Recenze Citroën Xantia Berline
“Ideální auto pro každodenní ježdění”

Autor recenze: Petix (37 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:1580 Stav km při koupi:86 000 km Stav km nyní:112 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 16. 4. 2009

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vadné těsnění poloosy, oprava za necelých 1 000,- Kč. Výměna posledního dílu výfuku (1 500,- Kč). Preventivně jsem nechal vyměnit LHM a dofouknout koule (2 400,- Kč). Jinak jen bežná údržba - výměna olejů, filtru, svíček... Vždy jsem s ní dojel do cíle pohodlně a bez problémů.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Xantia je pohodlné, prostorné auto, tichá i při vyšších cestovních rychlostech (140 km/h), perfektně drží v zatáčkách (mám zimní pneu Dunlop a letní Fulda). S hydropneumatickým odpružením měkce proplouvá přes běžné nerovnosti. V zimě jsem několikrát využil možnost zvednout podvozek, abych projel hlubším sněhem. Po roce používání a cca 26 tis. najetých kilometrech mohu říci, že je to ideální auto pro běžný každodenní provoz. Jen bych příště volil silnější verzi (mám motor 1,6 l). Spotřeba se u tohoto motoru pohybuje mezi 7 - 8 l/100 km. Až přijde čas na pořízení dalšího auta bude buď, nějaká novější Xantie nebo spíše Citoren C5.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia

Vložit komentář

Přehlédl jsem to i (dti).Jinak ten motor dobře znám od kamaráda.Je s tím velmi spokojen,hlavně se spotřebou,jak jsem minule psal.Jedinou malou nevýhodu má tento motor,a to že je trochu hlučnější.

21.04.2009 | 17:28:06 | Laco Reagovat

Laco, omyl

dT nemá prímý vstřik, je to klasický předkomůrkový turbodiesel(např. 1,9dT-66kW R19, 2,1dT -65kW R21, safrane, espace, 2,2dT 12V-83kW laguna, safrane II...) přímý vstřik měly až 1,9 dTi , v laguně měly myslím 72kW a v meganech a cliech i slabší verze 59kW.

21.04.2009 | 00:49:37 | Ing. Pelikán Reagovat

Pelikan

Než napíšeš nesmysly,tak si to ověř.Motor dT od renaultu je s přímým vstřikem paliva a je to jeden s nejůspornějších motorů vůbec a na rozdíl od moderních dc,hdi a pod není tak háklivý na palivo.

20.04.2009 | 17:07:24 | Laco Reagovat

Mne v rokoch 91 - 93 na tom motore neodišlo nič. To, že tvoj kamarát má problém pri takmer 20 rokov starom motore je fakt smola. To by pri tom veku nikto nečakal. :-))))) No hoď ešte niečo na pobavenie. To, že OHV je osvedčený motor bola niekedy pekná výhovorka pre obhajobu neschopnosti skonštruovať moderný motor. Teraz je to už ale otrepané a trápne.

20.04.2009 | 10:22:49 | Petrík Reagovat

OHV je lety osvědčený, bezporuchový motor. Navíc má řetěz! 2,1dT má kamarád v espace a už mu odešlo milion věcí vč. takových průserů jako je popraskané sběrné potrubí nebo odešlá kompresor klimatizace

20.04.2009 | 08:29:49 |  Reagovat

Pelikán

Neviem, čo je u teba trápne označenie dT? Na skratky totiž majú automobilky ochranné známky, čože ak niekto používa TD, nemôže iná automobilka používať rovnaké označenie aj pre svoj motor. Preto je toľko skratiek. TDI, HDi, CDI, dCi, CRDi, Di...... aj napriek tomu, že sa v podstate jedná o to isté.
Mimochodom, s R21 s motorom 2.1 turbo diesel som jazdil už v roku 1991 a bola to paráda. Oproti vrcholu techniky vo Favoritoch, čo bol vtedy technický anachronizmus s OHV určite. Takže Radek ti dal dobrú radu.Ja by som ju ale vylepšil v tom nafackovaní. Skús radšej "päsťovku".

