Rok výroby:1997Typ motoru:1.1Stav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:129 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:13. 6. 2009
Máme v rodině jako druhé vozidlo Saxo již 2 roky. Vždy jsme měli dva vozy, ale toto je první vozidlo, které je naprosto spolehlivé, bez závad a nestalo se, že by mne, nebo mou ženu někde nechalo. Se zdražením benzínu v roce 2008 jsem do něj nechal namontovat LPG. Auto jezdí 90% jen po městě a někdy jej vezmu "vyvenčit" na delší trať. Spotřeba je kolem 8 litrů plynu. Závodník to není, ale lepší druhé auto v rodině jsem ještě nikdy neměl. Po ujetí 30.000 km jsem pouze měnil olej, nic víc. Všem vřele doporučuji.
Já mám s tímto autem problém, nedávno mi začlo dělat to, že když se ohřálo,tak po 5km jízdy se rozsvítila kontrolka motoru a auto začlo jéct jen na tři válce.už se zkoušelo vyměněnit snad všechno,proběhla 2x diagnostika,ale bez úspěchu.až pak se vyměnila benzínová pumpa a auto jelo asi týden úplně v pořádku. Potom sem ale jela trošku delší cestu v prudkém dešti a auto začlo opět trucovat a to tak,že už sem skoro nedojela zpět. Od té doby svítí kontrolka a jede to jen na tři válce hned po nastartování. Momentálně je citron v servisu a nevědí si s tím samozřejmně rady,a mění co je zrovna napadne.. sem z toho nešťastná,protože autíčko mam chvilku a zatím žádné uspěchy... :(
Mel jsem AX,stim bylo trapeni.Ale dalo se to,ted mam Saxo 1.1 2002,a jsem snim spokojen.Tady vychytali neduhy,i kdyz ne vsude.A AX taky zlobil na 3valce,ale jak kdy,a 4 se po zahrati chytl.
18.09.2011 | 13:28:37 | Michal
| 85.161.30.*Reagovat
Lukas
Porucha potenciometru klapky není vůbec ojedinělá závada, dochází tam totiž k prošoupání vinutí tenkého drátku protože po něm neustále běhá jezdec, při každém pohybu plynu. Novější typy (nevím bohužel od jakého roku) to již mají řešeno jinak, protože se ukázalo, že je to častá závada, nikoli ojedinělá. Jinak je to opravdu dobré autíčko, s touto motorizací.
Srovnání ceny rozvodové sady moc nesedí - motor 1,1 od PSA má rozvod řemenem, ne? Motory Škoda nebo i koncernové benzinové tříválce mají řetěz. A ten se mění po xxx km nebo také nikdy. Zato řemen se mění určitě a během životnosti vozu i několikrát. Takže brzdi, hochu. Pokud se informace nepřekroutí, všechno je jinak :o)
Saxo je super auto za nízkou cenu. V podstatě je to moderní auto, uvnitř je ticho, motor pěkně funguje, jde do otáček, moc nežere, hezky se vevnitř sedí, i v zadu je dost místa... Už to může mít i klimošku, posilovač řízení, abs, okýnka v elektrice atd. A dneska se prodává cca okolo 40 tisíc...
Problémy ale nějaký má, třeba ta zadní náprava je neštěstí, v podstatě u skoro všech citrónů co ji mají takhle řešenou. Stačí se podívat, na ulici kolik sax, xsar, ax, atd. je spadlých na zadek. Pokud se nemýlím u saxa je cena za repasovanou nápravu cca 6 tisíc + dejme tomu 2 za montáž. Tedy bavíme se o opravě za osm tisíc. Takže po nějakých 150 tisících co spokojeně najedete (150 tisíc se najezdí za takových 6 let) vyměníte zadní nápravu za osmičku. Není to vlastně není tak strašné, ne? Žádné takhle staré auto nebude bez problémů a oprav. Saxo ale rozhodně není nijak nejhorší.
