Po celou dobu provozu (5 let) se projevovaly různé poruchy, ačkoli bylo auto pravidelně servisováno ve značkových servisech.
Kvalita servisů přitom byla velmi nízká (ve srovnání s Nissanem).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nejhorší auto, jaké jsem kdy měl.
Řízení bylo i nebezpečné. Při prudkém brzdění v zatáčce se auto chovalo nestandardně (jeden hydraulický okruh). Při jediné menší bouračce, kdy jsem neubrzdil, jsem se díky tomu, jak moc šel předek dolů, podíval autu před sebou do výfuku. Kdyby byl rozdíl rychlostí větší, asi bych skončil bez hlavy.
Ahoj všichni. Mám Xantii 1,9D sedan a 1,9TD combi automat. 1,9d je finančně náročná jako obyčejná Felicie. Díly za normální ceny, spotřeba 5-6litrů, však komfort nepopsatelný. Jediné mínus je, že je pomalejší. Na dálnicích ji musím prohnat do otáček. Ideální auto pokud často nejezdíte po dálnicích. 1,9TD combi automat- skvělá, luksusní kára. Svezení super, automat šlape jako hodinky, dobře sedí i ve vyšších rychlostech. Dle mně má jedinou vadu, a to vyšší spotřebu- 7-8litrů. Jinak dokonalé auto. PS: opravy mi dělá bratr doma v hale, který se vyučil v Citroenu.
Xantia je super, nejvíc se mi líbí když ujíždim tvrdým autům typu BMW na rozbité silnici :o) A nebo když za mnou jede nějakej machýrek v nadupaný káře přes velký příčný práh a pěkně si natluče kokos :)) ...jenom čumí jak jsem to mohl tak rychle přejet
Hydraulika je super, otec má ještě BX, já už sem zvolil Xsaru a určitě nelituji, ale ať nám někteří vykládají o svezení a komfortu v C1, octavii a nebo golfu a k tomu se nám někteří snaží namluvit že C1 je rodinné auto )
Super vozidlo dá se s ním jezdit velmi rychle a komfortně, hydraulika funguje bez problémů na 1*. Jinak samo běžná údržba jako u všech aut. 2.0Hdi (88kW) je např. s Oktávií kterou jsem měl před tím je nesrovnatelá. Pak jsem seděl v 406 a chtěl jsem ten samý motor, ale XA je lepší než 406 :o)
"Jako každé jiné auto ovšem potřebuje jistou péči odborníků a né autoopravny v garáži."
Jaké odborníky máš na mysli? Snad ne autorizované servisy? Odborníky to auto potřebuje, ale než si nechat Xantii zkurvit blbečkama z Citroenu, tak budu auto lepit v garáži na koleně sám. Minimálně ušetřím.
Za odborníky považuju lidi, co maj´ k těmto autům vztah, skutečně jim rozumí, sami je rádi používají a taky je dokážou udržovat a opravit. Dají se kontaktovat na různých Citroen klubech.
Citroen Xantia je jedno z nejpohodlnějších aut,které znám a které jsem kdy měl. Samozřejmě každý má svůj názor a své skušenosti a může se stát cokoliv. Myslím,že u tohoto vozu se projevila péče buď tohoto majitele,nebo majitele předchozího :-( Každopádně u Xantie platí,že za málo peněz máte hodně muziky! Názory lidí,kteří se v Citroenu nesvezli a haní je pro závady na hydraulice,jsou velmi časté,ovšem zcela nesmyslné! Jako každé jiné auto,ovšem potřebuje jistou péči odborníků a né autoopravny v garáži :-)
poslouchat recenzi od nekoho kdo neumi jezdit a naboura automobil o kterem je rec je nesmysl. jasne ze bude hanit. mam X.2.1td vyzaduje otrochu vice pece diky hydraulice, ale to je vec ktera se stokrat vrati na komfortu jizdy. sehnal jsem zachovalej kus a jsem s nim spokojenej.
Ono je už divný, že prudce brzdíte v zatáčce. Zkoušel jste to s jiným autem? Myslím si, že brzdit v zatáčce a navíc prudce je odvážné s jakýmkoliv autem, max. ruční brzdou (pokud není jako u Xantije na předek) kvůli dosažení přetáčivého smyku.
Je videt jak jsi na tom s inteligenci mas tak max 8 zakladni xantia je jedno z nejbezpecnejsich aut kdyz do servisu tak ne autorizovanyho tam jsou s iq jako ty.
