Rok výroby:2001Typ motoru:2.0 HDIStav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:120 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:14. 1. 2007
Předchozí auto: BMW,OPEL,PEUGEOT,FORD,TOYOTA,ATD.....
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Závady a opravy na autě
- Elektrické stahování okna řidíče (motorek ko)
-Slepené relé od automatického ovládání ventilátoru topení
-Často praskající žárovky v předních světlech
-Vůle na pumpě serva
-Miznutí brzdové kapaliny přes hlavní brzdový válec
-Vadné ložisko v alternátoru
Hodnocení a zkušenosti s autem
Při koupi svého nového automobilu jsem se rozhodoval mezi více značkami,ale nakonec z nezjištných důvodů zvítězila právě XSARA. První kilometry byly opravdu fajn,než opadlo nadšení z nového vozu.Cestuj za prací do zahraničí,tak jsem nechal udělat prohlídku u mechanika a zároveň vyměnit všechny náplně a rozvody. Musela se navíc měnit šponovací kladka k alternátoru.Mechanik mi ještě oznámil,že je vůle na pumpě serva=(repas). Po měsíci mi z ničeho nic začala mizet brzdová kapalina=špatné gumičky v hlavním brzdovém válci(repas) Poté začalo pískat ložisko v alternátoru(výměna).Od té doby to je bez větších závad.
Auto výkon motoru 66kw je poměrně nedostačující a pokud chce člověk trochu svižněšjší jízdu,tak ho musí držrt v otáčkách.Žádný silák to není a doporučoval bych ho spíše na krátké vzdálenosti a né stovky kilometrů na jeden zátah. Motor nevzkazuje extra výkon,ale ani spotřeba není špatná.Pokud se člověk ovládá,tak se dá jezdit za 5L. Pokud se nekontrolujet,tak si řekne o 8L.
Jízdní vlastnosti jsou kapitolou samou pro sebe.Nemohu říci nic jiného,než hrůza!Auto je naprosto nejisté a řízeni nepředává správné informace,jak by mělo!Při ostřejším průjezdu zatáčky nevíte,zda se vám utrhne předek,nebo vás předběhne zadek.Opravdu nevypočitatelné.Při vyšších rychlostech nad 140kmh je rychle roste v kabině aerodinamický hluk,který na dlouhých cestách obtěžuje,nemluvě o tom,že jet cca 170kmh je hazardování se životem.Auto se pak nejistě pohupuje do všech stran.
Dřív jsem vystřídal spousty aut různých značek veskrze to byly strší modely ale nikdy bych nečekal, že "nové" auto může být tak nepohodlné a problémové. Přečkám ještě zimu a jde z baráku.Jak říkám "Francouzská pomsta!" Vrátím se ke značce, s kterou jsem byl spokojen nejvíce a to BMW. Opravdu mě citroen zklamal na plné čáře.
Zdravím, s autem jezdím když jsem u rodiny na jihu Evropy. Pár tisíc km jsem v něm najel. Motor se tvářil dost živě i při nájezdu kolem 310 000, spotřeba odhadem do 6. Rozhodně bych motor označil za úsporný a odolný. Výkon není úplně zázračný, ale plné auto lidí to odveze poměrně se ctí. Za mne ani PD nebo CR 103kw není trhač asfaltu a papírové to je dost jinde. Řízení a podvozek byl fajn na rychlost kolem 110km/h a ekopohodu. Zpětná vazba řízení je minimální a celkově obsluha vyžaduje hodně pozornosti. Za cenu kolem 2 Felicií dostanete auto co jezdí levně, nerezne a má turbo. Není pro závodníky a má extra špatný výhled dozadu. Servis bych počítal tak na korunu/km :)
Ale chuja, mam xsaru ma 377.000km a ide vyborne je to 66kw nemam problem pri predbiehani, clovek nemoze mat strach, co sa tika auta ziadne vyhradi nemam system siemens vstreky povodne takisto sa menia veci ako aj na ostatnich autach ziadne auto nez citroen nieje pohodlnejsie
"Auto výkon motoru 66kw je poměrně nedostačující a pokud chce člověk trochu svižněšjší jízdu,tak ho musí držrt v otáčkách"
v akych otackach? max krutak na tomto hdi je k dispozicii uz pri 1750 otackach, takze ked napises horeuvedenu kravinu, je jasne ze si so xsarou nikdy nejazdil
30.12.2012 | 19:01:30 | war
| 178.41.191.*Reagovat
RE: sviznejsia jazda
Pisatel má pravdu. Ten motor je líný. Taky jsem měl tu čest s ním jezdit. Ono je hezké, že píšeš v jakých otáčkách to má maximální krouťák. Ale zjevně ten krouťák na to auto nestačí. Pokud jsem chtěl jet trochu svižněji, měl jsem pořád plyn na podlaze a motor se musel víc točit, než by bylo příjemné. Jak svižná by byla jízda při tvých kouzelných 1750ti otáčkách si nedovedu představit. Takže - krouťák asi není všechno. Musí tam být i nějaká výkonová křivka. A 66 kW na takto těžké auto je opravdu málo. Kravina to není, spíš to vypadá, že ty jsi nikdy nejezdil s ničím výkonnějším, podle toho jak vulgárně obhajuješ Xsaru.
