Rok výroby:2003Typ motoru:1124Stav km při koupi:3 000 kmStav km nyní:42 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:11. 1. 2007
Automobil jsme koupili z dovozu z Belgie. Někdo ho tam ťuknul ve 3 000 km na předek.
Od doby, co jsme ho koupili závažnější poruchy nenastaly. Po páru měsích ježdění odešel spínač couvacích světel. Na pravidelné servisní prohlídce vždy přijdoui na nějaké blbůstky (prasklé pryžové manžety apod.).
Nedávno v 35 000 km jsme museli měnit tzv. "lambda sondu". Stará se o podávání a vstřikování paliva. Závada se projevovala nevyváženými otáčkami ve volnoběhu a nebo když se po akceleraci pustil plyn, motor samovolně vyskočil až do 3000 ot/min a pak spadl dolů a "chcípnul".
Oprava za použití originálního dílu by vyšla na nějakých 5 000 Kč, tak nám servisman poradil sondu z Fabie a všechno je v pořádku.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pokud hledáte autíčko na kratší až stření vzdálenosti a máte malinko hloubjeji do kapsy, neváhejte a vyberte si Saxo.
Autu se nedá moc vytknout. Samozřejmě od něj nemůžete čekat zázraky. Kufr dokáže pojmout velký nákup na 14 dní a to bezproblémově. Na zadních sedačkách vydrží s trochou trpělivosti i člověk vysoký 190 cm. Řízení je velice příjemné, pokud nejedete naložení jak autobus tak při objemu 1 124 ccm si můžete dokonce troufnout na Passata, ale na nějaké velké závody to není. Vadí mi na tomhle broučkovi dost měké ladění podvozku, které nedovoluje prudší zatáčky projíždět větší rychlostí než je 90 km/h. Dále karoserie není moc tuhá, poznáte to na příčných nerovnostech, kdy vám zadek tzv. "uskakuje". Řazení je zcela francouzské = někdy váháte, co tam je zařazeno. Pokud rychle řadíte ze 4 na 5, tak si převodovka někdy "zakňourá". Chce to hold rozvahu. Citroeny nemají moc kvalitní zpracování a elektronika často vykazuje poruchy, sám ale podobné zkušenosti nemám.
Je až k nevíře, že si takové autíčko s takovým motorem dokáže zahrát na menší sporťáček. Samozřejmě musíte počítat se zvýšenou spotřebou (z normálních 5,5 l stoupne i na 7,5 - 8,0 l).
Jednou jsem spěchal a se Saxíkem jel takových 30 km pořád 140-160 km/h. Malinko si musíte dávat v takové rychlosti pozor, ta karoserie na to moc stavěná není, stejně tak i brzdy dostávají při nouzovém brždění zabrat, ale je reálné takto jet. Stejně tak jsem zkusil i maximálku, co to vytáhne a 185 bylo opravdu maximum. To už bylo při 5 000 ot/min, což je na začátku červeného pole. V takové rychlosti jsem popravdě už ani nevěděl, který pruh je můj :-).
Saxo vřele doporučuju menší rodince, studentům nebo důchodcům. Stejně tak se hodí jako 2. auto do rodiny. Sami jsme 4 členná rodina a na společný výlet (4 dospělé osoby) nám Saxo stačí až až.
Tím, že doporučujete auto menší rodince tím asi myslíte, že rodinka musí mít výškově pod 160cm? Jinak to nechápu. Při mém vzrůstu (200 cm) při řízení musím sedět na zadních sedadlech.
26.05.2013 | 12:32:39 | Milan
| 89.24.14.*Reagovat
RE: Auto pro menší rodinku?
Troufám si tvrdit že toto auto je velikostně vnitřňe podobné Escalade.Samozřejme motor má silnjší.Jde jen o to jak řadíte.
26.05.2013 | 12:38:45 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
Je to o řazení
Pevně věřím že s tím Saxem je možné udělat stovku pod pět vteřin.Musíte ale velmi rychle řadit,samozřejmě.
26.05.2013 | 09:45:28 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Je to o řazení - Ty ses musel srazit s koněm.
SAXO 1,1 dělá "stovku" za nějakých 15,3sec., za 5sec. to neudělá ani SAXO 1,6 VTS a to umí "stovku" pod 8sec.
