o něm moc neví. Nezatracujte ale příspěvky k němu, protože to, čemu se divíte, je prostě pravda. A promiňte, ale srovnávat C1 s polem 1.0 je asi totéž, jako srovnávat spartaka s fabií. není to jen o objemu. A motor 1.0 od Toyoty rozhodně není upocený vysavač, to jsou jen vaše zkušenosti s dřívějšími maloobjemy. C1 už je úplně jinde, a jak vidno, je to správná cesta, protože se po ní vydaly i jiné automobilky (bohužel ne vždy se stejným úspěchem).
05.09.2011 | 15:49:45 | | 89.103.103.* Reagovat
RE:Pěkně povídačky
A ještě dlužím odpověď, proč to píšu?? No přece protože je to můj zážitek a chci se o něj podělit s ostatními majiteli Cé jedniček :-)
05.09.2011 | 15:51:31 | | 89.103.103.* Reagovat
RE:RE:Pěkně povídačky
Akorát nevím, proč mám jinou IP adresu?????
05.09.2011 | 15:53:35 | | 89.103.103.* Reagovat
RE:RE:RE:Pěkně povídačky
Stando pozdravuj manželku,jet na čtyřku 170 a ještě to nepoznat ty ani ona to musíte bejt hodně automobilově vzdělaná rodinka.Příště zkuste radši 190 na dvojku nebo radši tu o Smolíčkovi.
05.09.2011 | 17:30:09 | | 93.99.128.* Reagovat
RE:RE:RE:RE:Pěkně povídačky
170 tento francúzky šmejd ani nedá
05.09.2011 | 19:13:46 | | 91.127.201.* Reagovat
RE:RE:RE:RE:RE:Pěkně povídačky
No vidím, že se zde vůbec nic nezměnilo. Dokud tady budete neustále reagovat na věci o kterých nevíte zhola nic, a které vpodstatě nejsou pro vás, je to tady o ničem. A věř mi, že ani ty, vzdělanec přes auta bys nepoznal, jestli tam máš čtyřku nebo pětku - u C1. O tom to totiž je. Nepoznal bys ani, jestli tam máš dvojku nebo trojku, trojku nebo čtyřku. Ale to je pro tebe španělská vesnice - to auto totiž neznáš a neumíš si to představit ani ve své fantazii. Tolik se liší od ostatních. O to raděj jsem, že ho mám.
05.09.2011 | 19:36:58 | | 89.103.103.* Reagovat
RE:RE:RE:RE:RE:RE:Pěkně povídačky
Jo, a pro znalce nad mým příspěvkem: 170 dá faceliftovaná verze už na trojku. Ovšem za cenu nižší akcelerace.
05.09.2011 | 19:38:07 | | 89.103.103.* Reagovat
RE:RE:RE:RE:RE:RE:Pěkně povídačky
HM, nebude to tým, že v NORMALNOM aute je otáčkomer? Alebo ste s pani manželkou nahluchlí..., ale inak súhlas, nie je problém nevšimnúť si, že nie je zaradená "päťka".
Problém je skôr v tom, ako si to C1 švihá kopec-nekopec, na to potrebuješ minimálne 150-180 koníkov, aby si mohol vybehnúť diaľničné stúpania NEZMENENOU rýchlosťou, či bez podraďovania.
Nie len Ty jazdíš po diaľnici..., mimochodom, nectí Ta, že v stúpaní tlačíš na plyn v 150-tke, aj keď už motor nevládze..., na to, že si jazdil na Tatre 815...ej, neviem, neviem...
05.09.2011 | 20:38:02 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Pěkně povídačky
Luboši, jestli ono to nebude tím, že mezi pětkou a čtyřkou je rozdíl jen 500 otáček, a při zvuku tříválce, který je "od přírody" hrubší a hlubší, to skutečně nepozná ani Bedřich Smetana, natož ty, který to nemáš v ruce, ani já, který to v ruce má už nějaký pátek. Prostě se stane, když na to nemyslíš a věnuješ se něčemu jinýmu. A těch 150 koní potřebuješ, protože "normálne" auto je těžké (min. 2x tolik), klade vělký odpor vzduchu pro svou čelní plochu. A protože nemá tak dobrý motor, který dokáže při polovičním objemu totéž :-)))
05.09.2011 | 21:24:21 | | 89.103.103.* Reagovat
RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Pěkně povídačky
A na Tatre jsem nikdy nejezdil. To seš někde jinde.
