Rok výroby:2006Typ motoru:1.0 VVTiStav km při koupi:0 kmStav km nyní:19 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,2 l/100 kmVloženo:28. 8. 2007
"Cé jedničku" jsme si koupili po delším váhání a zvažování pro a proti. Potřebovali jsme vůz na každodenní ježdění, který by byl úsporný, pohyblivý a vzhledem k tomu, že máme malé děti a na dovolenou jezdíme jen 1x ročně vždy do chatek nebo penzionů, zvolili jsme auto menší. Nevozíme kola ani stany, na časté výlety bereme jen batohy a nějakou tu tašku. Většinu roku bude naše autíčko sloužit k jízdám do zaměstnání a na nákupy. Proto jsme se rozhodli pro tohoto drobečka.
Při jeho prohlídce jsme byli nadšeni prostorem pro cestující. Je typován pouze pro 4 osoby, což nás udivilo, ale neodradilo. Zatím jsme čtyři a přírůstek neplánujeme. I když jeden nikdy neví...
Ve voze se necítíme nijak stísněně, přístup je také pohodlný, dík velkým dveřím a vyššímu umístění sedadel se do něho dobře nasedá. Sedadla jsou tužší, ale pohodlná.
Nejmile nás překvapil tuhý podvozek. Po přechodu z měkce naladěného auta je to skutečně šok. Ale jak jsme zjistili za jízdy, má to své přednosti. Auto drží perfektně stopu, nenaklání se při ostrém projetí zatáčky, ani se nekolíbá při rychlých změnách směru. A na tvrdší pérování jsme si zvykli, je to asi jen věc návyku. Nejvíc nám vadí, že kufr se otvírá klíčem. Po nastartování, pokud chci do kufru, musím zase motor vypnout. Vyřešili jsme to tím, že používáme oba klíče: Jeden na startování a jízdu, druhý na kufr. Je to hloupé řešení, ale levnější než dodatečná montáž centrálního zamykání. Pokud bychom si nechali centrál namontovat při výrobě vozu, byl by levnější. Ostatním toto vřele doporučuji.
Také klimatizace je výhodou, protože pokud budou takto horká léta jako letos, využije se a vyplatí se. Díky velkému čelnímu sklu se interiér dost přehřívá. Od záběhu až doposud spotřeba vozu nepřekročila 5,5 litrů. To ale jen ve městě a v zimě. Během ostatních jízd se pohybovala od 4,6 do 5,2 (měřeno tankováním plná-plná a ujetými km).
Motor je čilý, rád jde do otáček, a vzhledem k použitým převodům dovede s autíčkem "utíkat" po dálnici v pohodě 160, aniž by se trápil přetáčením. Převody jsou celkově delší, není zde potřeba tak často řadit, zejména ve městě. Celkově se tento vůz povedl, a pokud nepřijde ten neplánovaný přírůstek do rodiny, určitě ho nemíním v dohledné době vyměnit.
Jak vyměním levý přední světlomet? Nikde v návodu se o tom samozřejmě nemohu dočíst. Zřejmě nepočítají s tím, že si po uplynutí záruční doby bude majitel svépomocí řešit určité problémy a nedá přednost předraženému servisu. Hrůza.
Nepotřebuješ předražený servis. Stačí jakýkoliv ŠIKOVNÝ nezávislý servisák. Sám takového mám, a jsem spokojen. Návod na výměnu světlometu jsem naposled viděl v příručce pro Trabant 601 :-)
Super recenze, tento vůz vlastním a mohu jen potvrdit její pravdivost. V současné době je už i cena tohoto vozu na rozumné výši. A lehká ojetinka s nějakými 20-40 000 km za 90-110 000 Kč je super volba pro toho, kdo pokukuje po malém autě. Vzhledem k roku vzniku již není nejkrásnější a nejmodernější (taková nová Kia Picanto nebo Spark jsou již mnohem hezčí), ale rozhodně je etalonem kvality a spolehlivosti a hlavně ekonomiky provozu - zde na něj nikdo zatím nemá.
C 1 je úplnej drak. Na semaforech se nikdo nečape. Když jedu v nízkých otáčkách, má to zvuk jako diesel. Když to naopak roztočím, je to jako ferari nebo lambo. Prostě super kára!
poznatky: na 406 HDi cena za l km jazdy, vrátane servisu, poistenia, PHM a pod.: 4,60-4,70 SK/ 1 km, kupované nové na SK, na 607 HDi cca 5,30 SKK/ l km, vrátane všetkých nákladov. Aj pneu, poistenia, straty hodnoty a podobne. Kupovaná jazdená, ak by bola nová, min. 13-15 SKK/ 1 km. To iba na ilustráciu, že malé a lacné, nemusí byť lacné....
Na píšu jen pár čísel: Náklady na 1 km při používání Shell V-Power vychází na 1,45 Kč. Při připočtení pravidelných servisů náklady na 1km stouply na 1,65 (zanedbatelné). Při započítání ceny vozu (tehdy 229900) je na 1 km náklad 7,65, včetně paliva a servisu, ale ten se samozřejmě s počtem km snižuje. Toť jsou náklady na provoz C1 .