Kde pak asi udělali třeba u v Koenigseggu chybu?..:D Když takový model CCR má něco kolem 800 koní s kroutícím momentem kolem 920Nm a váhou kolem 1000Kg a je schopen de dostat na 0-100 za 3.2s navíc s řazením které je rychlejší jako lidská ruka.
Pokud tedy dá Saxo 1.1 stovku pod pět vteřin:D tak každý kdo vlastní Superauto vlastně vyhazuje peníze a výrobci okrádají lidi.Protože rozumnější a mazanější způsob je koupit Saxo a při rychlém kvedlání pákou :D jsem jen o polovinu pomalejší jako Bugatti Veyron s tísícem a za desítky milionu. Dobré vědět...D
Autor recenze buď lže, nebo má v autě jiný motor, než má zapsán v techničáku. 1.1 od PSA jede relativně svižně, ale jen za cenu vytáčení motoru na hranici maximálních otáček. To funguje do čtyřky, pětka už to nedá. nejvyšší rychlost, jakou jsem s tím na dálnici dal, bylo 160. Nesmí to být proti větru, ani do sebemenšího stoupání. O nějakých 180ti nelze vůbec mluvit, a to ani z kopce. Pravda je, že zatáčky s ním nejdou projíždět rychle, je celé jakoby gumové a má tendence plavat. Tam, kde jsem s ním jel do zatáčky (na čtyřproudovce, takže docela mírné)100 a měl jsem v očích smrt, tak s C1 jedu tu samou zatáčku 140 a v pohodě. Spotřeba té 1.1 byla 5-6,5 litru na 100 km. Níž to moc nešlo, víc ale taky ne, ani při svižnější jízdě.
S tím Saxem 1.1 musím souhlasit.Mám kamaráda který tento vůz vlastní a pravidelně školí policejní Passaty.Neujede na rychlost ale na oamžik překvapení.
25.05.2013 | 16:22:17 | Anonym II
| 90.178.147.*Reagovat
RE: Volkskwagen
Cha-cha...asi najvtipnejší komentár...:), fízli sa toho Saxa zľaknú, či čo?
Jo. Když za ním jede policejní passat, tak dupne na brzdu. Vystřihne Trpišáka a potom zmizí, zatímco policajti koukají jako nudle z nosu. Dělám to taky tak.
Souhlas s blaznem.Kamarad ma Saxo 1,4 a je docela spolehlive.A co se tyce sezeni v zatackach tak 110-120 do zatacky da celkem v pohode.Maximalka neco kolem 170 kmh, ovsem na takove rychlosti neni stavene.A co se tyce "troufání si na Passata", tak jsi mel radeji upresnit jakyho.Starej 1,6 D jak nekdo tady psal bys mozna nejak predbehl, ovsem novou R36- ku nikdy v zivote :-).Taky zalezi od ridice daneho vozu.Ja sam Passat vlastnim (B5 1,8T) a na mistech kde ja jedu 230, pritelkyne vali 80 :-)
Mam 206cm auto som mal asi rok keby ho nerozbijem,tak by som vôbec nemal dôvod ho meniť jazdilo stale bez nejakych mimoriadnych zavad.Takže odporúčam ale s passatmi a podobne sa to urcite porovnavat neda a tych 180km/h sa mi tiez moc nechce verit :)!?Ja som isiel max.160 a auto malo dost a do zakruty som si radsej ani netrufol!to neni zavodak ale nakupny vozik
Měl jsem tu možnost testovat Saxo a opradu je to auto, které stačí jen jako druhé do rodiny. Na nějaké závodění je to auto na hov.. Jinak si myslím, že pokud člověk padne na rozumný kousek, není důvod k zaváhání. Mám známého, který jezdí opravdu jako magor a ze staré Fiesty 1,1 dostal prakticky maximum. Pak si troufl i na toho Passata, ale jízda s ním je vždy velice adrenalinovým sportem. Kupodivy je ještě naživu.
