Rok výroby:1996Typ motoru:1580Stav km při koupi:86 000 kmStav km nyní:112 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:16. 4. 2009
Vadné těsnění poloosy, oprava za necelých 1 000,- Kč. Výměna posledního dílu výfuku (1 500,- Kč). Preventivně jsem nechal vyměnit LHM a dofouknout koule (2 400,- Kč). Jinak jen bežná údržba - výměna olejů, filtru, svíček... Vždy jsem s ní dojel do cíle pohodlně a bez problémů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Xantia je pohodlné, prostorné auto, tichá i při vyšších cestovních rychlostech (140 km/h), perfektně drží v zatáčkách (mám zimní pneu Dunlop a letní Fulda). S hydropneumatickým odpružením měkce proplouvá přes běžné nerovnosti. V zimě jsem několikrát využil možnost zvednout podvozek, abych projel hlubším sněhem. Po roce používání a cca 26 tis. najetých kilometrech mohu říci, že je to ideální auto pro běžný každodenní provoz. Jen bych příště volil silnější verzi (mám motor 1,6 l). Spotřeba se u tohoto motoru pohybuje mezi 7 - 8 l/100 km. Až přijde čas na pořízení dalšího auta bude buď, nějaká novější Xantie nebo spíše Citoren C5.
Přehlédl jsem to i (dti).Jinak ten motor dobře znám od kamaráda.Je s tím velmi spokojen,hlavně se spotřebou,jak jsem minule psal.Jedinou malou nevýhodu má tento motor,a to že je trochu hlučnější.
dT nemá prímý vstřik, je to klasický předkomůrkový turbodiesel(např. 1,9dT-66kW R19, 2,1dT -65kW R21, safrane, espace, 2,2dT 12V-83kW laguna, safrane II...) přímý vstřik měly až 1,9 dTi , v laguně měly myslím 72kW a v meganech a cliech i slabší verze 59kW.
Než napíšeš nesmysly,tak si to ověř.Motor dT od renaultu je s přímým vstřikem paliva a je to jeden s nejůspornějších motorů vůbec a na rozdíl od moderních dc,hdi a pod není tak háklivý na palivo.
Mne v rokoch 91 - 93 na tom motore neodišlo nič. To, že tvoj kamarát má problém pri takmer 20 rokov starom motore je fakt smola. To by pri tom veku nikto nečakal. :-))))) No hoď ešte niečo na pobavenie. To, že OHV je osvedčený motor bola niekedy pekná výhovorka pre obhajobu neschopnosti skonštruovať moderný motor. Teraz je to už ale otrepané a trápne.
OHV je lety osvědčený, bezporuchový motor. Navíc má řetěz! 2,1dT má kamarád v espace a už mu odešlo milion věcí vč. takových průserů jako je popraskané sběrné potrubí nebo odešlá kompresor klimatizace
Neviem, čo je u teba trápne označenie dT? Na skratky totiž majú automobilky ochranné známky, čože ak niekto používa TD, nemôže iná automobilka používať rovnaké označenie aj pre svoj motor. Preto je toľko skratiek. TDI, HDi, CDI, dCi, CRDi, Di...... aj napriek tomu, že sa v podstate jedná o to isté. Mimochodom, s R21 s motorom 2.1 turbo diesel som jazdil už v roku 1991 a bola to paráda. Oproti vrcholu techniky vo Favoritoch, čo bol vtedy technický anachronizmus s OHV určite. Takže Radek ti dal dobrú radu.Ja by som ju ale vylepšil v tom nafackovaní. Skús radšej "päsťovku".
Donedávna jsem měl 2 felicie, stejný rok výroby, stejný model, přibližně stejně najeto. Jednu máme dodnes a jezdí bez problémů. Místo té druhé jsem pořídil Xantii, protože byla v servisu pravidelně několikrát za rok... Ještě před Felicií jsem měl Formana a najel s ním bez problémů, jen s běžnou údržbou 237 tisíc km. Myslím, že i v rámci jedné značky se najdou taková auta, která stráví "víc času" v servisu než na silnici a taková, která spolehlivě slouží. Handrkování o tom kdo je lepší, jestli Francouz, Japonec nebo koncernové auto mi připadá směšné.