Díly na saxo jsou dostupné, existuje druhovýroba, tudíž ani ne moc drahé. Jen tak pro zajímavost tlumič vejfuku na saxo jsem koupil za 700 (bosal stojí 2000) kámoš na mazdu 323, stejný rok, jako moje saxo, kupoval tlumič, šel sehnat pouze bosal, ovšem za 6000,- ....Takže pánové, co je nějaká výměna nápravy, když třeba u té mazdy stejnou cenu dáte za vejfuk:) A ještě mě napadá - Rozvodová sada na saxo okolo dvou tisíc to samé na fábii (české auto:) okolo 5-6 tisíc.
Ale hovno, repas napravy stoji cca 230 EUR, spinacka zase az tak casto neodchadza, potenciometer na kalpke je tiez ojedineli. Inak je to velmi vdacne auto, len skoda ze pasivny bezpecnost je velmi zla. Kamarat kupil pred 2 rokmi 1,4VTS, nabuchal do toho cca 300 EUR, uz na tom nabehal 25 tis km a ziaden problem.
Ty jsi chytrej jak rádio. Kamarát mal.... Víš prd a děláš chytrýho. Potenciometr škrtící klapky odcházel stejně u Saxa jako u P 205ky, vědí to i v servisech. Jenom ty ne, protože jsi ho nikdy neměl.
předchozí majitel to prodal akorát včas. Je to spolehlivé auto, ale má skupiny dílů, které zhruba po 130 000 km odcházejí. Jsou to zejména: Jehlové uložení zadní nápravy (poznáš to při pohledu na vůz zezadu, bude mít sklon zadních kol do "A". Později začne auto plavat po silnici a potom bude zezadu slyšet bouchání při jízdě přes nerovnosti. Kvalitní oprava je hodně drahá, řeší se výměnou celé zadní nápravy. Za další odejde potenciometr - snímač polohy škrtící klapky. Auto potom cuká a po přidání plynu má díru. Taky může rozsvěcet kontrolka diagnostiky. Dále odejdou páčky přepínačů světel a blikačů. Tyto závady jsem na Saxu 1.1 měl nejen já, ale i moji známí. Jednomu odešla spínací skříňka (dala se ale sehnat za asi 2 800 v neznačkové prodejně, přestože byla originál Valeo, v značkové prodejně stála 4 500 !) Jinak je to dobré auto, ale až se toto začne objevovat, prodej to včas, opravy jsou potom drahé.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Saxo
Citroen Saxo 1.1i (2001)
Já mám s tímto autem problém, nedávno mi začlo dělat to, že když se ohřálo,tak po 5km jízdy se rozsvítila kontrolka motoru a auto začlo jéct jen na tři válce.už se zkoušelo vyměněnit snad všechno,proběhla 2x diagnostika,ale bez úspěchu.až pak se vyměnila benzínová pumpa a auto jelo asi týden úplně v pořádku. Potom sem ale jela trošku delší cestu v prudkém dešti a auto začlo opět trucovat a to tak,že už sem skoro nedojela zpět. Od té doby svítí kontrolka a jede to jen na tři válce hned po nastartování. Momentálně je citron v servisu a nevědí si s tím samozřejmně rady,a mění co je zrovna napadne.. sem z toho nešťastná,protože autíčko mam chvilku a zatím žádné uspěchy... :(
08.08.2011 | 22:07:27 | Bára | 89.102.236.* Reagovat
RE:Citroen Saxo 1.1i (2001)
Mel jsem AX,stim bylo trapeni.Ale dalo se to,ted mam Saxo 1.1 2002,a jsem snim spokojen.Tady vychytali neduhy,i kdyz ne vsude.A AX taky zlobil na 3valce,ale jak kdy,a 4 se po zahrati chytl.
18.09.2011 | 13:28:37 | Michal | 85.161.30.* Reagovat
Lukas
Porucha potenciometru klapky není vůbec ojedinělá závada, dochází tam totiž k prošoupání vinutí tenkého drátku protože po něm neustále běhá jezdec, při každém pohybu plynu. Novější typy (nevím bohužel od jakého roku) to již mají řešeno jinak, protože se ukázalo, že je to častá závada, nikoli ojedinělá. Jinak je to opravdu dobré autíčko, s touto motorizací.