vy co sa tak smejete z tohto auta by som vas chcel vidiet ako jazdite :-) lebo o tom aute nic neviete. S dobrym vodicom za volantom to co sa mu vpletie do cesty hravo predbehne. Do tych 120 km/h aj dajak drzi v zakrutach a tyco tu pisete ze 185 km/h je malo ta nevem ci si chodite robit rychlostne rekordy do nemecka na dialnicu ale na slovensku je najvyssia povolena rychlost 130km/h. A dajake passaty a hondy sa nemozu s citroenmi porovnat co sa tyka spotreby,nahradnych dielov, spolahlivostou, cenou a inymi vecami... takze mozte sa vozit na tych vasich srotoch dalej
hlavně si při koupi ojetého dávejte pozor na zadní nápravu. Je docela častý jev, že ramena zadní náprava mají "vyklechtané" uložení a spraví to nová náprava, nebo repas stávajícího uložení. Každopádně můžete počítat s opravou za minimálně 7 - 8.000,- Kč. Je to veliká bolístka většiny starších francouzů koncernu PSA.
...tady si někdo dělá docea srandu!?!...s tůtim motorem a malinkej sportáček??? no nevím!!!...tak si sválně někdy sedni do VTSka!!!...nu taky to není žádnej zázrak...ale oproti tůtomu to bude pro tebe raketa!!!
To co tam trepes ze na zadnych sedackach vydrzi s trochou trpezlivosti aj niekto co ma 190cm riadne sprostosti mam saxo a mam 190cm ale nemestim sa tam poriadne ani do predu a vzadu tak tam sa nemesti uz totalne nikto vsak si tam nemam kde dat nohy. A to s tou rychlostou to su riadne keci ja mam 1,5D a raz som s tym siel 170km/h ale tak som sa nebal asi nikdy v zivote vsak to auto je daco ako trabant ale od citroena. Uz sa tesim na to kedy to svoje predam!!
myslim ze je to dost pomaly citroenik. moj znamy ma tiez 1.1 a ta mu ide az 220a to na 4. takze tvojich 185 je malo a to az velmi malo.... dufam ze kazdy spozna tu ironiu
Písať o tom aké auto som predbehol mi pripadá detinské. Keby napísal že s ním závodil tak by som takú informáciu bral. Aj dnes som videl Passata 1.8T s dôchodcom za volantom ktorý sa po okresnej ceste valil závratnou rýchlosťou skoro 60km/hod.
Vyzkousel jsem si Saxo z roku 98 s motorem 1,1 a musim uznat, ze to umi pekne uhanet a zrychlovat, ale ze by sis dal passata tomu se mi nechce verit... mozna ze ho predjedes a on se ti nesnazi ujet, to dokazes pak i se skodovkou, ale nejaky sprinty bych s tim nezkousel...:)
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Saxo
Auto pro menší rodinku?
Tím, že doporučujete auto menší rodince tím asi myslíte, že rodinka musí mít výškově pod 160cm? Jinak to nechápu. Při mém vzrůstu (200 cm) při řízení musím sedět na zadních sedadlech.
26.05.2013 | 12:32:39 | Milan | 89.24.14.* Reagovat
RE: Auto pro menší rodinku?
Troufám si tvrdit že toto auto je velikostně vnitřňe podobné Escalade.Samozřejme motor má silnjší.Jde jen o to jak řadíte.
26.05.2013 | 12:38:45 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
Je to o řazení
Pevně věřím že s tím Saxem je možné udělat stovku pod pět vteřin.Musíte ale velmi rychle řadit,samozřejmě.
26.05.2013 | 09:45:28 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Je to o řazení - Ty ses musel srazit s koněm.
SAXO 1,1 dělá "stovku" za nějakých 15,3sec., za 5sec. to neudělá ani SAXO 1,6 VTS a to umí "stovku" pod 8sec.
26.05.2013 | 18:58:00 | Kolemjdoucí | 188.175.53.* Reagovat
RE: Je to o řazení
Pevně věřím že tento váš příspěvek je sranda:)
27.05.2013 | 07:02:59 | | 94.112.66.* Reagovat
RE: Je to o řazení
Kde pak asi udělali třeba u v Koenigseggu chybu?..:D
Když takový model CCR má něco kolem 800 koní s kroutícím momentem kolem 920Nm a váhou kolem 1000Kg a je schopen de dostat na 0-100 za 3.2s navíc s řazením které je rychlejší jako lidská ruka.
