Rok výroby:1997Typ motoru:1900/tdStav km při koupi:145 000 kmStav km nyní:175 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:28. 1. 2008
Bohužel ano.Zlomený držák čerpadla a následná doporučená ikdyž ne nutná repase čerpadla.
Před měsícem prasklá hlava.
Zlomené palivové trubky od čerpadla-nejspíš následek chvějícího se čerpadla.
Již dvakrat mněněny žhavící svíčky.
Při zařazené rychlosti a sundání nohy z plynu,klesne otáčkoměr na nulu.Po vyšlápnutí spojky,vyskočí zpět na volnoběžné otáčky.Jde ale o nepodstatný detail.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je velice pohodlné.Hydraulika zatím absolutně bez problémů.Sedačky jsou pres svou měkkost velice pohodlné,interiér je však velice zastaralý.Volant se drží příjemně,má správnou tloušťku i průměr.Vadí mi neosvětlené hodiny a ovládání topení-nevím,zda to spíš není závada.Pokud někdo poradí,děkuji-mají svítit ovladače topení?
Interiér je velice dobře osvětlen,to se týká i kufru.Ten je velice prostorný,nicméně jeho boční schránky jsou malé.Sada klíčů,trojůhelník a podobné věci jeho prostor zbytečně zmenšují.
Odsuzovaná rezerva pod vozem mi nepřijde jako takový zápor,jak se o ní mluví.Pokud měním kolo v dešti-je špinavá.Ale to je i to kolo,které měním.Takže se umažu tak jako tak.Navíc při defektu u Favorita při cestě na dovolenou šel obsah kufru do škarpy,abych se na rezervu dostal.:-( Díky hydrauliky se Xantka zvedne a rezerva jde ven jedna báseň.Ale zase na ní jde bohužel vsechen maras z cesty.:-(
Motor je velice příjemný a jde už od cca 1500 otáček za plynem.Na tak těžké auto je dynamika překvapující.Je výborně odhlučněn a hluk jde spíše od kol.Ale v přijatelné míře,v autě je na diesel klid.
Spotřeba je skvělých 6-6,5 litrů.Je sice větší,než u tdi,ale i tak je to pěkná hodnota,která není závyslá na těžkosti nohy na plynu.Je téměř konstantní ve městě,na okreskach i pri 140 na dálnici.
Francouze jsem nikdy nechtěl,leč po zkušební jízdě,díky lákavé ceně a obrovskému prostoru uvnitř jsem ji podlehl.Auto je to krásné a nebýt poruch,které se u mě vyskytly,tak bych byl absolutně spokojen.Takto nevím,co dál od ní čekat.Hlava praskla bez žádné příčiny.Motor se nepřehřál,nezmrzl a přesto praskla.Udajně je to slabina těchto motorů.
30 000 km za půl roku je sice dost,ale poruch taky. Tak doufám,že už se uklidní a bude teď pracovat dlouho.
Taky jsem ji měl a musím souhlasit,že je to pohodlné auto,ale velmi nespolehlivé.Ne hydraulikou,ale motory určitě,Měl jsem 1.9 sd a pořád něco i když to byli někdy maličkosti tak to stálo dost na opravách.Teď jsem rád,že jsem se ji zbavil a mám klid.Na to,že jsem nenajezdil ročně ani 10 tis km nebavilo mě strkat do auta tisíce každý rok.
Již 4 roky jezdím s XANTIÍ HDI má dlouhodobá spotřeba je 5.7l to se mi zdá dobrý na takové auto po dálnici není problém jet 150 km/h na půl plynu a neslyšet motor ,který už má 232000 km natočíno při cestě k moři po 10hodinách nevystupuji jako zbitý pes. Toto auto je jako droga jak jednou nasednete nedá se přestat .Tohodl frncouze není potřeba se bát ,ale kdo chce ať klidně podporuje ty rádo-by spolehlivé Germánský bedňáky od WV a jeho vazalů.
PS:Nesrovnávejte Oktávku s Xantijí obě patří do jiných světů, Oktávka má jen to co VW už nepotřebuje.
No čo sa týka toho otáčkomeru a rýchlomeru, to je choroba špatných kontaktov na plošnom spoji - ukazateľovej časti palubovky prípadne nesprávne zvoleným postupom pri čistení motora wapkou - mal som ten istý problém, ale oprava resp preletovanie aj s demontážou a montážou je otázka asi 40 minút a spraví si ju viacmenej každý sám. Stačí zájsť na českú stránku xantiaclubu a tam už každý poradí čo a ako. No a s tou hlavou je to tak, že asi predchádzajúci majiteľ sa so zohrievaním motora moc nemaznal a tak sa časom ukázalo. Veľa zdaru a želám čo najmenej závad a čo najviac km.
Ahoj.Jojo.Většinou jde o maličkosti.Držák čerpadla stál asi 1300,ale sundání,zpětná montáž repas a seřízení čerpadla stála ranec.Navíc jsem nechal další asi 4000 v servisech,než na to přišli. .Prasklá hlava,to už je smůla.Ještěže už ji dnes dokáží zavařit. Nová hlava stojí majland.Nepříjemné jsou problémy s budíky-palivoměr ukazuje tak nějak přibližně,otáčkoměr lítá,jako urvaný z řetězu,taky jsem už vyměnil dost předních žárovek.Myslím,že H1 stojí za babku.Ale velice mě překvapilo řazení.Po velikých problémech s řazením v novém Renaultu jsem se zařekl,že Francouze nikdy nechci. Ale Xantka řadí od mé první jízdy s ní perfektně.Sice pohyb je vláčný,není to na sportovní,rychlé řazení,ale jinak je přesné a příjemné. Tak hodně šťastných kilometrů bez problémů.Já doufám,že už je mám za sebou.Po těch chvalozpěvech,co tady čtu na Xantii,myslim,ze uz mam před sebou jen to dobré.