mam xsaru hdi 2,0 66kW, ten motor je naopak velmi silny (mate pocit ze je tam ovela viac kw), zabera uplne zospodu a taha az za 4000 otacok, kto hovori ze to musel vytacat je ..... alebo si vymysla
31.10.2014 | 13:24:20 | war
| 195.168.45.*Reagovat
RE: sviznejsia jazda Stando, netrep somariny.
Mimochodom, ten črep má minimálne 300.000 km a viac,žiadnych 120.000 km.
Ja s xarou picassem jezdím 13 let najeto 307000,hdi 2,0,jezdí skvěle,při předjíždění akceleruje,spotřeba Kolem 5,1-5,ž dle období,mam vyměněné všechny mechanické části,auto drží je pravda že mu davám potřebnou udržbu,ted jsem se nechal zlákat projíždkou C3 crossouver,1,2 benzín silnější varianta,až na ty moderní vychytávky ,jízdní vlastnosti akcelerace mně nepřesvědčíli abych to zatím měníl,ne že by se mi auto nelíbilo,ale nemám důvod měnit takového pracanta.
osobně mám xsaru 2,0 HDI a je to svižné jako prase. Rozhodně je nesmysl šlapat plyn až na podlahu a čekat, že je tam nějaký záběr. To pak líné je. Ale když už míš jezdit s autem, pocitově ucitíš kdy zabírá a jak sepne turbo doslova mě to tlačí do sedačky u 3 a 4 rychlostního stupně. U 5tky se nečeká takové zrychlení, i když jde taky pěkně poznat. Jestli se ti zdá motor líný, zajeď s ním do servisu.
01.11.2018 | 17:36:12 | The Strider
| 185.211.189.*Reagovat
RE: sviznejsia jazda
Tiez mam Xsaru exclusive 2.0 HDI, 66kW, prvu verziu = este predtym ako sa delili lepsie motory na 86kW a horsie na 66kW...
Suhlasim s tymto komentarom, plus doplnim, ze auto je velmi pohodlne. Nevyhodou je nepredvidave pohupovanie, co sa ale da zvladnut jazdou vo vyjazdenych kolajoch, kde uzky razvor az tak nenaklana. Pripadne plynulejsimi a istejsimi - menej prudkejsimi reakciami na zmenu smeru. Treba s nim pracovat jemnejsie - cize predvidavo jazdit na hrbolatych cestach. Na kvalitnej rovnej ceste je obmedzenie len silny vietor, co uz nad 150km/h sposobuje problemy (viac si na tom aute netrufam skusat - a na beznych cestach, ci uz pri predbiehani to ani nie je potreba)
07.12.2020 | 22:54:00 | Marek
| 178.143.34.*Reagovat
Já si nemyslím, že když někdo vystřídal kdovíkoli aut, je to záruka řidičského umění. Nezpochybňuji, že třeba umí do aut dělat, ale řídit se člověk učí celý život. Tím spíš, když střídá značky. Každé další auto se chová jinak než to předešlé, a člověk ho musí dostat do krve sžít se s ním, aby ho uměl číst a věděl, kdy se jak zachová. Řidič, který jezdí delší dobu v jednom typu auta ho má většinou v ruce a umí to s ním. Zná jeho vlastnosti a chování. Ten, kdo pořád střídá auta, nesžije se s nimi a pak je to na silnici samá rozbitá huba...
Teď se nebudu vyjadřovat k recenzi,protože jsem tenhle vůz zatím neměl,ale řeknu svůj názor k tomu co napsal See,když člověk vystřídá víc značek za život,tak není důvod ho urážet tím že není normální,právě naopak,když vyzkoušel víc tak může porovnávat! Jestli jsi napsal tohle See,tak si myslím že jsi buď dítě,nebo dědula co měl za život jediné auto a to Škodovku 120 která má za celou dobu najeto tak do 10.000 km :-) a máš ji do této doby:-)
mám xsaru hdi 66kW a 160000 najeto. spotřeba kolem 5,5 záleží na jízdě. co k závadám. čepy bych neřešil,protože stav našich silnic hovoří za vše. dá se koupit i lepší auto ale i mnohem horší. já si nemohu stěžovat rok provozu u ojeté xsary mě ještě nic nestál
Co bych očekával od auta? Trochu pohodlí a spolehlivosti,jako snad každý člověk,který si auto jde kupovat. Můj vkus? Od 19let se hrabu v autech jak po mechanické stránce,tak i plechařinu.Auta jsem kupoval a pak prodával.Proto tolik značek.Je to moje hobby a proto jsem byl zklamaný s problémovostí relativně nového auta s kterou jsem se u starých nestkal krom pár vyjímek.Snad pochopíš,že jsem snad nic extra nechtěl.Spolehlivost a pohodlí.
Příště si nejdříve zjisti do čeho jdeš a hlavně si uvědom co od auta očekáváš. Podle toho kolik jsi vystřídal značek, tak se domnívám, že nemáš žadný vkus.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara
Xsara HDI 2.0 66kw
Zdravím, s autem jezdím když jsem u rodiny na jihu Evropy. Pár tisíc km jsem v něm najel. Motor se tvářil dost živě i při nájezdu kolem 310 000, spotřeba odhadem do 6. Rozhodně bych motor označil za úsporný a odolný. Výkon není úplně zázračný, ale plné auto lidí to odveze poměrně se ctí. Za mne ani PD nebo CR 103kw není trhač asfaltu a papírové to je dost jinde. Řízení a podvozek byl fajn na rychlost kolem 110km/h a ekopohodu. Zpětná vazba řízení je minimální a celkově obsluha vyžaduje hodně pozornosti. Za cenu kolem 2 Felicií dostanete auto co jezdí levně, nerezne a má turbo. Není pro závodníky a má extra špatný výhled dozadu. Servis bych počítal tak na korunu/km :)
23.12.2019 | 18:06:40 | JV | 185.243.172.* Reagovat
citroen xsara
Ale chuja, mam xsaru ma 377.000km a ide vyborne je to 66kw nemam problem pri predbiehani, clovek nemoze mat strach, co sa tika auta ziadne vyhradi nemam system siemens vstreky povodne takisto sa menia veci ako aj na ostatnich autach ziadne auto nez citroen nieje pohodlnejsie
07.08.2015 | 09:29:36 | Vlado | 85.237.234.* Reagovat
sviznejsia jazda
"Auto výkon motoru 66kw je poměrně nedostačující a pokud chce člověk trochu svižněšjší jízdu,tak ho musí držrt v otáčkách"
v akych otackach?
max krutak na tomto hdi je k dispozicii uz pri 1750 otackach, takze ked napises horeuvedenu kravinu, je jasne ze si so xsarou nikdy nejazdil
30.12.2012 | 19:01:30 | war | 178.41.191.* Reagovat
RE: sviznejsia jazda
Pisatel má pravdu. Ten motor je líný. Taky jsem měl tu čest s ním jezdit. Ono je hezké, že píšeš v jakých otáčkách to má maximální krouťák. Ale zjevně ten krouťák na to auto nestačí. Pokud jsem chtěl jet trochu svižněji, měl jsem pořád plyn na podlaze a motor se musel víc točit, než by bylo příjemné. Jak svižná by byla jízda při tvých kouzelných 1750ti otáčkách si nedovedu představit. Takže - krouťák asi není všechno. Musí tam být i nějaká výkonová křivka. A 66 kW na takto těžké auto je opravdu málo. Kravina to není, spíš to vypadá, že ty jsi nikdy nejezdil s ničím výkonnějším, podle toho jak vulgárně obhajuješ Xsaru.
31.12.2012 | 07:53:08 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: sviznejsia jazda
mam xsaru hdi 2,0 66kW, ten motor je naopak velmi silny (mate pocit ze je tam ovela viac kw), zabera uplne zospodu a taha az za 4000 otacok, kto hovori ze to musel vytacat je ..... alebo si vymysla
31.10.2014 | 13:24:20 | war | 195.168.45.* Reagovat
RE: sviznejsia jazda Stando, netrep somariny.
Mimochodom, ten črep má minimálne 300.000 km a viac,žiadnych 120.000 km.
07.08.2015 | 11:12:49 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: sviznejsia jazda Stando, netrep somariny.
Ja s xarou picassem jezdím 13 let najeto 307000,hdi 2,0,jezdí skvěle,při předjíždění akceleruje,spotřeba Kolem 5,1-5,ž dle období,mam vyměněné všechny mechanické části,auto drží je pravda že mu davám potřebnou udržbu,ted jsem se nechal zlákat projíždkou C3 crossouver,1,2 benzín silnější varianta,až na ty moderní vychytávky ,jízdní vlastnosti akcelerace mně nepřesvědčíli abych to zatím měníl,ne že by se mi auto nelíbilo,ale nemám důvod měnit takového pracanta.
