Rok výroby:1998Typ motoru:1,9 TDStav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:5. 2. 2008
Jediná věc, kvůli které jsem se s Xsarou nedostal do cíle byla prázdná nádrž, poté jsem pochopil, že palivoměr je VELICE nepřesný a naučil se s tím počítat. Jinak samozřejmě nesmí opomenout klasické problémy těchto vozů s oběma nápravami, často se tvoří vůle v uložení, což je pak pro řidiče velice nepříjemné, oprava však není extrémně drahá.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Citroen Xsara 1,9 TD pro mě platí za velice pohodlné, úsporné a spolehlivé auto. I při velice dlouhých cestách pojme bez problémů 4 osoby s přiměřeným množstvím zavazadel, při "šikovné noze" si neřekne o moc víc, než 5l nafty na 100 km (při dlouhém cestování ve 2 lidech jsem naměřil dokonce 4,2-4,5l/100km).
Motor naskakuje bez problémů za jakýchkoli teplot a dle mého názoru, díky své jednoduchosti, patří mezi nejspolehlivější diesely vůbec. Horší už to je s dílenským zpracováním v interiéru: sedadla jsou uvolněná a viklají se, z přístrojové desky vycházejí neuvěřitelné zvuky a vibrace.
Karoserie je oproti tomu zpracovaná slušně, ani po 10 letech venkovního parkování nenacházím známky koroze.
Pro mě je ale hlavní, že auto jede a vzhledem k cenám ojetých aut dle mého jedna z nejlepších voleb pro každodenní používání.
Byly doby a není to tak dávno, co jsme auta otáčeli na kolébkách, natírali spodky, na noc nosili baterky do tepla, aby ještě jednu zimu vydržela a dělali spoustu jiných úkonů, které dnes dělat nemusíme. Proto se zkus také jednou ohnout pod sedačku, seber spadané matice, jestli už je nespolkl vysavač a zkus tyto matice dát kam patří a vše podotahuj. Pozor na dráty dole ze sedačky, ty jsou od airbagů, to jsme také dřív neměli. Pokud se tam budeš šťourat víc, je dobré odpojit baterku, ale musíš znát kód od rádia, jinak si už potom nezahraješ... Co se týče podvozkových dílů, můžu tě ubezpečit, že na tom čemu říkáme dálnice a veřejná komunikace jsou průběžně ničeny podvozkové díly všech značek a na západ od nás ani naše některé problémy neznají. Mám Xsaru 1.8 - 8 V a v palubce mi nechrastí nic v celém spektru otáček. Jediné co dělá příležitostně hluk je elektrický šíbr na kostkách, ten jsme v autech také dřív neměli.... Xsara mi dala řadu věcí, které jsem dřív na autě neměl, pohodlí na cestování, takže i po 500 km se ještě cítím jako člověk a ne jako ohluchlá shrbená opice. Na druhé straně jsou i lepší auta, ale ne za cenu Xsary.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara
Rozvrzané sedačky
Byly doby a není to tak dávno, co jsme auta otáčeli na kolébkách, natírali spodky, na noc nosili baterky do tepla, aby ještě jednu zimu vydržela a dělali spoustu jiných úkonů, které dnes dělat nemusíme.
Proto se zkus také jednou ohnout pod sedačku, seber spadané matice, jestli už je nespolkl vysavač a zkus tyto matice dát kam patří a vše podotahuj. Pozor na dráty dole ze sedačky, ty jsou od airbagů, to jsme také dřív neměli. Pokud se tam budeš šťourat víc, je dobré odpojit baterku, ale musíš znát kód od rádia, jinak si už potom nezahraješ...
Co se týče podvozkových dílů, můžu tě ubezpečit, že na tom čemu říkáme dálnice a veřejná komunikace jsou průběžně ničeny podvozkové díly všech značek a na západ od nás ani naše některé problémy neznají.
Mám Xsaru 1.8 - 8 V a v palubce mi nechrastí nic v celém spektru otáček. Jediné co dělá příležitostně hluk je elektrický šíbr na kostkách, ten jsme v autech také dřív neměli....
Xsara mi dala řadu věcí, které jsem dřív na autě neměl, pohodlí na cestování, takže i po 500 km se ještě cítím jako člověk a ne jako ohluchlá shrbená opice. Na druhé straně jsou i lepší auta, ale ne za cenu Xsary.
20.02.2008 | 14:16:41 | Radek Reagovat