05.09.2011 | 21:25:08 | | 89.103.103.* Reagovat
RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:RE:Pěkně povídačky
Tak potom pardón, ale ak sa dobre pamätám, Standa písal, že na T 815 vrkal.ľuboš
05.09.2011 | 21:39:11 | | 213.151.218.* Reagovat
Pekná recenzia....
Normálne ľutujem všetkých, ktorí si nekúpia C1 + zvyšok, lebo asi vyhadzujeme peniaze do ľuftu...
Ale ako fejtón je naozaj výborná!!:)
14.08.2011 | 18:08:37 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
zajímavost
pro zajímavost, design vozů C1 a P 107 vytvořil osobně šéfdesigner Ferari Donato Coco. Tak to jsem fakt netušil. Aygo šlo cestou motorového člunu. Tak jestli se někomu zdála cena kolíňat vysoká, pak vězte, že Citroen musel zaplatit (a asi dobře) tomuto designérskému "mágovi" :-) Je fakt. že karoserie má hlavně při pohledu zboku šmrnc, oproti konkurentům ve své minitřídě. Na rok 2005 dost dobrý.
10.03.2011 | 21:56:52 | Reagovat
pružnost karoserie
Na vlastní kůži jsem se přesvědčil, že slogan výrobce " zadní a čelní část vozu je konstruována tak, že odolává nárazům v městském provozu bez poškození" je pravdivá. Dostal jsem ránu zezadu na semaforech, kdy do mě vlítla slečna s Oplem Vectrou a zastavila se o mě. Byla to docela rána, až mi křuplo v kříži ( a dosavadní bolest zad ustoupila - díky slečně za tuto terapii). Vylezl jsem z kolíněte se strachem, že mám nabořený zadek. K mému údivu na autě nebylo vůbec, ale vůbec nic. Po bližším prozkoumání podlahy kufru zevnitř, i zespodu, musím konstatovat, že tento náraz byl opravdu pohlcen bez následků. Klobouk dolů.
24.02.2011 | 19:51:19 | Reagovat
Nevhodný komentář
15.02.2010 | 15:22:26 | Jindra
Paveleu
Podle rezavění opravených míst to vypadá, že ti blbečci odbrousili pozink a tím nadělali víc škody než užitku. Trvej na dodatečném zapsání všech oprav do servisky, musejí na to přece mít nějaký doklad. Nebo to udělali na své náklady, aby tě potom mohli očůrat? A reklamovat znovu.
18.03.2009 | 19:54:08 | Honza Reagovat
No teda...
Já žasnu! Co to proboha je za pitomce?! Já mám tyto zkušenosti: Po dobu záruky na prorezivění karoserie (12 let) se v každém termínu (poprvé za 4 roky, poté po dvou letech - jako na emise) dostavím na kontrolu laku a podvozku. Bude mi vše opraveno za použití jejich schválené technologie. Samozřejmě to zaplatím (stejně jako pravidelnou údržbu). Dutiny si můžu ošetřit, nemá to žádný vliv na záruku. Rovněž tak fólie. Nesmím na podvozek nanést např. Plastizol, abych neznemožnil kontrolu stavu podvozku. Jediný způsob jak o záruku přijít, je nedostavit se na tyto pravidelné kontroly laku. Jinak taky mám lehké stopy od kamínků na kapotě, ale nerezaví to. Nemělo by, je to pozink. Pokud máš takové "štěstí" na pitomce v servisu, doporučoval bych kvalitního autolakýrníka, a celou kapotu nechat přelakovat a vypálit znovu, od základu. Ti blbečci ani nepoznají, že je přelakovaná. Jinak je moné, že bude reznout dál - rez je jako rakovina. Dělá metastáze (má tzv. kořeny).
18.03.2009 | 19:50:24 | Standa Reagovat
Oprava
Tu kapotu v Korytný jsem řešil na jaře 2008, ne 2007, jak píšu v předcházejícím příspěvku a stejně tak i současný problém s kapotou se děje teď na jaře 2009 a ne na jaře 2008.