Pokud tedy dá Saxo 1.1 stovku pod pět vteřin:D tak každý kdo vlastní Superauto vlastně vyhazuje peníze a výrobci okrádají lidi.Protože rozumnější a mazanější způsob je koupit Saxo a při rychlém kvedlání pákou :D jsem jen o polovinu pomalejší jako Bugatti Veyron s tísícem a za desítky milionu. Dobré vědět...D
27.05.2013 | 15:35:22 | | 94.112.66.* Reagovat
Autor recenze buď lže, nebo má v autě jiný motor, než má zapsán v techničáku. 1.1 od PSA jede relativně svižně, ale jen za cenu vytáčení motoru na hranici maximálních otáček. To funguje do čtyřky, pětka už to nedá. nejvyšší rychlost, jakou jsem s tím na dálnici dal, bylo 160. Nesmí to být proti větru, ani do sebemenšího stoupání. O nějakých 180ti nelze vůbec mluvit, a to ani z kopce. Pravda je, že zatáčky s ním nejdou projíždět rychle, je celé jakoby gumové a má tendence plavat. Tam, kde jsem s ním jel do zatáčky (na čtyřproudovce, takže docela mírné)100 a měl jsem v očích smrt, tak s C1 jedu tu samou zatáčku 140 a v pohodě. Spotřeba té 1.1 byla 5-6,5 litru na 100 km. Níž to moc nešlo, víc ale taky ne, ani při svižnější jízdě.
25.05.2013 | 22:29:23 | | 89.102.162.* Reagovat
Volkskwagen
S tím Saxem 1.1 musím souhlasit.Mám kamaráda který tento vůz vlastní a pravidelně školí policejní Passaty.Neujede na rychlost ale na oamžik překvapení.
25.05.2013 | 16:22:17 | Anonym II | 90.178.147.* Reagovat
RE: Volkskwagen
Cha-cha...asi najvtipnejší komentár...:), fízli sa toho Saxa zľaknú, či čo?
Nepi toľko.
25.05.2013 | 17:45:01 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Volkskwagen
Jo. Když za ním jede policejní passat, tak dupne na brzdu. Vystřihne Trpišáka a potom zmizí, zatímco policajti koukají jako nudle z nosu. Dělám to taky tak.
27.05.2013 | 17:51:02 | | 89.102.162.* Reagovat
Souhlas s blaznem.Kamarad ma Saxo 1,4 a je docela spolehlive.A co se tyce sezeni v zatackach tak 110-120 do zatacky da celkem v pohode.Maximalka neco kolem 170 kmh, ovsem na takove rychlosti neni stavene.A co se tyce "troufání si na Passata", tak jsi mel radeji upresnit jakyho.Starej 1,6 D jak nekdo tady psal bys mozna nejak predbehl, ovsem novou R36- ku nikdy v zivote :-).Taky zalezi od ridice daneho vozu.Ja sam Passat vlastnim (B5 1,8T) a na mistech kde ja jedu 230, pritelkyne vali 80 :-)
22.08.2009 | 15:17:29 | jamieson Reagovat
saxo 1,1
Mam 206cm auto som mal asi rok keby ho nerozbijem,tak by som vôbec nemal dôvod ho meniť jazdilo stale bez nejakych mimoriadnych zavad.Takže odporúčam ale s passatmi a podobne sa to urcite porovnavat neda a tych 180km/h sa mi tiez moc nechce verit :)!?Ja som isiel max.160 a auto malo dost a do zakruty som si radsej ani netrufol!to neni zavodak ale nakupny vozik
12.04.2009 | 12:45:56 | Blazen300 Reagovat
Passat
Měl jsem tu možnost testovat Saxo a opradu je to auto, které stačí jen jako druhé do rodiny. Na nějaké závodění je to auto na hov.. Jinak si myslím, že pokud člověk padne na rozumný kousek, není důvod k zaváhání. Mám známého, který jezdí opravdu jako magor a ze staré Fiesty 1,1 dostal prakticky maximum. Pak si troufl i na toho Passata, ale jízda s ním je vždy velice adrenalinovým sportem. Kupodivy je ještě naživu.