No tak to teda nic takového neznám. V kabině nemám jediný pazvuk. Mysli si o mě co chceš, třeba že jsem hluchý (a to nejsem), nebo kecám (a to nekecám). Pouze snad (ale velice sporadicky) když je mínus 18 a víc pod nulou, tak vrtule topení slabě bzučí když jedu z kopce, nebo brzdím (asi axiální vůle daná zvětšením vůle nízkou teplotou). Ale to fakt jen ve velikém mrazu. Jiné zvuky fakt nemám. Přísahám :-))
Už jsem to tu psal. Sedačka je teď celkem zticha, mám za to, že je to horší při větším mrazu. Když jsem dával potahy a máčkl na ni rukou, tak vrzala nejvíc. No, ale beru to tak, že na sedačce se sedí a né mačká rukou, tak na ní nemačkám .
Bydlím v Krušných horách. Takže s tím sněhem a okreskama jsi mě pobavil :-))) Ať se ti na tu sedačku mrknou v servisu, třeba chce něco jen dotáhnout..?
Ahoj Honzo, mám stejnou zkušenost. Jak se spolehlivostí, tak s tím topením. Ale klimu já nemám :-( Na dálky to topí super, ale po městě až tak po 10 minutách jízdy, a to už většinou vylézám. Povedlo se mi taky drbnout podlahou o obrubník. Dali nám ho do vrat u vjezdu do garáží a když jsem na něj najel, tak se sviňa nadzvedl druhý konec a prásk mi do podlahy. Na příští servisce to musím nechat zkontrolovat a opravit antikorozní nátěr.
Jsem pisatel recenze a mohu jen po čase konstatovat naprostou spokojenost. Mám najeto 40 000 km, výměna olejů a filtrů 1x ročně a výměna jedné žárovky ve světlometu. C1 chodí jako hodinky, naprosto bez zvad. Nedostatek: V mrazu déle trvá, než začne pořádně topit. Malý motorek by se měl rychleji prohřát, ale asi není čím (při malé spotřebě paliva a vyšší účinnosti motoru asi vzniká méně odpadového tepla). I stěrače jsou původní, spotřeba v průměru 5,2 ve městě, (v mrazech stoupá na 5,7 ve městě).
Oni stále nemohli přijít na to, co tomu je. Když si přečteš níže uvedené, tak vedení ve Francii jim nedalo povolení s tím nic dělat (mimo běžné kontroly a přeměřování) a nařídili vyměnit motor. Potom teprve ten můj rozebrali úplně a posloužil jim k účelům nějakého zkoumání a pozorování, tak nějak mi to vysvětlovali. Přitom na to přišli. Prý se takhle citroen staví k většině reklamací mototrů, dokonce dává "kulanci"-tzn. že se spolupodílí na nákladech na opravu motoru i když k ní došlo už po záruce - jasně né, když ho majitel zničil očividnou vlastní blbostí.
Karel: Milý Karle, nikdy jsem netvrdil, ani nenaznačoval, že jsem odborník na údaje v TP. Nekupuji auto každý rok, ani s nimi nekšeftuji, takže mi to snadno uniklo, ale hned jsem to ověřil. O zloděje neměj péči, ti to určitě věděli jako první a možná, že dokonce i zařídili, aby to tak bylo. Pokud jde o výměnu motoru kvůli pružince na napínáku rozvodového řetězu (jestli jsem to dobře pochopil), jedná se o neodbornost servisu, kompenzovanou ochotou nějak to opravit. Nežij v iluzi, že výměna motoru je menší zásah, než výměna pružinky. Ovšem při kvalitním provedení by to mělo být jedno. Tak ať Ti autíčko slouží bez dalších závad.
i já jsem byl mile překvapený a nečekal jsem to. Dokonce jsem měl depky z toho, že se mi několikrát vrtali v motoru a pak mi ho zase vrátí... No, nestalo se tak.
Tady je vidět, jaký přehled mají někteří "odborníci", kteří se tu objevují. Samozřejmě, že číslo motoru se už několik let neeviduje. Doufám, že jsem tím nedal návod zlodějům... A že mi vyměnili celý motor je naopak velmi solidní jednání. Proč, když jsem koupil nový vůz s novým motorem, bych měl jezdit s několikrát rozebraným a opravovaným. Nový tam byl a nový tam zase je. Možná by se mohli jiní prodejci učit od Citroenu serióznímu přístupu k zákazníkovi. A pro Simon: Tlumiče nejsou součástí pneumatiky, ale napínací kladka je součástí motoru.
neb: Máš pravdu, u Fabie v roce 2002 jsem číslo motoru v TP ještě měl, ale u P107 z loňska už tam číslo není. Takže mohou klidně měnit celé motory kvůli prkotinám.
Neviem ako v CZ, ale na SK sa už pár rokov v techničáku číslo motora neuvádza. Motor sa považuje za spotrebný vymeniteľný diel, podobne ako spojka, alebo tlmiče...
Tak nový motor už mám zajetý, jezdí super, jako hodinky. Dodatečně také přišli na závadu původního motoru: Vadná pružinka napínací kladky rozvodového řetězu. Jaká banalita! Říkali, že pokud by se ozvalo více zákazníků, že slyší nepatřičné zvuky, okamžitě udělají svolávací akci a všem to zdarma vymění. Ale je možné, že jsem měl smůlu jen já na špatný kus pružiny. Tak komu něco v motoru cvaká a hrčí, nebojte se ozvat. Jde o maličkost a máte klid.
Jestli to je jako u koncernu,tak v napínáku je pružina,která napíná řetěz když není ještě natlakovanej olejem a pokud je unavená,tak to po studeným startu rachotí.
Pokud ti jde jen o hrčivý zvuk motoru za studena, tak můžeš být v klidu. Je to normální zvuk tohohle motoru (Daihatsu 1.0) a projevuje se nejen u všech tří kolíňat předchozí generace, ale i u Yarisů s tímto motorem. Po zahřátí motoru zvuk ustane. Není to závada. Maličko podezírám servis, který Karlovi motor nakonec vyměnil, že sami nevěděli, co tomu je, protože to v té době neznali. Dnes už to ví běžně každý majitel vozu i servis.
tak to ti gratuluji alespon nekdo narazil na solidni prodejce ono se mu to nakonec vyplati lidi si to reknou doporuci a tak to ma byt navic ti bezi nova zaruka v plne delce to nema chybu
Tak je moje reklamace vyřízená. U Citroena byli velice vstřícní a seriózní. Žádné úhybné manévry ani snaha se vyzout z odpovědnosti. Motor několikrát rozebrali, přeměřovali, zkoumali.Jelikož na nic konkrétního nepřišli, palivo i olej v pořádku, tak mi zařídili fungl nový komplet motor. V pátek si pro svého drobečka jedu, už se mi po něm stýskalo. A zase budu v záběhu. Zřejmě nějaká výrobní nebo zkrytá vada. Líbilo se mi, že po celou dobu ze mě nedělali vola, chovali se opravdu zodpovědně a vstřícně. Tak si představuju péči o zákazníka.
Máš pravdu, také jsem byl náležitě pyšný, že motor je Japonec = kvalita. Jenže ouha, zjistil jsem, že se montuje v Polsku. To je v současné době totálně v pr...i. Koupíš si značkovou věc, ať je to Adidas, Philips, Nikon, a zjistíš, že všechno se vyrábí v Asii! Ale v tý nejchudší (China, Korea, nebo ve Venezuele, Mexiku). Kam to ten svět spěje! Nedá se už věřit ani značce.
Naprosto přesně.Po 30 dnech se domáhat vrácení peněz,coz samozrejme neudelají,tak nezbyva nez soud.Je nepříjemné že je ale člověk bez auta(coz musí řešit( a k tomu vylohy na znalecky posudek , pravnika atd uz jsem v te situaci jednou byl, i kdyz se nejednalo o auto a vsichni tadyti hajzlici do posledni chvile veri ze to neudelate pak slo vsechno raz naraz
Každopádně po 30 dnech ať navalí prachy. Klidně si kup opět C1, pokud jsi spokojen. Podělat se může každé auto. Mimochodem, lámat hlavu by si měli spíš v Japonsku, motor je Toyota.
Tak je to už přes 3 týdny v opravě (záruka) a pořád nic. Říkali, že se s tím ještě nikdy nesetkali, že je to první případ. Museli mít schválení z Prahy, že to smějí rozebrat. Pak tam prý něco vyměnili, složili to, a dělalo to stále to samé. Problém řešili až ve francii na konsiliu odborníků, pak jeli do Prahy na nějaké speciální školení k tomuto problému, a zase nic. Dosud se mi neozvali. Ale těsnění pod hlavou to prý nebylo. Jsem zvědav, jak to vyřeší. Nejlepší by byl nový motor. To auto bylo jinak spolehlivé jako hodinky a jezdilo krásně a úsporně. Jistě by jezdilo dodnes, kdybych ten podivný zvuk nereklamoval. No uvidíme. Ze zákona mají na opravu max. 30 dní. Už jsem koukal po recenzích na jiné vozy (zajímala by mě Thália nebo C3) ale ty zkušenosti tam s nima byly katastrofální. Takže zlatá C1 ! Jen ten motůrek....
No pokud je tam bílá emulze tak se tam nějak dostává voda (nemusí toho být hodně takže to nepoznáš na nádobce jestli se ztrácí nebo ne) takže to spíše vypadá na těsnění pod hlavou radši to nechat pořádně zkontrolovat dokud to je vzáruce...
voda se neztrácí, ani nenese stopy po mastnotě. Volali mi, že tohle je v pořádku. Ale že zvuk je opravdu divný. Je to v záruce, tak si ho tam nechali na podrobné zjišťování závady. Jsem celej napnutej. Budou brát taky vzorky paliva a oleje (tankuju u Shellu).
Jezdím s C1 druhý rok a poslední dobou se mi zdá, že za studena, než se ohřeje motor, má nějaký hrubší zvuk, takové jako rrrrrrrrrrrrrrr, ještě podmalované syčením. Tak mám strach, jestli někde nepodfukuje těsnění (výfuk, nebo nedejbože hlava). Ve víčku oleje je bílá emulze. V pondělí jedu do servisu, tak jsem zvědav, co mi řeknou.
