Rok výroby:2003Typ motoru:2.0 HDIStav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:107 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:7,3 l/100 kmVloženo:10. 12. 2005
Mám to auto jen 14 dnů, ale jsem z něho nadšen. I přes moji vysokou postavu - 194 cm mám kolem sebe spoustu prostoru a pohodlí. Doufám, že i nadále budou bezchybně fungovat všechny elektronické vymoženosti, které cestující rozmazlují. Super je parkovací asistent s kombinací automaticky sklápěného pravého zrcátka, takže po pár dnech jsem schopen s tímto "jezevčíkem" spolehlivě zaparkovat do mezery, která je tak o metr větší než auto.
Na motoru není počet ujetých km absolutně znát, auto táhne hezky odspodu. Jen při nižších otáčkách proniká do kabiny dunivý zvuk, ale od 1700 ot/min je již vše v pohodě a motor je tichý. Pokud chci jet po městě předpisově 50 km/h, a nepříjemný zvuk nechci poslouchat, musím jet na 3.rychlostní stupeň. Do kabiny se nepřenáší žádné vibrace, dokonce ani na řadící páku. Spotřeba 7,3 l/100 km, jezdím ze 70% po městě. Na nádrž se dá ujet i 1000 km.
Před tímto vozem jsem měl Opel Zafira 1.8 16V, r.v.2000, najeto 125.000. Když si vzpomenu, co měla závad, spotřebu oleje cca 1l/2000 km a porovnám pohodlí a prostor, tak je to neporovnatelné.
Věřím, že i v budoucnu budu moci napsat samé pozitivní zážitky.
Přemýšlím o chiptuningu, pokud by měl někdo zkušenosti s přečipováním tohoto typu motoru, napište mi.
Můžu jen doporučit ! Sice nemám ani jedno auto,zato dělám ve firmě kde se vyrábějí čerpadla common rail / HDI a protože jsou motory poddimenzovány a vstřikovací čerpadla dávájí tlak 1800 barů tak ten motor to ustojí bez jakýchkoliv problémů !! Nebát se,a natunit co to jde !!
Jo, už jsem to našel. Pohotovostní má Xantia 2.0 HDi 1365 kg. Kdo nevěří, ať tam běží http://autokatalog.tiscali.cz/Citroen/Xantia/5/120/ Takže jsem se taky sekl, ale rozhodně Xantia váží daleko méně než C5 Break.
Nevím, kdo Ti tam tu hmotnost napsal, ale tolik neváží ani V6 24V. Ta má pohotovostní 1468 a to tam má o 16 ventilů a dva válce víc. Pokud by se to dalo srovnat s 2.1 TD, tak ta má 1381 kg. Jo a techničák je k ničemu. Mě u C5 2.0 HDI zapsali výkon 88 kW i když se takový nikdy nedělal, protože někdo zapsal do homologace v ČR tuto hodnotu. Z toho plyne, že přejezdem z NL do CZ mi přibylo 8 kW.
Mám C5 od roku 2001 2.2 Hdi. Pohodlí jízdní vlastnosti dobrý. Ovšem milion drobných chyb. Samovolně se stahující okna, bouchající zadní náprava, hlášení o nedostatku kapaliny v ostřikovači, nefungující venkovní čidlo teploměru již třetí, pískající brzdy jak u vlaku a desítky dalších. Nechci vše vypisovat jsou to notoricky známé chyby. Pravda je, že mě auto nikdy neneachalo stát. Teď k chiptuningu. Udělal jsem ho v 20 tisících. Teď má auto 140 tis. a žádný problém. Akcelerace super na brzdě 130 kW, jen je důležité po startu jet klidně nechat motor zahřát a pak teprve je možno využít výkonu a obráceně po delší sportovní jízdě je nutné nechat motor běžet na volnoběh cca 1 minutu. To aby vychládlo turbo jinak se zavaří. Spotřeba šla neskutečně o celý litr dolů. Při klidné jízdě průměr 5.5 až 6 litrů při sportovním stylu 6.5 až 7.5. Chip mohu jen doporučit.
Pohotovostní váha dle techničáku u Xantie lifbacku s HDíčkem je 1486 kg,mám to zrovna před sebou,abych nepsal kraviny a jak tak počítám je to 29 kg.Takže se omlouvám za to malý zaokrouhlení na 30 kg.
Mám Xantii hatchback a váží 1220 kg s ofic. LPG. K tomu mám C5 2.0 HDi combi a ta má 1515 kg. U obou mluvím o pohotovostní hmotnosti. Takže pokud je motor HDi o 50 kg těžší a to možná ani ne, tak je to pořád cca 250 kg. Tak nevím, jak jsi se dobral k 30 kg.
