Rok výroby:2000Typ motoru:1124 ccm benzínStav km při koupi:0 kmStav km nyní:170 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:29. 7. 2006
Jedinou poruchou za celých šest let provozu bylo přetržené lanko otevírání kapoty, jinak pouze opotřebení "spotřebního" materiálu.
Měnil jsem brzdové destičky vpředu i vzadu, střední a poslední díl výfuku.
Tlumiče i kotouče jsou stále původní.
Při velkém mrazu nebo naopak horku samovolně kolísají volnoběžné otáčky motoru (850 - 1500).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Myslím si, že na danou kategorii jde o velmi povedené auto. S "lehkou nohou" se dá jezdit pod 5l/100 km, při svižné jízdě bez problémů pod 6. Ve dvou lidech ideální na střední vzdálenosti a do města, zadní sedadla jsou však pouze nouzová a dospělý člověk se musí hodně uskromnit.
Zavazadelník je o 20 l větší než u fabie a po sklopení sedadel vznikne zcela rovná plocha, což je v této kategorii výjimečné. (např u C3, nového punta, clia, fiesty je cca 10 cm schod).
Auto je lehké, takže 44 kw ho umí docela rozhýbat a není problém dodržovat vysoké jízdní průměry. Do 130 km/h je stabilní, v ostřejších zatáčkách je však cítit lehký zadek. Nikdy ale neustřelilo.
Škoda, že nemá pokračovatele! (C2 je malá a C3 o něčem jiném)
Saxo dojezdilo. Bez problémů zvládlo ještě 10 000 km a pak dostalo ránu od TAZ 1203, což není auto, ale beranidlo. Totální škoda. Za tu dobu jsem ještě měnil kulové čepy a přední kotouče (v původním příspěvku jsem zapomněl na rozvoďák a kladku). Až teď, kdy už pár týdnů jezdím jiným vozem, musím Saxo skutečně znovu ocenit. Bezkonkurenční výhled, kombinace spotřeba x dynamika, praktičnost, díky lehkosti a absenci posilovače čitelné jízdní vlastnosti (fiata ještě občas "honím" po cestě), prostě opravdu skvělé vozítko. Doufám, že ještě někdy narazím na stejně povedené auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Saxo
Epilog
Saxo dojezdilo. Bez problémů zvládlo ještě 10 000 km a pak dostalo ránu od TAZ 1203, což není auto, ale beranidlo. Totální škoda. Za tu dobu jsem ještě měnil kulové čepy a přední kotouče (v původním příspěvku jsem zapomněl na rozvoďák a kladku).
Až teď, kdy už pár týdnů jezdím jiným vozem, musím Saxo skutečně znovu ocenit. Bezkonkurenční výhled, kombinace spotřeba x dynamika, praktičnost, díky lehkosti a absenci posilovače čitelné jízdní vlastnosti (fiata ještě občas "honím" po cestě), prostě opravdu skvělé vozítko. Doufám, že ještě někdy narazím na stejně povedené auto.
14.12.2006 | 09:43:51 | Jiřík Reagovat