Rok výroby:1999Typ motoru:1997cm3/ RHZStav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:125 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:6,0 l/100 kmVloženo:25. 9. 2007
Auto jsem kupoval s tím, že je potřeba investovat do oprav cca 40.000,- Kč, aby vše chodilo tak, jak má. Tomu však odpovídala i kupní cena vozu.
Byl to dovoz z D, kupováno přes autobazar, vše bylo originál a zjevně se v tom "nehrabal" žádný amatér.
Největší problém byl s klimatizací a také její uvedení do provozu byla největší položka. Nicméně s tím jsem počítal...
Hodnocení a zkušenosti s autem
U nás provozované vozy této značky většinou prošly rukama mnoha "servisů" a "samoopravitelů", tomu pak odpovídá i samotný stav. Problém je, že tomu neodpovídá cena, která je v drtivé většině případů neúměrně nadsazena.
Doporučuji vzít ke koupi ojetého auta vždy mechanika, který této značce rozumí, nejlépe i s diagnostikou. Předejdete pak mnoha sklamáním a spíláním na značku vozu, ale chyba nastane vždy špatnou koupí!
Koupíte-li "slátaninu", těžko z toho uděláte dobré auto. Na to dávejte opravdu pozor. Investice do těchto aut se stává nerentabilní.
Pokud se autu dá to, co vyžaduje (kvalitní olej, filtry, atp.), pak není problém. Doporučuji vybírat kvalitní opravny, tomu napomohou stránky zabývající se danou značkou vozu.
Před Xantií jsem měl BX 1,9TZD a najel jsem za pět let bezmála 100.000 km - vím, o čem hovořím.
Chtěl jsem zdůraznit, že následné poruchy a tím i investice do oprav se dají eliminovat částěčně již při koupi vozu. Samozřejmostí je výměna rozvodů, všech olejů a filtrů, kontrola hydrauliky a stavu brzd. A to i přes ubezpečení prodávajícího, že vše je měněné. To, že je v Xantii komfortní svezení asi netřeba opakovat, ale vše musí fungovat jak má. Osobně kladu priority na mechaniku vozu, drobné škrábance na karoserii mě nechávají poměrně chladným, neboť ve městě při parkování u obchodů atp. se těmto oděrkám nevyhnu.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Chtěl jsem zdůraznit, že následné poruchy a tím i investice do oprav se dají eliminovat částěčně již při koupi vozu.
Samozřejmostí je výměna rozvodů, všech olejů a filtrů, kontrola hydrauliky a stavu brzd. A to i přes ubezpečení prodávajícího, že vše je měněné.
To, že je v Xantii komfortní svezení asi netřeba opakovat, ale vše musí fungovat jak má.
Osobně kladu priority na mechaniku vozu, drobné škrábance na karoserii mě nechávají poměrně chladným, neboť ve městě při parkování u obchodů atp. se těmto oděrkám nevyhnu.
26.09.2007 | 11:21:49 | Ivo Reagovat
to co píšeš je obecná pravda,ale recenze o tvém voze chybí.
otec měl taky BX a za 7let s ním najel 300 000km a měnil jen spotřební věci.Pravdou je,že BXu v době koupě bylo 6let
26.09.2007 | 00:27:17 | Loser Reagovat