Typnu si,že to má 80 kW pokud si dobře vzpomínám.Ten samej motor mám v Xantii a ta je maximálně o 30 kg lehčí než C5 ka v kombíku.Motor se dá přečipovat asi o 20-30kW díky power boxu a ,,přeladění,, řídící jednotky.Krouťák se zvedne na 300-310nm.A to je to.Mnohem rychleji odchází spojka,ta je prostě dělaná na svejch 250nm plus jemná rezerva a motoru to taky zvlášť neprospívá, konkrétně vstřikům a ventilům.Pravda,soudím dle kolegy z práce,který má P307 2.0 HDi,ale díky čipu mu tohle všechno pohořelo.Doporučuju si najet na stránky Seznam.Xantia club.cz,tam o čipech tohoto motoru je víc. Málem bych zapoměl,rozvody se dělaj až po 160 000km,paráda,ne?!
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C5
Chip
Můžu jen doporučit ! Sice nemám ani jedno auto,zato dělám ve firmě kde se vyrábějí čerpadla common rail / HDI a protože jsou motory poddimenzovány a vstřikovací čerpadla dávájí tlak 1800 barů tak ten motor to ustojí bez jakýchkoliv problémů !! Nebát se,a natunit co to jde !!
28.02.2006 | 13:29:57 | Buri Reagovat
Dobrá,uznávám,zjevně tam mám kiks.Ale techničák si kvůli tomu trhat nebudu.
14.02.2006 | 16:53:55 | Valdauf Reagovat
For Valdauf
Jo, už jsem to našel. Pohotovostní má Xantia 2.0 HDi 1365 kg. Kdo nevěří, ať tam běží http://autokatalog.tiscali.cz/Citroen/Xantia/5/120/ Takže jsem se taky sekl, ale rozhodně Xantia váží daleko méně než C5 Break.
10.02.2006 | 13:00:46 | Reagovat
1486?
Nevím, kdo Ti tam tu hmotnost napsal, ale tolik neváží ani V6 24V. Ta má pohotovostní 1468 a to tam má o 16 ventilů a dva válce víc. Pokud by se to dalo srovnat s 2.1 TD, tak ta má 1381 kg. Jo a techničák je k ničemu. Mě u C5 2.0 HDI zapsali výkon 88 kW i když se takový nikdy nedělal, protože někdo zapsal do homologace v ČR tuto hodnotu. Z toho plyne, že přejezdem z NL do CZ mi přibylo 8 kW.
08.02.2006 | 22:56:38 | Reagovat
Komentař a chiptuning
Mám C5 od roku 2001 2.2 Hdi. Pohodlí jízdní vlastnosti dobrý. Ovšem milion drobných chyb. Samovolně se stahující okna, bouchající zadní náprava, hlášení o nedostatku kapaliny v ostřikovači, nefungující venkovní čidlo teploměru již třetí, pískající brzdy jak u vlaku a desítky dalších. Nechci vše vypisovat jsou to notoricky známé chyby. Pravda je, že mě auto nikdy neneachalo stát.
Teď k chiptuningu. Udělal jsem ho v 20 tisících. Teď má auto 140 tis. a žádný problém. Akcelerace super na brzdě 130 kW, jen je důležité po startu jet klidně nechat motor zahřát a pak teprve je možno využít výkonu a obráceně po delší sportovní jízdě je nutné nechat motor běžet na volnoběh cca 1 minutu. To aby vychládlo turbo jinak se zavaří. Spotřeba šla neskutečně o celý litr dolů. Při klidné jízdě průměr 5.5 až 6 litrů při sportovním stylu 6.5 až 7.5. Chip mohu jen doporučit.
01.02.2006 | 21:36:38 | Tomar Reagovat
Anonym
Pohotovostní váha dle techničáku u Xantie lifbacku s HDíčkem je 1486 kg,mám to zrovna před sebou,abych nepsal kraviny a jak tak počítám je to 29 kg.Takže se omlouvám za to malý zaokrouhlení na 30 kg.
20.01.2006 | 17:17:04 | Valdauf Reagovat
Valdauf.
Mám Xantii hatchback a váží 1220 kg s ofic. LPG. K tomu mám C5 2.0 HDi combi a ta má 1515 kg. U obou mluvím o pohotovostní hmotnosti. Takže pokud je motor HDi o 50 kg těžší a to možná ani ne, tak je to pořád cca 250 kg. Tak nevím, jak jsi se dobral k 30 kg.
19.01.2006 | 21:38:28 | Reagovat
Chip
Typnu si,že to má 80 kW pokud si dobře vzpomínám.Ten samej motor mám v Xantii a ta je maximálně o 30 kg lehčí než C5 ka v kombíku.Motor se dá přečipovat asi o 20-30kW díky power boxu a ,,přeladění,, řídící jednotky.Krouťák se zvedne na 300-310nm.A to je to.Mnohem rychleji odchází spojka,ta je prostě dělaná na svejch 250nm plus jemná rezerva a motoru to taky zvlášť neprospívá, konkrétně vstřikům a ventilům.Pravda,soudím dle kolegy z práce,který má P307 2.0 HDi,ale díky čipu mu tohle všechno pohořelo.Doporučuju si najet na stránky Seznam.Xantia club.cz,tam o čipech tohoto motoru je víc.
Málem bych zapoměl,rozvody se dělaj až po 160 000km,paráda,ne?!
16.12.2005 | 18:32:24 | Valdauf Reagovat