Bohužel tady nelze příspěvky, ani recenzi editovat :-(
18.03.2009 | 16:56:23 | Adrian77 Reagovat
Po 50 000 km
Auto má najeto 50 000 km, krom garanček technicky jen toto:
cca 45 000 km - výměna levé žárovky v osvětlení SPZ
cca 48 000 km výměna levé přední halogenové žárovky
A taky zbytečný problém s kapotou díky diletantismu autorizovaného servisu v Praze - Korytná ul.:
Na jaře 2007 jsem našel na kapotě pod lakem prach. Toto bylo servisem Citroenu v Korytný uznáno a opraveno. Při přebírání jsem byl nadšen - kapota jako nová. Bohužel mi tuto opravu do garanční knížky nenapsali - myslel jsem, že je to výhoda. Velká chyba !!! Po 14 ti dnech se mě lak začal v místě oprav odlupovat, v Korytný mě poslali do prde.e, že je to od odlétávajících kamínků. Koupil jsem si tedy korekční fix a vady zaretušoval.
Na jaře 2008 jsem objevil rezavé tečky na kapotě v místech minulé opravy (místa, která jsem opravoval korekčním fixem jsou v pořádku). Některé byly způsobeny odlétávajícími kamínky, některé však byly pod lakem. V Roztokách, kam jezdívám na garančky mě to neuznali, že je kapota náchylná k problémům a že je záruka na ní stejně problematická, tak mě vlastně poslali do prde.e taky. Protože jsem byl silně rozladěnej, zeptal jsem se, jak je to tedy s tou zárukou na podvozek a na prorezivění karosérie. Při koupi auta mě totiž prodejce v Příbrami doslova zakázal jakýkoliv antikorozní nástřik podvozku, nebo lepení průhledných fólií na kapotu, prahy, nebo zadní podběhy s tím, že bych ztratil záruku. Ale při uplatňování záruky pokud nechám auto, jak jsem koupil bych prý pak musel nějak prokázat, že se nejedná o vnější poškození a zrezlou část nechat na vlastní náklady opravit, aby záruka zůstala. Takže antikorozně ošetřit zavčas, záruka je k ničemu!!!
Upozornění, chcete - li si kupovat nové auto ! ! ! ! ! ! !
Pokud Vám prodejce zakáže jakoukoli další ochranu auta pod pohrůžkou ztráty záruky (průhledné fólie na kapotu, prahy, nebo zadní podběhy; antikorozní ochranu podvozku; vystříkání dutin), většinou neposlouchat ! ! ! ! Mnohdy jsou to totálně vymaštěný paka. Uvedu dva příklady:
Podzim 2007 - prodejce Peugeot v Třebíči - fa. ŠUDOMA s.r.o.
Na můj dotaz, má-li P 107 rezervu umístěnou zevnitř vozu, nebo vně, jak bývalo u PSA zvykem a je-li rezerva plnohodnotná, nebo jen dojezdová (uvažoval jsem o přestavbě na LPG), mi prodávající slečna/paní sdělila, že ani neví jestli to vůbec nějakou rezervu má. Naštěstí jsem se mohl kouknout sám.
Podzim 2007 - prodejce Citroen v Brně ul Hviezdoslavova - fa. CARLING spol. s.r.o.
Prodávající chlapec mě po předváděcí jízdě s C1kou nadšeně vyprávěl, jak půl roku lezl na zadní sedadla pětidveřové C1 předními dveřmi, protože si nevšiml, že to má i dveře zadní. To už tuším nepotřebuje další komentář...
Takoví lidé tedy ani netuší, co vlastně prodávají, takže samozřejmě řeči o zárukách a ujišťování, že auto je uděláno tak, aby bylo vše OK jsou k hov.u :-(
Výsledkem je, že pokud bych se nezalekl těchto hloupých řečí, měl jsem tam už po novotě průhledné fólie na kapotě (nejhorší část mezi světly, nebo v zadních podbězích) a mohl jsem být v pohodě.
Stejně tak nehodlám čekat, až mě za 8 let pošlou do prde.e s reznoucím podvozkem, protože je podvozek extrémě namáhán provozem a zrezl vinou mechanického poškození (solí, odlétávajícími kamínky...) a tak už zjišťuju, kolik stojí nástřik podvozku a dutin a určitě to nechám zavčas ošetřit.