TÜV testy jsou každoročně sestavovány německou organizací provádějící technické kontroly....atd Kouknete se na níže uvedenou adresu a porovnejte Xantia s jakékoli jiné auto. Já to udělal a už nemusím bit odborníkem abych věděl že Xantia je za své peníze naprosto fantastické auto. Koupím si Xantia Adresa: http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-model/citroen-xantia
No já měla různé značky a citroen se mi projevil jako nejlepší.Můj přítel měl jen citroeny a i jeho celá rodina a nikdy žádná závažná oprava nás nikdy nepotkala jen klasika výměna disků a destiček,olej atd. běžná údržba.Už dlouho má xantii a je bezproblémová a super povoženíčko.já mám citroena zx ale tenhle měsíc kupuji 1.9TD.Jo a s tou spotřebou si myslím že to není tak hrozné je to velké a těžké auto mé zx si vezme víc.Mám sice benzína ale taky si toho nevezme málo při našich situacích na silnici.
naši majů xantiu break 1,8 8v 101 k, převážně já sem sňů najezdil 50 000km za 4 roky jo sem tam nejaká závada,ale převodovka přesná jak ve wrc, brzdy super, prostor eště lepší nemám slov, v zatáčkách sedí jak přibité na mokru aj 150km/h do zatáčky bez problémů, a měkčí podvozek komfort nad komfort néni to totiš sporťák ale věřím mu a jezdím za 8l když to hóním za 9,4l ale to už stójí zato. jo když ti vadí měkčí podvozek tak nechodˇ do starších francůzů a hl velkých citroenů v....
Chudak xantijka. Brzdy ma napojeny na hydraulickej okruh a proto se chovaj jinak, protoze u nich zalezi na intenzite seslapnuti. Poprvy se mi to stalo taky, ale pak jsem se uz poucil. Ty ale pravdepodobne jezdis jako hovado, takze se vsem dzipum a silnicim radsi obloukem vyhni.
Teda chlapče,ani nevíš,co si měl doma za poklad .Lepší auto s poměrem ceny,výbavy,spolehlivosti a výkonu neseženeš(2.0 HDI).Holt,volšový ruce sou volšový.
Mám Xant. 1.9TD Break r.99 - 3 roky (měl 86t.km, serv. knížku, Cebia atest, byla fota před opravou...) - nyní 166 t.km. Spotřeba 6,2 - 6,8 l (jezdím svižně). Závady: slzí horní víko motoru, 2x žárovka světel, nutné promazávání zadniho stěrače (nenamazán zůstává občas viset...) a cca 3 měs. "stávka" ručky otáčkoměru. Zkušenosti několika dalších majitelů obdobné. Doporučuji stejně postiženým si prohlédnout co kupuji (rohlík si vybíráš...) - popř. zvolit jiný nzpůsob přepravy - zprasit jde každé auto a pochybuji, že za stav tvého může značka, typ ... spíš ruce a deficit umu...
Tak tomu cos napsal nikdo kdo ma Citronka neuveri, ja uz s tim svim nalital asi 9 000km a moc se snim nemazu. Za tu dobu mi rupl jen radiator topeni, praskla zarovicka na palubce a pomalu odchazi kulak na prenim kole. Motor zacal jemne klepat a papka olej, ale to je u Peugeotu docela tradice, takova porucha. Jezdil sem snad v kazdym beznym osobaku (prace v servisu, kamari....) a neni na Citrona. predek pri brzdeni sice padne a kolikrat i tak ze se rozsviti stopka (hydrauliku mam jak novou), ale to jen kdyz to pri vysoky rychlosti fak zamaznu.
Jezdit s Xantií je paráda a je to bez poruch, já jezdil do značkového servisu do Brna, teď jezdím do dílny tady k našemu borcovi a je to O.K. Jinak svezení jedna báseň, tlumiče to můžou jít zabalit.
Když máš hydrauliku v pořádku, nikdy předek nedostaneš tak nízko!!! Pravidelný servis??! No, asi jezdíš někam kde nikdo nemá ponětí co to je!!! Mám stejný auto, stejnej ročník a zrovna ho nešetřím a problémy mám jen minimální! Divný,ne?!
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Ahoj všichni. Mám Xantii 1,9D sedan a 1,9TD combi automat. 1,9d je finančně náročná jako obyčejná Felicie. Díly za normální ceny, spotřeba 5-6litrů, však komfort nepopsatelný. Jediné mínus je, že je pomalejší. Na dálnicích ji musím prohnat do otáček. Ideální auto pokud často nejezdíte po dálnicích. 1,9TD combi automat- skvělá, luksusní kára. Svezení super, automat šlape jako hodinky, dobře sedí i ve vyšších rychlostech. Dle mně má jedinou vadu, a to vyšší spotřebu- 7-8litrů. Jinak dokonalé auto. PS: opravy mi dělá bratr doma v hale, který se vyučil v Citroenu.
