Rok výroby:1996Typ motoru:1,9 TDStav km při koupi:115 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:18. 3. 2010
Moc jsem se těšíl na vysněný vůz s hydraulikou. Sice jsem chtěl XM, ale Xantia je asi spolehlivější a vyžádá si míň nákladů. Po první jízdě cestou, kterou jezdím každý den s favoritem, nebo služební fabií - jsem nadšen. Kam zmizely všechny ty drncáky, který tu ještě včera byly ???Pouze v jednom místě, kde je přes celou silnici zvlněný asfalt a s favoritem jsem to hóóódně pocítil jsem si uvědomil, že to taky trochu drncá. Přitom do zatáčky to reaguje velmi rychle. Sedačky super měkké, jako doma na gauči, řízení čitelné a nepřeposilované jako u fabie - prostě cítil jsem se super. Motor asi nebude žádný závoďák, to bych ani od něj nečekal, ale do kopce se zdá že táhne dobře a snad bude úsporný. Jenom si musim zvyknout na brzdy. Zdá se zrochu pomalejší nástup brzdného účinku, ale nějak moc jsem to zase nezkoušel. Auto je z Rakouska, dovezl mi ho známý, co se tím živí a vím, že nejsou stočené kilometry, což je super, mám i servisní knížku. A ta výbava !!! Dálkový centrál, všechna okna v elektrice, zrcátka taky, vyhřívaný obě př. sedačky, volant i sedačky seříditelné, klimatizace, dělený sedačky, mlhovky, ostřikovače světel a jako třešnička na dortu - nezávislé horkovodní topení - bufík !!!
Kdybych si těma km nebyl jistej, tak bych do toho nešel. Mam to od člověka, co sem citroeny dováží léta pořád od jednoho prodejce a nemá pochyby o tom, že oni to nestáčej. Kilometry ti stočí až naši český chytráci v bazaru. Ale kdo ví, třeba ti dám za čas zapravdu, že je to šrot!
Tak jsem úspěšně najel s Xantií 100.000km - a stále jezdí. Měl jsem jeden vážný problém - vystřelil mi přední tlumič, protože ten původní byl zrezlej v uchycení ke kastli, koupil jsem jiný na vrakovišti (originál je drahý a replika se nedělá) a jeden se roztrhnul v "silentbloku". Jinak se měnily běžné věci - termostat chlazení, koncový díl výfuku, tyčky stabilizátorů, klouby řízení, žhavící svíčky, 2 čidla ABS, kotouče, destičky, loni jsem dělal rozvody. Byla prasklá trubka na dolívání kapaliny do ostřikovače, přepadová hadička od tlumiče do nádržky a gumový spoj hadice na sání.Občas blbne tachometr - seká se, stejně tak ventilátor topení-někdy nesepne. Nesvítí několik žároviček v osvětlení palubovky, nehřejou sedačky,blblo spínání rozsvícení světla v kufru, nedávno se odlepil tapecírunk na stropě - spíš protivný drobnosti asi většinou důsledek nezájmu původních rakouských majitelů do auta něco investovat. V zimě šlo chvíli ztuha řízení, ale už mám promazanej kloubek řízení, tak to snad bude OK. Uchází klimatizace, musím 1x ročně doplňovat. Ohledně pérování - 2x jsem byl u odborníka na citroeny - měnil hydraulickou kapalinu LHM, dofukoval koule, některé se měnily (mám 8 kulí). Převrtal mi koule na komforty, takže je pěkně měkké pérování. Když si sednu do kufru (75kg), sedne si skoro nadoraz. Stejně tak při prudšim brždění nebo rozjezdu se pěkně pohoupu. Přitom v zatáčkách sedí dobře (nezávodím). Startuje výborně i při -20. Nevýhody jsou málo odkládacích míst - není kam dát mapu, lahev s pitím..., při nastupování překáží nohám volant a ten je jenom výškové seřiditelný. Sedačky jsou příjemně měkké, taková křesla. Jenom mi nevyhovuje seřizování bederní opěrky Posledních 1,5 roku jezdím skoro pořád s přívěsem dlouhý trasy (500-800km) a ne zrovna úspornou jízdou mám 7,5l spotřebu. Bez přívěsu bylo 6,5-7. Motor není na závodění, s tim přívěsem (naloženým) má dost práce, teď bych volil spíš 2.1TD. Do 2.200 otáček je to lenoch, pak zabere turbo a docela zabere. Ale zdá se, že je spolehlivý. 3x se mi stalo, že nečekaně "chcípnul", ale asi to bylo naftou- začal jsem jezdit k nějaké neznámé pumpě, jinak se to nikdy nestalo. Auto vypadá pořád stejně, jako před 4 roky, nikde není ani stopa koroze. Jednou jsem stříkal dutiny, hlavně podběh u zadních dveří. Dá se jet 170km/h (podle navigace, ale to už se bojím. Kolem 120-130km/h je v autě pořád relativně ticho, dá se povídat, nebo poslouchat rádio - to má 6 reproduktorů a velice pěkný zvuk). Jinak kolem 140-150 i s tou károu (prázdnou) není problém. Jenom se někdy začíná přehřívat - třeba do kopců s nákladem (snad to není hlava!). Většina vypsaných závad (kromě toho vystřelenýho tlumiče) jsou běžné věci, nebo drobné nedostatky, kterými asi trpí i ostatní auta podobného stáří. Takže naprosto nelituji toho, že mám francouzské auto s hydropneumatickým pérováním, a příště to bude snad C5. PS: nejde mi se přihlásit, ale jsem to já. A za dalšich 100.000km zase napíšu (snad).