Myslím, že jsi to vystihl docela dobře. Přednosti hydrocitroenů jsou v pohodlném cestování, poměru cena/velikost (výkon?) auta a tak trochu jiném designu. Horší to je s poruchami. Už nějaký čas je používám (BX, XM) a co se týče poruch, je to nekonečný příběh. Ale pozor, je nutné uvést, že ty moje plechovky nepostihla žádná závažná porucha, jen drobnosti - ale je jich dost. Nicméně správně fugijící hydro je prostě boží, a proto mhouřím oči nad zjevnými nedostatky a dál se budu houpat krajinou v krabicoidních žabožroutech. Ta prasklá hlava je dost pešek, ale kdoví kolik má najeto ve skutečnosti a taky jak se k tomu chovali předchozí majitelé, že?
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Taky jsem ji měl a musím souhlasit,že je to pohodlné auto,ale velmi nespolehlivé.Ne hydraulikou,ale motory určitě,Měl jsem 1.9 sd a pořád něco i když to byli někdy maličkosti tak to stálo dost na opravách.Teď jsem rád,že jsem se ji zbavil a mám klid.Na to,že jsem nenajezdil ročně ani 10 tis km nebavilo mě strkat do auta tisíce každý rok.
02.03.2010 | 14:14:52 | Reagovat
1,9 td
je to velmi komfortne auto. spotreba celkom ujde. niekolkokrat vymena gulí, občas štrajkuje imobilizer a bohuzial v 195 000 km praskla hlava.
02.03.2010 | 12:34:08 | Reagovat
hdi 2.0 80Kw
Již 4 roky jezdím s XANTIÍ HDI má dlouhodobá spotřeba je 5.7l to se mi zdá dobrý na takové auto po dálnici není problém jet 150 km/h na půl plynu a neslyšet motor ,který už má 232000 km natočíno při cestě k moři po 10hodinách nevystupuji jako zbitý pes. Toto auto je jako droga jak jednou nasednete nedá se přestat .Tohodl frncouze není potřeba se bát ,ale kdo chce ať klidně podporuje ty rádo-by spolehlivé Germánský bedňáky od WV a jeho vazalů.
PS:Nesrovnávejte Oktávku s Xantijí obě patří do jiných světů,
Oktávka má jen to co VW už nepotřebuje.
16.06.2009 | 15:47:26 | mil Reagovat
tie prístroje
No čo sa týka toho otáčkomeru a rýchlomeru, to je choroba špatných kontaktov na plošnom spoji - ukazateľovej časti palubovky prípadne nesprávne zvoleným postupom pri čistení motora wapkou - mal som ten istý problém, ale oprava resp preletovanie aj s demontážou a montážou je otázka asi 40 minút a spraví si ju viacmenej každý sám. Stačí zájsť na českú stránku xantiaclubu a tam už každý poradí čo a ako. No a s tou hlavou je to tak, že asi predchádzajúci majiteľ sa so zohrievaním motora moc nemaznal a tak sa časom ukázalo.
Veľa zdaru a želám čo najmenej závad a čo najviac km.
04.02.2008 | 18:00:36 | yoshimato Reagovat
Tak osvětlení ovládání topení opraveno výměnou žárovek a hodiny prý mají svítit také.Tak se omlouvám a jdu na ty hodiny.
31.01.2008 | 11:50:14 | Reagovat
Podivné chování rafiček všelijakých budíků většinou způsobuje špatné ukostření. Kontakty vůbec jsou u citronů děs.
30.01.2008 | 20:05:23 | Chiquita Reagovat
Ahoj.Jojo.Většinou jde o maličkosti.Držák čerpadla stál asi 1300,ale sundání,zpětná montáž repas a seřízení čerpadla stála ranec.Navíc jsem nechal další asi 4000 v servisech,než na to přišli. .Prasklá hlava,to už je smůla.Ještěže už ji dnes dokáží zavařit. Nová hlava stojí majland.Nepříjemné jsou problémy s budíky-palivoměr ukazuje tak nějak přibližně,otáčkoměr lítá,jako urvaný z řetězu,taky jsem už vyměnil dost předních žárovek.Myslím,že H1 stojí za babku.Ale velice mě překvapilo řazení.Po velikých problémech s řazením v novém Renaultu jsem se zařekl,že Francouze nikdy nechci. Ale Xantka řadí od mé první jízdy s ní perfektně.Sice pohyb je vláčný,není to na sportovní,rychlé řazení,ale jinak je přesné a příjemné.
Tak hodně šťastných kilometrů bez problémů.Já doufám,že už je mám za sebou.Po těch chvalozpěvech,co tady čtu na Xantii,myslim,ze uz mam před sebou jen to dobré.
29.01.2008 | 21:16:11 | Pája Reagovat
Myslím, že jsi to vystihl docela dobře. Přednosti hydrocitroenů jsou v pohodlném cestování, poměru cena/velikost (výkon?) auta a tak trochu jiném designu. Horší to je s poruchami. Už nějaký čas je používám (BX, XM) a co se týče poruch, je to nekonečný příběh. Ale pozor, je nutné uvést, že ty moje plechovky nepostihla žádná závažná porucha, jen drobnosti - ale je jich dost. Nicméně správně fugijící hydro je prostě boží, a proto mhouřím oči nad zjevnými nedostatky a dál se budu houpat krajinou v krabicoidních žabožroutech.
Ta prasklá hlava je dost pešek, ale kdoví kolik má najeto ve skutečnosti a taky jak se k tomu chovali předchozí majitelé, že?
29.01.2008 | 17:30:30 | Chiquita Reagovat