Bylo mi jasný, že na tohoto chytráka musím narazit a i v recenzi na C1. Např. v recenzi pana Standy píše chytrý Mozilla, že C1 je rozzuřenej vysavač, kterej má výkon jenom v otáčkách a pozná každý kilo navíc. Takže, jako většina jeho blábolů i tento je NESMYSL! C1 je pohodář, bručoun, kterej krásně táhne dík pružnosti motoru a pro přebytek výkonu si mohl dovolit dlouhé převody. Jezdil jsem s C1 celé léto a pěkně naloženej. Rozdíl výkonu plného a prázdného vozu byl téměř zanedbatelný Subjektivně těžko posouditelný. Možná za pomoci měřících přístrojů bychom našli určitou odchylku ve zrychlení. Ale pro normální lidské smysly velice nevýrazné. Jen chci varovat před tímto Mozillou, který se pohybuje po většině recenzí různých typů aut a všem hrozně "rozumí". Asi všemi jezdil. Všude byl a všechno zná nejlíp.
Od doby, kdy jsem C1 koupil, jsem najel další spoustu km v nejrůznějších podmínkách, a zjistil jsem toto: Spotřeba se nijak závažně nemění v podle stylu jízdy. Jezdil jsem vyloženě klidně, s lehkou nohou na plynu, využíval setrvačnost, motor max. do 2/3 otáček, spíš míň. Spotřeba mimo město 5/100. A jezdil jsem jak urvanej, plyn-brzda, motor do otáček až k omezovači, prudká zrychlení a jízda nejvyšší možnou rychlostí. Spotřeba mimo město: 5,5/100 km. Takže zjištění: Pomalou jízdou nic neušetříte. A rychlou zase neproděláte kalhoty. Rozdíl cca půl litru (i kdybych se splet, tak max. 1 litr) je zanedbatelný. Nevím čím to je, snad počítač dávkuje palivo jen tak, jak motor právě podle podmínek potřebuje? Ale mám radost: Nemusím mít výčitky svědomí, když jedu ostřeji, že spláču nad spotřebou a že se u pumpy nedoplatím
Mám 90 kg a manželka taky není žádnej drobeček. Tohle auto nám vyhovuje, a vnoučata ho přímo milujou. Když s nimi chceme někam jet, (máme ještě feldu), vždycky křičí "pojedeme Natašou!" (tak cé jedničce říkáme). Kufr nám taky stačí, pouze když potřebujeme naložit větší předměty (basa piv, kufr, apod.) tak vyndaváme krycí desku za zadním oknem. Lépe se pak do kufru může. Jen ji vycvakneme a položíme nahoru na zadní opěrky. Feldou už jezdíme jenom okolo komína, na delší cesty bereme zásadně Natašu
Má klimatizaci,ale nemá centrál?Myslel jsem,že šetření na výbavě je doména nejmenované tuzemské značky a vidím,že nejsou chlapci z MB sami.Jinak autíčko je to pěkný,ale z mýho subjektivního pohledu nechápu jak s tím můžeš existovat s rodinou.Nemyslím s dovolenou,to máš pravdu,ale běžné situace,přeprava předmětů z bodu A do bodu B.Já si s našima dítkama připadám jako autodopravce,příští auto bude WV Transporter.Tak kupu štastných km a s tím klíčkem ti to fakt nezávidím
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C1
Dotaz
Jak vyměním levý přední světlomet? Nikde v návodu se o tom samozřejmě nemohu dočíst. Zřejmě nepočítají s tím, že si po uplynutí záruční doby bude majitel svépomocí řešit určité problémy a nedá přednost předraženému servisu. Hrůza.
05.02.2015 | 08:47:48 | Štraub | 90.181.89.* Reagovat
RE: Dotaz
Nepotřebuješ předražený servis. Stačí jakýkoliv ŠIKOVNÝ nezávislý servisák. Sám takového mám, a jsem spokojen. Návod na výměnu světlometu jsem naposled viděl v příručce pro Trabant 601 :-)
05.02.2015 | 19:27:02 | | 89.102.162.* Reagovat
Super recenze, tento vůz vlastním a mohu jen potvrdit její pravdivost. V současné době je už i cena tohoto vozu na rozumné výši. A lehká ojetinka s nějakými 20-40 000 km za 90-110 000 Kč je super volba pro toho, kdo pokukuje po malém autě. Vzhledem k roku vzniku již není nejkrásnější a nejmodernější (taková nová Kia Picanto nebo Spark jsou již mnohem hezčí), ale rozhodně je etalonem kvality a spolehlivosti a hlavně ekonomiky provozu - zde na něj nikdo zatím nemá.
10.08.2011 | 21:41:32 | | 89.103.103.* Reagovat
C 1 je úplnej drak. Na semaforech se nikdo nečape. Když jedu v nízkých otáčkách, má to zvuk jako diesel. Když to naopak roztočím, je to jako ferari nebo lambo. Prostě super kára!
09.03.2009 | 12:40:26 | Reagovat
Luboš srovnává náklady nového vozu s ojetinou. Hrušky a jabka.
25.02.2009 | 16:10:32 | Reagovat
Luboš
Tebou uvedená auta jsi kupoval nová?
25.02.2009 | 12:54:38 | Honza Reagovat
Luboš
A kolik máš najeto? Natom ten kilometrový náklad záleží nejvíc. U Honzy to tipuju tak nejvíc na 40 000. Až bude mít 80 000, bude taky cena jinde.