01.05.2011 | 10:58:43 | Reagovat
Xantia je super, nejvíc se mi líbí když ujíždim tvrdým autům typu BMW na rozbité silnici :o) A nebo když za mnou jede nějakej machýrek v nadupaný káře přes velký příčný práh a pěkně si natluče kokos :)) ...jenom čumí jak jsem to mohl tak rychle přejet
24.11.2010 | 00:05:02 | Reagovat
Hydraulika je super, otec má ještě BX, já už sem zvolil Xsaru a určitě nelituji, ale ať nám někteří vykládají o svezení a komfortu v C1, octavii a nebo golfu a k tomu se nám někteří snaží namluvit že C1 je rodinné auto )
31.10.2010 | 02:37:58 | Reagovat
Super vozidlo dá se s ním jezdit velmi rychle a komfortně, hydraulika funguje bez problémů na 1*. Jinak samo běžná údržba jako u všech aut. 2.0Hdi (88kW) je např. s Oktávií kterou jsem měl před tím je nesrovnatelá. Pak jsem seděl v 406 a chtěl jsem ten samý motor, ale XA je lepší než 406 :o)
31.10.2010 | 01:51:26 | emil Reagovat
"Jako každé jiné auto ovšem potřebuje jistou péči odborníků a né autoopravny v garáži."
Jaké odborníky máš na mysli? Snad ne autorizované servisy? Odborníky to auto potřebuje, ale než si nechat Xantii zkurvit blbečkama z Citroenu, tak budu auto lepit v garáži na koleně sám. Minimálně ušetřím.
Za odborníky považuju lidi, co maj´ k těmto autům vztah, skutečně jim rozumí, sami je rádi používají a taky je dokážou udržovat a opravit. Dají se kontaktovat na různých Citroen klubech.
27.04.2008 | 11:33:12 | Chiquita Reagovat
Citroen Xantia je jedno z nejpohodlnějších aut,které znám a které jsem kdy měl. Samozřejmě každý má svůj názor a své skušenosti a může se stát cokoliv. Myslím,že u tohoto vozu se projevila péče buď tohoto majitele,nebo majitele předchozího :-(
Každopádně u Xantie platí,že za málo peněz máte hodně muziky! Názory lidí,kteří se v Citroenu nesvezli a haní je pro závady na hydraulice,jsou velmi časté,ovšem zcela nesmyslné! Jako každé jiné auto,ovšem potřebuje jistou péči odborníků a né autoopravny v garáži :-)
27.04.2008 | 08:00:11 | Tom Reagovat
Člověk, který prudce brzdí v zatáčce, by měl přijít o ŘP a nikoliv psát recenzi o jakémkoliv automobilu....
14.04.2008 | 19:12:53 | Reagovat
ale,ale
poslouchat recenzi od nekoho kdo neumi jezdit a naboura automobil o kterem je rec je nesmysl. jasne ze bude hanit. mam X.2.1td vyzaduje otrochu vice pece diky hydraulice, ale to je vec ktera se stokrat vrati na komfortu jizdy. sehnal jsem zachovalej kus a jsem s nim spokojenej.
08.04.2008 | 12:55:52 | vlada Reagovat
Ono je už divný, že prudce brzdíte v zatáčce. Zkoušel jste to s jiným autem? Myslím si, že brzdit v zatáčce a navíc prudce je odvážné s jakýmkoliv autem, max. ruční brzdou (pokud není jako u Xantije na předek) kvůli dosažení přetáčivého smyku.
18.12.2007 | 13:13:17 | Drupo Reagovat
Je videt jak jsi na tom s inteligenci mas tak max 8 zakladni xantia je jedno z nejbezpecnejsich aut kdyz do servisu tak ne autorizovanyho tam jsou s iq jako ty.
12.11.2007 | 21:03:04 | Reagovat
TÜV testy spolehlivosti
Citroën Xantia - TÜV testy spolehlivosti:
TÜV testy jsou každoročně sestavovány německou organizací provádějící technické kontroly....atd
Kouknete se na níže uvedenou adresu a porovnejte Xantia s jakékoli jiné auto. Já to udělal a už nemusím bit odborníkem abych věděl že Xantia je za své peníze naprosto fantastické auto. Koupím si Xantia
Adresa:
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-model/citroen-xantia
21.07.2007 | 15:34:28 | Tashev Reagovat
jo k tomu brždění je dobré jezdit rozumně a nebo pořídit suprové gumy.my je máme a auto sedí jak přibité
20.04.2007 | 16:39:08 | micka Reagovat
No já měla různé značky a citroen se mi projevil jako nejlepší.Můj přítel měl jen citroeny a i jeho celá rodina a nikdy žádná závažná oprava nás nikdy nepotkala jen klasika výměna disků a destiček,olej atd. běžná údržba.Už dlouho má xantii a je bezproblémová a super povoženíčko.já mám citroena zx ale tenhle měsíc kupuji 1.9TD.Jo a s tou spotřebou si myslím že to není tak hrozné je to velké a těžké auto mé zx si vezme víc.Mám sice benzína ale taky si toho nevezme málo při našich situacích na silnici.
