Rok výroby:2000Typ motoru:1.4 benzínStav km při koupi:29 700 kmStav km nyní:49 500 kmZpůsob řazení:manuálPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5.8-6.3 l/100 kmVloženo:17. 5. 2004
Auto koupeno jako ojeté (ještě původní model) minulý rok a podle vyjádření prodejce mělo být jako nové - skutečně tomu tak bylo, bylo skoro netknuté, jak vevnitř tak i venku - tyto vlastnosti si zatím velmi srdnatě uchovává, i když je znát, že opotřebení je na postupu - za celý rok nebyl jediný problém snad krom prasklé žárovky v předním světle a pro osvětlení hodin v interiéru.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zvenčí průměrné auto své třídy, které snad ničím výrazným nezaujme a spíše se předpokládá, že nebude nabízet mnoho místa.
Ve skutečnosti nabízí tento model místa až příliš, i pro cestující vzadu; zvlášť pro jejich nohy.
Objem kufru je rovněž dostatečný (408 l) a i vysoká už. hmotnost 530 kg je prima - jen je nevýhoda, že světlá výško tohoto auta je hodně nízká, takže už jsem musel dvakrát přidělávat zástěrky ...
Jinak auto, dle francouzské tradice je spíše hodně měkké, na druhou stranu pohodlné.
Se servisem zatím jen dobré zkušennosti - protože se vidíme jen jednou za 20 000 km a při prohlídce nebyly žádné problémy a na 40 000 se měnily jen běžné věci (olej, destičky přední, filtry) to auto je prostě bez poruch a jede pořád velmi dobře.
Vady, které tu objektivně jsou; jsou charakteru přístrojové desky, která se opravdu velmi rychle zapráší, nebo poslední dobou o sobě dává znát i boční sklo, které se lehce hýbe při zavírání dveří.
Rovněž vůle řadící páky se nenápadně zvětšuje, ale je to naprosté nic proti méganemu z 2000, kde jsem si připadal, že řadím snad kvedlíkem ...
Jinak spolehlivost zatím 100 %; jízdní vlastnosti jsou velmi dobré (mohlo by být to auto tvrdší, ale to je jedno);
Spotřeba v zimě byla od 6 do 6,6 - léto je to kolem 5,8- 6,2 - naprosto maximální byla 9,2 (a zatím nepřekonaná), jenže to auto mělo užitečnou hmotnost kompletně využitou a za sebou ještě naložený vlek tak asi s 400 - 500 kg. Náhradní díly - jak co;
A poslední lahůdka nakonec - všichni neznalí čekají při otevírání kapoty hledání nějaké tyče pro podepření a ono ejhle- kapota je na plynových vzpěrách :)
Poměr cena/užitná hodnota je u konkrétního kusu naprosto vynikající; chce to ale vybírat a nenechat se uchvátit prvním autem :)) Šťastnou ruku při výběru a spoustu spokojených km!! :))
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara