Recenze Citroën ZX 1,4i
“Auto na první pohled nevýrazné, ale i v současné době v určitých věcech bezkonkurenční. Pokud by se toto auto v prodávalo nové, nebudu váhat ani minutu. Nepotřebuji všemožné serepetičky jako ASR, EBS atd. S tímto autem se budu loučit s těžkým srdcem.”
Rok výroby:1993Typ motoru:kdyStav km při koupi:120 000 kmStav km nyní:192 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?7 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:31. 7. 2013
pohodlí super výhled z vozu bezkonkurenční antikorozní ochrana na svou dobu a třídu nejbezpečnější auto velmi dobře se parkuje mnoho odkládacích ploch záklopka na radio (radio není vidět) na své stáří velmi dobré jízdní vlastnosti všehny ovladače a páčky v dosahu řidiče rezerva pod autem jednoduchý motor levné náhradní díly neláká zloděje blbovzdornost
Slabé stránky
ze zrcátka u spolujezdce blbý výhled v dnešní době horší bezpečnost ve vysokých rychlostech hučí motor ve vedrech ve stoupáních horší chlazení na zadních sedačkách ve prostřed jednobodový pás
Závady a opravy na autě
Spojka, těsnění pod hlavou, převodovka a věci běžného opotřebení
Hodnocení a zkušenosti s autem
K tomuto autu jsem se dostal přez babičku, bála se jezdit a tak jsem po získání řidičáku dostal auto já. Když jsem viděl auto poprvé, pomyslel jsem si, co je tohle za auto, nepadlo mi do oka a říkal jsem si, proč zrovna tohle. Za nějaký čas jsem dostal ŘP a tak se začalo jezdit. Netrvalo dlouho a velmi rychle jsem si na auto zvyknul, na měkké pohodlné sedačky a měkké pružení se navykne relativně rychle. Ihned při koupi (to jsem neměl ještě ŘP) mne zaujmulo, že na autě neni žádná známka rzi a to už má nějaký ten rok za sebou. Přiibližně půl roku jsem jezdil pouze s tímto citroenem a poté jsem dostal do ruky o 5 let mladší felicii v kombíku, měla kouli a potřebovali jsme vozík za autem. Ihned po usednutí to byl pro mne šok, na tohle nejsem zvyklý!! Děsně tvarované sedačky, tvrdý podvozek a vibrující celé auto při rozjezdu. Byl jsem rád, když jsem auto odevzdlal a sednul do svého. Postupně jsem na krátké trasy jezdil také s jinými auty (naftová a benzinová oktávka, několik felicií, ford fiesta apod...) Postupně jsem zjistil, že co se týče pohodlí, nemá ZX konkurenci. Také mne připadalo, že ce citron jakoby s lehkostí vrhá do zatáček, což ostatní auta nedělají a tak jsem začal zjišťovat proč.. Po chvíli hledání na netu jsem se dopátral, že citroeny měli v té době tzv. torzní zadní nápravu, díky které v zatáčkách trochu zatáčejí i zadní kola, mimo to jsem se dozvěděl, že všechny citroeny mají pozinkovanou karoserii, proto tam není do dnešní doby rez!! (dnes má již 20 let). Po roce ježdění citron absolovoval bez problému Chorvatsko, Švýcarsko, Itálii a nespočet cest do Německa, vše bez problému. Pokaždé jsem z auta vystupoval nerozlámaný a jakoby fyzicky odpočatý. Nejvíce pohodlí je na zadních sedačkách, tam se sedí přímo královsky. Téměř vždy, když tam někoho vezu déle než hodinu, tak každý na zadních sedačkách usne. Letos jsem měl tu čest řídit jedničkovou oktávku po faceliftu 1,4i 16V. Může mi někdo říct, koho ve škodovce napadlo dát tenhle motorový nesmysl do oktávky?? Na tak velké auto je to slabé, mimo to motor tahne do poloviny plynu a při více plynu ztrácí tah, sedačky nejsou na sezení, ale na mučení a ručička palivoměru klesá děsně rychle. To neni auto, to je pojízdná mučírna!!! P.S. - může mi někdo vysvětlit, proč 20 let starý motor má stejný výkon, jako o 10 let novější motor v oktávce?? Ta má k tomu ještě 16 ventilů, citrouš jenom 8 a k tomu ještě mechanická vahadla. Minulý rok do rodiny přišlo druhé auto, které naštěstí neřídím, oktávka v TDíčku. Spotřebou je nepřekonatelná, ale co se týče komfortu, no sedět dlouhou cestu bych tam nechtěl, do toho je na zadních sedačkách míně místa, než v ZX, který má jen 3 dveře!! Pokud bych si měl vybral oktávku nebo citrona, voliil bych citroena už jen z pohodlí a antikorozní úpravě. Oktávka po 13 letech začíná docela reznout, sice jen v začátcích, ale na hodně místech. Dále musím vyzdvihnout vysoký podvozek a bezkonkurenční prostupnost terénem. Postupně jsem začal uvažovat o jiném mladším autě a zatím jsem nenašel nic, co by stálo za to, důležité je pro mne hlavně pohodlí, zvyknul jsem si na určitý komfort a nechci do horšího, takže pravděpodobně zase Citroen, poté vysoký podvozek, aby to něco projelo a benzinový motor (jsem rozený benziňák, nafta mi do auta nesmí.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën ZX