25.02.2009 | 12:53:02 | Reagovat
Dovolím si napísať svoje
poznatky: na 406 HDi cena za l km jazdy, vrátane servisu, poistenia, PHM a pod.: 4,60-4,70 SK/ 1 km, kupované nové na SK, na 607 HDi cca 5,30 SKK/ l km, vrátane všetkých nákladov. Aj pneu, poistenia, straty hodnoty a podobne. Kupovaná jazdená, ak by bola nová, min. 13-15 SKK/ 1 km. To iba na ilustráciu, že malé a lacné, nemusí byť lacné....
25.02.2009 | 12:26:59 | ľuboš Reagovat
RE: Dovolím si napísať svoje
Pravda, 13-15 Kč na km je levnější než 7,65 na km. Dobrá matematika, taková typická pro tydle stránky.
22.03.2014 | 17:23:56 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Dovolím si napísať svoje
no jo, zase to chápanie textu...:), že áno Standíku.
P.S. Dnes už aj 607 klesla hlboko po 5 skk/ 1 km za všetky náklady aj so stratou "hodnoty".:)
22.03.2014 | 19:09:27 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Jsem pisatel recenze
Na píšu jen pár čísel:
Náklady na 1 km při používání Shell V-Power vychází na 1,45 Kč. Při připočtení pravidelných servisů náklady na 1km stouply na 1,65 (zanedbatelné). Při započítání ceny vozu (tehdy 229900) je na 1 km náklad 7,65, včetně paliva a servisu, ale ten se samozřejmě s počtem km snižuje. Toť jsou náklady na provoz C1 .
25.02.2009 | 12:08:18 | Honza Reagovat
Standa:
Hm, tu mřížku tam mám jen pro zlost . Super.
20.02.2009 | 11:09:31 | Itall Reagovat
Repro
Pod mřížkou repro není, montovali mi je tam s rádiem. Na kazety samozřejmě, kvůli zlodějům :-)
19.02.2009 | 22:53:19 | Standa Reagovat
Itall
No tak to teda nic takového neznám. V kabině nemám jediný pazvuk. Mysli si o mě co chceš, třeba že jsem hluchý (a to nejsem), nebo kecám (a to nekecám). Pouze snad (ale velice sporadicky) když je mínus 18 a víc pod nulou, tak vrtule topení slabě bzučí když jedu z kopce, nebo brzdím (asi axiální vůle daná zvětšením vůle nízkou teplotou). Ale to fakt jen ve velikém mrazu. Jiné zvuky fakt nemám. Přísahám :-))
19.02.2009 | 22:52:06 | Standa Reagovat
Standa:
Už jsem to tu psal. Sedačka je teď celkem zticha, mám za to, že je to horší při větším mrazu. Když jsem dával potahy a máčkl na ni rukou, tak vrzala nejvíc. No, ale beru to tak, že na sedačce se sedí a né mačká rukou, tak na ní nemačkám .
19.02.2009 | 21:28:21 | Itall Reagovat
Itall
A co tam máš za pazvuky?
19.02.2009 | 21:14:32 | Standa Reagovat
Ital
Bydlím v Krušných horách. Takže s tím sněhem a okreskama jsi mě pobavil :-))) Ať se ti na tu sedačku mrknou v servisu, třeba chce něco jen dotáhnout..?
19.02.2009 | 21:13:27 | Standa Reagovat
Standa:
Hm, tak si na to udělám vlastní názor: buď kecáš, nebo neslyšíš . Také se projeď po ujetém sněhu, po okresce, a tak.
19.02.2009 | 21:07:04 | Itall Reagovat
Ital
Nechrastí a ani sedačka nevrže. Jak já to dělám... :-)) Vlastně jo, při pootevřeném okně trochu chrastí průvanové plexi, které není originální.
19.02.2009 | 21:03:17 | Standa Reagovat
Standa, Honza:
Neříkejte, kuňa, že vám tam nic nechrastí, nebo to k vám jedu vyzkoušet .
19.02.2009 | 20:47:23 | Itall Reagovat
Stejná zkušenost
Ahoj Honzo, mám stejnou zkušenost. Jak se spolehlivostí, tak s tím topením. Ale klimu já nemám :-( Na dálky to topí super, ale po městě až tak po 10 minutách jízdy, a to už většinou vylézám. Povedlo se mi taky drbnout podlahou o obrubník. Dali nám ho do vrat u vjezdu do garáží a když jsem na něj najel, tak se sviňa nadzvedl druhý konec a prásk mi do podlahy. Na příští servisce to musím nechat zkontrolovat a opravit antikorozní nátěr.
19.02.2009 | 20:18:21 | Standa Reagovat
Si zatop klimou, než se motor ohřeje.
19.02.2009 | 19:50:14 | Radek Reagovat
K recenzi
Jsem pisatel recenze a mohu jen po čase konstatovat naprostou spokojenost. Mám najeto 40 000 km, výměna olejů a filtrů 1x ročně a výměna jedné žárovky ve světlometu. C1 chodí jako hodinky, naprosto bez zvad. Nedostatek: V mrazu déle trvá, než začne pořádně topit. Malý motorek by se měl rychleji prohřát, ale asi není čím (při malé spotřebě paliva a vyšší účinnosti motoru asi vzniká méně odpadového tepla). I stěrače jsou původní, spotřeba v průměru 5,2 ve městě, (v mrazech stoupá na 5,7 ve městě).
