Rok výroby:1998Typ motoru:1905/TD DHYStav km při koupi:114 000 kmStav km nyní:121 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:15. 6. 2006
Auto bylo dovezeno z Belgie s lehce promáčklou kapotou, nemá vliv na provoz a ani esteticky není moc na obtíž, takže není dodnes opraveno. Po několika najetých Km jsem ještě zjistil, že je děravý chladič (vnější oxidace, někdo ho zřejmě polil nějakou agresivní kapalinou), vyřešeno výměnou za nový neznačkový.
V současné době se začínají ozývat čepy na přední nápravě a brzdové kotouče jsou skoro na hranici použitelnosti.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem naprosto spokojený, je velice pohodlné a prostorné. Skvěle vyřešený zavazadlový prostor bez zbytečné "vstupní" hrany. Jízdní vlastnosti myslím odpovídají velikosti a stáří vozu.
Samozřejmě své mouchy již má, občasné lehké drnčení odněkud z přístrojovky a podobné drobnosti.
Velice se mi líbí výbava kterou je má Xsara obdařena, chybí mi snad jen elektrické ovládání zpětného zrcáka u řidiče, jelikož to manuální funguje tak nějak "na heslo".
Motor je na můj vkus dostatečně výkonný a přitom vcelku úsporný. Po zkušenosti kdy jsem jezdil Mazdu 323F s motorem 1,9i a spotřebou nad 10l je tento takový menší výkonný zázrak.
Přechod z Peugeota 306 s totožným motorem na Xsaru byl pouze z důvodu potřeby většího vnitřního prostoru a více dveří (byl to 3veř. model). Ale nelituji toho, po dosavadních zkušenostech bych to udělal opět.
Pro případné zájemce o tento vůz, mohu jen doporučit, ovšem je třeba při koupi dávat pozor na celkový stav vozu. To je ale potřeba při koupi jakékoliv "ojetiny"
Tak po mnou najetých 37000 km, mohu zhodnotit, že to byl perfektní kup tohle auto. Až na ten chladič po koupi, tak jsem dělal jen pravidelnou údržbu a to co bylo jasné už po koupi, to jest, výměna brzdových kotoučů + destičky, výměna čepu řízení (těžko říci kolik měly kotouče a čep najeto), a samo sebou rozvody ve 140 tis. + pravidelně olej a filtry. No a jednou jsem nechal vyměnit žhaviče. Auto je bez jediný vyložený závady a naprosto bez koroze. Průměrná spotřeba na těch 37 tis. je 6,3l/100km běžně dost "couračky", ale i "pár" dálkových cest, jako třeba dvakrát Ukrajina a zpět a podobně :-). Dneska se rozhoduji pro koupi jiného ještě většího vozu, tak jen opět dobře vybrat.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara
po 37000 km
Tak po mnou najetých 37000 km, mohu zhodnotit, že to byl perfektní kup tohle auto. Až na ten chladič po koupi, tak jsem dělal jen pravidelnou údržbu a to co bylo jasné už po koupi, to jest, výměna brzdových kotoučů + destičky, výměna čepu řízení (těžko říci kolik měly kotouče a čep najeto), a samo sebou rozvody ve 140 tis. + pravidelně olej a filtry. No a jednou jsem nechal vyměnit žhaviče. Auto je bez jediný vyložený závady a naprosto bez koroze. Průměrná spotřeba na těch 37 tis. je 6,3l/100km běžně dost "couračky", ale i "pár" dálkových cest, jako třeba dvakrát Ukrajina a zpět a podobně :-). Dneska se rozhoduji pro koupi jiného ještě většího vozu, tak jen opět dobře vybrat.
07.04.2008 | 16:38:11 | PájaXV Reagovat