Rok výroby:1999Typ motoru:1.8 16vStav km při koupi:180 000 kmStav km nyní:200 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:23. 6. 2008
Proběhla akorát klasická výměna oleje a dofouknutí koulí - velmi laciná záležitost - v rámci stokorun.
Nedávno začala svítit kontrolka bočního airbagu. Úplně jinak než jak popisuje manuál - patrně nějaký kontakt.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je dle mého názoru výborné. Je to velký a prostorný vůz, jehož doménou je pohodlí, které vychází zejména z hydraulického pérování. Tam kde ostatním cvakaj z výmolů zuby, v Xantii se ledva houpáte.
Co se týče chování auta na silnici...je to bez problémů. Dobře sedí, jen ty sedačky by člověka mohly trošku více podržet na místě. Pohodlně se člověk cítí i při vysokých rychlostech na dálnici.
Řazení je trošku tužší a mám pocit, že i nepřesné, ale je to spíše o zvyku.
Z motoru jsem byl ze začátku v rozpacích, ale bylo to dáno tím, že se musí trošku více točit. Jestli chete jet svižně a pokud vyžadujete, aby auto dalo po sešlánutí pedálu slušnou odezvu, je třeba se minimálně pohybovat na hranici 3000 otáček. Žádné brutální zaražení do sedačky sice nepřijde, ale i tak je akcelerace dostačující.
Kombinovaná spotřeba je někde na hranici 8,5l/100km.
I když je Xantia vozem starším, nemusí se za nic stydět a je to hodný kamarád, který vás pohodlně a spolehlivě převeze z bodu A do bodu B.
Podľa skúseností kamarátov viem, že nájsť závadu na airbagoch je dosť problém a držím palce aby sa to podarilo "bezbolestne" a rýchlo. Kamarátovi na Opli Astra odporučili v servise, po niekoľkých neúspešných pokusoch identifikácie závady, vymeniť airgaby - za 40 tisíc Sk !!! Vzdal to a kontrolku prelepil páskou - stále netuší či má fungčné airbagy a či mu náhodou nejaký nevystrelí. "Nemyslím na to" - skonštatoval.
Xantii jsem měl, sice s jiným motorem (1,9 TD), ale to nemá vliv. Zděšen jsem byl z výsledků nárazových testů. Vždy jsem si myslel, že takto veliké auto je samozřejmě bezpečné, ale opak je pravdou. Když jsem viděl výsledek crash testu, polilo mě horko. Xantia byla zdemolovaná, jako by byla z papíru. Také dosáhla snad jen 2 hvězdičky (ještě se potom handrkovalo, zda jí tu jednu dodatečně nevzít). Jinak vůz to byl pohodlný, ale ve vyšší rychlosti neklidný. Nevím, jestli se jednalo o závadu, nebo to byla normální vlastnost podvozku se samořídící zadní nápravou. Při rychlosti nad 110 km/h záď vozu při přejíždění nerovností jakoby nepatrně plavala do stran. Bylo to cítit pod zadkem, jak vůz jakoby při zhoupnutí zároveň ujíždí do stran. Jen vzadu. V servisu na nic nepřišli. Kufr obrovský, kastle vkusná. Přeji hodně šťastných km.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Kontrola airbagu
Podľa skúseností kamarátov viem, že nájsť závadu na airbagoch je dosť problém a držím palce aby sa to podarilo "bezbolestne" a rýchlo.
Kamarátovi na Opli Astra odporučili v servise, po niekoľkých neúspešných pokusoch identifikácie závady, vymeniť airgaby - za 40 tisíc Sk !!!
Vzdal to a kontrolku prelepil páskou - stále netuší či má fungčné airbagy a či mu náhodou nejaký nevystrelí.
"Nemyslím na to" - skonštatoval.
24.06.2008 | 08:00:12 | Dušan Mihálik Reagovat
Nebezpečné
Xantii jsem měl, sice s jiným motorem (1,9 TD), ale to nemá vliv. Zděšen jsem byl z výsledků nárazových testů. Vždy jsem si myslel, že takto veliké auto je samozřejmě bezpečné, ale opak je pravdou. Když jsem viděl výsledek crash testu, polilo mě horko. Xantia byla zdemolovaná, jako by byla z papíru. Také dosáhla snad jen 2 hvězdičky (ještě se potom handrkovalo, zda jí tu jednu dodatečně nevzít). Jinak vůz to byl pohodlný, ale ve vyšší rychlosti neklidný. Nevím, jestli se jednalo o závadu, nebo to byla normální vlastnost podvozku se samořídící zadní nápravou. Při rychlosti nad 110 km/h záď vozu při přejíždění nerovností jakoby nepatrně plavala do stran. Bylo to cítit pod zadkem, jak vůz jakoby při zhoupnutí zároveň ujíždí do stran. Jen vzadu. V servisu na nic nepřišli. Kufr obrovský, kastle vkusná. Přeji hodně šťastných km.
24.06.2008 | 07:52:00 | Honza Reagovat