20.04.2007 | 16:36:33 | Reagovat
naši majů xantiu break 1,8 8v 101 k, převážně já sem sňů najezdil 50 000km za 4 roky jo sem tam nejaká závada,ale převodovka přesná jak ve wrc, brzdy super, prostor eště lepší nemám slov, v zatáčkách sedí jak přibité na mokru aj 150km/h do zatáčky bez problémů, a měkčí podvozek komfort nad komfort néni to totiš sporťák ale věřím mu a jezdím za 8l když to hóním za 9,4l ale to už stójí zato. jo když ti vadí měkčí podvozek tak nechodˇ do starších francůzů a hl velkých citroenů v....
31.12.2006 | 17:44:04 | plech Reagovat
Všechny francouzské auta jsou šmejdy
29.08.2006 | 08:15:22 | Reagovat
fanklub
souhlasím s clawlerem, občas to tady opravdu vypadá jako stránky fanklubů uvedených značek...
04.03.2006 | 10:38:55 | MHr Reagovat
svoboda slova
To je fakt mrzuté a smutné. Pán vyjádřil svůj názor - jejda a negativní - tak co ho rovnou ukamenovat. Velké
23.02.2006 | 10:39:13 | clawler Reagovat
Chudak xantijka. Brzdy ma napojeny na hydraulickej okruh a proto se chovaj jinak, protoze u nich zalezi na intenzite seslapnuti. Poprvy se mi to stalo taky, ale pak jsem se uz poucil. Ty ale pravdepodobne jezdis jako hovado, takze se vsem dzipum a silnicim radsi obloukem vyhni.
07.11.2005 | 19:16:39 | Reihensechscylinder Reagovat
Teda chlapče,ani nevíš,co si měl doma za poklad .Lepší auto s poměrem ceny,výbavy,spolehlivosti a výkonu neseženeš(2.0 HDI).Holt,volšový ruce sou volšový.
21.07.2005 | 17:19:29 | Reagovat
Mám Xant. 1.9TD Break r.99 - 3 roky (měl 86t.km, serv. knížku, Cebia atest, byla fota před opravou...) - nyní 166 t.km. Spotřeba 6,2 - 6,8 l (jezdím svižně). Závady: slzí horní víko motoru, 2x žárovka světel, nutné promazávání zadniho stěrače (nenamazán zůstává občas viset...) a cca 3 měs. "stávka" ručky otáčkoměru. Zkušenosti několika dalších majitelů obdobné. Doporučuji stejně postiženým si prohlédnout co kupuji (rohlík si vybíráš...) - popř. zvolit jiný nzpůsob přepravy - zprasit jde každé auto a pochybuji, že za stav tvého může značka, typ ... spíš ruce a deficit umu...
06.04.2005 | 07:08:31 | Janos Reagovat
Tak tomu cos napsal nikdo kdo ma Citronka neuveri, ja uz s tim svim nalital asi 9 000km a moc se snim nemazu. Za tu dobu mi rupl jen radiator topeni, praskla zarovicka na palubce a pomalu odchazi kulak na prenim kole. Motor zacal jemne klepat a papka olej, ale to je u Peugeotu docela tradice, takova porucha. Jezdil sem snad v kazdym beznym osobaku (prace v servisu, kamari....) a neni na Citrona. predek pri brzdeni sice padne a kolikrat i tak ze se rozsviti stopka (hydrauliku mam jak novou), ale to jen kdyz to pri vysoky rychlosti fak zamaznu.
31.03.2005 | 12:01:45 | Amina Reagovat
Jezdit s Xantií je paráda a je to bez poruch, já jezdil do značkového servisu do Brna, teď jezdím do dílny tady k našemu borcovi a je to O.K. Jinak svezení jedna báseň, tlumiče to můžou jít zabalit.
02.03.2005 | 20:08:24 | Kamil Reagovat
Když máš hydrauliku v pořádku, nikdy předek nedostaneš tak nízko!!! Pravidelný servis??! No, asi jezdíš někam kde nikdo nemá ponětí co to je!!! Mám stejný auto, stejnej ročník a zrovna ho nešetřím a problémy mám jen minimální! Divný,ne?!
17.02.2005 | 19:40:07 | Kadez Reagovat
skoda ze nebyl vetsi rozdil rychlosti
10.02.2005 | 10:20:35 | Reagovat