02.09.2014 | 22:36:39 | Josef
| 88.83.174.*Reagovat
RE: Ujeto už 100.000km
No nevím taky má žabožrouta a ne poprvé ale na ten nájezd i přes ty léta mě těch závad přijde celkem dost:)
Momentálně mám 607 2006 najeto kolem 130 a v podstatě tam mám vše původní ale chystám se na stabilizátory jinak i elektrika zatím v pohodě.Předtím 406 2001 za 4-5 let najeto 80 tisíc celkem kolem 240 mám dojem a během toho nájezdu jsem neměl žádnou závadu čistě výměna spotřebních dílů a to brzdy a mám dojem kolem těch 240 zadní tlumiče které byli ještě původní a tedy abych nezapomněl tak jedna závada a to výměna relátka jinak nic nevrzalo,nepadalo,nekorodovalo a nic se nesypalo jen občas elektrika si zahrála po svém ale jak to přišlo tak i odešlo nic vážného.
Nejblíže co znám k vašemu roku auta je 406 1998 která ještě i dnes neměla snad polovinu závad co vaše Xantie ovšem má taky kolem 150-160 po stejném majiteli co mám dnes já 607. Jediný problém byl jednou se zhasínáním motoru což bylo vyřešeno za pár s stovek a pak zamlžování oken ale už nevím co to přesně bylo jinak i dneska má spoustu věcí na podvozku původní a vše funguje jak má:)
Nechci nikomu brát iluze,ale myslet si,že auto 14 let staré a ještě k tomu diesel bude mít najeto jen 115 tis km je nesmysl.Sám jsem se s tímto autem spálil a to mělo 4 roky a 78 tis km najeto.Teď už vím,že muselo mít nejmíň 2x tolik a nebo to jsou hrozné šroty,protože se to pořád sralo.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
anonym
Kdybych si těma km nebyl jistej, tak bych do toho nešel. Mam to od člověka, co sem citroeny dováží léta pořád od jednoho prodejce a nemá pochyby o tom, že oni to nestáčej. Kilometry ti stočí až naši český chytráci v bazaru. Ale kdo ví, třeba ti dám za čas zapravdu, že je to šrot!
