Rok výroby:2001Typ motoru:2.0 16VStav km při koupi:102 000 kmStav km nyní:119 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?15 měsícůPrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:15. 11. 2007
Cca v 110 000 km mi prasklo čidlo tlaku oleje v servu a vytekl ze serva všechen olej. Nevim příčinu, možná jsem o něj někde škrtl, je totiž "pod motorem". V druhovýrobě jsem ho nesehnal, muselo se objednat v Citroenu=1200 Kč. Další věc, co naštve, je nepřesný palivoměr. Někdy, pokud stojim "z kopce", po nastartování ukazuje nula paliva. Pomůže až natankovat.
Další mrzutost je s ventilátorem topení. Pracuje spolehlivě do té doby, než ho člověk potřebuje nejvíc. V létě v městské koloně. Nevim proč,ale jak začnu pojiždět v koloně, vynechává. Pomůže až opět jízda. Kdybyste někdo věděli, co to způsobuje, budu rád za každé info.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nechci tu popisovat design a tak. Toho bylo napsáno dost. Spíš moje postřehy... V celku jsem s autem spokojený. Je to pohodlný kombík. Neni stavěný na závodění, ale pohodlně se v něm dá, po sklopení sedaček, ve 2 vyspat (stan už nepoužívam :-D). Pobere pohodlně 4 cestující i s bagáží.
Co hodně oceňuju je nakládací hrana v rovině s podlahou kufru, takže se dá použít i jako židle :-). Bál jsem se motoru, že mě "sežere" ale naštěstí se tak nestalo. Běžně jezdim za 7,5 litru, při svižnější jízdě do 8 litrů. Cesta do Vizovic a zpět (cca 400 km) s naloženým autem po dálnici rychlostí kolem 140km/h průměrná spotřeba pod 7 litrů.
Byl jsem příjemně překvapený. Po městě spotřeba samozřejmě roste. Šplhá k 9 litrům. Takže bere jako průměrná 1,6ka.
Takže po 3,5 roku spokojeného používání má auto najeto necelých 156 000km. Na autě nebyla, kromě výměny rozvodů, vodní pumpy, svíček a pravidelné výměny oleje a filtrů, dělána žádná oprava! Tedy bohužel :-). Teď mě čeká vyměnit kotouče a desky na obou nápravach (už jsou žalostné), klínový řemen+ kladky(vržou již delší dobu) a čidlo teploty chladící kapaliny (sahara spíná dost pozdě). Podvozek už sice není co býval, ale pořád to jde a upřímně, do auta za pár tisíc už nehodlám moc investovat... Takže na to, jakou nedostává údržbu, to je držák a jsem spokojen. Spotřeba se vyhoupla přes 8 litrů,ale to může být dáno větším poměrem jízdy v městě...
Děkuju za info. Podle toho co řikáte, by to neměl být problém. A za 150 Kč to určitě stojí za vyzkoušení. Kamarád je mechanik, tak to zmákne :-). Jen bych ještě potřeboval poradit, kde nejlíp ty tranzistory pořídit... Ještě jednou díky
Ten vynechavajici ventilator zpusobuje spatny tranzistor, ktery je desce spolu s telesem ventilatoru.Ta tranzistory jsou tam dva, nejlepe je vymenit oba dva (letovani), vyndani ventilatoru je snadne.Materialove je to cca do 150 CZK a pokud jsi to nikdy nedelal, tak mozna 2 hodky prace. Samorejme, ze v servisu ti reknou, ze ti vymeni jedine cely vetrak za 6 litru.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara
Update
Takže po 3,5 roku spokojeného používání má auto najeto necelých 156 000km. Na autě nebyla, kromě výměny rozvodů, vodní pumpy, svíček a pravidelné výměny oleje a filtrů, dělána žádná oprava! Tedy bohužel :-). Teď mě čeká vyměnit kotouče a desky na obou nápravach (už jsou žalostné), klínový řemen+ kladky(vržou již delší dobu) a čidlo teploty chladící kapaliny (sahara spíná dost pozdě). Podvozek už sice není co býval, ale pořád to jde a upřímně, do auta za pár tisíc už nehodlám moc investovat... Takže na to, jakou nedostává údržbu, to je držák a jsem spokojen. Spotřeba se vyhoupla přes 8 litrů,ale to může být dáno větším poměrem jízdy v městě...
25.04.2010 | 08:24:29 | Kuca Reagovat
Děkuju za info. Podle toho co řikáte, by to neměl být problém. A za 150 Kč to určitě stojí za vyzkoušení. Kamarád je mechanik, tak to zmákne :-). Jen bych ještě potřeboval poradit, kde nejlíp ty tranzistory pořídit... Ještě jednou díky
17.11.2007 | 12:43:22 | Kuca Reagovat
forum
pokud potrebujete poradit zkuste nasledujici odkaz:
http://www.xsara.cz/forums/index.php
16.11.2007 | 20:21:23 | petr Reagovat
Ten vynechavajici ventilator zpusobuje spatny tranzistor, ktery je desce spolu s telesem ventilatoru.Ta tranzistory jsou tam dva, nejlepe je vymenit oba dva (letovani), vyndani ventilatoru je snadne.Materialove je to cca do 150 CZK a pokud jsi to nikdy nedelal, tak mozna 2 hodky prace. Samorejme, ze v servisu ti reknou, ze ti vymeni jedine cely vetrak za 6 litru.
16.11.2007 | 12:26:30 | Reagovat