18.03.2009 | 16:48:57 | Adrian77 Reagovat
Radkovi
To co teď popíšu není tvůj případ, vím že ty vrakem nejezdíš, ale obecně má Adrian pravdu: Jeden můj známý nedá dopustit na Mercedes. Jezdí s ním pravidelně na Slovensko a vždycky mi potom vypráví divoké příběhy z cesty. mercedes není samozřejmě nový, má už něco za sebou, ale vždycky se pobavím jeho historkami. Mimo jiné jak se mu hřál motor, ale protože je kvalitní, tak dojel i s vynechávajícím válcem. nebo jak mu po cestě upadl výfuk a táhl ho po zemi, jaká to byla sranda, když se všichni otáčeli... a jak a co opravoval, to bylo fakt úsměvné. Kluk své tři Mercedesy opravdu miluje, a asi ho to baví. já bych s tím však na dovolenou nejel. To jen pro příklad. Nadává na malá auta, v životě by si takové prý nekoupil (sám měří asi 163 cm). Další cvok v naší ulici: Neberu mu to, ať si každý koupí co chce, je to jeho věc. Ale rozum mi říká, že je to pitomost. Má Mitsubishi outlander, auto jako kráva. Ale rodinu v něm nikdy nikam nesvezl, seděj doma na prdeli, nejezdí ani na dovolenou, ani na víkendy. Auto mu stojí před panelákem, a jezdí s ním do práce a zpátky (10 km). Shodou okolností taky měří do 170ti. U srdce ho hřeje, jaký má fáro, ale že za ty prachy mohl mít auto odpovídající jeho potřebám a za zbytek vzít rodinu třeba na kanáry, to ho ani nenapadne. A to mi přijde jako zcestné.
02.02.2009 | 11:29:47 | Standa Reagovat
To Radek
Myslím, že větší tragéd je spíš ten kdo na dovolenou jede daleko větším, leč neskonale starším vrakem, trnouc, kdy a kde mu co odpadne, nebo přestane fungovat :-) Bez urážky :-)
02.02.2009 | 10:08:51 | Adrian77 Reagovat
Co máte?
Když jsem tak proběhl recenze C1, až mě zamrazilo, jak vám Standa posloužil jako hromosvod. Vždyť prakticky všichni pisatelé recenzí na tento vůz se shodli na stejné věci. Ale za hloupého je tu Standa. Ano, je fakt, že jeho recenze byla víc plná emocí a možná trochu nadnesl to, co jiní popsali jen jinými slovy. Ale že ho napadáte i na cizích recenzích, ne jen na té jeho, to mě udivuje. Asi vás musel pěkně tnout do vašeho ega? Nemůžete snést, že by malé autíčko mohlo v lecčems se vyrovnat většímu? Jestli mu vyhovuje, a nemá potřebu si vozit zadek ve velkém, je to jeho věc. A pokud má vůz takové jízdní vlastnosti jaké uvádí (a není sám) tak na tom něco asi bude. Není to důvod nazývat ho debilem.
30.01.2009 | 10:45:58 | Míra Reagovat
pro Tondas
Zase jedna věcná, že? Na vození slona C1 nepotřebuji. Ty doma nějakého máš? a jestli do něčeho kecám, tak jen tehdy, když s tím mám nějaké zkušenosti. A rozhodně nekecám do všech recenzí. Teď zas pro změnu kecáš ty.
30.01.2009 | 10:38:42 | Standa Reagovat
Ha, zde bylo to video. Každopádně, takhle na dovolenou jezdí jen tragéd - bez urážky.
29.01.2009 | 19:19:17 | Radek Reagovat
pro Standa
jasně,ty odvezeš i slona.A ještě líp dovedeš kecat úplně do všech recenzí.
29.01.2009 | 19:08:14 | tondas Reagovat
Prostornost
No já to tvrdím od začátku: S C1 jezdím na dovolenou s rodinou a v pohodě. Jen se to naučit poskládat. Koho tohle video nepřesvědčí, s tím není už co řešit.
13.01.2009 | 16:16:06 | Standa Reagovat
Prostornost
Ještě pár videí, co vše lze do C1 naložit :-)
http://www.youtube.com/watch?v=JpYMlfc6xtY
http://www.youtube.com/watch?v=HoHdUKZmcIk&feature=related
13.01.2009 | 14:35:11 | Adrian77 Reagovat
pro Itall
Takt to fakt nevím, já ještě nikdy při couvání dozadu nekoukal :-)) ani si to neuvědomuju. Asi fakt couvám na zrcátka.
07.01.2009 | 20:04:42 | Standa Reagovat
S tech tří miniaut,bych šel osobně radši do Toyoty,vim že je naprosto stejna,ale už jenom kvuli te značce na kapotě,francouze nemužu ani citit.A benzinova 1,0 je taky od Toyoty,proto tak funguje...