V roce 1994 už dávali do favoritů a formanů jednobodové vstřikování Bosch, v roce 1995 už byly felicie taktéž se vstřikováním. Nemluvě o německých vozech, tam bylo vstřikování samozřejmostí. Jen zastaralý renault dělal karburátor s manuálním sytičem , a co se týče dieselů staré předkomůrkové TD(u renaulta trapné označení dT), kdežto VW i audi měly běžně přímovstřik a nejlepší motor všech dob- TDi
To je fakt úsměvné. Když tady Češi pomlouvají Francouzská auta, je to stejné jako kdyby kosovští albánci nebo papuánci a obyvatelé Pobřeží slonoviny pomlouvali výrobky ČKD, nebo Vítkovických železáren. A přitom sami neumí pořádně nic. Jen samý šlendrián a lajdáctví.
Na opakujúcom sa príspevku, ako niekoho kamoš mal 5 Renaultov a furt sa mu srali sa len smejem. Najmä, ak si predstavím tú chronológiu: "Kúpim prvý Renault a furt sa sere. Po takejto skúsenosti sa rozhodnem znovu pre Renault. A....zase sa furt sere. Čo spravím? Kúpim si tretí Renault. Treba vyskúšať, či sa bude srať. A....aj ten sa furt sere. Riešenie? Pre doterajšiu spokojnosť so značkou kúpim štvrtý Renault. A svete div sa, on sa furt sere. No čo už. Tak si kúpim ešte aj po piaty krát Renault. Neuveriteľné, aj ten sa furt sere." Chlape, dám ti radu. Choď s touto bájkou v štýle ".....kamoš mal...." do psej matere a vymýšľaj niečo užitočnejšie. Napr. liek na rakovinu. Ale pokiaľ si predstavím, že ako kvalitu odporúčaš VW, alebo Škodu, tak vlastne radšej nevymýšľaj nič. Aj tak by to bola nejaká stupidita.
Jéje, někdo napsal že někdo měl R lagunu a byla v pohodě? Tak to bych si koupil lístek do první brázdy:)) Laguna je vůbec nejhorší odpad, co kdy kdo vyrobil, nejhorší ve všech směrech. Renault je i trapný tím, že v roce 1994 dával do svých vozů motory s karburátorem a bez katalyzátoru.Fuj!!Citroen je o malinko méně špatný, ale furt francouz že
Já mám zase 5 známých co mají renaulty - 19,lagunu,kangoo,clio a nikdo znich nemá vážnější problémy,jen běžnou údržbu.Sám toto auto nevlastním,takže ho nemusím chválit,ale už mě nebaví číst pořád jaké jsou renaulty špatné auta a já mám z okolí jinou zkušenost.Měl jsem kdysi c-xantiu a to bylo problémové auto,pořád se to sralo a tady na recenzích to tu všichni chválí.Takže kvalita aut je asi trochu o štěstí.
A furt sa mu to sralo. Tak tento ubohý příspěvek pana Heligona se opakuje na všech recenzích francouzských aut. Musí být opravdu dobře vytroubenej, on i ten jeho kámoš. Až přijde na to, že auta se nekupují na vrakovišti, pozná i jejich kvality. Mimochodem Citroen není Renault, Renault není Peugeot, Paugeot není Citroen. Ty ale jsi riadny pičus.
Že kvalita koncernu, a Ty snáď žiješ na Marse???? Áno, niekdajšie VW,Audi atď boli suprové autá s neskutočnou výdržou, ale pochop, že dnes sú nové autá spotrebný tovar, vezmi to na tri roky na leasing a potom zahoď a kúp ďalšie, tak to dnes žiaľbohu funguje. Ani Toyota už nie je čo bývala, paradoxne som 1 vymenil za staršiu xantipu. Nevravím, že xantia je dokonalé auto, ale vezmi si pomer cena/výbava/úžitok a kadejaké koncernové wageny sa môžu hanbiť.Každá značka má dobré kusy a šmejdy a je len o šťastí, na čo narazíš...
No tebe to v tej hlave musí dobre vyhrávať. Aká kvalita koncernu? Možno niekedy. Už som to sem dakedy písal. Kamarát mal Audi 90 v plnej výbave r.v. 1985, to auto bolo spoľahlivé ako hodinky, všetko fungovalo a možno ešte aj funguje dodnes. Ale keď vidím známeho Sharan (podstatne novší), ktorý bol zakúpený tiež v plnej výbave a už sa na ňom posralo asi všetko, hlavne veci ovládané elektrikou, lebo VW šetrí na hrúbke kábla a rozhodol sa dávať nitky namiesto poriadnych káblov, tak to potom aj tak vypadá. Druhé porovnanie, ja mám Citróna AX z roku 1989, podvozok pôvodný, nikde žiadna hrdza, natož hniloba, známi kúpil podstatne novšiu Cordobu a keď som pozrel pod ňu, tak som až zaplakal. Veď to je prehnitá búda. A nepatrí náhodou celý posratý Seat pod VW? Nech idú do prdele. MB-čky tiež, čo si človek vyberie, keď sú to práve teraz asi najhnusnejšie autá vyrábané v Európe a nepatria náhodou tiež pod VW? Pravda je, že mať peniaze, tak do nového francúza ich tiež nedám, ale aj to, že isto nie do nemca. Jediné, čo by som si kúpil, tak nejakého malého a spoľahlivého japonca.
