Recenze Citroën Xsara 1.6i 16V Exclusive
“Hledal jsem dobře vybavené pohodlné auto za příznivou cenu a Xsara tyto požadavky splnila.”

Autor recenze: Jan (53 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2003 Typ motoru:80 kW Stav km při koupi:95 000 km Stav km nyní:158 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 21. 7. 2014

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Kromě běžného servisu byly během 4 let tyto závady/opravy:

při nákupu (95000 km): rozvody, výfukové svody, relé ve větráku
104000 km: tyčky stabilizátoru
124000 km: přední pružiny
140000 km: oprava výškového polohování sedadla
152000 km: oprava páčky světel
158000 km: nové lanovody ruční brzdy

Auto zatím nikdy nebylo nepojízdné, jen s prasklou pružinou bylo nutné dojet opatrně do servisu. Za rok v průměru 1-2 neplánované návštěvy servisu, což je, myslím, u 10 let starého auta normální.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil jako sedmileté, import z Německa, servisní knížka dokládající pravidelný servis vypadala věrohodně. Výbava Exclusive je pro Xsaru maximální (6 airbagů, elektrická přední i zadní okna, poloautomatická klimatizace, světelný a dešťový senzor, dřevěný dekor, palubní počítač, kožený volant, litá kola).
Je to moje první auto s automatickou převodovkou a jsem z ní nadšený. Převodovka AL4 s hydrodynamickým měničem řadí hladce, při dojíždění na křižovatku nebo jízdě z kopce sama podřazuje, při jízdě v koloně nebo při parkování je neocenitelná. Komfort je vykoupen asi o 0,5 l/100 km vyšší spotřebou, samozřejmě se hodí spíše pro řidiče s defenzivním stylem jízdy, kdo chce jezdit ostře, vybere si určitě manuální převodovku. Zatím s ní problémy nebyly, jednou jsem nechal doplnit olej a nyní plánuji celkovou výměnu oleje.
Xsara s karosérií hatchback je pro dva lidi zcela dostatečná, pro rodinu s dětmi bych ovšem volil verzi kombi. Zavazadlový prostor má udávaný objem 408 l, je dobře přístupný. Vepředu je místa dost, vzadu mohou mít vyšší cestující málo místa nad hlavou. Sedadla jsou jako u mnoha francouzských aut měkká, ale v této verzi mají polohovatelnou bederní opěrku, takže je možné je částečně přitvrdit.
Motor 1.6i 16 V s výkonem 80 kW je pro běžného řidiče ideální, je pružný, spotřeba je v rozumných mezích. V různých testech měl tento motor z benzinových nejlepší hodnocení. Olej zatím v intervalech mezi výměnami (20000 km/1 rok) nemusím doplňovat.
Xsara dostala po faceliftu (tuším v roce 2000) širší pneumatiky (195/55 R 15), což mělo zajistit větší stabilitu. V několika testech jí totiž vytýkali menší stabilitu při vyšších rychlostech nebo při rychlém průjezdu zatáčkou, já jsem ovšem při běžné jízdě v rámci rychlostních limitů takové chování nikdy nepozoroval. Co je poněkud nepříjemné je to, že originální litá kola Citroen nemají středový otvor, takže je jen málo pneuservisů, které je umějí vyvážit.
Auto nerezne, což potvrzuje většina uživatelů. Opravy nechávám provádět v nezávislých autoservisech, značkový je drahý a mají tendenci řešit vše výměnou. Ještě si jej asi pár let necháme, současnou hodnotu odhaduji na asi 40000 Kč, takže ztráta hodnoty je teď již jen asi 6000 Kč/rok, což bohatě vyváží náklady na opravy. Právě dobrý poměr hodnota/cena je asi nejvyšším kladem tohoto vozu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara

Vložit komentář