19.02.2009 | 19:45:07 | Honza Reagovat
Pro Itall
Oni stále nemohli přijít na to, co tomu je. Když si přečteš níže uvedené, tak vedení ve Francii jim nedalo povolení s tím nic dělat (mimo běžné kontroly a přeměřování) a nařídili vyměnit motor. Potom teprve ten můj rozebrali úplně a posloužil jim k účelům nějakého zkoumání a pozorování, tak nějak mi to vysvětlovali. Přitom na to přišli. Prý se takhle citroen staví k většině reklamací mototrů, dokonce dává "kulanci"-tzn. že se spolupodílí na nákladech na opravu motoru i když k ní došlo už po záruce - jasně né, když ho majitel zničil očividnou vlastní blbostí.
13.01.2009 | 20:52:12 | Karel Reagovat
Karel: Milý Karle, nikdy jsem netvrdil, ani nenaznačoval, že jsem odborník na údaje v TP. Nekupuji auto každý rok, ani s nimi nekšeftuji, takže mi to snadno uniklo, ale hned jsem to ověřil. O zloděje neměj péči, ti to určitě věděli jako první a možná, že dokonce i zařídili, aby to tak bylo. Pokud jde o výměnu motoru kvůli pružince na napínáku rozvodového řetězu (jestli jsem to dobře pochopil), jedná se o neodbornost servisu, kompenzovanou ochotou nějak to opravit. Nežij v iluzi, že výměna motoru je menší zásah, než výměna pružinky. Ovšem při kvalitním provedení by to mělo být jedno. Tak ať Ti autíčko slouží bez dalších závad.
09.01.2009 | 15:51:55 | Itall Reagovat
i já
i já jsem byl mile překvapený a nečekal jsem to. Dokonce jsem měl depky z toho, že se mi několikrát vrtali v motoru a pak mi ho zase vrátí... No, nestalo se tak.
09.01.2009 | 14:18:33 | Karel Reagovat
ano ano tlmice..
len je to fakt neobvykle taka ochota.. ja som fakt prekvapeny
09.01.2009 | 14:07:33 | simon Reagovat
číslo motoru
Tady je vidět, jaký přehled mají někteří "odborníci", kteří se tu objevují. Samozřejmě, že číslo motoru se už několik let neeviduje. Doufám, že jsem tím nedal návod zlodějům... A že mi vyměnili celý motor je naopak velmi solidní jednání. Proč, když jsem koupil nový vůz s novým motorem, bych měl jezdit s několikrát rozebraným a opravovaným. Nový tam byl a nový tam zase je. Možná by se mohli jiní prodejci učit od Citroenu serióznímu přístupu k zákazníkovi. A pro Simon: Tlumiče nejsou součástí pneumatiky, ale napínací kladka je součástí motoru.
09.01.2009 | 14:01:23 | Karel Reagovat
neb: Máš pravdu, u Fabie v roce 2002 jsem číslo motoru v TP ještě měl, ale u P107 z loňska už tam číslo není. Takže mohou klidně měnit celé motory kvůli prkotinám.
09.01.2009 | 11:50:50 | Itall Reagovat
Číslo motora
Neviem ako v CZ, ale na SK sa už pár rokov v techničáku číslo motora neuvádza. Motor sa považuje za spotrebný vymeniteľný diel, podobne ako spojka, alebo tlmiče...
08.01.2009 | 20:06:59 | neb Reagovat
Po výměně dostaneš jistě doklady k tomu, aby na DI to zapsali do TP.
08.01.2009 | 16:49:04 | Radek Reagovat
Radek: To jistě, ale se záznamem v TP, ne?
08.01.2009 | 16:07:47 | Itall Reagovat
to je moc teda
kvoli napinacej kladke ti vymenili cely motor? hehe ked dostanes defekt vypytaj aj nove tlmice k tomu
08.01.2009 | 15:46:43 | simon Reagovat
Výměna motoru za stejný typ je možná.
08.01.2009 | 15:45:04 | Radek Reagovat
Tak mě napadá, výměna motoru - neuvádí se v TP číslo motoru? To jde jen tak vyměnit motor?
08.01.2009 | 14:40:29 | Itall Reagovat
Nový motor
Tak nový motor už mám zajetý, jezdí super, jako hodinky. Dodatečně také přišli na závadu původního motoru: Vadná pružinka napínací kladky rozvodového řetězu. Jaká banalita! Říkali, že pokud by se ozvalo více zákazníků, že slyší nepatřičné zvuky, okamžitě udělají svolávací akci a všem to zdarma vymění. Ale je možné, že jsem měl smůlu jen já na špatný kus pružiny. Tak komu něco v motoru cvaká a hrčí, nebojte se ozvat. Jde o maličkost a máte klid.
09.07.2008 | 15:13:42 | Karel Reagovat
RE: Nový motor
chtel bych se zeptat jaka pruzinka to byla,protoze retez napina hydraulicky napinak a mam podobny problem,tak by me to zajimalo.diky za info
20.01.2015 | 16:33:13 | jarda | 37.44.22.* Reagovat
RE: Nový motor
Jestli to je jako u koncernu,tak v napínáku je pružina,která napíná řetěz když není ještě natlakovanej olejem a pokud je unavená,tak to po studeným startu rachotí.