Boh moj, co to děláte? Moje další auto bude novější xantie nebo C5?? Proboha zbavte se těch francouzských nepovedenců a kupujte pořádná, kvalitní auta!! Francouzi umí možná víno nebo žrát žáby, ale auta rozhodně ne!!! Kamoš měl 5 renaultů, a furt se mu to sralo! Doporučuju koncern, to je kvalita, VW nebo škoda a je celkem jedno jaký model. Mějte rozum!
Celé auto (předek i zadek) jde celkem výrazně zvednout. Je to prakticky využitelné právě třeba v zimě nebo při parkování na vysokém obrubníku. Najeté kilometry sedí. Auto je dovezené, po starší paní. Co se týká servisu zapomněl jsem na výměnu jednoho čidla ABS a rozvodů.
Tak ty si Xantiu videl možno tak na obrázku...tá páčka pri ručnej brzde je tam na to, by si vedel auto zdvihnúť alebo nechať ľahnúť na brucho...Mám už druhú Xantiu, tak ma nepresviedčaj..
Ty najeté kilometry se mi nezdají.To musí mít najeto mnohonásobně víc.Sám jsem měl rok 1998,naj 78 tis a kupoval jsem to jako 5-leté auto,ale podle toho jak se mi to sralo,tak to muselo mít asi víc najeto.Poznat to ale na interiéru nijak nebylo.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Přehlédl jsem to i (dti).Jinak ten motor dobře znám od kamaráda.Je s tím velmi spokojen,hlavně se spotřebou,jak jsem minule psal.Jedinou malou nevýhodu má tento motor,a to že je trochu hlučnější.
21.04.2009 | 17:28:06 | Laco Reagovat
Laco, omyl
dT nemá prímý vstřik, je to klasický předkomůrkový turbodiesel(např. 1,9dT-66kW R19, 2,1dT -65kW R21, safrane, espace, 2,2dT 12V-83kW laguna, safrane II...) přímý vstřik měly až 1,9 dTi , v laguně měly myslím 72kW a v meganech a cliech i slabší verze 59kW.
21.04.2009 | 00:49:37 | Ing. Pelikán Reagovat
Pelikan
Než napíšeš nesmysly,tak si to ověř.Motor dT od renaultu je s přímým vstřikem paliva a je to jeden s nejůspornějších motorů vůbec a na rozdíl od moderních dc,hdi a pod není tak háklivý na palivo.
20.04.2009 | 17:07:24 | Laco Reagovat
Mne v rokoch 91 - 93 na tom motore neodišlo nič. To, že tvoj kamarát má problém pri takmer 20 rokov starom motore je fakt smola. To by pri tom veku nikto nečakal. :-))))) No hoď ešte niečo na pobavenie. To, že OHV je osvedčený motor bola niekedy pekná výhovorka pre obhajobu neschopnosti skonštruovať moderný motor. Teraz je to už ale otrepané a trápne.
20.04.2009 | 10:22:49 | Petrík Reagovat
OHV je lety osvědčený, bezporuchový motor. Navíc má řetěz! 2,1dT má kamarád v espace a už mu odešlo milion věcí vč. takových průserů jako je popraskané sběrné potrubí nebo odešlá kompresor klimatizace
20.04.2009 | 08:29:49 | Reagovat
Pelikán
Neviem, čo je u teba trápne označenie dT? Na skratky totiž majú automobilky ochranné známky, čože ak niekto používa TD, nemôže iná automobilka používať rovnaké označenie aj pre svoj motor. Preto je toľko skratiek. TDI, HDi, CDI, dCi, CRDi, Di...... aj napriek tomu, že sa v podstate jedná o to isté.
Mimochodom, s R21 s motorom 2.1 turbo diesel som jazdil už v roku 1991 a bola to paráda. Oproti vrcholu techniky vo Favoritoch, čo bol vtedy technický anachronizmus s OHV určite. Takže Radek ti dal dobrú radu.Ja by som ju ale vylepšil v tom nafackovaní. Skús radšej "päsťovku".