07.01.2009 | 18:56:04 | Reagovat
Jo, zvedlé plato ve výhledu vadí při couvání, pokud se necouvá jen podle zrcátek. Mám sice P107, ale to bude stejné. Zůstalo mi jednou zvedlé a couvat jsem nemohl, dokud jsem ho zas nesklopil. Facelift je opravdu hrozný, jsem rád, že mám původní verzi. Nevím, proč mění vozu "držku" a ještě takto blbě, kdyby radši změnili něco praktického v interiéru.
07.01.2009 | 17:24:40 | Itall Reagovat
Nepřekáží
Nepřekáží, je malý a mám dojem, že ani nepřesahuje zadní opěrky, když jsou vysunuté pro jízdu. Plato vůbec nevnímám, vidím dozadu normálně vnitřním zrcátkem.
10.11.2008 | 10:38:03 | Standa Reagovat
Adrian77
A nepřekáží to zvedlý plato ve výhledu dozadu?
07.11.2008 | 15:15:59 | Reagovat
Plato za zadním oknem
je opravdu na nic. Vyndal jsem ho, a na zadní straně jsem po celé šířce řezákem odřízl tu část zahnutou dolů, která překáží pokud desku zvednete nahoru. Potom jsem plato dal zpět. Už se dá zvednout kolmo nahoru, aniž by tam překážela. Později mi vadilo i to, že ji vůbec musím zvedat rukou (sama se zvedne jen do určitého úhlu, ale do kolma ji musím pomáhat rukou při vkládání velké cestovní tašky). Tak jsem k jedné nožce zadní opěrky přichytil (zaháknul) oboustranný háček, takové "S" dlouhé cca 8-10 cm, a desku mám trvale kolmo zvednutou a zaháknutou za její horní okraj. A je to - už nepřekáží. Pokud potřebuji kufr zakrýt, aby do něho nebylo vidět, jednoduše vyháknu háček a zavřu. Je to fakt to jediné, co mi na autě vadilo...
07.11.2008 | 09:54:56 | Standa Reagovat
Kopie Audi masky
se dle mého názoru o tohoto malého auta nepovedla, přïpadá mi to jako nezdařená fotomontáž viz.
http://www.novinky.cz/clanek/153413-citroen-c1-z-kolina-dostal-novou-predni-masku.html. Citroen by měl jít vlastní cestou a nekopírovat a ještě to zkazit.
06.11.2008 | 17:46:36 | Pepa Reagovat
hruuuza
tak isto som sa na to pozrel a bol som zdeseny- facelift sa vobec nevydaril este dobre ze mame stare pekne C1...
06.11.2008 | 12:03:37 | Hegi Reagovat
facelift
Taky jsem viděl fotky a jsem taky celkem zděšen. C1 ale dopladla ještě dobře. Jako jediná přišla jen o část své čelní ochranné a hlavně nelakované čelní lišty, P 107 ji nemá už žádnou a je to daleko horší, než předchůdce.Nové barvy jsem ještě neviděl ale ta prezentovaná vínově červená u P107 je nádherná. Tu ale C1 mít nebude :-(
05.11.2008 | 11:45:47 | Adrian77 Reagovat
Facelift pro r.2009
Viděl jsem novou verzi C1 s faceliftem, popravdě je to hrůza. Maska není již orientována horizontálně, ale vertikálně, což vůz opticky zužuje, zmizel jeho hravý úsměv a tváří se jako Kia Picanto nejstarší generace. Ale nové odstíny barev jsou super. Zlatá moje "stará" C1.
05.11.2008 | 07:39:18 | Standa Reagovat
Asi je to pravda
Koukám, že v této recenzi jsou údaje o výkonu a rychlostech stejné jako v recenzi od Standy (do které se tolik omezenců obouvalo). Takže odvozuji, že to asi bude pravda. Pravda taky je, že kdo nezkusil, neuvěří. Na předváděcí jízdě jsem C1 vyzkoušel, a věřte-nevěřte, okamžitě po rozjetí jsem přestal mít dojem, že řídím malý vůz. Sytý zvuk motoru, ostré a hlavně dlouhotrvající "nekonečné" zrychlení mi dalo vyzkoušet pocity řidiče silného sporťáku. Po vystoupení jsem nemohl uvěřit, že jsem právě jel s tím roztomilým nevinným diblíkem, na kterého se dívám... Zrychlení je superdlouhé právě proto, že zátah je od spodu až do otáček stejně silný a na jeden rychlostní stupeň zrychlíte min. o padesát km/h za pár vteřin. Že by VVT ?
30.10.2008 | 13:15:10 | Jonathan Reagovat