20.01.2015 | 17:05:42 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE: Nový motor
Pokud ti jde jen o hrčivý zvuk motoru za studena, tak můžeš být v klidu. Je to normální zvuk tohohle motoru (Daihatsu 1.0) a projevuje se nejen u všech tří kolíňat předchozí generace, ale i u Yarisů s tímto motorem. Po zahřátí motoru zvuk ustane. Není to závada. Maličko podezírám servis, který Karlovi motor nakonec vyměnil, že sami nevěděli, co tomu je, protože to v té době neznali. Dnes už to ví běžně každý majitel vozu i servis.
20.01.2015 | 18:16:42 | | 89.102.162.* Reagovat
tak to ti gratuluji alespon nekdo narazil na solidni prodejce ono se mu to nakonec vyplati lidi si to reknou doporuci a tak to ma byt navic ti bezi nova zaruka v plne delce to nema chybu
26.03.2008 | 13:38:17 | plzenak Reagovat
Hotovo, vyřízeno
Tak je moje reklamace vyřízená. U Citroena byli velice vstřícní a seriózní. Žádné úhybné manévry ani snaha se vyzout z odpovědnosti. Motor několikrát rozebrali, přeměřovali, zkoumali.Jelikož na nic konkrétního nepřišli, palivo i olej v pořádku, tak mi zařídili fungl nový komplet motor. V pátek si pro svého drobečka jedu, už se mi po něm stýskalo. A zase budu v záběhu. Zřejmě nějaká výrobní nebo zkrytá vada. Líbilo se mi, že po celou dobu ze mě nedělali vola, chovali se opravdu zodpovědně a vstřícně. Tak si představuju péči o zákazníka.
26.03.2008 | 12:21:09 | Karel Reagovat
no tak to som ani ja netusil ze motor sa montuje v polsku ... mame C1 zatial po 3000 km jej nic eni dufam ze to tak ostane ..
24.03.2008 | 20:38:58 | Reagovat
Pak už leda 1.4 HDi, ale to by chtělo poměrně výraznějši šáhnout do kapsy.
20.03.2008 | 13:05:42 | Radek Reagovat
To Radek:
Máš pravdu, také jsem byl náležitě pyšný, že motor je Japonec = kvalita. Jenže ouha, zjistil jsem, že se montuje v Polsku. To je v současné době totálně v pr...i. Koupíš si značkovou věc, ať je to Adidas, Philips, Nikon, a zjistíš, že všechno se vyrábí v Asii! Ale v tý nejchudší (China, Korea, nebo ve Venezuele, Mexiku). Kam to ten svět spěje! Nedá se už věřit ani značce.
20.03.2008 | 12:52:05 | Karel Reagovat
Naprosto přesně.Po 30 dnech se domáhat vrácení peněz,coz samozrejme neudelají,tak nezbyva nez soud.Je nepříjemné že je ale člověk bez auta(coz musí řešit( a k tomu vylohy na znalecky posudek , pravnika atd uz jsem v te situaci jednou byl, i kdyz se nejednalo o auto a vsichni tadyti hajzlici do posledni chvile veri ze to neudelate pak slo vsechno raz naraz
19.03.2008 | 15:55:32 | plzenak Reagovat
Každopádně po 30 dnech ať navalí prachy. Klidně si kup opět C1, pokud jsi spokojen. Podělat se může každé auto. Mimochodem, lámat hlavu by si měli spíš v Japonsku, motor je Toyota.
19.03.2008 | 15:10:42 | Radek Reagovat
Pořád nic...
Tak je to už přes 3 týdny v opravě (záruka) a pořád nic. Říkali, že se s tím ještě nikdy nesetkali, že je to první případ. Museli mít schválení z Prahy, že to smějí rozebrat. Pak tam prý něco vyměnili, složili to, a dělalo to stále to samé. Problém řešili až ve francii na konsiliu odborníků, pak jeli do Prahy na nějaké speciální školení k tomuto problému, a zase nic. Dosud se mi neozvali. Ale těsnění pod hlavou to prý nebylo. Jsem zvědav, jak to vyřeší. Nejlepší by byl nový motor. To auto bylo jinak spolehlivé jako hodinky a jezdilo krásně a úsporně. Jistě by jezdilo dodnes, kdybych ten podivný zvuk nereklamoval. No uvidíme. Ze zákona mají na opravu max. 30 dní. Už jsem koukal po recenzích na jiné vozy (zajímala by mě Thália nebo C3) ale ty zkušenosti tam s nima byly katastrofální. Takže zlatá C1 ! Jen ten motůrek....
19.03.2008 | 14:48:10 | Karel Reagovat
No pokud je tam bílá emulze tak se tam nějak dostává voda (nemusí toho být hodně takže to nepoznáš na nádobce jestli se ztrácí nebo ne) takže to spíše vypadá na těsnění pod hlavou radši to nechat pořádně zkontrolovat dokud to je vzáruce...
16.03.2008 | 23:27:13 | Kuba Reagovat
Palivo
S tím palivem nevím, ale nedá se to vyloučit. Zkus si koupit aditiva na pročištění palivové soustavy. Cena je kolem 100kč.