20.04.2009 | 00:16:44 | Petrík Reagovat

spolehlivost

Donedávna jsem měl 2 felicie, stejný rok výroby, stejný model, přibližně stejně najeto. Jednu máme dodnes a jezdí bez problémů. Místo té druhé jsem pořídil Xantii, protože byla v servisu pravidelně několikrát za rok... Ještě před Felicií jsem měl Formana a najel s ním bez problémů, jen s běžnou údržbou 237 tisíc km. Myslím, že i v rámci jedné značky se najdou taková auta, která stráví "víc času" v servisu než na silnici a taková, která spolehlivě slouží. Handrkování o tom kdo je lepší, jestli Francouz, Japonec nebo koncernové auto mi připadá směšné.

19.04.2009 | 22:24:30 | Petix Reagovat

Radek

V roce 1994 už dávali do favoritů a formanů jednobodové vstřikování Bosch, v roce 1995 už byly felicie taktéž se vstřikováním. Nemluvě o německých vozech, tam bylo vstřikování samozřejmostí. Jen zastaralý renault dělal karburátor s manuálním sytičem , a co se týče dieselů staré předkomůrkové TD(u renaulta trapné označení dT), kdežto VW i audi měly běžně přímovstřik a nejlepší motor všech dob- TDi

19.04.2009 | 22:10:23 | Ing. Pelikán Reagovat

To je fakt úsměvné. Když tady Češi pomlouvají Francouzská auta, je to stejné jako kdyby kosovští albánci nebo papuánci a obyvatelé Pobřeží slonoviny pomlouvali výrobky ČKD, nebo Vítkovických železáren. A přitom sami neumí pořádně nic. Jen samý šlendrián a lajdáctví.

19.04.2009 | 19:59:08 |  Reagovat

Pelikáne, jseš mimo, nafackuj si a podívej se, co v těch letech strkali do Škodáren.

19.04.2009 | 18:05:48 | Radek Reagovat

Na opakujúcom sa príspevku, ako niekoho kamoš mal 5 Renaultov a furt sa mu srali sa len smejem. Najmä, ak si predstavím tú chronológiu: "Kúpim prvý Renault a furt sa sere. Po takejto skúsenosti sa rozhodnem znovu pre Renault. A....zase sa furt sere. Čo spravím? Kúpim si tretí Renault. Treba vyskúšať, či sa bude srať. A....aj ten sa furt sere. Riešenie? Pre doterajšiu spokojnosť so značkou kúpim štvrtý Renault. A svete div sa, on sa furt sere. No čo už. Tak si kúpim ešte aj po piaty krát Renault. Neuveriteľné, aj ten sa furt sere."
Chlape, dám ti radu. Choď s touto bájkou v štýle ".....kamoš mal...." do psej matere a vymýšľaj niečo užitočnejšie. Napr. liek na rakovinu. Ale pokiaľ si predstavím, že ako kvalitu odporúčaš VW, alebo Škodu, tak vlastne radšej nevymýšľaj nič. Aj tak by to bola nejaká stupidita.

19.04.2009 | 17:57:04 | Petrík Reagovat

Jéje, někdo napsal že někdo měl R lagunu a byla v pohodě? Tak to bych si koupil lístek do první brázdy:)) Laguna je vůbec nejhorší odpad, co kdy kdo vyrobil, nejhorší ve všech směrech. Renault je i trapný tím, že v roce 1994 dával do svých vozů motory s karburátorem a bez katalyzátoru.Fuj!!Citroen je o malinko méně špatný, ale furt francouz že

19.04.2009 | 17:45:19 | Ing. Pelikán Reagovat

Kvalita fr.aut.

Já mám zase 5 známých co mají renaulty - 19,lagunu,kangoo,clio a nikdo znich nemá vážnější problémy,jen běžnou údržbu.Sám toto auto nevlastním,takže ho nemusím chválit,ale už mě nebaví číst pořád jaké jsou renaulty špatné auta a já mám z okolí jinou zkušenost.Měl jsem kdysi c-xantiu a to bylo problémové auto,pořád se to sralo a tady na recenzích to tu všichni chválí.Takže kvalita aut je asi trochu o štěstí.

19.04.2009 | 16:23:31 | Laco Reagovat

Známy mal päť renaultov

A furt sa mu to sralo. Tak tento ubohý příspěvek pana Heligona se opakuje na všech recenzích francouzských aut. Musí být opravdu dobře vytroubenej, on i ten jeho kámoš. Až přijde na to, že auta se nekupují na vrakovišti, pozná i jejich kvality. Mimochodem Citroen není Renault, Renault není Peugeot, Paugeot není Citroen. Ty ale jsi riadny pičus.