20.04.2009 | 00:16:44 | Petrík Reagovat
spolehlivost
Donedávna jsem měl 2 felicie, stejný rok výroby, stejný model, přibližně stejně najeto. Jednu máme dodnes a jezdí bez problémů. Místo té druhé jsem pořídil Xantii, protože byla v servisu pravidelně několikrát za rok... Ještě před Felicií jsem měl Formana a najel s ním bez problémů, jen s běžnou údržbou 237 tisíc km. Myslím, že i v rámci jedné značky se najdou taková auta, která stráví "víc času" v servisu než na silnici a taková, která spolehlivě slouží. Handrkování o tom kdo je lepší, jestli Francouz, Japonec nebo koncernové auto mi připadá směšné.
19.04.2009 | 22:24:30 | Petix Reagovat
Radek
V roce 1994 už dávali do favoritů a formanů jednobodové vstřikování Bosch, v roce 1995 už byly felicie taktéž se vstřikováním. Nemluvě o německých vozech, tam bylo vstřikování samozřejmostí. Jen zastaralý renault dělal karburátor s manuálním sytičem , a co se týče dieselů staré předkomůrkové TD(u renaulta trapné označení dT), kdežto VW i audi měly běžně přímovstřik a nejlepší motor všech dob- TDi
19.04.2009 | 22:10:23 | Ing. Pelikán Reagovat
To je fakt úsměvné. Když tady Češi pomlouvají Francouzská auta, je to stejné jako kdyby kosovští albánci nebo papuánci a obyvatelé Pobřeží slonoviny pomlouvali výrobky ČKD, nebo Vítkovických železáren. A přitom sami neumí pořádně nic. Jen samý šlendrián a lajdáctví.
19.04.2009 | 19:59:08 | Reagovat
Pelikáne, jseš mimo, nafackuj si a podívej se, co v těch letech strkali do Škodáren.
19.04.2009 | 18:05:48 | Radek Reagovat
Na opakujúcom sa príspevku, ako niekoho kamoš mal 5 Renaultov a furt sa mu srali sa len smejem. Najmä, ak si predstavím tú chronológiu: "Kúpim prvý Renault a furt sa sere. Po takejto skúsenosti sa rozhodnem znovu pre Renault. A....zase sa furt sere. Čo spravím? Kúpim si tretí Renault. Treba vyskúšať, či sa bude srať. A....aj ten sa furt sere. Riešenie? Pre doterajšiu spokojnosť so značkou kúpim štvrtý Renault. A svete div sa, on sa furt sere. No čo už. Tak si kúpim ešte aj po piaty krát Renault. Neuveriteľné, aj ten sa furt sere."
Chlape, dám ti radu. Choď s touto bájkou v štýle ".....kamoš mal...." do psej matere a vymýšľaj niečo užitočnejšie. Napr. liek na rakovinu. Ale pokiaľ si predstavím, že ako kvalitu odporúčaš VW, alebo Škodu, tak vlastne radšej nevymýšľaj nič. Aj tak by to bola nejaká stupidita.
19.04.2009 | 17:57:04 | Petrík Reagovat
Jéje, někdo napsal že někdo měl R lagunu a byla v pohodě? Tak to bych si koupil lístek do první brázdy:)) Laguna je vůbec nejhorší odpad, co kdy kdo vyrobil, nejhorší ve všech směrech. Renault je i trapný tím, že v roce 1994 dával do svých vozů motory s karburátorem a bez katalyzátoru.Fuj!!Citroen je o malinko méně špatný, ale furt francouz že
19.04.2009 | 17:45:19 | Ing. Pelikán Reagovat
Kvalita fr.aut.
Já mám zase 5 známých co mají renaulty - 19,lagunu,kangoo,clio a nikdo znich nemá vážnější problémy,jen běžnou údržbu.Sám toto auto nevlastním,takže ho nemusím chválit,ale už mě nebaví číst pořád jaké jsou renaulty špatné auta a já mám z okolí jinou zkušenost.Měl jsem kdysi c-xantiu a to bylo problémové auto,pořád se to sralo a tady na recenzích to tu všichni chválí.Takže kvalita aut je asi trochu o štěstí.