28.11.2007 | 22:30:43 | Lemra Reagovat
vy co sa tak smejete z tohto auta by som vas chcel vidiet ako jazdite :-) lebo o tom aute nic neviete. S dobrym vodicom za volantom to co sa mu vpletie do cesty hravo predbehne. Do tych 120 km/h aj dajak drzi v zakrutach a tyco tu pisete ze 185 km/h je malo ta nevem ci si chodite robit rychlostne rekordy do nemecka na dialnicu ale na slovensku je najvyssia povolena rychlost 130km/h. A dajake passaty a hondy sa nemozu s citroenmi porovnat co sa tyka spotreby,nahradnych dielov, spolahlivostou, cenou a inymi vecami... takze mozte sa vozit na tych vasich srotoch dalej
25.11.2007 | 20:19:22 | Reagovat
pozor na zadní nápravu
hlavně si při koupi ojetého dávejte pozor na zadní nápravu. Je docela častý jev, že ramena zadní náprava mají "vyklechtané" uložení a spraví to nová náprava, nebo repas stávajícího uložení. Každopádně můžete počítat s opravou za minimálně 7 - 8.000,- Kč. Je to veliká bolístka většiny starších francouzů koncernu PSA.
23.06.2007 | 10:52:15 | tot Reagovat
???
...tady si někdo dělá docea srandu!?!...s tůtim motorem a malinkej sportáček??? no nevím!!!...tak si sválně někdy sedni do VTSka!!!...nu taky to není žádnej zázrak...ale oproti tůtomu to bude pro tebe raketa!!!
13.05.2007 | 19:41:51 | wajzik Reagovat
Chlapci jde vam to,hlavní je,že to jede,ne?
10.04.2007 | 19:39:26 | Reagovat
bla bla bla
To co tam trepes ze na zadnych sedackach vydrzi s trochou trpezlivosti aj niekto co ma 190cm riadne sprostosti mam saxo a mam 190cm ale nemestim sa tam poriadne ani do predu a vzadu tak tam sa nemesti uz totalne nikto vsak si tam nemam kde dat nohy. A to s tou rychlostou to su riadne keci ja mam 1,5D a raz som s tym siel 170km/h ale tak som sa nebal asi nikdy v zivote vsak to auto je daco ako trabant ale od citroena. Uz sa tesim na to kedy to svoje predam!!
01.04.2007 | 12:20:34 | Reagovat
odborník !?!
pisatel by mohl dělat reklamu dětem v obecné škole.Asi prodám Toyotu a jdu do Saxa!
13.02.2007 | 22:40:24 | alf Reagovat
myslim ze je to dost pomaly citroenik. moj znamy ma tiez 1.1 a ta mu ide az 220a to na 4. takze tvojich 185 je malo a to az velmi malo....
dufam ze kazdy spozna tu ironiu
15.01.2007 | 00:00:45 | kewlarsiet Reagovat
Maňas, Maňas...
To bych tě chtěl vidět, jak s tim Saxem ujíždíš Passatům. Pokud jsi teda nemyslel Passata B2 1.6D :-D
14.01.2007 | 21:59:39 | Reagovat
okamžitě se zbavuju své hondy accord 2,2 passata vyhazuju z firmy a kupuju zavodák saxo
13.01.2007 | 20:36:09 | Reagovat
Písať o tom aké auto som predbehol mi pripadá detinské. Keby napísal že s ním závodil tak by som takú informáciu bral. Aj dnes som videl Passata 1.8T s dôchodcom za volantom ktorý sa po okresnej ceste valil závratnou rýchlosťou skoro 60km/hod.
13.01.2007 | 19:54:05 | neb Reagovat
Vyzkousel jsem si Saxo z roku 98 s motorem 1,1 a musim uznat, ze to umi pekne uhanet a zrychlovat, ale ze by sis dal passata tomu se mi nechce verit... mozna ze ho predjedes a on se ti nesnazi ujet, to dokazes pak i se skodovkou, ale nejaky sprinty bych s tim nezkousel...:)
13.01.2007 | 16:18:53 | KoVaR Reagovat
s tym motorom passat dozenies niekdem ked sa nenahli...
12.01.2007 | 14:06:53 | Reagovat
Dále karoserie není moc tuhá, poznáte to na příčných nerovnostech, kdy vám zadek tzv. "uskakuje".
12.01.2007 | 13:50:11 | krakatit Reagovat