11.04.2018 | 12:11:38 | pitinský | 31.31.228.* Reagovat
RE: sviznejsia jazda
osobně mám xsaru 2,0 HDI a je to svižné jako prase. Rozhodně je nesmysl šlapat plyn až na podlahu a čekat, že je tam nějaký záběr. To pak líné je. Ale když už míš jezdit s autem, pocitově ucitíš kdy zabírá a jak sepne turbo doslova mě to tlačí do sedačky u 3 a 4 rychlostního stupně. U 5tky se nečeká takové zrychlení, i když jde taky pěkně poznat. Jestli se ti zdá motor líný, zajeď s ním do servisu.
01.11.2018 | 17:36:12 | The Strider | 185.211.189.* Reagovat
RE: sviznejsia jazda
Tiez mam Xsaru exclusive 2.0 HDI, 66kW, prvu verziu = este predtym ako sa delili lepsie motory na 86kW a horsie na 66kW...
Suhlasim s tymto komentarom, plus doplnim, ze auto je velmi pohodlne.
Nevyhodou je nepredvidave pohupovanie, co sa ale da zvladnut jazdou vo vyjazdenych kolajoch, kde uzky razvor az tak nenaklana. Pripadne plynulejsimi a istejsimi - menej prudkejsimi reakciami na zmenu smeru. Treba s nim pracovat jemnejsie - cize predvidavo jazdit na hrbolatych cestach. Na kvalitnej rovnej ceste je obmedzenie len silny vietor, co uz nad 150km/h sposobuje problemy (viac si na tom aute netrufam skusat - a na beznych cestach, ci uz pri predbiehani to ani nie je potreba)
07.12.2020 | 22:54:00 | Marek | 178.143.34.* Reagovat
Já si nemyslím, že když někdo vystřídal kdovíkoli aut, je to záruka řidičského umění. Nezpochybňuji, že třeba umí do aut dělat, ale řídit se člověk učí celý život. Tím spíš, když střídá značky. Každé další auto se chová jinak než to předešlé, a člověk ho musí dostat do krve sžít se s ním, aby ho uměl číst a věděl, kdy se jak zachová. Řidič, který jezdí delší dobu v jednom typu auta ho má většinou v ruce a umí to s ním. Zná jeho vlastnosti a chování. Ten, kdo pořád střídá auta, nesžije se s nimi a pak je to na silnici samá rozbitá huba...
06.02.2009 | 22:26:15 | Reagovat
RE:See
Teď se nebudu vyjadřovat k recenzi,protože jsem tenhle vůz zatím neměl,ale řeknu svůj názor k tomu co napsal See,když člověk vystřídá víc značek za život,tak není důvod ho urážet tím že není normální,právě naopak,když vyzkoušel víc tak může porovnávat! Jestli jsi napsal tohle See,tak si myslím že jsi buď dítě,nebo dědula co měl za život jediné auto a to Škodovku 120 která má za celou dobu najeto tak do 10.000 km :-) a máš ji do této doby:-)
06.02.2009 | 21:35:25 | Keri Reagovat
mám xsaru hdi 66kW a 160000 najeto. spotřeba kolem 5,5 záleží na jízdě. co k závadám. čepy bych neřešil,protože stav našich silnic hovoří za vše. dá se koupit i lepší auto ale i mnohem horší. já si nemohu stěžovat rok provozu u ojeté xsary mě ještě nic nestál
11.07.2007 | 17:06:40 | mic Reagovat
Můj vkus?
Co bych očekával od auta? Trochu pohodlí a spolehlivosti,jako snad každý člověk,který si auto jde kupovat. Můj vkus? Od 19let se hrabu v autech jak po mechanické stránce,tak i plechařinu.Auta jsem kupoval a pak prodával.Proto tolik značek.Je to moje hobby a proto jsem byl zklamaný s problémovostí relativně nového auta s kterou jsem se u starých nestkal krom pár vyjímek.Snad pochopíš,že jsem snad nic extra nechtěl.Spolehlivost a pohodlí.
01.04.2007 | 20:12:11 | Nanook Reagovat
Ty nejsi normální
Příště si nejdříve zjisti do čeho jdeš a hlavně si uvědom co od auta očekáváš. Podle toho kolik jsi vystřídal značek, tak se domnívám, že nemáš žadný vkus.
18.02.2007 | 21:16:02 | see Reagovat