22.03.2010 | 20:20:15 | Josef Reagovat
Ujeto už 100.000km
Tak jsem úspěšně najel s Xantií 100.000km - a stále jezdí. Měl jsem jeden vážný problém - vystřelil mi přední tlumič, protože ten původní byl zrezlej v uchycení ke kastli, koupil jsem jiný na vrakovišti (originál je drahý a replika se nedělá) a jeden se roztrhnul v "silentbloku". Jinak se měnily běžné věci - termostat chlazení, koncový díl výfuku, tyčky stabilizátorů, klouby řízení, žhavící svíčky, 2 čidla ABS, kotouče, destičky, loni jsem dělal rozvody. Byla prasklá trubka na dolívání kapaliny do ostřikovače, přepadová hadička od tlumiče do nádržky a gumový spoj hadice na sání.Občas blbne tachometr - seká se, stejně tak ventilátor topení-někdy nesepne. Nesvítí několik žároviček v osvětlení palubovky, nehřejou sedačky,blblo spínání rozsvícení světla v kufru, nedávno se odlepil tapecírunk na stropě - spíš protivný drobnosti asi většinou důsledek nezájmu původních rakouských majitelů do auta něco investovat. V zimě šlo chvíli ztuha řízení, ale už mám promazanej kloubek řízení, tak to snad bude OK. Uchází klimatizace, musím 1x ročně doplňovat. Ohledně pérování - 2x jsem byl u odborníka na citroeny - měnil hydraulickou kapalinu LHM, dofukoval koule, některé se měnily (mám 8 kulí). Převrtal mi koule na komforty, takže je pěkně měkké pérování. Když si sednu do kufru (75kg), sedne si skoro nadoraz. Stejně tak při prudšim brždění nebo rozjezdu se pěkně pohoupu. Přitom v zatáčkách sedí dobře (nezávodím). Startuje výborně i při -20. Nevýhody jsou málo odkládacích míst - není kam dát mapu, lahev s pitím..., při nastupování překáží nohám volant a ten je jenom výškové seřiditelný. Sedačky jsou příjemně měkké, taková křesla. Jenom mi nevyhovuje seřizování bederní opěrky Posledních 1,5 roku jezdím skoro pořád s přívěsem dlouhý trasy (500-800km) a ne zrovna úspornou jízdou mám 7,5l spotřebu. Bez přívěsu bylo 6,5-7. Motor není na závodění, s tim přívěsem (naloženým) má dost práce, teď bych volil spíš 2.1TD. Do 2.200 otáček je to lenoch, pak zabere turbo a docela zabere. Ale zdá se, že je spolehlivý. 3x se mi stalo, že nečekaně "chcípnul", ale asi to bylo naftou- začal jsem jezdit k nějaké neznámé pumpě, jinak se to nikdy nestalo. Auto vypadá pořád stejně, jako před 4 roky, nikde není ani stopa koroze. Jednou jsem stříkal dutiny, hlavně podběh u zadních dveří. Dá se jet 170km/h (podle navigace, ale to už se bojím. Kolem 120-130km/h je v autě pořád relativně ticho, dá se povídat, nebo poslouchat rádio - to má 6 reproduktorů a velice pěkný zvuk). Jinak kolem 140-150 i s tou károu (prázdnou) není problém. Jenom se někdy začíná přehřívat - třeba do kopců s nákladem (snad to není hlava!). Většina vypsaných závad (kromě toho vystřelenýho tlumiče) jsou běžné věci, nebo drobné nedostatky, kterými asi trpí i ostatní auta podobného stáří. Takže naprosto nelituji toho, že mám francouzské auto s hydropneumatickým pérováním, a příště to bude snad C5. PS: nejde mi se přihlásit, ale jsem to já. A za dalšich 100.000km zase napíšu (snad).
02.09.2014 | 22:36:39 | Josef | 88.83.174.* Reagovat
RE: Ujeto už 100.000km
No nevím taky má žabožrouta a ne poprvé ale na ten nájezd i přes ty léta mě těch závad přijde celkem dost:)
Momentálně mám 607 2006 najeto kolem 130 a v podstatě tam mám vše původní ale chystám se na stabilizátory jinak i elektrika zatím v pohodě.Předtím 406 2001 za 4-5 let najeto 80 tisíc celkem kolem 240 mám dojem a během toho nájezdu jsem neměl žádnou závadu čistě výměna spotřebních dílů a to brzdy a mám dojem kolem těch 240 zadní tlumiče které byli ještě původní a tedy abych nezapomněl tak jedna závada a to výměna relátka jinak nic nevrzalo,nepadalo,nekorodovalo a nic se nesypalo jen občas elektrika si zahrála po svém ale jak to přišlo tak i odešlo nic vážného.
Nejblíže co znám k vašemu roku auta je 406 1998 která ještě i dnes neměla snad polovinu závad co vaše Xantie ovšem má taky kolem 150-160 po stejném majiteli co mám dnes já 607.
Jediný problém byl jednou se zhasínáním motoru což bylo vyřešeno za pár s stovek a pak zamlžování oken ale už nevím co to přesně bylo jinak i dneska má spoustu věcí na podvozku původní a vše funguje jak má:)
02.09.2014 | 23:05:35 | | 62.245.124.* Reagovat
Nechci nikomu brát iluze,ale myslet si,že auto 14 let staré a ještě k tomu diesel bude mít najeto jen 115 tis km je nesmysl.Sám jsem se s tímto autem spálil a to mělo 4 roky a 78 tis km najeto.Teď už vím,že muselo mít nejmíň 2x tolik a nebo to jsou hrozné šroty,protože se to pořád sralo.
22.03.2010 | 12:39:05 | Reagovat