19.04.2009 | 12:17:40 |  Reagovat

to Heligon

Že kvalita koncernu, a Ty snáď žiješ na Marse???? Áno, niekdajšie VW,Audi atď boli suprové autá s neskutočnou výdržou, ale pochop, že dnes sú nové autá spotrebný tovar, vezmi to na tri roky na leasing a potom zahoď a kúp ďalšie, tak to dnes žiaľbohu funguje. Ani Toyota už nie je čo bývala, paradoxne som 1 vymenil za staršiu xantipu. Nevravím, že xantia je dokonalé auto, ale vezmi si pomer cena/výbava/úžitok a kadejaké koncernové wageny sa môžu hanbiť.Každá značka má dobré kusy a šmejdy a je len o šťastí, na čo narazíš...

19.04.2009 | 10:46:39 | elCitron Reagovat

to Heligon

No tebe to v tej hlave musí dobre vyhrávať. Aká kvalita koncernu? Možno niekedy. Už som to sem dakedy písal. Kamarát mal Audi 90 v plnej výbave r.v. 1985, to auto bolo spoľahlivé ako hodinky, všetko fungovalo a možno ešte aj funguje dodnes. Ale keď vidím známeho Sharan (podstatne novší), ktorý bol zakúpený tiež v plnej výbave a už sa na ňom posralo asi všetko, hlavne veci ovládané elektrikou, lebo VW šetrí na hrúbke kábla a rozhodol sa dávať nitky namiesto poriadnych káblov, tak to potom aj tak vypadá. Druhé porovnanie, ja mám Citróna AX z roku 1989, podvozok pôvodný, nikde žiadna hrdza, natož hniloba, známi kúpil podstatne novšiu Cordobu a keď som pozrel pod ňu, tak som až zaplakal. Veď to je prehnitá búda. A nepatrí náhodou celý posratý Seat pod VW? Nech idú do prdele. MB-čky tiež, čo si človek vyberie, keď sú to práve teraz asi najhnusnejšie autá vyrábané v Európe a nepatria náhodou tiež pod VW? Pravda je, že mať peniaze, tak do nového francúza ich tiež nedám, ale aj to, že isto nie do nemca. Jediné, čo by som si kúpil, tak nejakého malého a spoľahlivého japonca.

19.04.2009 | 06:27:51 |  Reagovat

Boh moj, co to děláte? Moje další auto bude novější xantie nebo C5?? Proboha zbavte se těch francouzských nepovedenců a kupujte pořádná, kvalitní auta!! Francouzi umí možná víno nebo žrát žáby, ale auta rozhodně ne!!! Kamoš měl 5 renaultů, a furt se mu to sralo! Doporučuju koncern, to je kvalita, VW nebo škoda a je celkem jedno jaký model. Mějte rozum!

18.04.2009 | 22:30:11 | Heligon Reagovat

dopnění

Celé auto (předek i zadek) jde celkem výrazně zvednout. Je to prakticky využitelné právě třeba v zimě nebo při parkování na vysokém obrubníku. Najeté kilometry sedí. Auto je dovezené, po starší paní. Co se týká servisu zapomněl jsem na výměnu jednoho čidla ABS a rozvodů.

18.04.2009 | 21:44:06 | Petix Reagovat

Anonymovi

Tak ty si Xantiu videl možno tak na obrázku...tá páčka pri ručnej brzde je tam na to, by si vedel auto zdvihnúť alebo nechať ľahnúť na brucho...Mám už druhú Xantiu, tak ma nepresviedčaj..

18.04.2009 | 12:36:18 | elCitron Reagovat

Hydropérování

Píšeš, že jsi zvedal podvozek. Ale ona zvedá jen zadek (kvůli vyrovnání při velkém zatížení). Předek se nezvedá.

17.04.2009 | 23:14:16 |  Reagovat

Kilometry

Ty najeté kilometry se mi nezdají.To musí mít najeto mnohonásobně víc.Sám jsem měl rok 1998,naj 78 tis a kupoval jsem to jako 5-leté auto,ale podle toho jak se mi to sralo,tak to muselo mít asi víc najeto.Poznat to ale na interiéru nijak nebylo.

17.04.2009 | 17:01:27 | Laco Reagovat