Rok výroby:1998Typ motoru:1.8i16VStav km při koupi:100 000 kmStav km nyní:158 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8/5 l/100 kmVloženo:22. 6. 2009
Na mojom aute Citroen Xasntia 1.8i 16V combi r.v. 1998 mi po ceste z Bratislavy začala svietiť oranžová kontrolka v ľavom hornom roho prístrojovej doska. V kontrolke je zobrazené ako keby písmenko -K. PROSíM kto by mi stým vedel poradiť, auto mám prerobené na plyn. Keď ho prepnem na plyn auto ide normálne občas miprestane svietiť uvedená kontrolka, Keď ho prepnem na benzín auto prestava ísť, ako keby sa dusil motor, ide tak ako keby na tri valce, začne strielať do výfuku skratka nechce ísť. Na plyn ide normálne. Ďakujem zaradu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to inač výborne pohodlné auto. Prešiel som s ním nemecko česko poľsko. Atičkko išlo ako hodinky, až dokiaľ mi jeden pán nepreprogramoval riadiacu jednotku na LPG. Nešmusi to byť ta chyba. Ja si myslím, žeto môže byť benzinové čerpadlo čo je v nadrži .
Pozri sa do fóra http://www.xantiaclub.cz/forum/ . Tam hľadaj podľa kľúčových slov LPG. Pretože najpravdepodobnejšie ide o prípad, keď LPG riadiaca jednotka ovplyvňuje priamo pôvodnú riadiacu jednotku motora. Presne sa v tom nevyznám (mám 2.1TD), ale vraj PLG jednotka prepisuje RJ motora nejaké údaje. Môže to mať aj súvis s lambda sondou, lebo spaliny pri LPG spaľovaní sú trochu iné než pri spaľovaní benzínu. Každopádne sa toto dá riešiť, Len hľadaj v príspevkoch.
Ahojte, možno je to blbosť, ale všetky tieto somariny, presne ako je v recenzií napísané, začal robiť kamarátov renault thalia a hádajte čo to bolo? Zlé čidlo teploty vody, nie to pre budíky, ale to pre riadiacu jednotku. Auto sa chovalo presne tak isto. Ťahalo na 3 válce, výkon nikde, všade smrdel benzín. Keby sa známi v servise s touto istou závadou už raz nestretol a neporadil, asi by sme špekulovali doteraz. Totižto diagnostika Thálie je tak mizerná, že v servise vykázalo len "bez závad" a utekaj domov.
Spíše bych to viděl na elektrický problém. Cívka? A hlavně bych to viděl na diagnostiku, ta ušetří dost peněz. Mohl bys vyměnit půlku auta, dát za to ranec a bez výsledku.
Já bych si tipnul na nějakej mechanickej problém v palivovým systému. Pořádně zkontroluj, jestli Ti někde neuniká benzín, Taky by to mohlo nasávat falešnej vzduch. Někde mezi nádrží a motorem může bejt špunt. Ta benzínová pumpa je taky možnost. Nebo je třeba v benzínu voda. Těžko soudit.
Ať je to co je to,tak se pěkně prohneš.A jednou závadou to nekončí,další budou následovat.To nepíši,že bych ti to přál,ale mám s tímto autem hrozné zkušenosti,co se poruch týče.Být tebou tak to zprovozním a pryč s tím z domu !
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Kamo to je tlak oleja skontroluj olej a olejove cerpadlo
22.10.2010 | 18:03:02 | Reagovat
konkrolka K
Ahoj.
Pozri sa do fóra http://www.xantiaclub.cz/forum/ . Tam hľadaj podľa kľúčových slov LPG. Pretože najpravdepodobnejšie ide o prípad, keď LPG riadiaca jednotka ovplyvňuje priamo pôvodnú riadiacu jednotku motora. Presne sa v tom nevyznám (mám 2.1TD), ale vraj PLG jednotka prepisuje RJ motora nejaké údaje. Môže to mať aj súvis s lambda sondou, lebo spaliny pri LPG spaľovaní sú trochu iné než pri spaľovaní benzínu. Každopádne sa toto dá riešiť, Len hľadaj v príspevkoch.
Marián
22.10.2009 | 09:59:07 | marian.hutira Reagovat
Ahojte, možno je to blbosť, ale všetky tieto somariny, presne ako je v recenzií napísané, začal robiť kamarátov renault thalia a hádajte čo to bolo? Zlé čidlo teploty vody, nie to pre budíky, ale to pre riadiacu jednotku. Auto sa chovalo presne tak isto. Ťahalo na 3 válce, výkon nikde, všade smrdel benzín. Keby sa známi v servise s touto istou závadou už raz nestretol a neporadil, asi by sme špekulovali doteraz. Totižto diagnostika Thálie je tak mizerná, že v servise vykázalo len "bez závad" a utekaj domov.
24.06.2009 | 05:40:09 | Svoro Reagovat
To je fakt, jsem si to blbě přečetl.:-))
23.06.2009 | 18:03:43 | Radek Reagovat
Cívka? Tak proč by to na plyn jelo a na benzín ne?
23.06.2009 | 18:01:13 | Reagovat
Spíše bych to viděl na elektrický problém. Cívka? A hlavně bych to viděl na diagnostiku, ta ušetří dost peněz. Mohl bys vyměnit půlku auta, dát za to ranec a bez výsledku.
23.06.2009 | 17:48:52 | Radek Reagovat
Já bych si tipnul na nějakej mechanickej problém v palivovým systému. Pořádně zkontroluj, jestli Ti někde neuniká benzín, Taky by to mohlo nasávat falešnej vzduch. Někde mezi nádrží a motorem může bejt špunt. Ta benzínová pumpa je taky možnost. Nebo je třeba v benzínu voda. Těžko soudit.
23.06.2009 | 17:37:50 | Chiquita Reagovat
Ať je to co je to,tak se pěkně prohneš.A jednou závadou to nekončí,další budou následovat.To nepíši,že bych ti to přál,ale mám s tímto autem hrozné zkušenosti,co se poruch týče.Být tebou tak to zprovozním a pryč s tím z domu !
23.06.2009 | 16:27:55 | Laco Reagovat