Rok výroby:1996Typ motoru:Stav km při koupi:146 000 kmStav km nyní:180 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:5. 9. 2011
prostornost spotřeba (6-6,5l nafty/100km) celková spolehlivost
Slabé stránky
hydraulika (musí být v naprostém pořádku) lak (jen u mého kusu)
Závady a opravy na autě
Závady: - nepřesný palivoměr - zlobící tachometr (dost často byl "mrtvý", po bouchnutí na palubku ožil a ke konci ukazoval cca o 7 km nižší rychlost než třeba GPS) - závada na konektoru elektriky (spoj dvou kabelových svazků) a z toho vyplývající nepojízdné auto cca měsíc, než jsem to našel a opravil - nefunkční imobilizer z důvodu opravy výše - protékající jedna trubka hydrauliky (protrezla zvenku a zrovna ta, ve které je největší tlak) - slepnoucí světla (ale to je bolest snad všech starších aut) - koroze spoje LZ podběhu a prahu (stejně mi rezla 405tka a nikdo mi nedokázal nevysvětlit, proč za řidičem to rezne a na druhé straně ne) - přetěsnění naftového čerpadla (pomohl "hermetik" a drží to dodnes, i když mě všichni od toho zrazovali) - "slezla" (oloupala se) vrchní průhledná vrstva laku, takže auto nevypadalo nijak vábně, ale zase mi ho nikdo neukradl :-))
Jinak opravy celkem žádné. Běžná údržba (olej, filtry, destičky, kotouče, gumy, jednou výměna LHM, preventivní výměna předních "klobouků"). Motor byl stále trochu "uslintaný" od nafty a oleje, ale je to staré auto, tak na to má nárok. Navíc pod motorem je veliký kryt a ten drobné úniky zachytí, takže se nedělají pod autem loužičky a neničím "životní prostředí".
Hodnocení a zkušenosti s autem
Velké, pohodlné, prostorné auto s celkem nízkou spotřebou. Žádný závodník, ale 180 umí jak nic. Náklady na provoz přijatelné. Je potřeba mít hydrauliku v pořádku, protože pokud není a něco praskne, auto přestane zatáčet (zatočí, ale je to posilovna) a hlavně brzdit. A to je o držku. A případný odvoz na odtahovce prodraží opravu o další tisíce. Odtáhnout na laně nebrzdící auto nelze, snad jen na tyči. Pozitivem je, že auto při ztrátě tlaku v brzdách aspoň nespadne do dolní polohy tlumení, protože "tlumiče" mají zámky, které nevypustí tlak pryč. Tedy pokud není závada na tlumičích, to pak auto tahá břicho po zemi a následuje opět odtahovka. Ale to se mi nestalo. Dost mě taky potrápila elektrika. Jednou, ze dne na den, auto přestalo startovat. Motor točil, ale nechytnul. Nešla do něj nafta. Stalo se to, že se nějak rozbil konektor, spojující v pravém předním blatníku dva kabelové svazky. A tím konektorem jde proud od imobilizeru do řídící jednotky a ta zapíná nebo přerušuje (pomocí el. magnetu) naftu do čerpadla. Do ŘJ nešel proud, ta nesepnula a tím do čerpadla nešla nafta a auto nechytlo. Nakonec jsem to opravil, ale byl to mazec :-)) A při té příležitosti jsem zjistil, že imobilizer funguje jen coby přerušovač přítoku nafty do čerpadla. Nic víc. Naštěstí se mi vyhnuly jiné známé problémy s klávesnicí imobilizeru, protože já jsem ji měl před řadičkou. Jinak je možná trochu nevýhodou uchycení střešního nosiče do T-drážky. Stejný mají jen Xsary a Mercedes Vito (myslím). Takže sehnat použitý nosič není legrace a nový stojí 2.500,-.
Na tachometer je norma, musi ukazovat cca o 4% menej ako real. Dalej to zalezi od zjazdenosti a profilu pneumatik. Koroze- auto ste kupoval nové že poznáte jeho celú historiu? co ked bolo burane? co ked bolo lakovane packalom? Na ziadnom mojom citrone (3xBx,1xXM,1xXantia,1xC5) nieje korozia ! A niesu garazovane ani osetrovane voskom ani ničim. Pravdepodobne to bolo opravovane na strane vodica preto to hrdzavie len tam.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
..
Na tachometer je norma, musi ukazovat cca o 4% menej ako real. Dalej to zalezi od zjazdenosti a profilu pneumatik.
Koroze- auto ste kupoval nové že poznáte jeho celú historiu? co ked bolo burane? co ked bolo lakovane packalom?
Na ziadnom mojom citrone (3xBx,1xXM,1xXantia,1xC5) nieje korozia ! A niesu garazovane ani osetrovane voskom ani ničim.
Pravdepodobne to bolo opravovane na strane vodica preto to hrdzavie len tam.
25.01.2012 | 10:43:08 | TycoonX | 78.99.201.* Reagovat