Rok výroby:1996Typ motoru:2.0 108 kWStav km při koupi:123 000 kmStav km nyní:130 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 měsícePrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:21. 5. 2006
Předchozí auto:Opel Meriva Opel Astra Škoda Octavia
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Mám auto poměrně krátce, takže zatím žádné velké závady nesleduji. Pouze rutinní věci, jako je výměna rozvodů a náplní, ke kterým jsem se stejně ještě nedostal ;o).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Neskutečně nádherný, prostorný a bytelný automobil, který dokáže i na svůj 10 letý věk strčit do kapsy leckteré novější vozidlo. Královský prostor pro všechny pasažéry, tichý a kultivovaný motor, o kterém víte pouze když jej prošlápnete. Ve vozidle uslyšíte spíše hučení z venku, než zvuk motoru. Až na malé klepání v zadní části vozu (zřejmě něco uvolněného v zadních dveřích), v autě vše drží, nevrže a vše je dokonale slícováno. Pokud seženete verzi Exclusive s koženými sedačkami, potom se opravdu jedná o posezení jako ve štábním vozidle.
U verze 2.0 Turbo CT je potřeba počítat se zvýšenou spotřebou, pokud jezdíte po městě jako já. Než rozjedete 1800 kg, tak si auto s tímto motorem něco vezme. Pokud vám pohled na snižující se ručičku u palivové nádrže dělá zle jako mně, tento vůz si nikdy nepořizujte. Při velmi klidné jízdě ve městě se nedostanete se spotřebou pod 11 litrů. Mimo město je možné jet kolem 9 litrů. Toto je jediný důvod, proč se moje Xantuška u mně už dlouho neohřeje a brzy jí vystřídá dieselová verze.
Jinak mohu Citroen Xantii jako ojetinu vřele doporučit. Záleží samozřejmě na kuse, na který narazíte a na to, jak se o ní její majitel staral. Ale za cenu kolem 70 - 150 000,- (dle verze a ročníku) neseženete pohodlnější automobil. Samotnou kapitolou je hydroaktivní pérování. Pokud jej udržujete, tak je navždy a zaručí vám luxusní svezení s jemným houpáním. Na našich cestách účinně snižuje tvrdé nárazy do sedaček, známé z vozidel německého koncernu ;o). Kdo neseděl v Xantii, nepoznal pohodlí, jaké automobil může poskytnout. Proč se trmácet ve skříni, když můžu jet jako v bavlnce.
Taky mám jednu doma (2,0i TCT , break, r.v. 1997). Mám přeprogramovanou řídící jednotku: 130 kW. Svezeníčko bezkonkurenční - tichý, výkonný motor, měké pérování, v zatáčkách až neskutečně sedí - hydraktiv, spotřeba po roce a 20000 km - 9,7 l (většinou svižná jízda 50/50 město/okrsky, občas ji proženu, hlaně do kopce, když se mnou chce závodit nějaká Octavka RS) za to svezení stojí. Už je to moje třetí Xantia (předtím 1,6i, 1,9 TD, mezi nimi Mondeo 2,0i). I když nejsem přímo fanatik do Citroenů, ale po svezení a zvážení jiných alternativ, co se týče prostoru, ceny, antikorozní úpravy, kvality (ve 3 Xantiích najeto 60000 km bez větší závady) atd. vychází vždy v mé cenové kategorii do 100 tKč nejlépe Xantia. Přiznávám, sedadla by mohla být malinko pohodlnější, i když mám sedadlo všestraně el. stavitelné včetně 4 el. nafukovacích bederních opěrek, ale kvality sedadel v Mondeu nedosahuje a volant by mohl být o něco menší a silnější a schází mi palubní počítač, ale to už bych toho chtěl asi moc :-) Jinak s Xantií naprostá spokojenost.
Jezis, 11 litru po meste, to je nadhera! Mne to bere 12, na dalky 10 a to jezdim po meste prakticky krokem (taky 2.0 v turbu). Cos cekal od turbomotoru, ze bude brat 7 litru? ;)
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Taky mám jednu doma (2,0i TCT , break, r.v. 1997). Mám přeprogramovanou řídící jednotku: 130 kW. Svezeníčko bezkonkurenční - tichý, výkonný motor, měké pérování, v zatáčkách až neskutečně sedí - hydraktiv, spotřeba po roce a 20000 km - 9,7 l (většinou svižná jízda 50/50 město/okrsky, občas ji proženu, hlaně do kopce, když se mnou chce závodit nějaká Octavka RS) za to svezení stojí. Už je to moje třetí Xantia (předtím 1,6i, 1,9 TD, mezi nimi Mondeo 2,0i). I když nejsem přímo fanatik do Citroenů, ale po svezení a zvážení jiných alternativ, co se týče prostoru, ceny, antikorozní úpravy, kvality (ve 3 Xantiích najeto 60000 km bez větší závady) atd. vychází vždy v mé cenové kategorii do 100 tKč nejlépe Xantia.
Přiznávám, sedadla by mohla být malinko pohodlnější, i když mám sedadlo všestraně el. stavitelné včetně 4 el. nafukovacích bederních opěrek, ale kvality sedadel v Mondeu nedosahuje a volant by mohl být o něco menší a silnější a schází mi palubní počítač, ale to už bych toho chtěl asi moc :-)
Jinak s Xantií naprostá spokojenost.
18.12.2007 | 13:05:16 | Petr Reagovat
Proč si z tak výborných aut přesedlal do takové plečky
29.08.2006 | 08:11:13 | Reagovat
No...já už jí nemám. Předevčírem jsem si dovezl Xantii II v breaku 2,1 Tdi. Ale jinak na ní vzpomínám v dobrém, i když se u nás dlouho doma neohřála.
26.05.2006 | 12:27:07 | weitless Reagovat
Heheh ;)
Jezis, 11 litru po meste, to je nadhera! Mne to bere 12, na dalky 10 a to jezdim po meste prakticky krokem (taky 2.0 v turbu). Cos cekal od turbomotoru, ze bude brat 7 litru? ;)
24.05.2006 | 19:45:54 | KFL Reagovat