Recenze Citroën Saxo 1,1 SX
“Velké překvapení ale další auto bude Němec.”

Autor recenze: vojta (20 let),
Karlovarský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1124 HDY Stav km při koupi:59 000 km Stav km nyní:75 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 měsíců Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km Vloženo: 7. 8. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Moskvič Aleko 2141 VW Golf II 1,6 GL Fiat Uno 1,0

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Vůz jsem koupil v lednu letošního roku s 59000km a servisní knihou. Jelikož s ním jezdila jedna paní jen po městě stavu kilometrů věřím. Závady které mě potkaly jsou následujíci:

60816km - Výfukové potrubí komplet(hradil předchozí majitel)

73358km - Výměna levé přední poloosy, L + P přední ložisko,
L čep řízení.

V nejbližší době bude následovat výměna právé poloosy.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Nejprve jsem to auto vysloveně nechtěl ale i přesto jsem se na něj jel podívat. Po testovací jízdě jsem uplně změnil názor. Autíčko bylo pěkně živé na svůj objem, udržované a příjemně se s ním jelo. Nakonec si mě získalo a stal jsem se majitelem.

S hodnocením začnu u motoru. Dle mě velice povedený, úžasná spotřeba nejméně jsem měl 4,8 a nejvíce 5,9. Jezdím sice na spotřebu ale občas ho i pořádně provětrám. Příjemně zatahuje zhruba od 3000 do 5500. Nebráni se ani jízdě kolem 2000otáček. Nevýhodou je hlučnost od 3000. Maximálně jsem s tim jel 190km/h(z kopce) na rovince "udělá" cca 170km/h.

Řazení je nepřesné, mě přijde takové gumové...
Řízení celkem ujde mohlo by být přímejší.

Výbava 2x airbag, centrální zamykání, el. ovládaná okna, posilovač řízení, otáčkoměr, imobilizér, dělenná zadní sedadla, 5 dveří.

Interiér je pro dvě osoby prostornej, na zadních sedadlech se dá jet s trochou námahy i delší cesta. Přední sedadla téměř postrádají boční vedení a jsou měkká ale celkem pohodlná.

Podvozek je při normální jízdě pohodlný jen přední náprava je hlučná. Na ostřejší jizdu zatáčkovitou tratí se nehodí. Dost se nakláni, brzy je nedotáčivý. Brzdy mají letargický nástup a nejsou nijak zvlášt účinné.

Myslim že jde o docela povedený automobil pro používání na kratší trasy a do města.

Výhody: -spotřeba
-brzy topí
-pohodlné na svou velikost
-příjemny motor
-ceny náhradních dílů

Nevýhody: -nebezpečné
-nehodí se pro rychlou jízdu
-málo místa vzadu
-řazení

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Saxo

Vložit komentář

SAXO

Zkušenosti se Saxem. Koupeno jako nové, teď tam mám 90 tis., auto jezdí a nehnije. Co se týče nákladů na údržbu- běžná výměna oleje, filtrů a svíček. Větší opravy- 1x výměna tlumiče výfuku, 2x výfuková roura pod vozem, generálka zadních brzd (prošlápl jsem prasátka, když krasojezdec v protisměru nasadil na předjetí a viděl cca 50 m před sebe), 3x přední brzdové destičky, oba kulové čepy- toť vše. Řazení je katastrofa, pomáhá ale promazání a opucování vidličky pod vozem, dělám to (mazání) dírou od medvěda-blocku. Jinak auto jede na svůj objem a výkon fakt dobře (majitelé haťapek se kolikrát nestačí divit, těch 190 "tacho" jsem z toho dostal taky), nesmíte si však dát někoho dozadu, pak je to úplně něco jiného- předek se zvedne a máte co dělat, abyste zatočili a dynamika jde taky do háje. Stručně shrnuto- ideální auto pro čistého plátce sociálního systému v dnešní době, který od nikoho nic nedostane zadarmo.

08.09.2009 | 11:33:21 | hugo Reagovat

u frantíka??haha...od.r 97 jezdíme v rodině jen s francouzema,ročně každý auto najede 50 000km a věř mi,že poloosy jsme zatím nedělali nikdy.Jen ložiska(předek,zadek),u BX to bylo 250 000km a u R21 (levé na předku) při 195 000km.
BX bylo prodáno po najetí 370 000km a R21 při 205 000km,škoda jich byla to bezivestiční auta a kvalitně zpracovaná,francouzká auta mam rád,věřím jim,ale dělat na nich je za trest

08.08.2007 | 11:20:27 | Loser Reagovat

Měnit po 70000 kilometrech poloosy a ložiska???!!!...to se muže stát jen u frantíka nebo vás ošulili.Jedině snad ta spotřeba ta ještě na tom autě ujde.No jinak já bych byl koupi zklamán ale aspon budete mít ted dalších 70000 možná klid než se ty poloosy a ložiska vyserou.Ale pozor!!!...v žádném případě vám to nepřeji!!!Zdarec

08.08.2007 | 10:59:30 |  Reagovat

Jé, prosím tě napiš ještě zkušenosti s tím Moskvičem Aleko co jsi měl, to si rád počtu. Předem děkuji.

07.08.2007 | 19:17:23 |  Reagovat