21.09.2010 | 15:00:47 | Reagovat
Srovnání ceny rozvodové sady moc nesedí - motor 1,1 od PSA má rozvod řemenem, ne? Motory Škoda nebo i koncernové benzinové tříválce mají řetěz. A ten se mění po xxx km nebo také nikdy. Zato řemen se mění určitě a během životnosti vozu i několikrát. Takže brzdi, hochu. Pokud se informace nepřekroutí, všechno je jinak :o)
21.09.2010 | 14:39:48 | Itall Reagovat
SAXO
Saxo je super auto za nízkou cenu.
V podstatě je to moderní auto, uvnitř je ticho, motor pěkně funguje, jde do otáček, moc nežere, hezky se vevnitř sedí, i v zadu je dost místa... Už to může mít i klimošku, posilovač řízení, abs, okýnka v elektrice atd. A dneska se prodává cca okolo 40 tisíc...
Problémy ale nějaký má, třeba ta zadní náprava je neštěstí, v podstatě u skoro všech citrónů co ji mají takhle řešenou. Stačí se podívat, na ulici kolik sax, xsar, ax, atd. je spadlých na zadek. Pokud se nemýlím u saxa je cena za repasovanou nápravu cca 6 tisíc + dejme tomu 2 za montáž. Tedy bavíme se o opravě za osm tisíc. Takže po nějakých 150 tisících co spokojeně najedete (150 tisíc se najezdí za takových 6 let) vyměníte zadní nápravu za osmičku. Není to vlastně není tak strašné, ne? Žádné takhle staré auto nebude bez problémů a oprav. Saxo ale rozhodně není nijak nejhorší.
Díly na saxo jsou dostupné, existuje druhovýroba, tudíž ani ne moc drahé.
Jen tak pro zajímavost tlumič vejfuku na saxo jsem koupil za 700 (bosal stojí 2000) kámoš na mazdu 323, stejný rok, jako moje saxo, kupoval tlumič, šel sehnat pouze bosal, ovšem za 6000,- ....Takže pánové, co je nějaká výměna nápravy, když třeba u té mazdy stejnou cenu dáte za vejfuk:)
A ještě mě napadá - Rozvodová sada na saxo okolo dvou tisíc to samé na fábii (české auto:) okolo 5-6 tisíc.
21.09.2010 | 12:15:07 | Reagovat
Karel
Ale hovno, repas napravy stoji cca 230 EUR, spinacka zase az tak casto neodchadza, potenciometer na kalpke je tiez ojedineli. Inak je to velmi vdacne auto, len skoda ze pasivny bezpecnost je velmi zla. Kamarat kupil pred 2 rokmi 1,4VTS, nabuchal do toho cca 300 EUR, uz na tom nabehal 25 tis km a ziaden problem.
15.06.2009 | 20:24:51 | Lukas Reagovat
RE:Karel
Ty jsi chytrej jak rádio. Kamarát mal.... Víš prd a děláš chytrýho. Potenciometr škrtící klapky odcházel stejně u Saxa jako u P 205ky, vědí to i v servisech. Jenom ty ne, protože jsi ho nikdy neměl.
10.08.2011 | 21:49:59 | | 89.103.103.* Reagovat
Bacha,
předchozí majitel to prodal akorát včas. Je to spolehlivé auto, ale má skupiny dílů, které zhruba po 130 000 km odcházejí. Jsou to zejména: Jehlové uložení zadní nápravy (poznáš to při pohledu na vůz zezadu, bude mít sklon zadních kol do "A". Později začne auto plavat po silnici a potom bude zezadu slyšet bouchání při jízdě přes nerovnosti. Kvalitní oprava je hodně drahá, řeší se výměnou celé zadní nápravy. Za další odejde potenciometr - snímač polohy škrtící klapky. Auto potom cuká a po přidání plynu má díru. Taky může rozsvěcet kontrolka diagnostiky. Dále odejdou páčky přepínačů světel a blikačů. Tyto závady jsem na Saxu 1.1 měl nejen já, ale i moji známí. Jednomu odešla spínací skříňka (dala se ale sehnat za asi 2 800 v neznačkové prodejně, přestože byla originál Valeo, v značkové prodejně stála 4 500 !) Jinak je to dobré auto, ale až se toto začne objevovat, prodej to včas, opravy jsou potom drahé.
15.06.2009 | 19:19:27 | Karel Reagovat
odporucam www.saxoclub.net
15.06.2009 | 14:54:34 | Reagovat