Rok výroby:1993Typ motoru:1.4 iStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:225 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:8. 5. 2007
Předchozí auto:Škoda 130 Citroën ZX 1.4 i Fabie 1.4 TDI
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Tekl levý přední tlumič.
Popraskané lanovody ruční brzdy.
Vadné brzdové obložení na zadní nápravě.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval od rodičů a bylo a stále je v perfektním stavu. Auto má aktuálně najeto 225000 km a prodělalo opravy, které se převážně vztahují k podvozku. Tyčky stabilizátoru na přední nápravě jsem již měnil nespočtukrát (česká silnice je holt česká silnice). Každý rok vyndavám dva poslední díly výfuku a pečlivě natírám - korodují pravidelně. Dělám také ošetření dutin, ale je to spíše prevence než nutnost - pozink kasle je pozink kasle. Motoricky je to držák. Zaznamenal jsem jen drobné prolémy s pravidelností chodu motoru za studena - napojení na diagnostiku a restart počítače problém vyřešil. Měl jsem také problém s palivovým čerpadlem - nespínalo. Výměna by byla drahá a tak jsem to řešil pročištěním kontaktů a problém se již znovu neobjevil. Také jsem musel nechat promazat startér. Vyluzoval těžko reprodukovatelné zvuky a obával jsem se, že budu muset investovat do nového či do repase.
Jízdní vlastnosti ZXka jsou super. Podvozek je resp. byl špičkou ve své třídě. Nerovnosti na silnici téměř necítím. Mám aktuálně služební fábii 1.4 TDI a i když je to vůz mladší, podvozkem se ZXku nevyrovná, fábie hopsá jako koza. Motor 1.4 je pro lehké auto dostačující. Jen brzdy se mi nezdají. Docela rychle vadnou.
Vnitřní prostor je skutečně velký. To se týká i místa na zadních sedačkách. Zavazadelník je dostačující a po sklopení zadních sedaček velký. Převážím pravidelně dvě horská kola a nemám zásadní problém.
Stupeň výbavy Reflex je základ, který prakticky žádnou výbavu neobsahuje. Doporučuji Avantage či Auru. Obsahují více elektriky (Aura) a jiných komfortních vychytávek (Aura, Avantage).
ZXko můžu všem doporučit. Do 50 tisíc korun neseženete lepší vozítko.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën ZX
Mam ZX Break Combi a plne souhlasim s recenzi a jsem rad ze mi nekdo potvrdil ty vlaznejsi brzdy ale jinak leju benzin a jezdim.
10.01.2012 | 13:03:40 | stubenbach | 94.112.124.* Reagovat