29.02.2008 | 07:35:24 | Radek Reagovat
Ne
voda se neztrácí, ani nenese stopy po mastnotě. Volali mi, že tohle je v pořádku. Ale že zvuk je opravdu divný. Je to v záruce, tak si ho tam nechali na podrobné zjišťování závady. Jsem celej napnutej. Budou brát taky vzorky paliva a oleje (tankuju u Shellu).
29.02.2008 | 06:56:38 | Karel Reagovat
Co voda? Ztrácí se?
21.02.2008 | 11:42:31 | Radek Reagovat
Že by první závada?
Jezdím s C1 druhý rok a poslední dobou se mi zdá, že za studena, než se ohřeje motor, má nějaký hrubší zvuk, takové jako rrrrrrrrrrrrrrr, ještě podmalované syčením. Tak mám strach, jestli někde nepodfukuje těsnění (výfuk, nebo nedejbože hlava). Ve víčku oleje je bílá emulze. V pondělí jedu do servisu, tak jsem zvědav, co mi řeknou.
21.02.2008 | 10:44:11 | Karel Reagovat
Bacha na Mozillu!
Bylo mi jasný, že na tohoto chytráka musím narazit a i v recenzi na C1. Např. v recenzi pana Standy píše chytrý Mozilla, že C1 je rozzuřenej vysavač, kterej má výkon jenom v otáčkách a pozná každý kilo navíc. Takže, jako většina jeho blábolů i tento je NESMYSL! C1 je pohodář, bručoun, kterej krásně táhne dík pružnosti motoru a pro přebytek výkonu si mohl dovolit dlouhé převody. Jezdil jsem s C1 celé léto a pěkně naloženej. Rozdíl výkonu plného a prázdného vozu byl téměř zanedbatelný Subjektivně těžko posouditelný. Možná za pomoci měřících přístrojů bychom našli určitou odchylku ve zrychlení. Ale pro normální lidské smysly velice nevýrazné. Jen chci varovat před tímto Mozillou, který se pohybuje po většině recenzí různých typů aut a všem hrozně "rozumí". Asi všemi jezdil. Všude byl a všechno zná nejlíp.
01.10.2007 | 14:27:24 | Roman Reagovat
Nový poznatek
Od doby, kdy jsem C1 koupil, jsem najel další spoustu km v nejrůznějších podmínkách, a zjistil jsem toto:
Spotřeba se nijak závažně nemění v podle stylu jízdy. Jezdil jsem vyloženě klidně, s lehkou nohou na plynu, využíval setrvačnost, motor max. do 2/3 otáček, spíš míň. Spotřeba mimo město 5/100. A jezdil jsem jak urvanej, plyn-brzda, motor do otáček až k omezovači, prudká zrychlení a jízda nejvyšší možnou rychlostí. Spotřeba mimo město: 5,5/100 km. Takže zjištění: Pomalou jízdou nic neušetříte. A rychlou zase neproděláte kalhoty. Rozdíl cca půl litru (i kdybych se splet, tak max. 1 litr) je zanedbatelný. Nevím čím to je, snad počítač dávkuje palivo jen tak, jak motor právě podle podmínek potřebuje? Ale mám radost: Nemusím mít výčitky svědomí, když jedu ostřeji, že spláču nad spotřebou a že se u pumpy nedoplatím
25.09.2007 | 12:09:43 | Honza Reagovat
Vyhovuje
Mám 90 kg a manželka taky není žádnej drobeček. Tohle auto nám vyhovuje, a vnoučata ho přímo milujou. Když s nimi chceme někam jet, (máme ještě feldu), vždycky křičí "pojedeme Natašou!" (tak cé jedničce říkáme). Kufr nám taky stačí, pouze když potřebujeme naložit větší předměty (basa piv, kufr, apod.) tak vyndaváme krycí desku za zadním oknem. Lépe se pak do kufru může. Jen ji vycvakneme a položíme nahoru na zadní opěrky. Feldou už jezdíme jenom okolo komína, na delší cesty bereme zásadně Natašu
29.08.2007 | 13:27:46 | Pupkatej Reagovat
Ja ziram:-)
29.08.2007 | 00:02:25 | ToJa Reagovat
Má klimatizaci,ale nemá centrál?Myslel jsem,že šetření na výbavě je doména nejmenované tuzemské značky a vidím,že nejsou chlapci z MB sami.Jinak autíčko je to pěkný,ale z mýho subjektivního pohledu nechápu jak s tím můžeš existovat s rodinou.Nemyslím s dovolenou,to máš pravdu,ale běžné situace,přeprava předmětů z bodu A do bodu B.Já si s našima dítkama připadám jako autodopravce,příští auto bude WV Transporter.Tak kupu štastných km a s tím klíčkem ti to fakt nezávidím
28.08.2007 | 22:46:20 | mozilla Reagovat
Rodina
Tahle rodina potřebovala tenhle vůz, vždyť to majitel vysvětlil.Tak asi při smyslech je.Mnoho radosti přeju.
28.08.2007 | 21:58:50 | Jiří Reagovat
No to snad ne!
Bože, bože.....Koupit si C1 jako rodinné auto? Chlape byl jste při smyslech?
28.08.2007 | 19:29:47 | Igor Reagovat