Recenze Citroën C5 Break
“Velmi pohodlné a elegantní auto.”

Autor recenze: Luboš (40 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:2.0 HDI Stav km při koupi:105 000 km Stav km nyní:107 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 7,3 l/100 km Vloženo: 10. 12. 2005

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Zafira

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Nejde otevírat zadní okno. Ještě nevím proč.

Trošku pískají brzdy.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Mám to auto jen 14 dnů, ale jsem z něho nadšen. I přes moji vysokou postavu - 194 cm mám kolem sebe spoustu prostoru a pohodlí. Doufám, že i nadále budou bezchybně fungovat všechny elektronické vymoženosti, které cestující rozmazlují. Super je parkovací asistent s kombinací automaticky sklápěného pravého zrcátka, takže po pár dnech jsem schopen s tímto "jezevčíkem" spolehlivě zaparkovat do mezery, která je tak o metr větší než auto.

Na motoru není počet ujetých km absolutně znát, auto táhne hezky odspodu. Jen při nižších otáčkách proniká do kabiny dunivý zvuk, ale od 1700 ot/min je již vše v pohodě a motor je tichý. Pokud chci jet po městě předpisově 50 km/h, a nepříjemný zvuk nechci poslouchat, musím jet na 3.rychlostní stupeň. Do kabiny se nepřenáší žádné vibrace, dokonce ani na řadící páku. Spotřeba 7,3 l/100 km, jezdím ze 70% po městě. Na nádrž se dá ujet i 1000 km.

Před tímto vozem jsem měl Opel Zafira 1.8 16V, r.v.2000, najeto 125.000. Když si vzpomenu, co měla závad, spotřebu oleje cca 1l/2000 km a porovnám pohodlí a prostor, tak je to neporovnatelné.

Věřím, že i v budoucnu budu moci napsat samé pozitivní zážitky.

Přemýšlím o chiptuningu, pokud by měl někdo zkušenosti s přečipováním tohoto typu motoru, napište mi.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5

Vložit komentář

Chip

Můžu jen doporučit ! Sice nemám ani jedno auto,zato dělám ve firmě kde se vyrábějí čerpadla common rail / HDI a protože jsou motory poddimenzovány a vstřikovací čerpadla dávájí tlak 1800 barů tak ten motor to ustojí bez jakýchkoliv problémů !! Nebát se,a natunit co to jde !!

28.02.2006 | 13:29:57 | Buri Reagovat

Dobrá,uznávám,zjevně tam mám kiks.Ale techničák si kvůli tomu trhat nebudu.

14.02.2006 | 16:53:55 | Valdauf Reagovat

For Valdauf

Jo, už jsem to našel. Pohotovostní má Xantia 2.0 HDi 1365 kg. Kdo nevěří, ať tam běží http://autokatalog.tiscali.cz/Citroen/Xantia/5/120/ Takže jsem se taky sekl, ale rozhodně Xantia váží daleko méně než C5 Break.

10.02.2006 | 13:00:46 |  Reagovat

1486?

Nevím, kdo Ti tam tu hmotnost napsal, ale tolik neváží ani V6 24V. Ta má pohotovostní 1468 a to tam má o 16 ventilů a dva válce víc. Pokud by se to dalo srovnat s 2.1 TD, tak ta má 1381 kg. Jo a techničák je k ničemu. Mě u C5 2.0 HDI zapsali výkon 88 kW i když se takový nikdy nedělal, protože někdo zapsal do homologace v ČR tuto hodnotu. Z toho plyne, že přejezdem z NL do CZ mi přibylo 8 kW.

08.02.2006 | 22:56:38 |  Reagovat

Komentař a chiptuning

Mám C5 od roku 2001 2.2 Hdi. Pohodlí jízdní vlastnosti dobrý. Ovšem milion drobných chyb. Samovolně se stahující okna, bouchající zadní náprava, hlášení o nedostatku kapaliny v ostřikovači, nefungující venkovní čidlo teploměru již třetí, pískající brzdy jak u vlaku a desítky dalších. Nechci vše vypisovat jsou to notoricky známé chyby. Pravda je, že mě auto nikdy neneachalo stát.
Teď k chiptuningu. Udělal jsem ho v 20 tisících. Teď má auto 140 tis. a žádný problém. Akcelerace super na brzdě 130 kW, jen je důležité po startu jet klidně nechat motor zahřát a pak teprve je možno využít výkonu a obráceně po delší sportovní jízdě je nutné nechat motor běžet na volnoběh cca 1 minutu. To aby vychládlo turbo jinak se zavaří. Spotřeba šla neskutečně o celý litr dolů. Při klidné jízdě průměr 5.5 až 6 litrů při sportovním stylu 6.5 až 7.5. Chip mohu jen doporučit.

01.02.2006 | 21:36:38 | Tomar Reagovat

Anonym

Pohotovostní váha dle techničáku u Xantie lifbacku s HDíčkem je 1486 kg,mám to zrovna před sebou,abych nepsal kraviny a jak tak počítám je to 29 kg.Takže se omlouvám za to malý zaokrouhlení na 30 kg.

20.01.2006 | 17:17:04 | Valdauf Reagovat

Valdauf.

Mám Xantii hatchback a váží 1220 kg s ofic. LPG. K tomu mám C5 2.0 HDi combi a ta má 1515 kg. U obou mluvím o pohotovostní hmotnosti. Takže pokud je motor HDi o 50 kg těžší a to možná ani ne, tak je to pořád cca 250 kg. Tak nevím, jak jsi se dobral k 30 kg.

19.01.2006 | 21:38:28 |  Reagovat

Chip

Typnu si,že to má 80 kW pokud si dobře vzpomínám.Ten samej motor mám v Xantii a ta je maximálně o 30 kg lehčí než C5 ka v kombíku.Motor se dá přečipovat asi o 20-30kW díky power boxu a ,,přeladění,, řídící jednotky.Krouťák se zvedne na 300-310nm.A to je to.Mnohem rychleji odchází spojka,ta je prostě dělaná na svejch 250nm plus jemná rezerva a motoru to taky zvlášť neprospívá, konkrétně vstřikům a ventilům.Pravda,soudím dle kolegy z práce,který má P307 2.0 HDi,ale díky čipu mu tohle všechno pohořelo.Doporučuju si najet na stránky Seznam.Xantia club.cz,tam o čipech tohoto motoru je víc.
Málem bych zapoměl,rozvody se dělaj až po 160 000km,paráda,ne?!

16.12.2005 | 18:32:24 | Valdauf Reagovat