19.04.2009 | 16:23:31 | Laco Reagovat
Známy mal päť renaultov
A furt sa mu to sralo. Tak tento ubohý příspěvek pana Heligona se opakuje na všech recenzích francouzských aut. Musí být opravdu dobře vytroubenej, on i ten jeho kámoš. Až přijde na to, že auta se nekupují na vrakovišti, pozná i jejich kvality. Mimochodem Citroen není Renault, Renault není Peugeot, Paugeot není Citroen. Ty ale jsi riadny pičus.
19.04.2009 | 12:17:40 | Reagovat
to Heligon
Že kvalita koncernu, a Ty snáď žiješ na Marse???? Áno, niekdajšie VW,Audi atď boli suprové autá s neskutočnou výdržou, ale pochop, že dnes sú nové autá spotrebný tovar, vezmi to na tri roky na leasing a potom zahoď a kúp ďalšie, tak to dnes žiaľbohu funguje. Ani Toyota už nie je čo bývala, paradoxne som 1 vymenil za staršiu xantipu. Nevravím, že xantia je dokonalé auto, ale vezmi si pomer cena/výbava/úžitok a kadejaké koncernové wageny sa môžu hanbiť.Každá značka má dobré kusy a šmejdy a je len o šťastí, na čo narazíš...
19.04.2009 | 10:46:39 | elCitron Reagovat
to Heligon
No tebe to v tej hlave musí dobre vyhrávať. Aká kvalita koncernu? Možno niekedy. Už som to sem dakedy písal. Kamarát mal Audi 90 v plnej výbave r.v. 1985, to auto bolo spoľahlivé ako hodinky, všetko fungovalo a možno ešte aj funguje dodnes. Ale keď vidím známeho Sharan (podstatne novší), ktorý bol zakúpený tiež v plnej výbave a už sa na ňom posralo asi všetko, hlavne veci ovládané elektrikou, lebo VW šetrí na hrúbke kábla a rozhodol sa dávať nitky namiesto poriadnych káblov, tak to potom aj tak vypadá. Druhé porovnanie, ja mám Citróna AX z roku 1989, podvozok pôvodný, nikde žiadna hrdza, natož hniloba, známi kúpil podstatne novšiu Cordobu a keď som pozrel pod ňu, tak som až zaplakal. Veď to je prehnitá búda. A nepatrí náhodou celý posratý Seat pod VW? Nech idú do prdele. MB-čky tiež, čo si človek vyberie, keď sú to práve teraz asi najhnusnejšie autá vyrábané v Európe a nepatria náhodou tiež pod VW? Pravda je, že mať peniaze, tak do nového francúza ich tiež nedám, ale aj to, že isto nie do nemca. Jediné, čo by som si kúpil, tak nejakého malého a spoľahlivého japonca.
19.04.2009 | 06:27:51 | Reagovat
Boh moj, co to děláte? Moje další auto bude novější xantie nebo C5?? Proboha zbavte se těch francouzských nepovedenců a kupujte pořádná, kvalitní auta!! Francouzi umí možná víno nebo žrát žáby, ale auta rozhodně ne!!! Kamoš měl 5 renaultů, a furt se mu to sralo! Doporučuju koncern, to je kvalita, VW nebo škoda a je celkem jedno jaký model. Mějte rozum!
18.04.2009 | 22:30:11 | Heligon Reagovat
dopnění
Celé auto (předek i zadek) jde celkem výrazně zvednout. Je to prakticky využitelné právě třeba v zimě nebo při parkování na vysokém obrubníku. Najeté kilometry sedí. Auto je dovezené, po starší paní. Co se týká servisu zapomněl jsem na výměnu jednoho čidla ABS a rozvodů.
18.04.2009 | 21:44:06 | Petix Reagovat
Anonymovi
Tak ty si Xantiu videl možno tak na obrázku...tá páčka pri ručnej brzde je tam na to, by si vedel auto zdvihnúť alebo nechať ľahnúť na brucho...Mám už druhú Xantiu, tak ma nepresviedčaj..
18.04.2009 | 12:36:18 | elCitron Reagovat
Hydropérování
Píšeš, že jsi zvedal podvozek. Ale ona zvedá jen zadek (kvůli vyrovnání při velkém zatížení). Předek se nezvedá.
17.04.2009 | 23:14:16 | Reagovat
Kilometry
Ty najeté kilometry se mi nezdají.To musí mít najeto mnohonásobně víc.Sám jsem měl rok 1998,naj 78 tis a kupoval jsem to jako 5-leté auto,ale podle toho jak se mi to sralo,tak to muselo mít asi víc najeto.Poznat to ale na interiéru nijak nebylo.
17.04.2009 | 17:01:27 | Laco Reagovat