Rok výroby:2001Typ motoru:2.0 HDi - 81kWStav km při koupi:120 356 kmStav km nyní:120 981 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:3. 10. 2006
Mám již třetí Xantii (2x TurboD 66 kW a teď HDi 81 kW) a poruchy by jsem spíše nazval opotřebením.Odešly mi nějaké čepy, tyčka stabilizátoru přední nápravy, silenbloky uložení motoru, výfuk atd.To se stane i u jiných aut. Jednu jsem zařídil pro bráchu, ale to byl nějaký "páteční model".
Problémy s kontrolkami, elektrikou vůbec není s tím moc spokojen.Říká, že tomu pořád něco je.Jednou mi odešl regulátor zdvihu zadní nápravy, ale teď už vím, že trocha šikovnost by mi zachránila 4 500,- kč, který jsem za něj vysolil.
Auto mě nikdy nikde nenechalo, takže spolehlivost je podle mě za 10.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Pro mě splňuje vše co potřebuji.Prostor, elegance, síla, no je to prostě škoda, že už se nevyrábí.Na hydrauliku nedám dopustit, jízdní komfort se nedá srovnat s ničím jiný, vyrovnává bravurně všechny nerovnosti.
O špatném průjezdu zatáčkami nemůže být ani řeč, tak jak se zmiňují někteří.Pokud je hydraulika v pořádku autom sedí a náklon ja přiměřený.Doporučival by jsem navštívit autoriz. servis, přeměřit koulet - špatné vyměnit a po zhruba 80 - 100 000 ujetých km provést výplach celého systému.Přijde to na cca 600 ,-kč + jedna nová koule stojí kolem 1 800 ,-kč v autě jich je šest.
Za takovou cenu nový origo tlumič neseženete a vydrží možná míň než koule. Spotřebe u TDéček byla kolem 6,5 l/100 km u HDíčka to spočtený ještě nemám, ale bude to jistě jěště mín.
Ten kdo se jednou sveze v auzě s hydraulikou nebude už nikdy chtít nic jinýho.Nevěřil jsem tomu, ale je to pravda.V xantii jezdím dohromady 5,5 let.
Hydraulika není o zvyku, je to o pocitech člověka. Já mám již 3. Citroena s hydraulikou (shodou okolností ten samý, jako je recenze) a mám je v podstatě jenom kvůli hydraulice. Nedávno mě jedna kolegyně vezla v Polu po městě a tam už se dělalo zase špatně mně, skáče to jak koza a je cítit naprosto každá nerovnost, jsem z toho dost vyklepanej. Ale faktem je, že mám kamráda, který po delší jízdě vzadu v hydraulickým Citroenu taky říká, že mu to nedělá dobře. Je to ale snad jeden ze 100, kterých jsem vezl. Nicméně kdo dává přednost komfortu před sportovním charakterem vozu, tak mu musí Citroen vyhovovat více.
A ještě k té spotřebě, ja s tímto modelem jezdíl od 5,2l - 6,3l, ale vše je o stylu jízdy.
Mě osobně se v Xantii dělá zle, ten podvozek je na mne příliš houpací. A to jezdím pravidelne autem. Takze ja bych napsal, ta hydropneumatika je predevsim o zvyku. Ja bych to do auta nechtel.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
hydraulika
Hydraulika není o zvyku, je to o pocitech člověka. Já mám již 3. Citroena s hydraulikou (shodou okolností ten samý, jako je recenze) a mám je v podstatě jenom kvůli hydraulice.
Nedávno mě jedna kolegyně vezla v Polu po městě a tam už se dělalo zase špatně mně, skáče to jak koza a je cítit naprosto každá nerovnost, jsem z toho dost vyklepanej.
Ale faktem je, že mám kamráda, který po delší jízdě vzadu v hydraulickým Citroenu taky říká, že mu to nedělá dobře. Je to ale snad jeden ze 100, kterých jsem vezl.
Nicméně kdo dává přednost komfortu před sportovním charakterem vozu, tak mu musí Citroen vyhovovat více.
A ještě k té spotřebě, ja s tímto modelem jezdíl od 5,2l - 6,3l, ale vše je o stylu jízdy.
25.02.2008 | 12:02:59 | Dan Reagovat
podvozek
Mě osobně se v Xantii dělá zle, ten podvozek je na mne příliš houpací. A to jezdím pravidelne autem. Takze ja bych napsal, ta hydropneumatika je predevsim o zvyku. Ja bych to do auta nechtel.
11.11.2006 | 12:57:09 | TT Reagovat